ضروری

پلن بازاریابی محتوا برای کسب و کار اینترنتی

استراتژی کسب و کار,استراتژی های بازاریابی محتوا,داستان سرایی در بازاریابی

پلن بازاریابی محتوایی برای موفقیت کسب و کار های اینترنتی ضروری می باشد. حالا سال 2019 است و اجرای کسب و کار اینترنتی، چیزی فراتر از فروش محصولات و خدمات به صورت آنلاین می باشد، شما باید تقریبا همه کار کنید تا بتوانید مشتری جذب کنید؛ مدیریت لیست اقلام، تبلیغات، انتقال محصولات، جایگزینی، استرداد هزینه، مدیریت سفارش ها و تقریبا کلی کار دیگر.

در میان تمام این وظایف شغلی، ما امید داریم که شما نسبت به اهمیت استراتژی های بازاریابی محتوایی برای کسب و کار اینترنتی خودتان، غافل نشده باشید.

خب، استراتژی بازاریابی محتوایی درست می تواند باعث شود کسب و کار شما به شهرتی که نیاز دارد برسد. برای ایجاد کردن محتوایی که متناسب با درک مخاطبین باشد، این استراتژی ها به شما کمک می کند تا فروش خودتان را هم افزایش دهید و مشتری های فعلی را هم حفظ کنید زیرا باعث می شود که محتوا، بتواند به مخاطبین، نتیجه تلاش های کسب و کار اینترنتی تان را نشان دهد.

خب، برنامه یا پلن صحیح برای پیش نویس کردن بهترین استراتژی های بازاریابی محتوا برای کسب و کار اینترنتی تان چیست؟ ما در این مقاله می خواهیم این موضوع را بررسی کنیم.

داستان کسب و کار

استراتژی کسب و کار,استراتژی های بازاریابی محتوا,داستان سرایی در بازاریابی

داستان کسب و کار خود را به تصویر بکشید. داستان سرایی در بازاریابی یک هنر منحصر به فرد است که تمام گرایش های دیجیتال را در بر می گیرد و مشتری ها این روز ها بیشتر نسبت به داستان ها تمایل دارند نه توصیف های واقعی. این موضوع برای استراتژی های بازاریابی محتوایی در کسب و کار اینترنتی نیز صدق می کند.

شما باید بگذارید که محتوایی که تولید می کنید نشان دهد که محصولات شما چطور توانسته که مشکلات مصرف گرایی رهایی پیدا کند و مشکلات مشتریان را حل کند. این موضوع ممکن است اندکی احمقانه به نظر برسد اما این روش قطعا برای برند های مختلف موثر بوده است، زیرا یک پس زمینه احساسی برای این داستان ها به محتوا و مخاطبین شما کمک می کند تا به یکدیگر ارتباط بهتری داشته باشند.

شما می توانید محتوای داستان محور خودتان را با تصاویر و ویدئو های مختلف تزیین کنید تا مخاطبین شما، جذب شوند. شما می توانید یک صفحه مجزا برای بخش داستان سرایی در وبسایت کسب و کار اینترنتی خودتان داشته باشید و یا این که می توانید به سادگی، آن را جایگزین وبلاگ های متداول کنید.

اهداف انسان دوستانه

در خدمت یک هدف انسان دوستانه باشید. از نقطه نظر کسب و کار، این حرکت نیازمند توجه بسیار زیادی می باشد. بر اساس مقیاسی که کسب و کار اینترنتی خودتان را ایجاد کرده اید، شما می توانید اهداف انسان دوستانه خودتان را دنبال کنید.

به عنوان مثال، گروه Michael Kors و Watch Hunger تلاش دارند تا گرسنگی در سراسر جهان را از بین ببرند و از 16 میلیون کودک در 70 کشور، پشتیبانی می کنند. از طریق این تعاونی ها، کسب و کار شما می تواند از یک آرمان اجتماعی نیز پشتیبانی کند و در رابطه با این موضوع با مشتریان خودش صحبت کند تا آگاهی آنها نسبت به این آرمان ها افزایش یابد و اعتبار اجتماعی برای برند ایجاد شود. کسب و کار اینترنتی شما می تواند یک داستان یا وبلاگ با این هدف اجتماعی و به منظور ایجاد مشارکت توسط مشتریان باشد. این موضوع باعث می شود که یک الهام بسیار مثبت از کسب و کار شما و نحوه تعهد شما به اجتماع، ایجاد شود.

ایجاد شراکت

داستان کسب و کار,راهنمای مشتریان,کسب و کار اینترنتی

کسب و کار آنلاین قطعا نسبت به کسب و کار های متداول بسیار جذاب تر می باشد. حتی شما می توانید با رقبای خودتان هم کار کنید. کسب و کار اینترنتی شما می تواند، محتوای بسیار عالی در رابطه با این استراتژی ایجاد کند و شما می توانید با ایجاد شراکت با شرکت های مختلف رقبا و دیگران، این کار را به بهترین شکل انجام دهید.

ایجاد کردن شراکت با دیگر اعضای حوزه دیجیتال می تواند به شما کمک کند وارد حوزه های جدید از مخاطبین شوید و همچنین می توانید محصولات خودتان را به مشتریانی ارائه کنید که نسبت به دیگر برند ها وفادار هستند.

استفاده از اینفلوئنسرها

اینفلوئنسر ها همه جا هستند. بازاریابی با استفاده از اینفلوئنسر ها، روح بازاریابی آنلاین و تبلیغات برند های مختلف و کسب و کار ها می باشد. کسب و کار شما می تواند با افراد اصلی در زمینه های مختلف ارتباط برقرار کند، کسانی که می توانند پیام برند شما را به مشتری های احتمالی و کسانی که آن ها را دنبال می کنند، منتقل کنند.

مشتریان آنلاین به صورت گسترده مبتنی بر نظرات اینفلوئنسر های شبکه های اجتماعی عمل می کنند، کسانی که صفحه های محبوب اجتماعی آن ها باعث می شوند که محتوا و محصولات شما به دیگران عرضه شود.

ارزش رایگان در اختیار مشتریان

ارزش رایگان در اختیار مشتریان خودتان قرار دهید. در تلاشی برای بازاریابی برای محتوا در کسب و کار اینترنتی خودتان، شما نمی توانید همیشه انتظار داشته باشید که در قبال همه چیز پول بخواهید و هیچ کاری را رایگان انجام ندهید. یک استراتژی محتوایی عالی برای کسب و کار های اینترنتی همیشه شامل استفاده از منابع آنلاین و آفلاین برای جذب توجه مشتریان می باشد.

ارائه کردن منابع ارزشمند مانند کوپن های فیزیکی، روزنامه، نمونه های آزمایشی از محصولات، FAQ ها و غیره می تواند باعث شود مشتریان احساس کنند در قبال این که مشتری شما هستند، ارزش های زیادی را کسب می کنند. شما باید حتما به این موضوع تاکید کنید که این خدمات رایگان هستند زیرا بسیاری از افراد هستند که خیلی مایل نیستند برای این موارد هزینه کنند. این خدمات رایگان یکی از بهترین روش ها برای تبلیغات محتوایی و جذب مخاطبین می باشد.

کمک مخاطبین برای محتوای سایت

مخاطبین خودتان را در محتوای خودتان دخیل کنید. زمانی که وب سایت کسب و کار اینترنتی شما در مرحله برنامه ریزی برای محتوا قرار دارد، شما باید مخاطبین خودتان را هم در این برنامه ریزی دخیل کنید. شما می توانید خیلی ساده نظرات و پیشنهادات آن ها را برای پست وبلاگ بعدی بپرسید و یا نظرات آن ها را در رابطه با ویژگی های مد نظرتان در سایت جویا شوید. انجام این کار باعث می شود که مخاطبین شما حس کنند که مهم هستند و همین موضوع یکی از روش های تبلیغات برای کسب و کار و جلب اعتماد مخاطبین می باشد.

حفظ طرح محتوا

طرح محتوایی خودتان را حفظ کنید. داشتن طرح محتوا، کاری که هنوز خیلی از وبسایت های کسب و کار اینترنتی سراغ آن نرفته اند، یکی از بهترین روش های حفظ حالت یکپارچه در محتوای سایت های کسب و کار اینترنتی می باشد.

ما مثلا لیست بندی محصولات در سایت را به عنوان یک نمونه در نظر می گیریم. وبسایت شما می تواند یک طرح عمومی صفحه برای هر کدام از این محصولات در دسته بندی های مختلف داشته باشد. اما، طرح کلی باید یکنواخت بوده و در تمام لیست بندی ها، پایدار باشد. منظور ما این است که طول محتوای توصیفی، استفاده از کلمات کلیدی هدفمند و ظاهر و زیبایی کلی محتوای شما باید همیشه به یک صورت باشد.

شما می توانید در نهایت این طرح را تغییر دهید تا همه چیز تازه باشد و یکنواختی خسته کننده در وبسایت شما ایجاد نشود. همچنین، اگر شما به دنبال الهاماتی برای تازه کردن وبسایت کسب و کار خودتان داشته اید، می توانید از ecommercebooth.com استفاده کنید که یک منبع بسیار ارزشمند در این زمینه می باشد.

راهنمای مشتریان

راهنمایی برای مشتریان که بتوانند همه مطالب را پوشش دهند. بهترین روش برای حفظ مشارکت مشتریان و باقی ماندن آن ها در وب سایت کسب و کار اینترنتی، ارائه کردن همه موضوعات مرتبط با محصولاتی است که شما با آنها سروکار دارید. منظور ما از ارائه کردن همه موضوعات، این است که شما باید راهنمای محصولات، راهنمای نصب، نقطه تماس با مشتری، توصیف مشتری و تصاویر، نظرات مشتریان، سوالات FAQ و محصولات و غیره را به آن ها ارائه کنید.

یک راهنمای آموزشی به صورت یک مقاله لیست بندی شده، یک پست وبلاگ، یا یک ویدیو می تواند باعث شود مشتری های احتمالی جدید به وبسایت کسب و کار اینترنتی شما جذب شوند تنها به این دلیل که آن ها حس می کنند که برند شما می تواند از نظر آموزش موضوعات مرتبط با محصولات، برای آن ها نقش مفیدی را ایفا کند.

مورد پژوهی برای محصولات خاص 

وبسایت کسب و کار اینترنتی شما همیشه محصولاتی دارد که نسبت به دیگر محصولات، محبوبیت بیشتری دارد. در صورتی که کسب و کار شما محصولات مبتنی بر راه حل های مختلف مشکلات مشتریان را ارائه می کند، شما می توانید با ایجاد کردن محتوا حول راه حل های ارائه شده، از این فرصت استفاده کنید. برای انجام این کار، اجرای مورد پژوهی های مختلف بسیار موثر است.

استفاده از پست های گردآوری مطالب

برای موفقیت، از پست های گردآوری مطالب استفاده کنید. پست های گردآوری که مثلا “10 گجت برتر برای این تابستان”، بهترین عملکرد را داشته اند. پس حتما شما باید از این پست ها در پلن بازاریابی محتوایی خودتان برای کسب و کار اینترنتی تان استفاده کنید.

شما می توانید خلاق باشید و پست های وبلاگ را برای بیشتر محصولات وب سایت خودتان ایجاد کنید. این پست ها یکی از بهترین منابع برای تبلیغات بیش از یک محصول از طریق تنها یک پست می باشد، آن هم در صورتی که این پست ها مبتنی بر ارائه راه حل باشند نه با قصد فروش. در صورتی که شما بودجه کافی داشته باشید، می توانید از فضای پشتیبانی شده بر روی سایت های وبلاگ خریداری کنید و از آنها بخواهید که این پست های گردآوری را برای شما منتشر کنند.

راهنمایی کردن مشتریان به سفر شخصی یا حرفه ای خودتان

در صورتی که این روش برای تلاش های کسب و کار اینترنتی تان مناسب است، شما می توانید داستان شخصی یا حرفه ای که پشت ایده کسب و کار شما است را از طریق محتوای مبتنی بر متن یا به صورت ویدیویی ارائه کنید. ای موضوع دوباره، یک مزیت معنایی برای استراتژی محتوایی سایت خودتان می باشد.

استخدام وبلاگ نویس متخصص

وبلاگ نویس های متخصص را استخدام کنید. در انتها، بهترین کاری که شما می توانید برای محتوای سایت خودتان انجام دهید، استخدام کردن تولید کنندگان حرفه ای محتوا و یا نویسنده هایی می باشد که می توانند لحن بیان مناسبی را برای برند شما پیدا کنند و می توانند محتوایی را ایجاد کنند که می تواند مخاطبین را به مشتری های شما تبدیل کند. این افراد ممکن است برای شما هزینه محسوسی ایجاد کنند و بخش زیادی از بودجه استراتژی محتوایی تان را مصرف کنند، اما باز هم ارزشش را دارد.

بازاریابی محتوایی، به صورت کامل متمرکز بر هدف گیری مجموعه صحیحی از مخاطبین و تلاش برای تبدیل کردن آن ها به مشتری های وفادار از طریق ارتباطات هدفمند می باشد که باعث جذب آن ها شود. با داشتن یک درک صحیح از استراتژی های بازاریابی محتوایی برای کسب و کار خودتان و انتظار صحیح نسبت به نتایج آن، کار شما آسان می شود. برای بقیه قسمت ها، نکات مطرح شده در قسمت بالا به شما کمک می کند تا یک استراتژی بازاریابی محتوایی مشخص کنید تا کسب و کار اینترنتی شما بهبود پیدا کند.

اما، تحقیق و جستجو یکی از مهم ترین ارکان می باشد که به شما کمک  می کند تا مطمئن شوید که گرایش های جدیدی را به حوزه کاری خودتان اضافه می کنید. در نتیجه، شما همیشه باید نسبت به جدیدترین موضوعات در زمینه کاری خودتان مطلع باشید تا از فرصت های موجود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود