ضروری

قسمت چهارم دوره هفت یک

پخش ویدئو

عناوین مهم این قسمت از دوره رایگان و اسرارآمیز هفت یک: 

  • آیا برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی نیاز به سرمایه داریم؟ 
  • اگر خودمان سرمایه نداریم آیا باید از طریق یک سرمایه گذار، سرمایه جذب کنیم؟

توضیحات متنی بخشی از این کلیپ:

با توجه به اینکه طبیعتا برای راه اندازی هر نوع کسب و کاری یکی از مهمترین دغدغه ها همین عامل است پس لطفا به این مسئله دقت کنید و من خیلی صریح و ساده در مورد این مسئله صحبت میکنم. خودمان را که نمیخواهیم گول بزنیم یا در واقع من همیشه میگویم در باغ سبز که من نمیخواهم به شما نشان دهم. پس لطفا دقت کنید.

بله طبیعتا برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی حتما نیاز به سرمایه دارید، حتما. اما این سرمایه چیست؟

آیا شما فکر میکنید فقط برای راه اندازی یک کسب و کار، چه کسب و کار اینترنتی چه کسب و کار غیر اینترنتی سرمایه فقط پول است؟ نه.

آیا امیر قمصری که در حال حاضر با شما دوستان عزیز صحبت میکند و 16 سال است در زمینه کسب و کار اینترنتی فعالیت میکند، از ابتدا سرمایه داشته است؟ نه.

خیلی راحت میخواهم باشما صحبت کنم. از ابتدا که سرمایه نداشتم هیچ، تا سه سال پیش هم سرمایه ای نداشته ام. سرمایه اصلی که داشته ام ذهنم بوده است.

امیر قمصری در ابتدا چیزی بلد نبوده، مطالعه میکرده، کلیپ دریافت میکرده، از کجا؟ از گوگل رایگان. خیلی ساده کم کم اطلاعت خودش را زیاد کرده حتی از زمانی که من برند نیوسئو را با سایتش بالا آوردم و به رتبه یک سئوی ایران رساندم آن زمان هم من فقط مطالعه میکردم، مقالات سایت های بزرگ سئو را مورد بررسی قرار میدادم، حتی یک سری از مقالات را میدادم به یکی از دوستان بسیار قویه خودم که در زمینه ترجمه فعالیت میکند که به بهترین شکل ممکن آنها را ترجمه کند که شاید اگر یک درصد من اشتباهی در بررسی آن مقاله داشتم آنجا مرتفع شود، پس آن زمان هم من شرایط مالی مطلوبی نداشتم اما هدف داشتم.

مهمترین سرمایه شما هدف شماست. لطفا دقت کنید هدف خودتان را مشخص کنید.

 هدفتان رسیدن به یک میزان خاصی از هر چیزی نباشد هدفتان را قابل اندازه گیری در نظر نگیرید. نگویید مثلا من وقتی یک میلیارد تومان پول درآوردم به هدفم رسیدم، نه! یک روزی میرسد به یک میلیارد پول میرسید و بعد از آن بی هدف میشوید و زندگی بدون هدف و بدون امید رسیدن به آن هدف هیچ چیزی نیست.

هدف من موفقیت بود، هدف من اتفاقات خوبی بود که در ذهنم تداعی شده بود برای آینده. آن اتفاقات کم کم رخ داد، پس زمانی که من توانستم از طریق فعالیت های ذهنیه خودم و سعی و تلاش روزانه خودم کسب و کاری را کم کم پایه گذاری کنم تحت برند نیوسئو هیچ پولی در نمی آوردم.

بله پس از یک مدت زمانی مجبور شدم برای اینکه بتوانم راحت تر کار کنم از خانه بیام بیرون و برم در این دفتر در آن دفتر، دفتر اشتراکی بود ما کار میکردیم خب بالاخره من باید اجاره آن دفتر را میدادم بنابراین به جز نصف روز که روی نیوسئو کار میکردم نصف روز دیگر را بر اساس اطلاعات و دانش قبلی که داشتم روی یک وب سایت کار میکردم و بابت آن وجهی را دریافت میکردم که هم هزینه های روزمره من را پیش ببرد و هم بتوانم اجاره دفترم را بدهم. همین.

وب سایت نیوسئو و امیدی که من بهش داشتم برای من کافی بود که ماه ها صبح تا شب و یا بعضی وقتا شب تا صبح کار بکنم تا به نتیجه ای که دوست داشتم برسم، اما الان من به شما نشان دادم که بدون سرمایه هم میشود کار کرد، بسیاری از افراد هم همین کار را انجام دادند البته تاکید میکنم باز هم….

1 نظر در مورد مقاله “ قسمت چهارم دوره هفت یک ” ثبت شده است
  1. موسوی

    عالی بود راجب جی متریکس و وب مستر هم کامل تر بگین


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود