ویدیو مارکتینگ چیست و چه کاربردی در رشد کسب‌وکارها دارد؟

آموزش تولید محتوای ویدیویی,بازاریابی اینترنتی,بازاریابی ویدیویی

یکی از بهترین روش ها برای رشد کسب و کارها ویدیو مارکتینگ است. امروزه، نمی توانیم ویدیو را بخش کوچکی از برنامه کلی بازاریابی قرار دهیم. کلیپ و ویدیوها نقش بسیار مهمی در بازاریابی و تبلیغات کسب و کارها ایفا می کنند و تاثیر بسیار زیادی بر استراتژی اجتماعی دارد.

بسیاری از افراد گمان می کنند، باید کلیپ های بسیار حرفه ای برای کسب و کار خود بسازند. این طرز تفکر بسیار اشتباه است. محتوای ویدیوی شما هرچه ساده تر باشد، اعتبار آن بیشتر است و این موضوع موجب جذب بیشتر مشتریان و افزایش فروش می شود. بعد از ساخت ویدئو با کیفبت می توانید از آموزش سئو نیز استفاده کنید و ویدیو های خود را در سئو کنید.

در ادامه به نحوه اجرای ویدیو مارکتینگ برای تجارت ها می پردازیم.

دلیل استفاده از بازاریابی ویدیویی چیست؟

در سال های گذشته، افراد به ساخت ویدیو و فروش محصولات اهمیت کمتری می دادند و از تاثیر شگفت انگیز ویدیو مارکتینگ در بیزینس اطلاعی نداشتند. صاحبان کسب و کارها افزایش فروش از طریق ویدیو مارکتینگ را تجربه نکرده بودند و گمان نمی کردند ویدیو چگونه می تواند تجارت آن ها را تغییر دهد.

در سال 2017 معرفی کسب و کار از طریق ویدیو در صدر لیست تکنیک های بازاریابی قرار گرفت. تعداد زیادی از بیزینس ها از این شیوه برای معرفی برند خود استفاده و عملکرد خوبی را کسب کردند.

در سال 2018 تا 2019 بازاریابی ویدیویی به یک استراتژی ویدیویی تبدیل شد و بیشتر برندها و صاحبان بزرگ کسب و کارها از این روش برای معرفی محصولات خود استفاده کردند.

امروزه می توانیم بگوییم ویدیو مارکتینگ یک رویکرد تجاری در جامعه است. بدین معنی که محتوای یک کلیپ باید توسط همه کسب و کارها به به صورت ساده، با مفهوم و درست ساخته شود.

بیشتر از 50 درصد کاربران تمایل دارند ویدیو های کسب و کارها را تماشا کنند. این امر باعث افزایش فروش از طریق ویدیو مارکتینگ می شود.

آموزش تولید محتوای ویدیویی,بازاریابی اینترنتی,بازاریابی ویدیویی

استفاده از محتوای ویدیویی در صفحات فرود (لندینگ پیج) می تواند نرخ تبدیل را به 80 درصد افزایش دهد.

استفاده از ایمیل مارکتینگ نیز موجب رشد 19 درصدی نرخ بازار می گردد.

طبق نظر سنجی که بین کاربران انجام شده است؛ 90 درصد آن ها معتقد بودند که کلیپ ها در تصمیم گیری آن ها برای خرید تاثیر داشته است. این موضوع نشان دهنده قدرت بازاریابی ویدیویی است.

استفاده از کلیپ، نحوه خرید و فروش مشاغل و مصرف کنندگان را به شدت دگرگون حاصل می کند؛ همچنین باعث انقلابی بزرگ در نحوه ارتباط مشتریان و فروشندگان شده است.

به طور کلی می توانیم افزایش فروش از طریق ویدیو را راحت ترین روش برای تبدیل کاربر به مشتری هدف بنامیم.

معرفی 8 روش ویدیویی برای افزایش فروش  

قبل از ضبط کلیپ برای محصولات و یا هر نوع کسب و کار دیگری، باید نوع فیلم مورد نظر خود را تعیین کنید. پیشنهاد ما به شما لیست کردن گزینه هاست. در ادامه روش هایی برای ساخت ویدیو به شما می گوییم.

ساخت فیلم آزمایشی

استفاده از فیلم های آزمایشی نحوه کسب و کار شما را نشان می دهد. این ویدیوها می تواند باعث سرگرمی کاربران شود. همچنین می توانید محصولات خود را به صورت فیزیکی نشان کاربران دهید.

ساخت ویدیوهای تجاری

فیلم های تجاری، سطح وسیعی از کلیپ ها را شامل می شوند. ساخت این نوع از کلیپ ها، باعث بالا رفتن  ارتقا کسب و کارها و مشارکت بیشتر کاربران خواهد شد. هدف از ساخت کلیپ های تجاری، آگاهی در برابر، برند و شرکت شما و جذب مشتری هدف است. بازاریابی ویدیویی می تواند سود زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

برگزاری آنلاین یک رویداد

آیا تا به حال کسب و کار شما میزبان یک کنفرانس در زمینه کاری شما بوده است؟ به طور مثال، با کمک به دیگران یا برگزاری کمپین های متفاوت می توانید کسب و کار خود را در سطح وسیعی به دیگران معرفی کنید.

گفتگو با افراد موفق و فعال

می توانید با متخصصین حوزه کاری خود مصاحبه انجام دهید و یا در اینستاگرام لایو مشترکی داشته باشید و درباره نیازهای مشتریان خود به گفت و گو بپردازید. ویدیو در قالب بحث گفت و گو با متخصص حوزه کاری شما، شاید کار سختی به نظر برسد اما نترسید، شما می توانید این کار سخت را انجام دهید تاثیری که برای کاربران خود به جا می گذارید؛ چیزی فراتر از حد تصورتان خواهد بود. همین امر موجب افزایش فروش از ویدیو مارکتینگ می شود.

ساخت فیلم آموزشی

استفاده از فیلم های آموزشی، مطابق با کسب و کار شما باشد می تواند، موجب ارائه مطالب جدید به مخاطبتان شود.

کاربران برای درک بهتر کسب و کار، نیاز به مشاهده یکسری رویدادها دارند.

معرفی محصولات با ویدیو

ساخت چنین ویدیویی می تواند کمک بسیار زیادی به مخاطبان شما بکند و مشتریان می فهمند چرا نیاز به محصولات شما دارند. با ساخت کلیپ و توضیح این مسائل می توانید آرامش خاطر زیادی برای مشتریان خود به وجود آورید.

رضایت مشتریان در قالب ویدیو

مشتریانی که قصد خرید از شما را دارند می خواهند اطمینان حاصل نمایند که آیا محصول شما می تواند برطرف کننده نیازشان باشد یا خیر.

یکی از بهترین روش ها برای اثبات این موضوع، ساخت کلیپ هایی از رضایت کاربران است. در این فیلم ها مشتریان ثابت، رضایت خود را از خرید محصول شما بیان می کنند. مشتریان ثابت مهم ترین ابزار برای تبدیل کاربر به مشتری هدف است. آن ها می توانند، جلوی دوربین  بیان کنند نیاز آن ها چه بوده و شما چگونه توانستید آن را برطرف کنید.

اجرای ویدیوی زنده

شما می توانید در بازه های مشخص یک بار ویدیو زنده ای را با مخاطبان خود برقرار کنید. در این روش شما می توانید جهت اعتمادسازی بخشی از فرآیندکاری خود را نشان کاربران دهید. این کار باعث تعامل بیشتر برای شما می شود.

چگونه می توانیم برای کسب و کار خود ویدیو بسازیم؟

برای ساخت ویدیوهای کاربردی می توانیم از انواع روش ها استفاده کنید. در این بخش شما را با مراحل ساخت یک ویدیو جذاب برای جذب مشتریان آشنا می کنیم.

بازاریابی ویدیویی چیست,مزایا ویدیو مارکتینگ,ویدیو مارکتینگ

برنامه ریزی برای ساخت ویدیو

قبل از هرکاری باید برنامه ریزی دقیقی برای کار خود داشته باشید. زیرا هر تصمیمی برای ویدیو خود بگیرید بر روی هدف نهایی شما تاثیر می گذارد. شما بعد از اتمام ویدیو می خواهید، رفتار مشتریان خود را زیر نظر بگیرید. پس برنامه ریزی قبل از ضبط کلیپ را فراموش نکنید.

مخاطبان شما چه کسانی هستند؟

این سوال بسیار مهم است. از خود بپرسید برای چه طیفی از جامعه می خواهید تولید محتوا انجام دهید که با توجه به رج سنی آن ها ویدیوی منحصر به فرد و جذابی بتوانیم تولید کنیم.

هدف شما چیست؟

این که هدفی داشته باشید از ساخت ویدیو می تواند راه شما را در ادامه مسیر هموار کند. از خود بپرسید دلیل ساخت کلیپ چیست؟ می خواهید مخاطبان شما بعد از پایان ویدیو چه کار انجام دهند؟

ویدیو شما در کجا قرار است پخش شود؟

آیا می خواهید ویدیو در سایت قرار بگیرد؟ در اینستاگرام، به صورت زنده می خواهید با کاربران خود ارتباط برقرار کنید؟ تمام این ها مواردی است که از قبل باید مشخص شوند.

تعیین بودجه

تعیین بودجه یکی از مراحل اصلی ساخت ویدیو می باشد. لازم نیست ویدیو گران قیمت درست کنید. می توانید با صرف هزینه بسیار کم، ویدیو عالی و با کیفیت  برای مخاطبان خود بسازید. با این حال بهتر است بودجه نهایی خود را تعیین نمایید.

این مقاله ادامه دارد…

یک نظر در مورد مقاله “ ویدیو مارکتینگ چیست و چه کاربردی در رشد کسب‌وکارها دارد؟
  1. بازی زد و بند

    مرسی از راهنمایی و عالی بود و موفق باشید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود