کلمه کلیدی طولانی یا Long tail keywords جزو آن دسته از عباراتی هستند که اگر به درستی در روند تولید محتوا به کار برده شوند، می توانند به سئو سایت کمک بسیار زیادی کنند. به کار بردن کلمات کلیدی طولانی برای جستجوی محلی و هدف قرار دادن این جستجو ها می تواند سئو سایت را تحت تاثیر قرار دهد.
البته قبل از هر چیزی بهتر است که بدانید که long tail keyword چیست و چه ماهیتی دارد. کلمه کلیدی طولانی به عبارات کلیدی گفته می شود که بیش از 3 یا 4 کلمه در متن خود داشته باشند و توصیف دقیق تری از مطلب مورد نظر را ارائه کنند. اولین و مهمترین نکته ای که در سئو و تولید محتوا ذهن بسیاری از افراد را درگیر می کند، پیاده کردن و استفاده از کلمات کلیدی است که بتوانند برای آن ها رنک مناسبی در گوگل دریافت کند و همچنین نرخ تبدیل مناسبی را نیز به ارمغان آورد.
کلمه کلیدی طولانی چیست؟
همه ما براساس آموزش سئو که دیده ایم تمایل داریم عبارتی را انتخاب کنیم که میزان جستجو بالایی توسط کاربران داشته و در نهایت با سایت های قدرتمند برای کسب رتبه های برتر، رقابت کنیم؛ به همین منظور بیشتر افراد کلمات کلیدی را انتخاب می کنند که حجم جستجوی بالایی داشته باشند. اما نکته ای که وجود دارد این است که روشی که گفته شد، همیشه نمی تواند به روند بهینه سازی سایت شما کمک کند و در واقع راه های دیگری وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید.
استفاده از کلمات کلیدی طولانی یکی از این راه هاست. برخی از افراد تصور می کنند که یک کلمه کلیدی طولانی به دلیل اینکه حجم جستجوی پایینی دارد، نباید به آن ها توجه داشته و برای آن ها در استراتژی های خود جایگاه ویژه ای قرار داد.
معمولا این دسته از عبارات، کمتر مورد استفاده سئوکاران قرار می گیرند و در واقع تصور می کنند که این کلمات کلیدی کمتر توسط کاربران جستجو شده و به همین دلیل اهمیتی ندارند.
البته این موضوع حقیقت دارد که عبارات کلیدی طولانی حجم جستجوی کمتری داشته و به طور طبیعی رقابت برای آن ها کمتر از دیگر عبارات است. به هر حال ممکن است بسته به نوع کسب و کار شما، نیاز داشته باشید که از long tail keywords یا همان عبارات کلیدی طولانی استفاده کنید.
برای این که به خوبی بدانید کلمه کلیدی طولانی چیست؟ فرض کنید که یک فروشگاه کفش در شهر شیراز دارید و فروشگاه شما نیز یک سایت مختص به خود دارد. ممکن است افراد زیادی در طول روز عبارت “کفش” را در گوگل یا گوگل مپ جستجو کنند. این افراد می توانند اهداف بسیاری از این جستجو خود داشته باشند.
برخی می خواهند صرفا عکس کفش های مختلف را ببیند، برخی نیز می خواهند در مورد تاریخچه پیدایش کفش در زندگی بشر اطلاعاتی کسب کنند و برخی هم به دنبال خرید کفش هستند. (دسته آخر، مخطابان هدف شما محسوب می شوند).
حال تصور کنید که شما با زحمت فراروان، سایت خود را با عبارت کلیدی “کفش” (یک عبارت کلیدی کوتاه) به نتایج برتر گوگل رساندید. قطعا این موضوع سبب می شود کاربران بسیار زیادی از وب سایت شما بازدید کنند. اما آیا چند درصد آن ها ممکن است از سایت شما کفش بخرند؟ قطعا تعداد این افراد قابل توجه نخواهد بود زیرا درصد بسیاری از آن ها هدفی بجز خرید را از جستجوی خود داشته اند.
حال تصور کنید که در سایت خود صفحه ای در مورد “فروش آنلاین و حضوری کفش اسپرت در شیراز” (کلمه کلیدی طولانی) ایجاد کرده اید و آن صفحه را به نتایج برتر گوگل رسانده اید. در مقایسه با حالت قبل (عبارت کلیدی کفش) قطعا میزان بازدید از این صفحه بسیار کمتر خواهد بود؛ زیرا تنها کسانی که قصد خرید کفش دارند به سایت شما خواهند آمد. به همین دلیل احتمال خرید آنلاین یا مراجعه حضوری توسط آن ها بسیار بیشتر است.
همچنین در نظر داشته باشید که رسیدن به نتایج برتر گوگل با کلمات کلیدی طولانی، بسیار آسان تر و کم هزینه تر نسبت به کلمات کلیدی کوتاه است؛ زیرا میزان رقابت در عبارات کلیدی طولانی کمتر می باشد.
از سوی دیگر، کسب رتبه های برتر حتی با کلمات کلیدی طولانی، منجر به افزایش ترافیک ارگانیک شما از سمت گوگل شده و همین امر می تواند در دراز مدت روی سئو سایت شما تاثیر مثبتی داشته باشد. (در صورت رعایت نکات تجربه کاربری و نگه داشتن کاربران در سایت خود).
خبر خوب این است که تمرکز بر کلمه کلیدی طولانی به بیشتر کسب و کارها این امکان را می دهد که به آن موفقیت مورد انتظار خود در مورد سئو برسند. درنتیجه باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا نهایت استفاده از این کلمات را داشته باشید. برای کسب بیشترین سود از عبارت کلیدی طولانی باید به یکسری نکات در روند استفاده از آن ها توجه داشته باشید.
کلمات کلیدی طولانی در دیجیتال مارکتینگ نیز کاربرد زیادی دارند؛ زیرا همانطور که گفته شد می توانند منجر به افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری را تا حد قابل توجهی افزایش دهند. جستجوی کلمات کلیدی طولانی در دیجیتال مارکتینگ همانند جستجو آن ها در سئو انجام می شود و باید نکات یکسانی را در این فرآیند رعایت کرد. در دوره آموزش سئو می توانید تمامی نکات مربوط به استفاده از کلمات کلیدی طولانی را به همراه بسیاری از نکات حرفه ای دیگر در سئو فرا بگیرید.
حالا وقتشه! اینو بخون: 9 ابزار تحقیق کلمات کلیدی رایگانپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.
-
درک کلمات کلیدی طولانی
کلمات کلیدی طولانی، جستجوهای دقیق و گسترده تری هستند که کاربران به موتورهای جستجو وارد می کنند. برخلاف کلمات کلیدی کوتاه تر، که عمومی تر و رقابتی تر هستند، کلمات کلیدی طولانی به یک گروه مخاطب خاص خدمت می کنند. به عنوان مثال، در حالی که “کفش” یک کلمه کلیدی کوتاه است “کفش های مخصوص دویدن برای پاهای صاف” یک کلمه کلیدی طولانی است.
اگر فقط برای بالا بردن تعداد محتوا در سایت، آن را تولید می کنید باید بگوییم کاملا در اشتباه هستید. چیزی که برای بهبود رتبه بندی یک سایت مهم است کیفیت محتواست نه کمیت آن. به منظور افزایش کیفیت محتواها در سایت بهتر است بر روی موضوعاتی که به تخصص یا محصول شما نزدیک تر هستند تمرکز کنید و همواره در چارچوب اهداف اصلی کسب و کارتان محتوا بسازید. محتوایی که تولید می کنید باید مرتبط، مفید و ارزشمند برای مخاطبان شما باشد.
-
مزایای کلمه کلیدی طولانی
یکی از ویژگی های خاص کلمات کلیدی طولانی این است که این کلمات افراد کمتری را جذب می کنند اما نرخ تبدیل بالاتری را فراهم می آورند. استفاده از کلمات کلیدی طولانی برای سایت های تازه تاسیس میتواند باعث یک حضور قوی باشد.
هنگام راه اندازی یک وب سایت جدید یا بررسی یک موضوع جدید، در زمان تولید محتوا با تمرکز بر روی عبارات کلیدی طولانی در محتوای خود، می توانید دیده شدن سایتتان را در میان مخاطبان هدف افزایش دهید. به دلیل خاصیت منحصر به فرد و جستجوهای خیلی کم این کلمات، آن ها کاربرانی را با نیات دقیق جذب می کنند.
تولید محتوای با کیفیت که به کلمات کلیدی طولانی پاسخ می دهد، شهرت سایت شما را در میان افراد متخصص افزایش می دهد. استفاده از کلمات طولانی می تواند به عنوان یک استراتژی موثر SEO برای راه اندازی سایت شما و پیشرفت رتبه بندی شما در حوزه کاری خودتان عمل نماید.
یک کلمه کلیدی طولانی به تنهایی نمی تواند وب سایت شما را با یک افزایش ناگهانی ترافیک مواجه کند. با این حال، هر چه کلمات بلند بیشتری را هدف محتوا قرار دهید، ترافیک جستجوی سایت شما به تدریج به یک جریان ترافیک قابل توجه تبدیل می شود.
حسن دیگری که کلمات کلیدی بلند دارند این است که با توجه به فراوانی کلمات طولانی در هر صنعت، تقریبا احتمال تمام شدن آن ها یا تکراری بودنشان بسیار پایین است.
-
استفاده از ابزارها برای تحقیق کلمات کلیدی
برای کشف کلمات کلیدی طولانی، روش های مختلفی وجود دارد. بعضی از کارشناسان SEO توصیه می کنند که کلمات کلیدی طولانی را از طریق پیشنهادات خودکار گوگل بدست آورید. این کار شامل وارد کردن کلمه کلیدی اصلی به همراه چند حرف الفبایی مختلف است. پیشنهادات خودکار گوگل به طور عمده پرس وجوهای محبوب را ارائه می دهد. بسیاری از کلمات کلیدی پیشنهادی ممکن است معروف و رقابتی باشند.
روش دیگر برای یافتن کلمات کلیدی طولانی، استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner ،SEMrush ،Ahrefs می باشد. این ابزارها اطلاعاتی در مورد حجم جستجو، رقابت و کلمات کلیدی مرتبط را ارائه می دهند و به شما کمک می کنند کلمات کلیدی بلند و ارزشمند را شناسایی کنید.
-
تجزیه و تحلیل نیاز کاربران برای پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی
برای پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی، ذهن مخاطبین خود را هدف قرار دهید و به مسائل و سوالات خاصی که ممکن است در ذهن مخاطب باشد فکر کنید. ساختن کلمات کلیدی بر اساس ذهن مخاطب می تواند نتایج مثمر ثمرتری را به ارمغان آورد.
برای خواندن ذهن کاربران خود بهترین کار، انجام نظرسنجی ها و مصاحبه ها یا استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل می باشد. از طریق نظرسنجی ها می توانید با سوالات، نیازها و آرزوهای مخاطبان خود آشنا شوید. اطلاعات اولیه حاصل ار نظر سنجی می تواند در ساخت کلمات کلیدی طولانی که به طور مستقیم به چالش های مخاطبان شما پاسخ می دهد، بسیار کمک کننده باشد.
یکی دیگر از روش های درک نیاز کاربران برای پیدا کردن کلمات کلیدی بلند، شناخت مراحل مختلف مسیر مشتری است. درک نیاز کاربران و شناخت مراحل مختلف مسیر مشتری به این معناست که شما باید بدانید کاربران چه می خواهند و چگونه تصمیم گیری می کنند، تا بتوانید با بکاربردن کلمات طولانی هدفمند در مراحل مختلف مسیر مشتری، خدمات یا محصولات خود را به آن ها ارائه دهید. این فرآیند شامل مراحل زیر است:
- آگاهی: در این مرحله کاربران با مشکل یا نیاز خود آشنا می شوند و به دنبال راه حل می گردند. کاربران برای حل مشکلاتشان در اینترنت جستجو می کنند. آن ها از طریق تبلیغات، رسانه های اجتماعی، یا محتوای وب سایت شما با کسب وکار شما آشنا می شوند.
- توجه: کاربران بعد از آگاهی از کسب و کار شما، شروع به بررسی و مقایسه می کنند. آن ها به دنبال اطلاعات بیشتر درباره محصولات یا خدمات شما هستند و در این خصوص نقدها و نظرات دیگران را مطالعه می کنند.
- تصمیم گیری: در این مرحله کاربران تبدیل به مشتری می شوند و تصمیم به خرید یا استفاده از خدمات شما می گیرند.
- اقدام: مشتریان خرید خود را انجام می دهند و از محصولات یا خدمات شما استفاده می کنند.
- حفظ و وفاداری: بعد از خرید، هدف این است که مشتریان را راضی نگه دارید تا به مشتریان وفادار تبدیل شوند و در آینده دوباره از شما خرید کنند.
با شناخت این مراحل، شما می توانید نیازهای کاربران را در هر مرحله شناسایی و برآورده کنید و به این ترتیب تجربه بهتری برای آن ها ایجاد کنید. سازگار کردن کلمات کلیدی بلند خود با مرحله آگاهی یا مرحله خرید، می تواند به شما کمک کند تا در زمان مناسب توجه کاربران را جلب کنید و آن ها را در طول تمام مسیر هدایت کنید. ایجاد محتوایی که پاسخ های اطلاعاتی لازم را برای کاربران فراهم کند می تواند به تدریج آن ها را به اقدام کننده یا مشتری دائم تبدیل کند.
به طور خلاصه، تجزیه و تحلیل نیاز کاربران به شما امکان می دهد تا یک استراتژی جامع کلمات کلیدی طولانی را ایجاد کنید که با نیازهای مخاطبان شما در هر مرحله همخوانی داشته باشد.
-
به کارگیری کلمه کلیدی طولانی برای جستجوهای محلی
صاحبان مشاغل محلی می توانند بیش از هر کس دیگری از این عبارات استفاده کرده و از آن بهره ببرند. بیشتر کسب و کارهای محلی برای رقابت با شرکت های بزرگ در تلاش هستند و در اکثر مواقع نمی توانند در رقابت با آن ها عملکرد خوبی داشته باشند و رنک بالایی در SERP (صفحه نتایج جستجو) دریافت کنند.
بر اساس آمارهای به دست آمده، بیشتر افراد قبل از اینکه با یک کسب و کار همکاری داشته باشند، ابتدا به واسطه Google Map یا جستجوی گوگل در مورد آن کسب و کار، اطلاعاتی به دست می آورند تا بهترین افرادی که در آن زمینه فعالیت دارند را شناسایی کنند.
در جستجوی مشاغل نزدیک، شما ممکن است از عبارتی به سادگی چیزی مانند “رستوران های نزدیک من” استفاده کنید. همچنین، ممکن است با استفاده از کلمات کلیدی با هدف جستجوی محلی مانند شهر یا کد کشور خود، به دنبال آنچه که می خواهید بگردید. جستجو محلی برای کسب و کارها قبل از رفتن به محل فیزیکی آن ها یا قبل از خرید، به یک غریزه طبیعی برای اکثر مردم تبدیل شده است.
تقریبا نیمی از کل جستجوهای انجام شده در گوگل مربوط به جستجوهای محلی است و همچنین حدود 80 درصد از افرادی که در تلفن همراه خود در مورد یک شغل جستجو می کنند، در نهایت در چند روز بعدی تصمیم می گیرند که از خدمات کسب و کار مورد نظرشان استفاده کنند. معمولا این دسته از افراد به دنبال اطلاعات دقیقی هستند.
شما می توانید با استفاده از کلمه کلیدی طولانی، کاربران زیادی را جذب وب سایت خود کنید. به عنوان مثال استفاده از کلمه کلیدی “ماشین لباس شویی” عبارت مناسبی برای تمرکز در این زمینه کاری نیست؛ چراکه شما را درگیر رقابتی شدید کرده و در نهایت کار سخت خواهد شد.
اما کلمات کلیدی طولانی مانند “ماشین لباس شویی اقساطی مشهد” یا “ماشین لباس شویی ال جی 8 کیلویی” می توانند عباراتی مناسب برای به کار بردن در متن محتوای صفحه سایت شما باشند. این عبارات نمونه های مناسبی از کلمات کلیدی طولانی هدفمند می باشند.
-
تمرکز بر کلمات کلیدی هدف
هنگامی که تحقیق کلمه کلیدی طولانی را برای بهبود سئو سایت خود انجام می دهید، بهتر است که بر کلمات کلیدی هدف متمرکز شوید. کلمات کلیدی هدف غالبا ماهیت تجاری دارند و بیشتر تمایل دارند که در فروش نقشی داشته باشند.
هر زمان که به دنبال خرید چیزی به صورت آنلاین هستید، احتمالا قبل از تصمیم گیری، حداقل کمی تحقیق خواهید کرد. به مدت زمانی که خریداران آنلاین شروع به جستجو کرده و در نهایت تصمیم خود را برای خرید می گیرند، Buyers Journey گفته می شود. خریداران در ابتدا از عبارت کلیدی کلی تر و کوتاه استفاده می کنند و به مراتب تا انتهای این مسیر، عبارت مورد نظرشان تخصصی تر و طولانی تر می شود.
بنابراین در صفحه فروش محصولات خود اگر از عبارات کلیدی طولانی استفاده کرده باشید، می توانید در این زمینه هدف اصلی خریداران قرار بگیرید و در نهایت موفق شوید که آن ها را به خرید از فروشگاه اینترنتی خود ترغیب کنید.
افزودن عباراتی مثل ارزان ترین، بهترین، تخفیف ویژه و مواردی از این قبیل، حجم جستجوی بالایی نداشته و افراد کمی برای آن ها در گوگل جستجو می کنند. اما دقت داشته باشید که مخاطبین کمی که با این عبارات وارد صفحه سایت شما بشوند، به مراتب ارزش بسیار بالاتری نسبت به افراد زیادی که بدون هیچ علاقه و هدف خاصی به سایت شما سر می زنند. به این دسته از عبارات، کلمات کلیدی هدف گفته می شود که ماهیت تجاری دارند.
بهترین راه برای اینکه متوجه شوید تا چه میزانی در این زمینه موفق بوده اید، این است که حساب کاربری Google Analytics متصل به سایت خود را به صورت منظم چک کنید.
از این طریق شما می توانید متوجه شوید که چه عبارات و صفحاتی کلیدی توانسته اند بیشترین ترافیک را برای سایت شما جذب کنند. سپس باید این صفحات را مورد تحلیل قرار داده تا بفهمید که چه عاملی باعث شده است که افراد جذب آن شوند و بعد از آن، پیشنهاد می کنیم که صفحاتی که کمترین ترافیک را دارند نیز بررسی کنید.
همچنین اگر به درستی از کلمه کلیدی طولانی در صفحات سایت خود استفاده نمایید، در گوگل آنالیتیکس مشاهده خواهید کرد این صفحات با وجود ورودی کمتر نسبت به صفحات دارای کلمه کلیدی کوتاه، سبب فروش بیشتری در سایت شما شده اند.
شما باید بدانید که چگونه می شود این صفحات را بهینه سازی کرد؛ برای این موضوع باید هدف جستجو را برای هر کدام صفحات بررسی کنید تا متوجه شوید که کاربران شما واقعا به دنبال چه چیزی هستند. بعد از شناسایی هدف جستجوی آنان، شما می توانید بررسی کنید که چه کلمات کلیدی طولانی برای سئو سایت شما مناسب تر هستند.
-
استفاده از زبان مکالمه در عبارت کلیدی طولانی
امروزه همه افرادی که در زمینه بهینه سازی سایت فعالیت دارند، می دانند که جستجوی صوتی یکی از مهمترین فاکتورهایی است که باید به آن دقت داشت. در واقع جستجوی صوتی موجب افزایش سرعت زندگی انسان ها شده است؛ اما این مسئله ممکن است مشکلاتی را برای سئو شما به وجود آورده باشد.
برای سال های زیاد، بهینه سازی برای جستجوی صوتی یکی از اصلی ترین و چالش برانگیزترین مبحث هایی بود که متخصصین سئو با آن سر و کار داشته اند. علت این است که متخصصین سئو ترس از این داشتند که جستجوی صوتی جایگاه جستجوی قبلی را بگیرد و این امر در نهایت موجب از بین رفتن فعالیت های بهینه سازی آن ها بشود. با این حال، نیاز است که با گذشت زمان، برای تغییرات مهمی که در دنیای دیجیتال رخ خواهد داد، آماده شده و صفحات سایت خود را بر اساس آن ها بهینه کنیم.
طبیعتا روشی که افراد برای جستجوی صوتی از آن استفاده می کنند با سبکی که آن ها تایپ می کنند، تفاوت هایی دارد. به همین منظور، عبارت کلیدی مورد استفاده متخصصین سئو سایت در این زمینه باید با حالت عادی تفاوت هایی داشته باشد.
برای شروع به کار در این زمینه حتما باید از long tail keywords استفاده کنید. این عبارات باید سبک مکالمه مانند داشته باشند؛ چراکه افرادی که از جستجوی صوتی استفاده می کنند، طبیعتا با حالت گفتاری از عبارات استفاده می کنند.
همچنین این افراد بیشتر برای جستجوی محلی از voice search استفاده می کنند که خود این امر یکی از دلایل اصلی استفاده از کلمه کلیدی طولانی یا long tail keywords می باشد. نکته که باید به آن دقت داشته باشید این است که محتوای تولید شده توسط شما باید برای هر دو نوع جستجویی که توسط کاربران اتفاق می افتد، بهینه سازی شده باشد.
تنها در این صورت است که می توانید رنک بالایی در صفحات نتایج جستجو گوگل به دست بیاورید. البته جستجوی سنتی همچنان با قدرت و محبوبیت خاصی در بین افراد کاربرد دارد و به همین دلیل نیازی نیست که نگران بهینه سازی سایت برای جستجوی صوتی باشید.
-
بهره مندی از محتواهای موجود
یکی از کارآمدترین راه ها برای کشف فرصت های کلمات کلیدی طولانی، بهره گیری از محتواهای موجود شما است. محتوای فعلی خود را برای عباراتی که به حوزه کاری شما مرتبط هستند اما هنوز به طور کامل بهینه نشده اند بررسی کنید. بعد از پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب محتوای خود را بازبینی و به روزرسانی کنید تا این کلمات کلیدی را دربرگیرد. بهره مندی از محتواهای قدیمی در زمان صرفه جویی کرده و ارزش محتوایی را که قبلاً روی آن سرمایه گذاری کرده اید به حداکثر می رساند.
ابتدا یک ممیزی محتوا انجام دهید و پست های وبلاگ، مقالات و صفحات دیگر خود را برای کلمات کلیدی طولانی که کمتر استفاده شده اند بررسی کنید. ممکن است بخش هایی از محتوای خود را پیدا کنید که در آنها می توان کلمات کلیدی طولانی را به طور طبیعی وارد کرد. تقویت این بخش ها با کلمات کلیدی مناسب، باعث بهبود دیده شدن و افزایش ارتباط کاربران با محتوای شما می شود.
محتواهای فعلی خود را با کلمات کلیدی طولانی خاص اصلاح کنید. اگر چندین کلمه کلیدی بلند مرتبط با محتوای خود پیدا کردید، محتوای خود را گسترش دهید و یک مقاله یا محتوای جامع بنویسید که به طور کامل آن کلمات را پوشش دهد. این کار اطلاعات ارزشمندی به مخاطبان شما ارائه می دهد و اعتبار شما را در حوزه کاریتان افزایش می دهد. به خاطر داشته باشید بعد از ایجاد تغییرات در محتوا تاریخ انتشار را به روزرسانی کنید. محتواهای بروز رسانی شده را برای جلب توجه بیشتر کاربران، ترویج دهید.
استخراج از محتواهای موجود شما می تواند استراتژی کلمات کلیدی طولانی شما را بهبود بخشد. با به روزرسانی محتوای قبلی و هماهنگ کردن آن با روندهای جستجوی فعلی و نیازهای کاربران، می توانید نتایج بهتری بگیرید.
کلمات کلیدی طولانی ابزارهای با ارزش و قیمتی در استراتژی سئو و محتوای شما هستند. با پاسخ به نیازهای خاص کاربران و بهینه سازی محتوای خود بر اساس آن، می توانید به گروه خاصی از مخاطبین دست یابید که احتمال تبدیل شدن آنها به مشتری و خرید بیشتر است.
بهترین استراتژی کلمات کلیدی طولانی برای کسب وکار
ایجاد بهترین استراتژی کلمات کلیدی طولانی برای کسب وکار شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله صنعت شما، مخاطب هدف و اهداف خاصی که قصد دارید به آنها برسید.
یک رویکرد عملی این است که بر روی کلمات کلیدی طولانی که اطلاعات خاصی را بیان می کند تمرکز کنید. این کلمات کلیدی حول محور پاسخ به سوالات، حل مشکلات یا ارائه بینش های ارزشمند به مخاطبان شماست.
با ایجاد محتوایی که به نیازهای خاص کاربران پاسخ می دهد، می توانید کسب وکار خود را به عنوان منبعی قابل اعتماد از اطلاعات معرفی کرده، ترافیک با کیفیت جذب کنید و در زمینه کاری خود اعتبار بسازید. این استراتژی به ویژه برای کسب وکارهایی مفید است که به دنبال تثبیت خود به عنوان کارشناسان و متخصصان حوزه کاری خود با مخاطبانشان هستند.
یک استراتژی قدرتمند دیگر برای کلمات کلیدی طولانی، هدف قرار دادن کلمات کلیدی تراکنشی است. کلمات کلیدی تراکنشی مثل “خرید”، “سفارش”، “قیمت”، “تخفیف” و “بهترین” می باشد. این کلمات کلیدی اغلب برای کاربرانی استفاده می شوند که به مرحله نزدیک به تصمیم گیری برای خرید رسیده اند.
با بهینه سازی صفحات محصول یا خدمات خود با کلمات کلیدی طولانی تراکنشی، می توانید مشتریان بالقوه ای را که به طور فعال در جستجوی خرید هستند جذب کنید.
این استراتژی برای کسب وکارهای فروشگاهی یا ارائه دهندگان خدمات مناسب است که به دنبال افزایش تبدیل و درآمد هستند. پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی تراکنشی و ایجاد محتوای جذاب با این کلمات که با نیازهای مخاطبان شما همخوانی داشته باشد، برای متقاعد کردن کاربران جهت اقدام به خرید حیاتی است.
برای تعیین بهترین استراتژی کلمات کلیدی طولانی برای کسب وکار خود، باید به طور استراتژیک از هر دو رویکرد اطلاعاتی و تراکنشی استفاده کنید. داشتن هر دو رویکرد اطلاعاتی و تراکنشی، به معنای ارائه اطلاعات ارزشمند از طریق محتواست و به طور پیوسته کاربران را به صفحات منجر به خرید هدایت می کند.
با تعادل میان ارائه اطلاعات و راه حل هایی که به نیازهای خاص کاربران پاسخ می دهد می توانید بازدیدگنندگان را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. انتخاب کلمات کلیدی طولانی شما باید با اهداف کسب وکار و ترجیحات مخاطب هدف شما هماهنگ باشد.
به طور مداوم عملکرد کلمات کلیدی خود را نظارت کنید و آماده باشید استراتژی خود را با تغییرات روندهای جستجو و رفتار کاربران تطبیق دهید تا همگام با آن ها بمانید.
نکات مهم و ضروری در استفاده از کلمات کلیدی طولانی:
- درک نقش حیاتی عبارات کلیدی بلند در بهینه سازی موتورهای جستجو.
- شناسایی مخاطب هدف و نیازها، علائق و رنج های آن ها.
- استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner ،SEMrush ،Ahrefs.
- انجام تحقیق کلمات کلیدی برای کشف عبارات کلیدی بلند مرتبط با حوزه شما.
- تجزیه و تحلیل حجم جستجو و رقابت برای هر کلمه کلیدی.
- تمرکز بر کلمات کلیدی طولانی با رقابت کمتر و ارتباط بیشتر با محتوای شما.
- در نظر گرفتن قصد کاربران، برای ساختن عبارات کلیدی بلند.
- ایجاد محتوای پاسخ دهنده به سوالات خاص یا مشکلات مرتبط با کلمات کلیدی انتخاب شده.
- بهینه سازی محتوای موجود با ادغام عبارات کلیدی بلند مرتبط.
- اطمینان از ارائه اطلاعات ارزشمند به کاربران در محتوای شما.
- نظارت بر عملکرد محتوا با استفاده از ابزارهای تحلیلی.
- تنظیم استراتژی بر اساس داده های عملکرد.
- به روزرسانی و بهبود مداوم محتوا برای حفظ رقابت پذیری.
- ساخت بک لینک به محتوای خود برای افزایش قابلیت اعتماد آن.
- ارتباط با مخاطبان از طریق نظرات و رسانه های اجتماعی.
- پیگیری رتبه بندی های خود در صفحات نتایج موتورهای جستجو.
- اندازه گیری نرخ تبدیل و بازدهی استراتژی کلمات کلیدی طولانی.
- تطبیق و تکامل استراتژی کلمات کلیدی به محض تغییر روندهای جستجو.
- آگاهی از به روزرسانی های الگوریتمی جدید و بهترین شیوه های سئو.
- بهره مند شدن از ترافیک هدفمند با بازده بالا توسط استفاده از کلمات کلیدی طولانی.
سخن آخر
عبارات کلیدی طولانی یکی از فاکتورهایی است که به هیچ عنوان نباید در روند سئو به آن ها بی توجهی کرد. البته این عبارات تنها مواردی نیستند که توجه افراد زیادی را به خود جذب کرده اند؛ اما مسئله ای که اهمیت دارد، تاثیر بسزایی است که می توانند داشته باشند. آمارها نشان داده است که تعداد بسیاری از کسب و کارهای محلی توانسته اند با استفاده صحیح از کلمه کلیدی طولانی، رتبه سایت خود را به شدت بهبود بخشند.
اصلا فکر نمیکردم که Long tail ها اینقدر مهم باشن ممنونم ازتون.
درود بر شما
بله. واقعا عبارات کلیدی چندکلمه ای بسیار بسیار مهم هستند و در بازه های زمانی مختلف به صورت های گوناگونی تاثیرگذار هستند.
به نظر من نحوه انتخاب کلمه کلیدی خیلی مهمه چرا که همیشه اون چیزی که ما فکر مکنیم درست نیست شاید ما فکر میکنیم کلمه X سرچ بیشتری داره ولی درست تحقیق میکنیم میفهیم کلمه y سرچ بیشتری داره و…همچنین استفاده از lsi ها هم خیلی کمک میکنه برای انتخاب کلمه کلیدی و…
مقاله تون دیدگاه من رو تعییر داد. به این نتیجه رسیدم که کار روی محتوای جذاب برای کاربر خیلی مهمتر از کلمات کلیدی است.
فکر کنم منظورتون اینه که باید روی تولید محتوای ارزشمند تمرکز کنیم و علاوه بر آن روی کلماتی کار کنیم که پر جست و جو هستند
من همیشه فکر میکردم مهمترین کار در بهینه سازی کلمات کلیدی هستند اما بعد از خوندن مقالات شما دیدگاه متفاوتری پیدا کردم متشکرم.
سلام جالب بود و همینطور کاربردی متشکرم از انتشار این مقاله . بله من هم موافقم که بهتره وقت رو روی مطالب با کیفیت و long tail گذاشت .
با سلام
خدا قوت برای مطالب بی نظیرتون. مقاله ی بسیار خوبی بود از تمام جهات،
محتوای خود مقاله، بیانتون و توجه به تمام نکات ریز. ممنون که به فکر دیگران هستید
ممنونم
میشه یک مقدار توضیح بفرمایید که از طریق htaccess چطوری میتونم این کار رو انجام بدم ؟
یا اینکه یک مقاله ای رومعرفی بفرمایید مطالعه کنم
ممنون
بهترین راه این است که به پشتیبان سرور خود بسپارید این کار را
با عرض سلام حضور استاد عزیزم جناب قمصری
سوالی خدمتتون داشتم
در قسمت گوگل آنالیتیکز در بخش
Referral Traffic
مدتیه که میبینیم یکسری سایت ها دارن به من بازدید میفرستن ، ترافیکم رو یک مقدار غیر طبیعی کرده اند . بدون اینکه من خواسته باشم این اتفاق بیافته ! اون سایت ها اینا هستن :
traffic2cash.xyz
top1-seo-service.com
с.новым.годом.рф
share-buttons.xyz
site65101887.snip.tw
site8666252.snip.tw
site-69844304-1.snip.tw
santasgift.ml
خصوصا اولین سایتی که گذاشتم خیلی بازدید میفرسته
سوالم این هست :
1- با توجه به اینکه با تلاش فراوان تازه به صفحه 2 در کلمه کلیدی تصفیه آب رسیده ام ، این موضوع ممکن است مرا دچار مشکل کند؟
2- چگونه از دست آن ها خلاص شوم ؟ راهی هست ؟ با خود این سایت ها موفق به ارتباط نشدم .
قبلا از راهنمایی شما متشکرم
با سلام
1 – قطعا
2 – از طریق htaccess جلوی ورود ان ها را بگیرید
خیلی جالب بود ممنون
این یعنی کلمات کلیدی زیاد مهم نیستن و مفهومه که برای گوگل مهمه!! درسته؟؟
بله.دقیقا
سلام، مرسی بابت مطالب مفیدتون.
عالی بود دوست عزیز.
سلام
مقاله های خوبی توی سایتتون پیدا میشه . مر30
سلام
مطالب شما رو همیشه دنبال می کنم. ممنونم.
با عرض سلام
من از مطالب شما در جاهای مختلف استفاده کردم. یعنی کپی کردم. راضی باشید.
سلام
ممنونم. بسیار مفید بود.
مرسی عالی بود
سلام بسیار عالی بود
ممنون
عالی
اگه دکمه اشتراک گذاری داشتید خوب بود.
با سلام.داریم دوست عزیزم !
خیلی جالب بود ممنون
ابهت کلمات کلیدی شکست!