25 تا از مهم ترین آمار سئو در سال 2023

آمار سئو,آمار سئو 2023,آمار سئو در سال 2023

اگر به دنبال مهم ترین آمار سئو در سال 2023 هستید، ما به شما مهمترین موارد را توضیح خواهیم داد. سئو انتخاب پیش فرض اکثر وبلاگ نویسان و صاحبان وب سایت ها برای افزایش ترافیک وب سایت شان است.

اما آیا سئو در حال رشد است و باید روی آن تمرکز کرد یا در حال فراموش شدن و کنار گذاشته شدن؟

آیا باید سئو را در سال 2023 برای رشد کسب و کار خود در نظر بگیرید یا خیر؟

ما این موضوع را در این مقاله کامل بررسی خواهیم کرد و مهم ترین آمار سئو در سال 2023 را برای شما توضیح خواهیم داد. در حقیقت شما موارد زیر را در این مقاله خواهید فهمید:

  • مهم ترین آمار سئو 2023 که باید بدانید
  • نکات کلیدی برای چند آمار سئو و حقایق سئو
  • تصاویری از چند آمار مهم و موارد دیگر

در نهایت ما نکات کلیدی را برای برخی از آمارها در این مقاله توضیح خواهیم داد تا بتوانید آنها را فوراً در وب سایت خود پیاده سازی کنید و ترافیک جستجوی خود را افزایش دهید. توصیه میکنیم مقاله مهم ترین آمار سئو در سال 2023 را تا انتها مطالعه نمایید.

آمار و ارقام سئو مارکتینگ (SEO Marketing) در سال 2023

آیا به دنبال بررسی آمار سئو مارکتینگ برای سال 2023 هستید؟ آمار مفید زیر را برای بازاریابان، سئوکاران و وبلاگ نویسان بررسی کنید.

1. آیا سئو یک استراتژی موثر برای مارکتینگ است؟

بله، 93٪ از تمام تجربیات آنلاین با موتور جستجو شروع می شود. پس این نکته کلیدی را در نظر داشته باشید که اگر قصد دارید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید، روی سئو سرمایه گذاری کنید. حتما از این موضوع مطمئن شوید که روی تمرکز شما روی صفحات پیلار و بهبود سرعت صفحات است، زیرا این موارد در رتبه بندی تاثیرگذار هستند. شما همچنین می توانید یک استراتژی بازاریابی محتوای قوی ایجاد کنید تا در موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه خوبی کسب کنید.

2. چند فاکتور رتبه بندی توسط گوگل برای رتبه بندی یک صفحه از سایت در نظر گرفته می شود؟

الگوریتم جستجوی گوگل از بیش از 200 عامل برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده می کند. این 200 فاکتور سال 2019 تاکنون تغییر خاصی نداشته و همان فاکتورهای پیشین نیز به عنوان فاکتورهای مهم سئو، شناخته می شود.

3. کدام بهتر است: SEO یا PPC؟

بر اساس نظرسنجی دیتاباکس، 70 درصد از بازاریاب ها اعتقاد دارند که سئو بهتر از PPC است و 30 درصد مخالف هستند، با این استدلال که PPC در ایجاد فروش و ترافیک بهتر است.

بهتر است بدانید که تفاوت بین سئو و بازاریابی پرداخت به ازای کلیک pay-per-click (PPC) در این است که SEO بر دریافت ترافیک از جستجوی ارگانیک تمرکز دارد، در حالی که PPC بر دریافت ترافیک از جستجوهای پولی و اجتماعی تمرکز دارد.

آمار سئو,آمار سئو 2023,آمار سئو در سال 2023

4. چند درصد از بازاریابان عکس ها و فیلم های خود را بهینه می کنند؟

در رابطه با موضوع مهم ترین آمار سئو در سال 2023 بهتر است بدانید که بر اساس نظرسنجی HubSpot حدود 51 درصد از بازاریاب ها، عکس ها یا ویدیوها را برای موتورهای جستجوی بصری بهینه می کنند و 49 درصد از بازاریاب ها آن را یکی از موثرترین استراتژی های خود می دانند.

5. میانگین نرخ تبدیل با سئو چقدر است؟

یکی از موارد جالب در زمینه مهم ترین آمار سئو 2023 این است که سئو به طور متوسط نرخ تبدیل 2.4٪ را ارائه می دهد. یعنی اگر 100 نفر از طریق سئو به وب سایت شما بیایند، 2 تا 3 نفر اقدام می کنند و از محصولات و خدمات شما استفاده می کنند.

6. آیا داشتن یک وب سایت سازگار با موبایل به رتبه بندی و فروش وب سایت شما کمک می کند؟

بله، 76 درصد از افرادی که در تلفن هوشمند خود جستجوی محلی انجام می دهند، در عرض 24 ساعت از یک مکان فیزیکی بازدید می کنند و 28 درصد از این جستجوها منجر به خرید می شود. (منبع: Think With Google)

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که اگر سایت شما هنوز موبایل فرندلی نیست، در اسرع وقت آن را برای موبایل بهینه کنید. قطعاً این بهینه سازی، می تواند رتبه بندی، دیده شدن و فروش کلی شما را بهبود بخشد. می توانید از یک تم وردپرس مقرون به صرفه مانند GeneratePress استفاده کنید تا به راحتی سایت خود را برای موبایل ریسپانسیو کنید.

7. ماهانه چقدر روی سئو سرمایه گذاری می شود؟

در بررسی 25 تا از مهم ترین آمار سئو در سال 2023 بر اساس نظرسنجی Moz، مبلغ ماهانه ای که اکثر مشاغل در سطح جهانی برای سئو هزینه می کنند بیش از 5000 دلار است.

8. چند جستجوی محلی از موبایل انجام می شود؟

تقریباً از هر 3 جستجوی تلفن همراه، یکی از آنها به جستجوی محلی مربوط می شود. تقریباً از هر 3 کاربر تلفن هوشمند، 2 نفر احتمالاً از برندهایی خرید می کنند که برنامه های تلفن همراه آنها اطلاعات را برای مکان آنها سفارشی می کنند. (منبع: Think with Google).

بنابراین باید بر روی سئو محلی وب سایت خود هم تمرکز داشته باشید.

9. چند درصد از بازاریاب ها از ابزارهای سئو داخلی استفاده می کنند؟

به گفته Yahoo Finance، بیش از 40 درصد از مشاغل کوچک به جای استخدام یک متخصص سئو یا برون سپاری وظایف سئوی خود به یک آژانس، از نرم افزار و ابزارهای کاربردی در سئو داخلی استفاده می کنند.

نکته کلیدی در این زمینه این است که اگر شما یک بازاریاب هستید که می خواهید ترافیک جستجوی یک سایت را افزایش دهید، به جای برون سپاری پروژه های خود به سایر مجموعه های سئو، با سرمایه گذاری در ابزارهای SEO  مانند Semrush، Ahrefs و… شروع کنید. می توانید نسخه های پولی با قیمت مناسب را در کشور ما هم برای این دو وب سایت قوی در زمینه سئو تهیه کنید.

10. اثربخشی سئو: سئو چقدر موثر است؟

به گفته eMarketer حدود 89 درصد از بازاریاب ها می گویند سئو موفق و موثر است. با توجه به بررسی های HubSpot تقریبا 61 درصد از بازاریاب ها می گویند که بهبود سئو سایت اولویت اصلی بازاریابی است و ورودی هایی که با سئو سایت از نتایج گوگل، جذب می شود، درصد تبدیل قابل قبولی دارند.

آمار و ارقام کلیدی سئو

در بررسی مهم ترین آمار سئو 2023 آیا به دنبال آمار کلی سئو هستید؟ شما باید آمار سئو زیر را بدانید تا متوجه شوید که باید در سال جدید تمرکز خود را بر روی سئو سایت بیشتر کنید یا خیر

1. گوگل چند درصد از سهم بازار را در جستجوی وب دارد؟

در این زمینه بهتر است بدانید که تا سال 2023، موتور جستجوی آنلاین گوگل حدود 84.08 درصد سهم داشت. بینگ نزدیک به 9 درصد از بازار جستجوی جهانی را به خود اختصاص داده است. در همین حال، سهم بازار یاهو 2.55 درصد بود. (منبع: Statista)

جدیدترین فاکتور رتبه بندی گوگل,فاکتورهای سئو,مهم ترین آمار سئو

2. روزانه چند جستجو توسط کاربرها در گوگل انجام می شود؟

یکی از آمار جالب 25 تا از مهم ترین آمار سئو در سال 2023 این است که طبق آخرین آمار اینترنت، گوگل اکنون به طور متوسط بیش از 40000 جستجو را در هر ثانیه پردازش می کند. این بدان معناست که گوگل بیش از 3.5 میلیارد جستجو در روز و 1.2 تریلیون جستجو در سال را در سراسر جهان پردازش می کند.

3. چند درصد از جستجوهای گوگل محلی هستند؟

به گفته گوگل، 46 درصد از کل جستجوهای گوگل محلی هستند. در حالی که 97 درصد از کاربران برای یافتن یک کسب و کار محلی به صورت آنلاین آن را جستجو می کنند. این نشان می دهد که شما اگر بتوانید به خوبی، وب سایت خود را براساس اصول سئو لوکال (سئو محلی) بهینه سازی کنید، نتیجه فوق العاده ای می گیرید و می توانید به سادگی ورودی های وب سایت خود را افزایش دهید.

4. تاکتیک های اصلی سئو مورد استفاده توسط مشاغل کوچک چیست؟

اکثر کسب  و کارهای کوچک از تحقیق کلمات کلیدی (43%)، بهینه سازی سایت از نظر سئو تکنیکال (40%) و بهینه سازی جستجوی محلی (سئو محلی) (37%) به عنوان تاکتیک های اصلی سئو خود استفاده می کنند. (منبع: Yahoo Finance)

به طور کلی پیشنهاد می شود که همه تاکتیک های سئو را در استراتژی سئو سایت خود در نظر داشته باشید. این راهکار نتیجه بهتری می دهد تا اینکه یک یا دو تاکتیک سئو را برای بهینه سازی وب سایت خود، در نظر داشته باشید.

5. آیا سرعت وب سایت در نرخ تبدیل و فروش سایت اهمیت دارد؟

بله، طبق گفته Portent، وب سایتی که در 1 ثانیه بارگذاری می شود، 5 برابر بیشتر از سایتی که در 10 ثانیه بارگذاری می شود، نرخ تبدیل دارد. نکته مهمی که باید در این زمینه در نظر داشته باشید این است که مهم نیست در چه حوزه ای در حال فعالیت هستید، مطمئن شوید که زمان بارگذاری صفحات سایت مناسب هستند. وب سایت هایی که سریع تر بارگذاری می شوند اغلب نرخ تبدیل و رتبه بندی کلی جستجوی بهتری دارند. مطمئن شوید که هاست پر سرعتی برای سایت خود تهیه کرده اید و از یک افزونه کش مانند WP Rocket در سایت خود استفاده نموده و استفاده از CDN را فراموش نکنید.

آمار و ارقام مربوط به استفاده از کلمات کلیدی در سئو 2023

آیا به دنبال این هستید که رتبه کلمات کلیدی خود را افزایش دهید؟ آیا به دنبال آمار کلمات کلیدی انحصاری برای سال 2023 هستید؟ این بخش از 25 تا از مهم ترین آمار سئو در سال 2023 برای شماست:

1. مهمترین تاکتیک در سئو چیست؟

با توجه به بررسی های HubSpot حدود 72 درصد از بازاریاب ها می گویند که “تولید محتوای مرتبط با حوزه کاری” موثرترین تاکتیک سئو است.

2. میانگین تعداد کلمات صفحات با رتبه برتر در گوگل چقدر است؟

میانگین تعداد کلمات 10 نتیجه برتر گوگل 1447 کلمه است (منبع: Backlinko). نکته مهمی که باید در این زمینه در نظر داشته باشید این است که در اکثر مواقع، مقالات طولانی به نسبت مقالات کوتاه تر، برتری دارند. اگر می خواهید در کلمات کلیدی خود به صفحه اول گوگل برسید، سعی کنید که برای صفحات موردنظر خود محتوای طولانی و باکیفیتی تولید نمایید.

3. آیا به روز رسانی مقالات قدیمی یا نسبتا جدید سایت، رتبه بندی کلمات کلیدی شما را بهبود می بخشد؟

بله وب سایت  HubSpot تعداد بازدیدهای ماهانه خود را با بهینه سازی پست های قدیمی به طور متوسط 106٪ افزایش داد. این به این دلیل است که Google همیشه به بروزبودن صفحات به نوعی، پاداش می دهد. اگر محتوای شما به طور مرتب به روز می شود، واضح است که شاهد رشد ترافیک سایت خود و بهبود رتبه بندی کلمات کلیدی خواهید بود.

4. آیا قرار دادن کلمه کلیدی در URL به CTR بالا کمک می کند؟

بله، URL هایی که شامل یک کلمه کلیدی هستند، 45٪ نرخ کلیک بالاتری نسبت به URL هایی دارند که فاقد کلمه کلیدی هستند. همچنین، Backlinko دریافت که عناوین بین 40-60 کاراکتر دارای بالاترین CTR ارگانیک هستند.

این مقاله ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود