بازاریابی سئو و نکات کاربردی آن

بازاریاب سئو,بازاریابی اینترنتی,بازاریابی سئو

بازاریابی سئو با استراتژی‌ های متفاوتی مثل محتوای جذاب، ایجاد بک لینک‌ ها، کمک گرفتن از کلمات کلیدی و افزایش سرعت سایت به شما در بالا بردن ترافیک سایت کمک می‌ کند. اگر شما هم صاحب یک کسب‌ و‌ کار آنلاین هستید پیشنهاد می‌ کنیم اهمیت سئو در بازاریابی را جدی بگیرید.

در حقیقت بازاریابی سئو موجب می‌ شود مدیران وب سایت‌ ها به خوبی بازار هدف را شناسایی کرده و بیشترین بهره را از آن ببرند.

در این معنا سئو مارکتینگ با روش‌ های تبلیغاتی مختلف، مشتریان بالقوه را به سمت فروشگاه آنلاین شما هدایت می‌ کند و منجر به شناخته‌ شدن برند شما خواهد شد. یک بازاریاب دیجیتال مارکتینگ با بهره‌ گیری از اصول سئو در کسب‌ و کار خود، می‌ تواند به طور آگاهانه و هدفمند بازدید سایت را بالا برده و در نهایت باعث افزایش فروش شود.

برای آشنایی بیشتر با مفهوم بازاریابی یا سئو مارکتینگ و تاکتیک‌ های مهم آن، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

منظور از بازاریابی سئو چیست؟

بازاریابی سئو در واقع نوعی بازاریابی دیجیتال است که به هدف بهینه کردن سایت صورت می‌ گیرد تا موتور جستجوی گوگل بتواند آن را به راحتی ارزیابی و اولویت‌ بندی کند. سئو مارکتینگ با به کارگیری روش‌ های مورد قبول گوگل کمک می‌ کند تا وب سایت شما بیشتر در معرض دید موتور جستجو قرار گرفته و احتمال انتخاب شدن توسط کاربران اینترنت نیز افزایش پیدا کند.

افرادی که به تازگی قصد ایجاد یک فروشگاه آنلاین و راه‌ اندازی کسب‌ و کار اینترنتی را دارند، احتمالا با این سوال مواجه می‌ شوند که سئو مارکتینگ چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت اصولا بازاریابی سئو تفاوت اساسی با بازاریابی محتوا ندارد؛ چرا که هر دو بر استفاده از شیوه‌ های مختلف بهینه‌ سازی سایت برای جذب مخاطبان بیشتر تاکید دارند.

بنابراین هدف اصلی از بازاریابی بهینه سازی سایت این است که مدیران وب‌سایت‌ ها با انتشار محتوای ارزشمند بتوانند برند خود را به مخاطبان معرفی کرده و آن‌ها برای خرید از سایت خود تشویق کنند. بازاریابان دیجیتال می‌ توانند سئو سایت و تولید محتوا را به عنوان مکمل یکدیگر به کار بگیرند تا به هدف جذب مشتری و افزایش فروش دست پیدا کنند.

معرفی خدمات و محصولات یک سایت با رعایت اصول و قواعد سئو به سادگی امکان‌ پذیر است و می‌ تواند در طی زمان فروش شما را چندین برابر کند.

چرا بازاریابی سئو مهم است؟

حالا که با مفهوم سئو مارکتینگ به خوبی آشنا شدیم درک این موضوع سخت نیست که برای دیده‌ شدن توسط مشتریان باید توانایی رقابت با سایت‌ های دیگر را داشته باشیم. این دقیقا همان جایی است که بازاریابی سئو به کمک ما می‌ آید و از طریق روش‌ های مختلف وب‌ سایت ما را به سوی رتبه‌ های بالاتر و جذب مخاطبان بیشتر سوق می‌ دهد.

شاید چندین سال پیش، نیاز چندانی به سئو و اصول رتبه‌ گیری از گوگل احساس نمی‌ شد، اما امروزه با زیاد شدن تعداد وب‌ سایت‌ ها و فروشگاه‌ های اینترنتی، رقابت میان کسب‌ و کارها شدیدتر شده است و هر فرد تلاش می‌ کند تا با استفاده از جدیدترین تاکتیک‌‌ های سئو در بازاریابی موفق‌تر عمل کند.

عده زیادی از افراد برای خرید یک محصول یا خدمت، در موتور جستجوی گوگل به دنبال آن می‌ گردند؛ بنابراین اگر می‌ خواهید به فروش بیشتری دست پیدا کنید، لازم است رتبه سایت خود را بالا ببرید تا در معرض دید مخاطبان قرار بگیرید.

مهم‌ترین اصل برای معرفی برند و افزایش بازدید سایت این است که بدانید تولید محتوای عالی به تنهایی کمکی نمی‌ کند، زیرا کاربران معمولا در چند سایت اولی که گوگل به آن‌ها پیشنهاد می‌ کند، به دنبال پاسخ نیاز خود می‌ گردند؛ بنابراین توصیه می‌ کنیم استانداردهای سئو را برای پیشرفت کسب‌ و کار خود به کار بگیرید تا از آثار فوق‌ العاده آن شگفت‌زده شوید.

بازاریاب سئو,بازاریابی اینترنتی,بازاریابی سئو

انواع بازاریابی سئو

سئو با اقداماتی که در داخل و خارج از سایت انجام می‌ دهد، نرخ کلیک سایت شما را بالا برده و احتمال دیده‌شدن محصولات و خدمات توسط مشتریان را افزایش می‌ دهد. بازاریابی سئو به شما کمک می‌ کند تا متوجه شوید هر محصول را در کجا باید تبلیغ کنید. فعالیت‌ های سئو مارکتینگ به سه دسته کلی تقسیم می‌ شود:

سئو داخلی

عمده فعالیت‌ های سئو در بازاریابی مربوط به صفحات داخلی سایت شما می‌ شود. سئو داخلی شامل مواردی از قبیل محتوای مفید و جذاب، استفاده از تصاویر و فیلم‌ های مرتبط، اطلاعات متا و به کارگیری کلمات کلیدی است.

سئو خارج از صفحه

فعالیت بازاریابی شما باید از مرز صفحات داخلی سایتتان فراتر برود و در وب‌ سایت‌ های دیگر نیز محصولات و خدمات خود را معرفی کنید. سئو خارجی با ایجاد بک‌لینک صورت می‌ گیرد و می‌تواند دامنه اعتبار شما را افزایش دهد. هرچه تعداد بک‌لینک‌های سایت شما افزوده شود، به عنوان یک نتیجه معتبرتر برای موتور جستجو به حساب می‌آیید.

سئو فنی

سئو فنی بیشتر در مورد ساختار و طراحی سایت صحبت می‌ کند و برای رتبه‌ گیری بهتر از این طریق باید بر امکاناتی مثل ایجاد زبانه‌ ها و سربرگ‌ ها، سرعت بارگذاری بالا، سازگاری صفحه با موبایل و… متمرکز شوید.

۴ تاکتیک کلی بازاریابی سئو

آموزش سئو می‌ تواند به بازاریابان دیجیتال برای کسب مهارت بیشتر در بازاریابی سئو کمک کند و تجربه‌ های کافی برای موفقیت آن‌ ها در این حرفه را به همراه داشته باشد. یک بازاریاب دیجیتال باید توانایی معرفی محصولات و خدمات خود را با استفاده از جدیدترین تاکتیک‌ های سئو داشته باشد و بتواند در این زمینه ایده‌ های خلاقانه‌ ای ارائه دهد. ۴ تاکتیک اصلی سئو مارکتینگ در زیر شرح داده شده‌ اند:

1. تحقیق کلمات کلیدی

نقش کلمات کلیدی همچنان در عرصه سئو و دیجیتال مارکتینگ پررنگ است، بنابراین نباید از آن غافل شوید. ممکن است محصولات و خدمات صفحه شما واقعا عالی باشند، اما به دلیل استفاده از کلمات کلیدی نادرست شانس کمتری برای دیده شدن توسط مشتریان داشته باشید. برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی می‌ توانید خود را جای کاربران گذاشته و پیش بینی کنید که برای پیدا کردن محصول شما چه عبارتی را جستجو می‌ کنند؛ همچنین می‌ توانید از ابزار Google Keyword Planner برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با محتوای خود استفاده کنید.

2. تحلیل رقابتی

بعد از اینکه کلمات کلیدی مناسب را پیدا کردید نوبت به بررسی رقیب‌ هایی می‌رسد که از طریق این کلمات کلیدی در نتایج جستجو بالا آمده‌ اند. سایت‌ های مختلفی که نزدیک به کسب‌ و کار شما هستند و به رتبه خوبی دست یافته‌ اند پیدا کنید و به تحلیل آن‌ها بپردازید. هدف از تجزیه و تحلیل سایت‌های رقیب این است که متوجه شوید ترافیک ارگانیک خود را چگونه به دست می‌ آورند و برای پیشرفت سایت خودتان از آن‌ ها الهام بگیرید.

3. لینک‌سازی فعال

لینک‌ سازی برای وب‌ سایت ممکن است زمان‌ بر باشد، اما نباید از آثار مثبت آن بر ترافیک سایت غافل شوید. پیش از ایجاد لینک‌ ها مطمئن شوید که در رسانه‌ های اجتماعی دیگر و شبکه‌ های کسب‌وکار حضور دارید. پیوند شما با رسانه‌ های اجتماعی و سایر وب‌سایت‌ ها موجب بهبود سئو سایت شما خواهد شد و می‌ تواند نرخ اشتراک‌ گذاری سایت را نیز افزایش دهد.

4. بهینه سازی تصاویر

موتور جستجوی گوگل برای رتبه‌ بندی سایت تنها به محتوای متنی اکتفا نکرده و تصاویر را هم زیر نظر دارد. با درج تصاویر مرتبط با محتوای سایت خود، به گوگل کمک می‌ کنید تا درک بهتری از آن مطلب داشته باشد و جذابیت‌ های بصری را به فهرست مزیت‌ های سایت شما اضافه کند.

در نتیجه با استفاده از تصاویر، ترافیک ارگانیک سایت خود را بهبود می‌ بخشید. علاوه بر این باید به حجم و نوع فایل‌ های تصویری نیز دقت کنید؛ چرا که به کار بردن فایل‌ های بزرگ با حجم زیاد، سرعت بارگزاری را پایین آورده و رضایت کاربران را کاهش می‌ دهد.

بازاریابی سئو چیست,سئو مارکتینگ,سئو مارکتینگ چیست

منظور از بازاریابی سئو در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

سئو (SEO) شکل مخفف Search Engine Optimization به معنای بهینه‌ سازی موتور جستجو است. سئو به یک فرآیند قابل اندازه‌ گیری و تکرارپذیر اشاره دارد که با ارسال سیگنال‌ هایی به موتور جستجو، وب‌سایت شما را به عنوان یک صفحه مفید برای نمایش در نتایج جستجو معرفی می‌ کند.

سئو در دیجیتال مارکتینگ با بهینه‌ سازی سایت منجر به افزایش ترافیک می‌ شود. هنگامی که مدیر یک وب‌ سایت اقدام به تولید محتوای با کیفیت و مرتبط می‌ کند، در واقع از قابلیت‌ های سئو مارکتینگ بهره‌مند شده و می‌ تواند مشتریان بالقوه را از طریق نتایج جستجوی ارگانیک (غیر پولی) جذب کند. بازاریابی سئو در دیجیتال مارکتینگ در واقع همان اصلاح صفحات موجود و بهبود کلمات کلیدی سایت و برخی اقدامات دیگر از این نوع است که سبب می‌ شود رتبه سایت شما در گوگل بالا رفته و به هدف افزایش فروش دست پیدا کنید.

سخن پایانی

سئو یکی از بخش‌های مهم در دوره آموزش سئو محسوب می‌ شود که بر اعمال تغییراتی در داخل و خارج از سایت برای بهبود فروش تمرکز دارد. سئو مارکتینگ یا بازاریابی سئو امروزه یکی از نیازهای ضروری هر فروشگاه اینترنتی است تا به کمک آن بتواند از سایر رقبا پیشی گرفته و بیشتر در معرض دید مخاطبان قرار بگیرد. با بهینه‌ سازی سایت بر اساس اصول سئو، احتمال کلیک کردن مشتریان روی سایت شما افزایش یافته و در رتبه‌ بندی نتایج جستجو جایگاه بهتری به دست خواهید آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود