آموزش سئو کسب و کارهای نوپا

آموزش سئو,پیش نیازهای سئو,رتبه بندی سایت توسط گوگل

کسب و کارهای نوپا چطور در کمترین زمان می توانند ترافیک ارگانیک خود را افزایش دهند؟

بهینه سازی موتورهای جستجو برای هر کسب و کاری دشوار است. اما اگر تازه کار باشید، چالش واقعی را حس خواهید کرد. باید به سرعت تاثیر خود را بگذارید، فعال باشید و قبل از آنکه سرمایه های محدود شما تمام شوند، مخاطبان خاص خود را جذب کنید. به همین دلیل بسیاری از استارت آپ ها به سئو روی می آورند و امیدوار هستند با برخی روش های تقلب در سئو و استفاده از راه های میانبر، سرعت رنک و رتبه گرفتن خود را افزایش دهند.

متاسفانه، گوگل نشان داده است که با روش های میانبر اصلا ارتباط برقرار نمی کند.

در این راهنما، می خواهم به شما آموزش دهم که کسب و کارهای نوپا چطور میتوانند برای گرفتن نتیجه ای سریع و ماندگار، سایت خود را سئو کنند و چطور می توانند به کمک اتوماسیون، استراتژی های جستجو خود را بهبود بخشند.

اینجا می توانید ببینید در این راهنما به طور کلی به چه مواردی پرداخته ایم:

  • چه چیزی سئو کسب و کارهای نوپا را از سئو سایر وب سایت ها متمایز می کند؟
  • موتورهای جستجو چه می خواهند؟
  • موتورهای جستجو چطور فاکتورهای مختلف را اندازه گیری می کنند؟
  • ساخت وب سایت برای سئو
  • چه چیزی باعث ساخت محتوای سئو شده عالی می شود؟
  • اتوماسیون استراتژی سئو کسب و کارهای نوظهور

چه چیزی سئو کسب و کارهای نوپا را از سئو سایر وب سایت ها متمایز می کند؟

واقعا هیچ چیز! گوگل توجهی نمی کند که شما یک استارت آپ هستید، یک موسسه مالی بزرگ و یا کوچک ترین فروشگاه اینترنتی هستید. تنها چیزی که برای گوگل اهمیت دارد این است که برای هر عبارت جستجو شده، مرتبط ترین محتوا را به کاربر نشان دهد. پیش نیازهای سئو برای یک کسب و کار نوظهور دقیقا مثل بزرگترین برندهای دنیاست و انتظاری که موتورهای جستجو از کسب و کار شما دارند مشابه با انتظاری است که از کسب و کار های دیگر دنیا دارند.

چیزی که برای بسیاری از کسب و کارهای نوپا تفاوت ایجاد می کند، بررسی میزان توانایی آنها است. شما منابعی که کسب و کار های بزرگ در اختیار دارند را در اختیار ندارید، اما هدف شما این است که با بیشتری سرعت ممکن رشد کرده و با بزرگترین برندها در صنعت خود کار کنید.

برای بسیاری از استارت آپ ها، این به معنای انجام تخصصی سئو با بودجه کم است که به برخی سازوکارها احتیاج دارد. مشکل اینجاست که گوگل در بهینه سازی جستجو به سازوکار شما کاری ندارد و شما باید اصول و مقررات را رعایت کنید. خبر خوب اینکه، هرچه سریعتر این کارها را انجام دهید، سریع تر می توانید با تکیه بر خود، استراتژی سئو بسازید که بعدا از لحاظ بودجه برای شما دردسر درست نکند.

موتورهای جستجو چه می خواهند؟

همانطور که اشاره شد، گوگل توجهی نمی کند شما صاحب چه کسب و کاری هستید یا اهداف شما از بازاریابی چه چیزی است. موتورهای جستجو برای سئو، قوانین خودشان را دارند. آنها به سایت هایی که موارد زیر را رعایت کنند، رتبه بالا و مناسبی را اختصاص دهند:

  • دسترسی: پیش از آنکه موتورهای جستجو بتوانند به صفحات شما رنک دهند، باید بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.
  • محتوای باکیفیت: یعنی محتوای مرتبط، منحصر به فرد و کاربردی که به کاربر پاسخ سوالاتی که جستجو می کنند را می دهد.
  • تجربه کاربری عالی (UX): وبسایت شما جزئی از تجربه کاربر (UX) از جستجو را تشکیل می دهد و گوگل می خواهد صفحات شما UX عالی داشته باشند.
  • تعامل: محتوای باکیفیت و تجربه کاربری (UX) عالی باید بتواند کاربر را در سایت شما نگه داشته و کاری کند که کاربر با محتوای شما تعامل داشته باشد. این دقیقا همان چیزی است که موتورهای جستجو می خواهند ببینند.
  • بهینه سازی: تمامی ضروریات بهینه سازی که باعث می شوند صفحات برای موتورهای جستجو و کاربران قابل فهم باشند.

شما باید در کنار سئو فنی، محتوا و تجربه عالی برای کاربر بسازید. این چیزی است که موتورهای جستجو و کاربران می خواهند از شما ببینند.

موتورهای جستجو چطور فاکتورهای مختلف را اندازه گیری می کنند؟

مشکلی که عباراتی مثل “محتوای باکیفیت” و “تجربه کاربری (UX) عالی” دارند این است که مبهم هستند. بنابراین موتورهای جستجو چطور می توانند این کیفیت های مبهم را اندازه گیری کنند؟

طبق گفته های Andrey Lipattsev، استراتژیست کیفیت جستجو در گوگل، 3 فاکتور رنک دهی برتر گوگل عبارت اند از محتوا، لینک ها و رنک برین.

  • عبارت های کلیدی

یکی از مهم ترین تغییرات الگوریتم گوگل طی سال های پیش، نحوه استفاده آن از عبارت های کلیدی برای تطابق محتوا با عبارت های جستجو شده است. روزهایی که عبارت های جستجو شده به سادگی با عبارت های کلیدی موجود در صفحه شما منطبق می شدند گذشته است و الگوریتم های یادگیری ماشین گوگل حالا می توانند ارتباط موضوعی بین محتوای شما با عبارتی که کاربر جستجو کرده است را تشخیص دهند.

  • لینک ها

با اینکه گوگل صدها فاکتور رنک دهی دارد که در هسته الگوریتم آن با هم کار می کنند، لینک ها همچنان یکی از سه فاکتور برتر هستند. محتوایی که تعداد زیادی لینک از منابع معتبری دریافت می کند، احتمالا تعامل خوبی با کاربر دارد و باکیفیت است. مسئله مهم کیفیت لینک هایی است که شما می گیرید، نه کمیت آنها.

آموزش سئو,پیش نیازهای سئو,رتبه بندی سایت توسط گوگل

  • سیگنال های تجربه کاربری (UX)

گوگل ترکیبی از سیگنال های تجربه کاربری (UX) را استفاده می کند تا متوجه شود کاربر چه تجربه ای از صفحات شما دارد. این سیگنال ها عبارت اند از زمان بارگذاری، موبایل فرندلی، امنیت داده و رمزنگاری، جایگذاری محتوا و Navigation سایت شما.

  • سیگنال های تعامل با کاربر

اگر می خواهید بدانید محتوای وب سایت تان تا چه اندازه جالب توجه است، ممکن است bounce rates، زمان متوسط روی صفحه و تعداد صفحاتی که در هر بار، مشاهده میشود ایده این کار را به شما بدهد. همچنین گوگل هم دقیقا همین کار را انجام می دهد. در صورتی که کاربری با کلیک روی لینک نتایج جستجو وارد سایت شما شود و به سرعت سایت تان را ترک و به لیست نتایج جستجو برگردد و روی لینک دیگری کلیک کند، می توان حدس زد که شما محتوایی را که کاربر به دنبال آن است را برای او فراهم نکرده اید.

  • مکان

کسب و کار نوظهور,کسب و کارهای نوپا,کسب و کارهای نوظهور

در این تصویر Lyft و Uber را در حال رقابت در SERPs برای کلمه “get a ride in Manchester” مشاهده می کنید.

اینکه آیا مکان را در استراتژی سئو تاثیر بدهید یا نه، کاملا بستگی به طبیعت کسب و کارتان دارد. Airbnb مطمئنا می خواهد نتایج محلی را نمایش دهد، و مانند اوبر، Skyscanner و Deliveroo برای اتصال کاربران جدید و قدیمی شان، همگی وابسته به داده های مکانی هستند.

این یک فاکتور تعیین کننده در ارتباط با جستجوهای مفید است و در صورتی که مکان یک نقش کلیدی را در کسب و کار شما بازی میکند، لازم است که به این موارد توجه داشته باشید.

در این قسمت از مقاله، به سه سوال اول مبحث آموزش سئو کسب و کارهای نوپا پرداختیم. در قسمت های بعدی پاسخ سایر سوالات را مطرح می کنیم.

ادامه…

موتورهای جستجو

در ادامه می خواهیم اصول طراحی وب سایت با سئو برای کسب و کارهای نوپا را مطرح کنیم.

طراحی وب سایت با اصول سئو برای استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا

در حالی که ممکن است وسوسه شوید که یک وب سایت را سرهم کرده و در ارزان ترین مرکز ارائه خدمات هاستینگ که پیدا کردید ثبت نام کنید، اما این کار باعث محدود شدن رشدتان در آینده می شود.

همانطور که در قسمت اول این مقاله به آن اشاره کردیم، تجربه کاربری و سیگنال های تعامل با کاربر یک بخش تعیین کننده در استراتژی بازاریابی موتورهای جستجو است و این بدان معنی است که شما نیاز به یک وب سایت دارید که اصول و قوانین سئو وب سایت در آن رعایت شده باشد.

پنج حوزه ای که باید راجع به آن فکر کنید:

  1. هاستینگ سایت

به خاطر داشته باشید که هدف شما به عنوان کسب و کار نوپا این است که به سرعت رشد کنید، اما انتخاب یک پکیج هاست اشتباه، یکی از بدترین کارها برای رسیدن به این هدف است.

زمان بارگذاری صفحه وب که از جولای 2018 تبدیل به فاکتور مهمی شده است، به طور مستقیم در رتبه بندی سایت توسط گوگل تاثیر می گذارد و این مسئله تا حد زیادی به کیفیت سرویس هاستینگ شما بستگی دارد.

آموزش سئو,پیش نیازهای سئو,رتبه بندی سایت توسط گوگل

پکیج هایی که شما خریداری می کنید شما را برای تعداد بازدید کنندگانی که می توانند به وب سایت تان دسترسی داشته باشند و مقدار داده ای که از سایت تان به آنها منتقل می شود، محدود می کنند. پس باید در خرید پکیج هاست خود بسیار دقت کنید.

این بدان معنی است که اگر کسب و کار شما بیشتر از میزانی که برای هاست خود انتخاب کرده اید رشد کند، کاربران نمی توانند به وب سایت تان دسترسی داشته باشند.

همچنین باید به رکورد آپتایم (uptime) ارائه دهنده سرویس تان توجه کنید، همچنین از سیستم امنیتی که استفاده می کنند و ویژگی های اضافی دیگر که برای افزایش کارایی سرویس استفاده می شود (مثل وب کش، CDN و …) هم توجه داشته باشید.

  1. کدنویسی وب سایت

فاکتور کلیدی دیگری که در کارایی یک وب سایت تاثیر دارد، نحوه کدنویسی آن است و این مسئله، از روشی که موتورهای جستجو به وب سایت تان دسترسی خواهند داشت گرفته تا چگونگی افزایش سرعت بارگذاری صفحه و همچنین تجربه کاربری موبایل را شامل خواهد شد.

کدهای تمیز و سریع مهم هستند و اگر شما از تم های وردپرس یا پلتفرم های CMS دیگر استفاده کنید که معمولا کدهای خیلی حجیمی دارند، لازم است به این موارد توجه کافی داشته باشید.

با وجود داشتن کدهای حجیم، یکی از مزایای کلیدی استفاده از وردپرس، ساختار قالب های آن است که به شما اجازه می دهد فقط با فشار دادن یک دکمه، صفحات جدیدی را ایجاد کنید و محتوای تان را در یک رابط بصری بسازید، بدون اینکه نیاز باشد خودتان را با کدنویسی درگیر کنید.

اگر شما در حال ساخت وب سایت تان از پایه هستید، قالب خودتان را برای صفحات جدید ایجاد کنید، تا مجبور نشوید برای هر صفحه جدید، کدهای یکسانی را تایپ کنید.

همچنین باید با صفحات وب دینامیک آشنا باشید، چون می توانید عنصرهای داخل صفحه مانند header وب سایت تان را فقط در یک مکان ویرایش کرده و این تغییر به تمام صفحاتی که از این قالب استفاده میکنند اعمال می شود، در عوض اینکه بخواهید قسمت header هر صفحه را بصورت جداگانه تغییر دهید.

  1. طراحی وب سایت

موتورهای جستجو نمی توانند طراحی های بصری وب سایت تان را ببینند، فقط آنها می توانند ساختار پیمایش صفحه و طرح بندی های وب سایت را تفسیر کنند. شما همچنین تجربه کاربری (UX) که از آن استفاده می کنید به طور مستقیم روی سیگنال های تعاملی تان تاثیر می گذارد.

آموزش سئو,پیش نیازهای سئو,رتبه بندی سایت توسط گوگل

همانطور که ذکر شد، تجربه کاربری تنها یک فاکتوری است که در رتبه بندی صفحات موبایل تاثیر مستقیم دارد. اما این بدان معنی نیست که تجربه کاربری ux و سیگنال های تعاملی تاثیری روی رتبه بندی دسکتاپ تان ندارد.

اگر بانس ریت تان بسیار زیاد است و زمان بارگذاری سایت خیلی کند می باشد، نمی توانید از گوگل توقع داشته باشید که صفحات تان را به کاربران روی هر دستگاهی پیشنهاد بدهد.

  1. محتوای وب سایت

مردم برای دستیابی به محتوای مورد نظر خود به اولین منبع یا همان موتورهای جستجو مراجعه می کنند، برای آنها مهم است که بتوانند چیزی که به دنبال آن هستند را بیابند، در اینجا استراتژی سئو موفقیت آمیز نشان می دهد که باید از چه روشی استفاده کرد.

من در ادامه این مقاله جزئیات بیشتری را توضیح خواهم داد.

  1. بهینه سازی داخلی سایت

بهینه سازی داخلی سایت به دقت زیادی نیاز دارد و ما در اینجا خیلی درباره جزئیات آن صحبت نمی کنیم. شما باید بهینه سازی را برای هر صفحه ای که منتشر می کنید انجام دهید. هیچ کمبود اطلاعاتی درباره این موضوع وجود ندارد و باید بدانید که این یک بخش بسیار ساده استراتژی سئو است.

مواردی که باید پوشش بدهید عبارتند از:

  • URL صفحه: این بخش را خیلی خوانا و مفهومی ایجاد کنید و کلمات کلیدی را در مکان مناسب قرار دهید. در بیشتر موارد، این بخش شامل عنوان صفحه است، که باید بدون هرگونه کلمه اضافی و به فرمت www.yourdsite.com/your-page-title باشد.
  • عنوان صفحه : عنوان صفحه به رنگ آبی در قسمت نتایج موتورهای جستجو نمایش داده می شود. پس باید آن را خیلی مفهومی و خوانا بنویسید و کلمات کلیدی اصلی تان را در جای مناسب خود قرار دهید.

آموزش سئو,پیش نیازهای سئو,رتبه بندی سایت توسط گوگل

قسمتی که با رنگ قرمز مشخص شده، عنوان صفحه یک وب سایت است که در جستجوی گوگل نمایش داده شده است.

  • تگ های Heading: اطمینان حاصل کنید که محتوای صفحه تان به قسمت های منطقی تقسیم شده است و این قسمت ها توسط تگ های هدینگ (مثل h3 ،h2 ،h1،…) از هم جدا شده اند.
  • محتوا: یک محتوای منحصر به فرد، مفید و با بسیار خاص راجع به یک موضوع ایجاد کنید
  • کلمات کلیدی: از کلمات کلیدی به طور مناسب در عناوین و تیترهای صفحه تان استفاده کرده و همچنین از تعدادی کلمات هم معنی مختلف و مرتبط به محتوای اصلی تان برای جلوگیری از تکرار کلمات کلیدی (keyword stuffing) استفاده کنید.
  • استفاده از تصاویر: محتوای داخل صفحه تان را با تصاویر مرتبط از هم تفکیک کنید و آن ها را برای جستجو بهینه سازی کنید. (فشرده سازی اندازه فایل، عنوان و کلمات کلیدی در قسمت alt تصاویر و ….)
  • لینک های داخلی: شامل لینک های داخل بدنه محتوای اصلی به صفحاتی که روی وب سایت تان قرار دارد.
  • بهینه سازی برای موبایل: صفحاتی که برای موبایل بهینه سازی شده اند، بهتر در جستجو ظاهر می شوند.
  • داده های ساختار یافته: شما می توانید در سطح کدنویسی صفحه، با علامت گذاری قسمت های مختلف صفحه به نام های article ،review ،address اطلاعات ساختار یافته تری درباره محتوای تان به موتورهای جستجو تحویل دهید.

اگر از روز اولی که وب سایت تان را طراحی می کنید، آن را مطابق اصول سئو بسازید، می توانید در آینده صرفه جویی خوبی در هزینه هایتان داشته باشید. از این پنج اصل ضروری استفاده کنید. با این کار شما پلتفرمی خواهید داشت که در صورت پیشرفت استارتاپ تان، کمترین نیاز به اصلاح و تغییر خواهد داشت.

ادامه…

آموزش سئو,پیش نیازهای سئو,رتبه بندی سایت توسط گوگل

آموزش سئو سایت برای کسب و کار های نوپا را در اینجا ادامه میدهیم. بعد از طراحی وب سایت با اصول سئو برای استارتاپ ها که در قسمت قبل مطرح شد به مبحث تولید محتوا استارتاپ می پردازیم و شما را با روش های اتوماسیون و خودکارسازی مراحل سئو سایت آشنا می کنیم تا استراتژی سئو برای کسب و کار نوظهور خود را به سادگی فراهم کنید.

برای تولید محتوای مناسب از نظر سئو برای استارتاپ ها باید چکار کرد؟

آموزش سئو,پیش نیازهای سئو,رتبه بندی سایت توسط گوگل

ایجاد محتوای با کیفیت، از بزرگترین چالش ها برای کسب و کارهای مدرن است. مخصوصا وقتی که منابع محدود باشد. ابتدا شما باید یک محتوا ایجاد کنید که تا حدی خوب باشد و سپس به دنبال راهی باشید تا حجم بالایی از آن را تولید کنید.

هدف، تولید محتوای سئو شده است که از اصول زیر پیروی کند:

ارزش: محتوایی که تولید می کنید باید به حدی خوب باشد که مخاطبانتان نتوانند آنها را در هیچ جای دیگر پیدا کنند.

لینک های با کیفیت: شما می دانید که با دریافت لینک از منابع قابل اعتماد، می توانید محتوایی تولید کنید که کیفیت بالایی از نظر سئو داشته باشد.

قابلیت اشتراک گذاری: هنگامی که افراد یک محتوای عالی را می بینند، به طور طبیعی تمایل دارند آن را با دوستان شان به اشتراک بگذارند و شما باید اینکار را به ساده ترین شکل ممکن انجام دهید.

تنوع: این فقط شامل پستهای وبلاگ نمی شود، بلکه شامل ایجاد ویدیوها، تصاویر و محتوای چند رسانه ای می شود که باعث می شود توسط آنها تعامل بیشتری با کاربران تان برقرار کنید.

بصری: پستهای وبلاگ تان باید تا حد امکان از نظر بصری جذاب باشد تا کاربر آن را خوانده، اسکرول کند و آن را به اشتراک بگذارد.

بهینه سازی شده: مانند همیشه، هر قسمت از محتوا باید برای جستجو، بهینه سازی شود تا قابلیت نمایش آن به حداکثر برسد.

قابلیت انجام: لینک ها، به اشتراک گذاری ها و داشتن رنکینگ بالا در جستجو، به تنهایی به درد شما نمیخورد مگر اینکه با محتوای تان خوانندگان را تبدیل به مشتری کنید.

خبر خوب این است که استارتاپ ها به طور طبیعی تمایل به نوآوری دارند و این یک شانس خوب برای شما است که از قبل حرف های خوبی برای گفتن و درک خوبی از مخاطبان تان دارید.

بیشتر برندها در حال تلاش راجع به این موضوع هستند، اما شما در اینجا یک مزیت دارید. شما باید از همه آنها، محتوای بسیار جذاب تری ایجاد کنید.

نگاهی به داستان بزرگترین استارتاپ موفق و آنالیز محتوای آنها می اندازیم:

آموزش سئو,پیش نیازهای سئو,رتبه بندی سایت توسط گوگل

Aribnb که قول داده روش های مسافرت افراد را تغییر دهد و آنها این کار را کردند، Uber که یک جایگزین ارزان قیمت برای تاکسی است و skillshare که نام خودش را به عنوان یک پلتفرم آموزشی رایگان برجسته کرده است. همه اینها می خواهند به مخاطبان شان بگویند که ما از روشی استفاده می کنیم که کسی قبلا از این روش ها استفاده نمی کرده است و محتوای آنها کاربرپسند است که این مورد حتی برای استارتاپ های نرم افزاری مانند IFTTT یا slack هم صادق است.

اتوماسیون استراتژی های سئو کسب و کارهای نوظهور

آموزش سئو,پیش نیازهای سئو,رتبه بندی سایت توسط گوگل

Apollo Insight یکی از پلتفرم های اتوماسیون است که در هر چند روز هزاران آیتم فنی را مدیریت می کند.

سرعت و رشد پایدار چیزهایی هستند که برای یک استارتاپ ضروری است، اما بهینه سازی جستجوها یک پروسه تدریجی و آهسته است که راه های میانبر باعث بروز مشکلات بیشتری می شود.

خوشبختانه اتوماسیون به سرعت در حال پیشرفت است و ما در حال حاضر قادر به کاهش حجم کارهای تکراری در سئو هستیم که قبلا در تمام سیستم های سئو وب سایت و بازاریابی محتوا انجام می گرفت.

شما نمی توانید مسیر خود را در طول یک شب خودکارسازی کنید، اما می توانید زمان و منابع زیادی را با خودکار کردن وظایف تکراری ذخیره کنید تا شما و تیم تان بتوانید تمام تلاشتان را بر روی چیزهای دیگر متمرکز کنید.

برای اینکه این موضوع کمی روشن شود، بیایید به برخی از وظایف سئو که برای خودکار کردن یک استارتاپ از آن استفاده می کنیم نگاهی بیندازیم:

حسابرسی و گزارش سئو سایت: اجرای خودکار گزارش و حسابرسی های سئو برای گرفتن بازخورد منظم روی کارایی اصول فنی سئو استفاده شده در سایت.

کلمات کلیدی و بک لینک ها: شما مجبور نیستید که به طور مکرر پروفایل بک لینک تان را مرور و نظارت کنید.

اطلاع رسانی ها (نوتیفیکیشن): می توان هنگام بروز اتفاقاتی از قبیل لینک های شکسته، کند شدن زمان بارگذاری و یا افزایش نرخ بانس ریت، یک نوتیفیکیشن دریافت کنید و قبل از اینکه این موارد به رتبه بندی جستجوی تان لطمه بزند، آنها را اصلاح کنید.

تولید مشتری هدایت شونده: از فرم های چند مرحله ای برای تولید لیست ایمیل جداگانه استفاده کنید و پاسخ هایتان را خودکار کنید.

اشتراک گذاری در شبکه اجتماعی: تعداد زیادی ابزار برای خودکار سازی فرآیند اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

گزارش عملکرد: با خودکار کردن گزارش های عملکردی روی محتوا می توانید بفهمید که چه چیزی برای پاسخ دهی به اکثر مخاطبان تان مناسب است و کدام قسمت ها نیاز به بهبود دارد.

بهینه سازی: می توانید وظایف اصلی سئو مانند تغییر اندازه تصاویر، فرمت دهی آدرس url، ایجاد صفحه، جاگذاری CTA و موارد بیشمار دیگر را به صورت خودکار انجام دهید.

اگر شما خودتان هم کارهایی را بصورت مکرر انجام می دهید (مثلا نوشتن توضیحات قسمت alt تصاویر)، سعی کنید راهی برای خودکارسازی این فرآیند بیابید. شما هرگز نمی توانید همه چیز را خودکار کنید، اما می توانید صرفه جویی زیادی در زمان تان داشته باشید و از بروز خطاهای انسانی جلوگیری کنید.

با خودکار کردن بیشتر کارها می توانید در زمان تان صرفه جویی کرده و تمرکزتان را بیشتر بر روی کارهایی که نیاز به رسیدگی توسط انسان دارند قرار دهید، کارهایی مانند تولید محتوا و استراتژی های تصمیم گیری.

این موارد برای یک استارتاپ بسیار حیاتی است و تنها ترفندی است که می توانید اصول سئو سازمانی را روی یک کسب و کار با بودجه کم انجام دهید.

آموزش سئو کسب و کارهای نوپا در اینجا به پایان رسید. دوستان عزیزم، سوالات خود را در پایان این صفحه برای ما ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود