تاثیر استراتژی نظرات مشتریان بر سئو سایت

استراتژی برندینگ,افزایش آمار بازدید سایت,افزایش ترافیک سایت

سئو سایت به کمک استراتژی نظرات مشتریان را در این مقاله آموزش سئو بررسی می کنیم. استراتژی نظرات مشتریان چطور می تواند بر روی سئو سایت تاثیرگذار باشد؟

Chris Bullick مدیریت و ریاست خدمات بازاریابی، سخنرانی جالبی درباره تاثیرگذاری نظرات بر تصمیمی که مشتریان برای خرید محصولات میگیرند، داشت که در این مقاله به آن می پردازیم.

وقتی راجع به ایده دخالت دادن فاکتور نظرات مشتریان در استراتژی برند صحبت می کنیم، می توانیم از آمار و ارقام زیر برای تصمیم گیری بهتر استفاده کنیم:

  • 90% مصرف کنندگان پیش از خرید، نظرات را می خوانند.
  • 31% از مشتریان، احتمال دارد که تا 31% بیشتر، زمان خود را بر روی کسب و کاری که نظرات بهتری دارد بگذارند.
  • نظرات مشتریان، از آنجا که محتوای نوشته شده به دست کاربران هستند، می توانند منجر به بهبود فروش شوند.
  • 72% از مصرف کنندگان تنها پس از خواندن نظرات مثبت کاربران اقدام به خرید می کنند.

فاکتورهای رتبه بندی گوگل مدام در حال تغییر هستند و به نظر می رسد تمرکز گوگل بر روی یکتا بودن محتوا، انطباق قالب سایت با دستگاه های مختلف و میزان انتشار در شبکه های اجتماعی در حال افزایش است.

بنابراین، هر محتوای جدیدی که تولید می شود باید:

  • یکتا باشد (در هیچ کجای وب به جز وب سایت شما قابل مشاهده نباشد)
  • مرتبط باشد (محتوایی باشد که موتورهای جستجو بتوانند آن را به موضوع و تیتر وب سایت ربط دهند)
  • کمک کننده باشد (سوال کاربر را به به طور کاربردی و کافی پاسخ دهد)
  • ارزشمند و منحصر به فرد باشد (اطلاعاتی را در اختیار کاربر قرار دهد که هیچ جای دیگر نتوان مانند آن را پیدا کرد)
  • تجربه کاربری (UX) خوبی را رقم بزند (به سادگی و با کیفیت یکسان بتوانیم در هر دستگاه دیگری به آن دسترسی داشته باشیم)
  • بتوانیم آن را منتشر کنیم (باید بتوانیم به این سوال که “چه کسی و چرا مایل خواهد بود که این محتوا را منتشر کند” پاسخ دهیم و جواب قانع کننده ای هم برای این سوال باید داشته باشیم)

گفته می شود که سیگنال نظرات سایت حدودا 9.8% از کل فاکتورهای رنک دهی را تشکیل می دهند. این بدین معناست که نباید در زمان سئو سایت، نظرات را نادیده گرفت.

شش تاثیر مثبتی که نظرات بر روی سئو سایت می گذارند: 

استراتژی برندینگ,افزایش آمار بازدید سایت,افزایش ترافیک سایت

  1. تولید محتوای جدید، به دست کاربران

هرچقدر هم که محتوا داشته باشیم، باز کافی نیست! نظرات حاوی محتوای بسیار جالبی هستند که کاربران آن را تولید کرده اند و مستقیما هم از سوی کاربران بر روی سایت قرار می گیرند. این محتواها برای مشتریان آینده بسیار کارآمد و تاثیرگذار هستند.

علاوه بر این، این نظردهی به سایت همیشه حاوی محتوای مرتبط هستند.

  1. افزایش ترافیک برای کلمات کلیدی دم بلند (long Tail)

از آنجا که اغلب کسانی که نظر می دهند افرادی هستند که از شما خریداری کرده اند، زبان آنها شبیه به فرم زبانی است که مخاطبین مورد نظر شما از آن استفاده می کنند. بنابراین، نظردهی مداوم کاربران، به شما کمک می کنند برای کلمات کلیدی مناسب و مورد نظر خود، ترافیک بیشتری داشته باشید. 

  1. افزایش تبدیل در شبکه های اجتماعی 

معروف تر شدن محصولات، افزایش ترافیک شبکه های اجتماعی و افزایش فروش، به کمک نظرات تاثیرگذار کاربران، برای هرکسی خوش آیند است. علاوه بر این، ترکیب نظرات با استراتژی شبکه های اجتماعی می تواند راهی برای افزایش محبوبیت محصولات شما باشد.

  1. گوگل دوستدار سایت هایی است که امتیاز بالایی دارند

گوگل، امتیاز سایت ها را در نظر می گیرد و به سایت هایی که امتیاز بالایی داشته باشند نیز تمایل بیشتری دارد. نظرات می توانند چگالی سایت و اعتبار شبکه های اجتماعی برند شما را بیشتر کنند. یعنی شما نباید تنها به دنبال افزایش نظرات باشید، بلکه باید به دنبال بهبود کیفیت این نظرات نیز باشید.

  1. داشتن امتیاز ستاره ای (Star ratings)

افزایش ترافیک وب سایت,امتیازدهی فیسبوک,سئو

وقتی امتیاز ستاره ای وب سایتی در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شود، تصمیم گیری برای مشتریان ساده تر خواهد شد. در واقع آنها می توانند به اندازه کافی به محصولات شما اعتماد کنند و تصمیم بگیرند که به وب سایت شما سر بزنند یا نه. این ویژگی می تواند موجب افزایش ترافیک شما شده و متعاقبا فروش شما را نیز بیشتر کند، اما همیشه هم داشتن امتیاز ستاره ای ساده نیست.

گوگل برای تشخیص امتیاز ستاره ای شما، تنها به سایت های نظردهی و واسطه خاصی اعتماد دارد. شما باید حداقل 30 نظر منحصر به فرد، با متوسط امتیاز 3.5 یا بالاتر در طی سال گذشته داشته باشید.

امتیاز ستاره ای می تواند نرخ تبدیل را تا 17% افزایش دهد. 17% مقدار قابل توجهی است و می تواند انگیزه ای برای انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه باشد.

  1. افزایش رنک صفحه محصولات

از آنجا که هر روز افراد بیشتری نظرات محصولات را جستجو می کنند، با داشتن نظرات بهتر، فرصت های بیشتری هم برای رنک گرفتن در صفحه نتایج گوگل یا SERP داریم. همین مسئله می تواند شانس دیدن جستجوهای بیشتر با فرم [نام محصول] + نظر را افزایش دهد.

با این کار می توانید فرصت بیشتری برای دسترسی به مخاطبین بالقوه خود داشته باشید؛ دقیقا زمانی که در حال جستجوی جزئیات بیشتر درباره محصولات شما هستند.

  1. چطور بیشترین بهره وری را از نظرات داشته باشیم

در زیر می توانید بهترین راه های استفاده از نظرات برای استراتژی برندینگ خود را طبق نظر Chris Bullick مشاهده کنید:

  1. داشتن استراتژی برندینگ: نباید بر سر اعتبار برند خود آزمون و خطا کنید.
  2. کاربران را تشویق به نظردهی کنید. راه های زیادی برای دریافت نظرات بیشتر هست: می توانید نظرات را از طریق سایت، تبلیغات ایمیلی یا شبکه های اجتماعی انجام دهید. همیشه از کاربران درخواست کنید برای شما نظر بگذارند. نظرات جدید همیشه خوش آیند هستند.
  3. بر نمره ای که می گیرید نظارت کنید و سعی کنید آن را بهبود دهید: مسئله مهم، فقط گرفتن نظرات جدید نیست، بلکه بهبود امتیازها و بهبود نرخ تبدیل ها است. ارتباط نزدیک تر با خدمات مشتریان به شما کمک می کند بهتر متوجه شوید که مشتریان بیشتر چه انتظاری از محصولات شما دارند. در این صورت می توانید محصولات خود را ارتقاء داده و منتظر ثبت نظرات بهتر باشید.
  4. نظرات جایزه دار: اگر به دنبال نظرات بیشتر هستید، در نظر گرفتن یک جایزه می تواند مناسب باشد. اما در این کار زیاده روی نکنید.
  5. زمان و مکان مناسب: همه جا و همه وقت برای درخواست نظر مناسب نیست. برای این مسئله باید توجه ویژه ای به سفر مشتری داشته باشید. حتما در یک زمان مناسب، درخواست گذاشتن نظر را از مخاطبان (مشتریان) خود داشته باشید و از مخاطبینی که فقط یک بار به وب سایت شما مراجعه کرده اند درخواست نظر نداشته باشید.
  6. از ریچ اسنیپت ها استفاده کنید: اینکه صفحه محصولات شما ریچ اسنیپت داشته باشند، باعث می شود نظرات در نتایج جستجو نمایش داده شوند. علاوه بر این اسنیپت ها اطلاعات صحیحی به گوگل، درباره محصولات شما می دهند.
  7. پاسخ دادن به نظرات: نظرات بخشی از ارتباط شما با مشتریان هستند، بنابراین حتی باید به بدترین نظرات هم پاسخ دهید. همیشه از مشتریان ناراحت و ناراضی خود عذرخواهی کنید و اگر کمکی از دستتان برای آنها بر می آید دریغ نکنید.
  8. آرام باشید: برای پاسخ به نظرات از لحنی استفاده کنید که مناسب برند و کسب و کار شما باشد. به خاطر داشته باشید که لحن شما باید مودبانه باشد و به کاربر این حس را بدهد که می خواهید به او کمک کنید. اما در عین حال، باید پاسخی موثق و معتبر بدهید و تجربه کاربری را بهبود بخشید.
  9. با بهترین سایت نظردهی واسطه همکاری کنید: از آنجا که گوگل برای تشخیص نظرات سایت، به سایت های واسطه نظردهی اعتماد می کند، شاید بهتر باشد که بیشتر درباره این سایت ها تحقیق کرده و برای افزایش اعتبار سایت خود تلاش کنید و بهتر در صفحه نتایج جستجو نمایش داده شوید.
  10. امتیازدهی فیسبوک را فراموش نکنید: نباید در استراتژی نظردهی خود، نظرات کاربران در شبکه های اجتماعی، به خصوص فیسبوک را از قلم بیندازید. چرا که در فیسبوک بسیاری از کاربران می خواهند بیشتر درباره یک برند یا یک محصول بیاموزند.
  11. نظرات منفی را بپذیرید: نظرات منفی هم برای استراتژی نظردهی شما اهمیت دارند. چرا که کاربران بیشتر به دنبال چنین نظراتی هستند. به این نظرات، نظارت کنید و سعی کنید تجربه کاربری مشتریان خود را بهبود بخشید. هیچوقت این نظرات را حذف یا پنهان نکنید و به آن ها پاسخی مناسب بدهید.

در این مقاله درباره استراتژی نظرات مشتریان و تاثیر آن بر سئو سایت صحبت کردیم. منتظر نظرات و سوالات شما دوستان همیشه همراه هستیم.

یک نظر در مورد مقاله “ تاثیر استراتژی نظرات مشتریان بر سئو سایت
  1. تکدو

    عالی بود


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود