طول محتوا و تاثیر فوق العاده آن در سئو

پخش ویدئو

محتوای بلند یا کوتاه ؟ کدام موثر تر است ؟ کدام در بالا آمدن در گوگل مهم تر است؟
بسیاری از افراد، زمانیکه با من در ارتباط با سئو و محتوا صحبت میکنند و من تاکید میکنم که تولید محتوا تاثیر بسیار زیادی دارد با این سخن رو برو میشوم که بارها و بارها به من گفته شده ” در زمینه فعالیت ما مقاله ای نیست”. آیا واقعا امکان دارد؟
من تا به حال هرگز موضوعی را نیافتم که درباره آن مقاله ای نباشد، به جز موضوعی که برای اولین بار در دنیا ایجاد شده! پس شما باید از طریق راه های مختلف یافتن مقالات و محتویات برای خود توانایی پیدا کردن محتوا خوب را داشته باشید به این مسئله در بخش آموزش سئو در اپلیکیشن نیوسئو به طور کامل پرداخته شده است که از چه راه هایی شما به محتوا مورد نظر دست پیدا می کنید. اما سوال این است که آیا طولانی و بلند بودن محتوا یا کوتاه بودن محتوا در سئو تاثیر دارد یا خیر؟

به طور مثال زمانی که شما به تولید محتوا درباره توضیح محصول می پردازید، برای گوگل منطقی است که محتوای شما 500 کلمه باشد. گوگل این مسائل را به خوبی و کامل متوجه می شود و یا زمانی که شما وب سایتی دارید که تصاویر زیادی در آن استفاده شده، برای هر تصویر حداقل یک الی سه خط توضیح مناسب است چرا که بیشتر سایت های تصویری همین توضیحات کم را دریغ میکنند. اما سایت هایی که محتوا محور هستند و از طریق مقالات ورودی گوگل جذب می کنند تا در آینده از طریق مقالات کسب درآمد کنند باید محتوای بلند تولید کنند یا تولید محتوای کوتاه هم موثر است؟ این طور سایت ها باید ترکیبی از مقالات بلند و کوتاه را در سایت خود داشته باشند. هم باید مقالات 2000 الی 2500 کلمه ای داشته باشند و هم مقالات 500 الی 700 کلمه ای را دارا باشند.

به طور کلی همانطور که در گذشته هم گفته شد، مقالات کمتر از 300 کلمه توصیه نمی شود. اما باید در نظر داشته باشید که محتوای 300 کلمه ای برای سایتی که از تصاویر زیاد استفاده میکند باز هم صادق است چرا که توضیح دادم شما به ازای هر عکس حداقل یک خط توضیح بنویسید هم کافی است. آیا در سایت تصویری شما پستی وجود دارد که فقط یک تصویر وجود داشته باشد؟! اگر این گونه باشد که سایت شما به عنوان سایت تصویری شناخته نمی شود و در زمینه عکس نیست. پس انتخاب طولانی یا بلند بودن محتوا به نسبت کوتاه بودن محتوا بر اساس شرایط مختلفی باید توسط شما صورت بگیرد. خیلی مواقع افراد مقالات بسیار بسیار طولانی را از کتاب ها به صورت بخش بندی در سایت خود منتشر می کنند و سوالی که برای آنها پیش می آید این است که “من صد هزار کلمه مقاله دارم، چگونه این مقالات را در وب سایت خود قرار دهم؟”.

باید این نکته را در نظر داشته باشید که هرچه قدر مقالات طولانی باشد، جذابیت آن در نزد کاربر از بین می رود چرا که همواره کاربر منتظر ادامه مقاله است در حالیکه فضای مجازی به وجود آمده تا این زمان انتظار را کوتاه کند یعنی شخص منتظر یک قسمت یا دو قسمت باشد و بیشتر از این نباید انتظار صورت بگیرد. حال شما صدهزار کلمه محتوا دارید و قصد دارید که آن را به بخشی از سایت خود تبدیل کنید مثل بسیاری از رمان ها که صد هزار کلمه دارند چگونه استفاده شود آیا باید برای کم شدن تعداد مقاله، در هر مقاله ده هزار کلمه قرار دهید؟! خیر. اصلا نباید این کار را انجام دهید. باید مقدمه ای تولید کنید و قسمتی از آن را تایپ کنید و ادامه آن را به صورت پی دی اف عرضه کنید که کاربر پسند شود.

شما گاهی آنقدر ذهنتان درگیر گوگل می شود که متن های زیادی را به خورد گوگل دهید که کاربر را فراموش می کنید و بعد فراموش می کنید که همواره گوگل گفته است “برای کاربر بسازید سپس برای من” چقدر امیر قمصری این مسئله بسیار مهم را در فایل های مختلف به شما یادآوری کرده است که برای کاربر بسازید. پس این مسئله بسیار مهم است لطفا دقت کنید و در واقع به صورت user freindly طولانی و کوتاه بودن محتوا را انتخاب کنید. به طور کلی همواره به یاد داشته باشید که تاثیر محتوا بر سئو را نباید دست کم گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود