بهترین راه انتخاب کلمه کلیدی چیست؟

پخش ویدئو

درود بر شما دوستان عزیزم امیدوارم که سرحال و سرزنده و شاداب باشید، در این قسمت از آموزش سئو سایت به بررسی بهترین راه انتخاب عبارت کلیدی می پردازیم.

اگر دوست ندارید ویدئو آموزشی بالا را ببینید؛ متن زیر که تمام توضیحات ویدئو هست را بخوانید:

اولین نکته ای که باید بگویم در بحث انتخاب کلمات کلیدی این است که بیایید یک فرهنگ سازی انجام بدهیم. ما در دوره آسمان خراش هم خیلی به این نکته تاکید می کنیم: کلمه کلیدی اشتباه است، به عنوان مثال: سئو، آموزش و … کلمه هستند. پس ما عبارات کلیدی داریم نه کلمات کلیدی و ما نباید صرفا keywords را به صورت لغوی معنا کنیم و کلمات کلیدی بگوییم.
میرویم سراغ بحث اصلی سوالمان: بهترین راه انتخاب عبارات کلیدی یا همان کلمات کلیدی بی شک بر اساس تجربه من google suggestion هست اما چرا؟ محتوایی که درون google suggestion به شما پیشنهاد می شود میتواند در هفته های مختلف بر اساس جستجو های مختلف کاربران تغییر پیدا کند، پس بنابراین اگر شما محتوایی را امروز تولید کنید و هر هفته به روز کنید که من همیشه بر این مساله تاکید کرده ام که نکته بسیار با ارزشی هست که محتوای خودتان را به روز کنید؛ عبارت های کلیدی که بیشتر کاربران دنبال آن می گردند را پیدا می کنید.
اما در google suggestion، نحوه انتخاب عبارات کلیدی چگونه است؟ کافی است در فیلد جستجوگر گوگل تایپ کنید: آموزش سئو، 5 الی 10 پیشنهاد گوگل را خواهید دید؛ (برای اینکه بتوانید 10 مورد را ببینید کافی است جیمیل خودتان را Login کنید) حالا 10 مورد به دست آوردیم و این ده مورد را یادداشت برداری می کنیم حالا باید چکار کنیم؟ در ابتدای آموزش سئو یک اسپیس بزنید 10مورد دیگر می آید، آخر آموزش سئو یک اسپیس بزنید، 10 مورد دیگر می آید، در وسط آموزش سئو یک اسپیس هست و یک اسپیس دیگر بزنید، 10 مورد دیگر می آید، حالا ما 40 عبارت کلیدی داریم که طبیعتا یک سری از اینها مشترک هستند و ما همه آنها را یادداشت برداری کردیم و حالا مهم ترین و بهترین آنها را به عنوان اولویت اصلی انتخاب می کنیم و در مورد آن صفحه خودمان را می نویسیم و درواقع این میشود کلیدواژه مرکزی ما برای آن پست که قصد ساختن آن را داریم و عبارت های کلیدی اولویت دوم، سوم، چهارم و پنجم ما که میشود عبارت های کلیدی دیگری که باید بیشتر در متن به کار ببریم که به گوگل نشان بدهیم اینها مهم ترین عبارات کلیدی این پست ما هستند.
خب چندین عبارت کلیدی دیگر باقی ماند که از آن عبارات کلیدی میتوانید به عنوان کلمات کلیدی LSI یا مترادف داخل محتوا استفاده کنید و ارزش محتوا را بالا ببرید.
این ویدیو را حتما چند بار ببینید و نکات مهم آن را یادداشت کنید و حتما به صورت عملی تست کنید تا ضمیمه ذهنتان بشود.
امیدوارم آموزش انتخاب کلمات کلیدی سئو برای شما مفید واقع شده باشد.

4 نظر در مورد مقاله “ بهترین راه انتخاب کلمه کلیدی چیست؟ ” ثبت شده است
  1. iman

    تشکر از این مبحث
    سوالی که میمونه اینه که فرض ما کلی کلمه کلیدی پیدا کردیم
    همه جا میگن در مقاله و … اما سوالم اینه که میشه تو دیسکریپشن محصول فروشگاهیمونم ازش استفاده کرد؟ این هم حسابه دیگه درسته؟
    فرض بر اینکه خود محصول در سایت توضیح خاصی نداره ولی در دیسکریپشن یه سری توضیحات نوشته میشه


    • ناظر سایت

      بهتر است که برای محصولاتتون یک محتوا هرچند کوتاه، تولید کنید و کلمات کلیدی مربوط به اون محصول رو قرار بدین
      این باعث میشه که کاربران در جستجو گوگل راحت تر و سریع تر شما را پیدا کنند


  2. حمید

    بهترین راه انتخاب کلمه کلیدی ابزار keyword planner و یا ابزارهای مشابه است؟ نظرتون درباره این ابزارها چی هستش؟ آیا برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب تحلیل هم نیاز هست؟


    • محمد نصیری

      درود وقت بخیر
      تحلیل عبارت های کلیدی و استراتژی و keyword targeting را باید باهم انجام بدهید.
      ابزارها فقط کار ما رو آسون تر می کنند و در نهایت خود کارشناس سئو باید تصمیم بگیره که چه کاری رو باید انجام بده.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود