تغییر لینک صفحات وب سایت و تاثیر آن بر رتبه سایت

پخش ویدئو

آیا تغییر لینک صفحات وب سایت سبب افت رتبه می شود
در این قسمت قصد دارم درباره یکی از متداول ترین سوالات سئو سایت صحبت کنم. آیا تغییر لینک صفحات وب سایت سبب افت رتبه برای وب سایت می شود یا خیر؟

لطفا دقت کنید، ممکن است این مسئله برای شما پیش آمده باشد و یا در آینده پیش خواهد آمد. به هر حال ممکن است شما در زمانی یک لینک اشتباه بسازید و یا ممکن است بر اساس تحلیل ها و آموزش های من که در اپلیکیشن نیوسئو خدمت شما داده ام، متوجه این مسئله شده باشید که باید لینک ها را تغییر دهید. اما نکاتی در این بحث نهفته است که باید به آن دقت کنید. نکاتی از جمله این که اگر شما در برهه ای از زمان قرار دارید که قرار است کلیک های وب سایت شما بالا رود، به عنوان مثال سایت های تفریحی و یا سایت هایی که مربوط به بازی ها هستند، و یا وب سایت های دانلود فیلم که در تابستان و یا در تعطیلاتی مانند تعطیلات عید، بازدید وب سایت ها افزایش می یابد. به هر حال این وب سایت ها در برخی زمان ها افزایش بازدید دارند که بهتر است در آن برهه زمانی تغییرات وب سایت را انجام ندهید. چرا که بی شک و صد در صد اگر تعداد لینک زیادی را در وب سایت خود تغییر آدرس دهید، افت رتبه خواهید داشت.

حال ممکن است سوالی ذهن شما را مشغول کرده باشد: اگر قرار است برای وب سایت من افت رتبه اتفاق بیفتد، پس دست به تغییر url بزنم؟
پاسخی که بر اساس تجربه خدمت شما عرض می کنم این است که، زمانی که url شما بهینه ساخته شود و در واقع قصد داشته باشید که به بهینه سازی url خود بپردازید، اتفاقات بسیار خوبی برای شما رخ می دهد که ارزش افت رتبه را دارد. اگر شما به شکل صحیح url های قبلی را از طریق ریدایرکت 301 تک به تک به url های جدید وب سایت خود، ریدایرکت کنید.

این افت رتبه پس از مدت زمان حدود سی روز برطرف می شود و حتی ما بارها مشاهده کردیم که به شرایط بهتر از قبل و در رتبه های بالاتر از قبل قرار گرفته است. پس اینکه قصد داشته باشید که این کار را انجام دهید یا خیر، انتخاب با شماست. اما اگر قصد انجام دادن آن را داشتید در یک زمان مناسب این کار را انجام دهید و البته این را هم مطمئن باشید که اگر درست و اصولی تغییرات آدرس را انجام دهید، دوباره به رتبه قبلی خود باز میگردید.

در اینجا باید یک نکته بسیار ضروری را خدمت شما عرض کنم که اگر یک سری از لینک های شما به هر دلیلی حذف شده است و شما این لینک ها را از طریق ریدایرکت 301 به صفحه اصلی وب سایت خود لینک دهی می کنید، شما عملا تغییر آدرس انجام نداده اید!

به طور واضح باید بگویم که شما وب سایت خود را با این کار از بین برده اید. این مسائلی که در این مطلب آموزشی درباره تغییر آدرس صفحات بیان کردم، اصلا در مورد تغییر دادن آدرس یک صفحه که از بین رفته است به یک صفحه ای که وجود دارد، نیست. چه به صفحه اصلی لینک دهید و چه به دسته بندی مربوطه. شما باید آن صفحه را به طور کلی از نتایج گوگل حذف کنید و یا اگر به دلیل این که ورودی زیادی دارد قصد حذف کردن را ندارید، صفحه ای مشابه به آن را بسازید که کاملا مرتبط و با کیفیت باشد و در آن صفحه لینک قدیمی را به لینک جدید ریدایرکت کنید.
در این آموزش چندین نکته بسیار بسیار مهم را بیان کردم، لطفا دقت کافی را داشته باشید.

3 نظر در مورد مقاله “ تغییر لینک صفحات وب سایت و تاثیر آن بر رتبه سایت ” ثبت شده است
  1. رضا نکوئی

    سپاس از شما


  2. رضا نکوئی

    استاد سلام
    من وب سایتم رو به صورت کامل با ریدایرکت 301 به دامنه جدیدی منتقل کردم ، اما هنوز بصورت کامل این انتقال در نتایج گوگل انجام نشده ، و هنوز صفحات سایت جدید ایندکس نشدن ، اگر من برم و داخل سرچ کنسول صفحات سایت جدید رو معرفی کنم ، این باعث میشه گوگل مقالات منو تکراری حساب کنه ؟ یا همین که در سرچ کنسول سایت جدید رو با ریدایرکت مشخص کردم ، معرفی کردن صفحات سایت جدید دچار مشکل تکراری بودن نمیشن ؟

    متشکرم از پاسخگویی شما استاد ارجمند


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما. نخیر کپی شناخته نمیشه.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود