آموزش صفر تا صد یوتیوبر شدن

آموزش یوتیوبر شدن,چگونه یوتیوبر شویم,راهنمای یوتیوبر شدن

یوتیوبر شدن در این روزها تبدیل به یک هدف برای بسیاری از افراد شده است؛ زیرا از طریق آن، هر شخص می تواند ویدیو هایی با موضوعات مورد علاقه خود تولید کرده و با اشتراک گذاری آن ها درآمد کسب کند، این یک شغل سرگرم کننده و فعالیتی ایده آل برای بسیاری از افراد است، اما تبدیل شدن به یک یوتیوبر حرفه ای چندان کار ساده ای نیست. یوتیوب دومین سایت محبوب در جهان (بعد از گوگل) محسوب می شود؛ به همین دلیل تعجب آور نیست که بیش از 2 میلیون نفر در این سایت فعالیت داشته و رقابت سنگینی میان آن ها وجود داشته باشد.

یوتیوبر چیست؟

یوتیوبر شخصی است که برای پلتفرم اشتراک ویدیو YouTube محتوا تولید می کند. برای برخی از افراد، این یک سرگرمی است و توسط آن تخصص خود، موارد آموزشی، ویدیو های سرگرم کننده و… را به اشتراک می گذارند، اما برای برخی دیگر، یک شغل تمام وقت است که گاها می تواند در آمد های بسیار زیادی را به ارمغان بیاورد.

چگونه یوتیوبر شویم؟

یوتیوبر شدن در ابتدا یک حرفه سرگرم کننده، پرسود و آسان به نظر می رسد، شما فقط در مورد موضوعاتی که دوست دارید ویدیو می سازید و از آن ها درآمد کسب می کنید، درست است؟ هرچند دو مورد اول، یعنی سرگرم کننده و پرسود بودن در مورد این حرفه صحیح است، اما همانطور که گفته شد، تبدیل شدن به یک یوتیوبر حرفه ای و موفق کار چندان ساده ای نیست.

پشت سر هر یوتیوبر معروف یک سفر طولانی از سخت کوشی و پشتکار است. سرمایه‌گذاری‌ هایی وجود دارند که باید انجام دهید، فرآیندهایی را باید دنبال کنید، و موارد دیگری که حتی قبل از ایجاد اولین ویدیوی خود، باید به آن ها توجه کنید و همه این موارد، مسیر یوتیوبر شدن را دشوار می کنند. به همین دلیل ما این راهنمای یوتیوبر شدن جامع را برای شما تهیه کرده ایم تا با استفاده از آن سختی های این مسیر را پشت سر گذاشته و به موفقیت دست یابید.

مراحل یوتیوبر شدن

آموزش یوتیوبر شدن,چگونه یوتیوبر شویم,راهنمای یوتیوبر شدن

چگونه یوتیوبر حرفه ای شویم؟ برای پاسخ به این سوال، باید بگوییم مراحلی وجود دارد که باید آن ها را به خوبی پشت سر بگذارید. برخی از این مراحل مربوط به قبل از ساخت کانال یوتیوب و برخی مربوط به بعد آن می باشند که تمامی آن ها را در ادامه شرح خواهیم داد.

1. انتخاب موضوع مناسب

اولین مرحله از مراحل یوتیوبر شدن این است که در مورد حوزه کاری خود تصمیم بگیرید. دید واضحی نسبت به موضوعی که قرار است در ویدیوهای خود به آن بپردازید، به دست آورید. اگر بخواهید موضوعات زیادی را پوشش دهید، ممکن است نتوانید تمرکز کافی را داشته باشید. بنابراین بر اساس علایق خود، یک یا چند موضوع مرتبط را انتخاب کنید.

این روش یوتیوبر شدن یک راه عالی برای سازماندهی، شروع قوی، حفظ ثبات و جذب مخاطبان مرتبط است. هنگامی که با تمرکز کافی بر جایگاه و موضوعات خاص شروع به کار می کنید، می توانید دانش خود را در ارتباط با آن موضوعات گسترش داده و به یک متخصص واقعی و کامل تبدیل شوید. به علاوه، تولید مداوم محتوا مرتبط با آن موضوعات، جذب بینندگانی را که به محتوای شما علاقه مند هستند آسان تر می کند.

2. مشخص کردن هدف

مرحله بعدی یوتیوبر شدن این است که نوع محتوای خود را مشخص کنید. باید تعیین کنید که می خواهید از طریق کانال خود به چه چیزی برسید؟ آیا می خواهید با ایجاد ویدیوهای آموزنده مخاطب جذب کنید یا می خواهید با آموزش دادن در مورد نحوه کار موارد مختلف فعالیت خود را پیش ببرید، یا شاید فقط می خواهید ویدیوهای جالب را به اشتراک بگذارید و مردم را سرگرم کنید.

با مشخص کردن موارد ذکر شده می توانید مسیر مشخصی برای تولید محتوای خود داشته باشید. همچنین این موضوع به شما کمک می کند به جای تلاش و صرف زمان و انرژی برای پوشش دادن طیف وسیعی از موضوعات، شروعی قوی و هدفمندی داشته باشید.

3. شناخت و تحلیل رقبا

برای یوتیوبر شدن باید بدانید در حال حاضر مخاطبان با چه نوع محتوایی در حوزه کاری شما بهتر ارتباط برقرار می کنند، برای این کار به رقبای خود نگاهی بیندازید. 10 کاربر برتر یوتیوب را در حوزه فعالیت خود پیدا کرده و به دنبال شباهت ها و تفاوت ها در نحوه انجام فعالیت آن ها باشید. محتوای تولید شده توسط رقبا را به خوبی رصد کرده و آن ها را تحلیل کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا نقاط ضعف و قوت رقبای خود را پیدا کرده و از آن، جهت افزایش کیفیت عملکرد خود استفاده کنید. نکات مهمی که هنگام شناسایی و تحلیل رقبا باید به آن ها توجه کنید به شرح زیر می باشند:

  • جلوه های ویدیویی که استفاده می کنند، مانند جلوه های بصری و صوتی.
  • لوکیشن ویدیو ها، مانند استودیو، فضای باز و… .
  • سبک ویدیو ها، مانند ویدیو پرسش و پاسخ، مصاحبه های تخصصی و… .

همچنین در این تجزیه و تحلیل ها باید به نحوه برندسازی توسط رقبا توجه کرده و نکات مثبت موجود در این مبحث را از آن ها الگو برداری کنید. در آموزش یوتیوبر شدن و مراحل مربوط به آن، مرحله شناخت و تحلیل رقبا یکی از مراحل مهم به شمار می آید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: بهترین ایده برای یوتیوب چیست؟پیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

4. مشخص کردن ایده های محتوا

قدم بعدی تعیین ایده های محتوا است. این قدم بسیار مهمی است که باید حتی قبل از ایجاد کانال خود بردارید. انجام این مرحله برای شما اطمینان حاصل می کند که پس از ایجاد چند ویدیو، ایده های شما تمام نمی شوند و همچنان موضوعات خاص و جذابی را برای تولید محتوا دارید.

برای انجام هرچه بهتر این مرحله مهم از یوتیوبر شدن، محتوای دیگر یوتیوبرهایی که در موضوع مشابه شما فعالیت می کنند را بررسی کنید. آیا می توانید محتوایی مرتبط اما متفاوت از آن ها ایجاد کنید؟ آیا می توانید ویدیویی بهتر از آن ها بسازید؟ باید موضوعات و ایده هایی را برگزینید که نقاط درد و علایق مخاطبان را هدف قرار دهد و نیاز آن ها را برطرف سازد. ایده ها را باید به شیوه ای که مخاطبان را مجذوب خود کند، ارائه دهید.

تا زمانی که دائماً به دنبال راه هایی برای ارائه مطالب ارزشمند به مخاطبان خود باشید، ایده های شما بی پایان هستند. همچنین می‌توانید از فهرست پیشنهادات گسترده ای که گوگل و خود یوتیوب ارائه می دهند، برای الهام گرفتن ایده ها استفاده کنید.

5. ایجاد تقویم محتوایی

روش یوتیوبر شدن,شرایط یوتیوبر شدن,صفر تا صد یوتیوبر شدن

ما همیشه در بخش تولید محتوا دوره آموزش سئو گفته ایم که یک تقویم محتوایی چه کاربردهایی دارد. در یوتیوبر شدن نیز به همین صورت است. داشتن یک تقویم محتوایی منظم به شما کمک می کند تا ثبات و نظم در تولید محتوای خود را حفظ کنید. همچنین به مخاطبان شما این اطمینان را می دهد که می توانند برای ویدیو های جدید در تاریخ های برنامه ریزی شده روی شما حساب کنند. با انجام این مرحله از یوتیوبر شدن می توانید فعالیت خود را به طور مناسبی سازماندهی کرده و در مسیر موفقیت باقی بمانید.

بنابراین قبل از اینکه حتی شروع به ایجاد یک کانال کنید، باید در مورد برنامه انتشار محتوای خود تصمیم بگیرید و آن را مدیریت کنید. آپلود محتوای روزانه ممکن است راهی عالی برای جذب مخاطبان جدید باشد، اما به‌ ویژه برای انجام فعالیت یک نفره می‌تواند سخت باشد، پس تقویم محتوایی باید مطابق با ظرفیت ها و توانایی فرد یا تیمی که قصد یوتیوبر شدن را دارند، ایجاد شود.

6. ارزیابی تجهیزات

وسایل لازم برای یوتیوبر شدن نقش مهمی در کیفیت ویدیو ها دارند. بنابراین بسیار مهم است که تجهیزات مناسبی با توجه به نوع محتوایی که قصد ایجاد آن را دارید، داشته باشید. از همان ابتدا نیازی به صرف هزینه زیاد برای تجهیزات گران قیمت ندارید، اما باید چند مورد ضروری را داشته باشید:

شما به یک کامپیوتر با سرعت و مشخصات مناسب نیاز دارید. همچنین قطعاً باید روی یادگیری نرم افزار های ویرایش ویدیو سرمایه گذاری کنید، اما نیازی به صرف هزینه زیاد برای تسلط به این نرم افزار ها ندارید، فقط کافی است تمام ویژگی های اساسی برای انجام کاری که می خواهید انجام دهید را فرا بگیرید.

می توان گفت داشتن یک دوربین با کیفیت مناسب هم از ضروریات شروع مسیر یوتیوبر شدن است، همچنین اگر قرار است در ویدیو های خود صحبت کنید، بهتر از یک میکروفون، با کیفیت قابل قبول استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید یوتیوبر شدن با کمترین امکانات نیز ممکن است.

7. ایجاد کانال یوتیوب

اکنون که بیشتر اصول اولیه را در فرا گرفته اید، می توانید برای ساخت کانال یوتیوب خود اقدام کرده و آن را بهینه سازی کنید. باید برای کانال یک نام منحصر به فرد و در عین حال جذاب انتخاب کنید. همچنین می توانید نام خود را برای کانال یوتیوب قرار دهید.

در بخش “About”، به طور کامل درباره کانال و فعالیت خود توضیح دهید. دقت کنید در این قسمت باید پاراگراف هایی با طول مناسب بنویسید تا خوانایی متن شما حفظ شود. همچنین باید برخی از کلمات کلیدی موضوع کانال را به روشی طبیعی در توضیحات وارد کنید. این کار باعث می‌شود افراد هنگام جستجوی کلمات کلیدی، شما را راحت‌ تر پیدا کنند.

برای ایجاد بنر کانال خود می توانید از یک گرافیست کمک بگیرید تا یک تصویر جذاب، مطابق با موضوع و نام کانال طراحی کند. بنر کانال می تواند نقش مهمی در جذب مخاطبان شما داشته باشد.

8. شخصی سازی کانال یوتیوب

در کانال یوتیوب، می‌توانید بسیاری از ویژگی‌ ها را سفارشی کنید، از جمله نام، لوگو، بنر صفحه و اطلاعات درباره (About). هنگام شخصی سازی کانال، جهت جذب هرچه بیشتر مخاطبان به کانال خود، نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

  • بخش توضیحات (Description) کانال را به صورت دقیق، به همراه کلمات کلیدی مربوط به حوزه فعالیت خود بنویسید.
  • از یک برند خاص مربوط به خود در کانال استفاده کنید. این برند هم می تواند شخصی باشد، هم سازمانی.
  •  یک لوگو زیبا با کیفیت بالا برای کانال خود قرار دهید.
  • اطلاعات تماس خود را در کانال درج کنید.

9. آپلود اولین ویدیو

مراحل یوتیوبر شدن,نحوه یوتیوبر شدن,یوتیوبر شدن

پس از راه اندازی و بهینه سازی کانال خود، می توانید شروع به تولید و آپلود اولین ویدیو خود کنید. از فهرست ایده های خود استفاده کرده و سعی کنید ویدیویی بسازید که فوراً توجه مخاطبان را به خود جلب کند. به خاطر داشته باشید که ایجاد اولین ویدیو، عالی نخواهد بود. این چالشی است که هر یوتیوبر موفقی هنگام شروع یوتیوبر شدن خود، آن را تجربه کرده است. بهترین راه برای غلبه بر این چالش، درس گرفتن از آن است.

از کاربران خود بازخورد بگیرید تا متوجه شوید چه چیزی را دوست دارند و از چه چیزی ناراضی هستند. از این نظرات برای بهبود عملکرد خود استفاده کنید. حتی می‌توانید از ابزار YouTube Analytics استفاده کنید تا بفهمید تعامل کاربران با ویدیوی های شما چگونه است. همه این اطلاعات به شما کمک می کنند ویدیوهای بهتری ایجاد کنید که برای مخاطبان هدف شما جذاب باشند.

6 نظر در مورد مقاله “ آموزش صفر تا صد یوتیوبر شدن ” ثبت شده است
  1. امیر علی آذرپرند

    سلام


  2. مهدی

    سلام خیلی عالی بود و اگه بشه هروقت در یوتیوبر به مشکل خوردم میتونم از شما مشاوره بگیرم


  3. فرید شریعتی

    درود بر شما
    مقاله مناسب و کاربردی بود که سعی کرده با بیانی رسا اصلی ترین موارد را در این مسیر آموزش دهد.


    • سیدمجتبی پورموسوی

      ممنون از همراهی شما


  4. سامان

    سلام این مقاله آموش یوتیوبر شدن واقعا عالی بود نکات کاربردی داشت بخصوص قسمت وسایل لازم برای یوتیوبر شدن. بقیه سایتا فقط در مورد گوگل ادسنس و نقد کردن درآمد صحبت کردن


    • ناظر سایت

      سلام
      خوشحالیم که مطالب براتون مفید واقع شدند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود