افزایش درآمد با سئو و بازاریابی b2b

استراتژی بازاریابی b2b,اصول بازاریابی b2b,بازاریابی b2b

سئو و بازاریابی b2b مکمل هم هستند. حال اینکه چرا می توانند کامل کننده هم باشند، در این مقاله بررسی خواهیم کرد. امروزه برای موفقیت در عرصه بازاریابی و فروش مهارت ها و روش های متعددی وجود دارد که یادگیری آن ها احتمال پیشرفت بازاریاب را افزایش می دهد.

بازاریابی b2b نوعی بازاریابی است که جامعه هدف آن را مشاغل تشکیل می دهند. به عبارت دیگر در این روش بازاریاب تلاش می کند تا محصولات خود را به صاحبان مشاغل به عنوان مصرف کننده بفروشد و این مسئله با بازاریابی b2c تفاوت هایی دارد. به همین دلیل است که یک بازاریاب b2b باید توانایی بهره گیری از ابزارهای مختلفی برای دستیابی به هدف خود را داشته باشد.

یکی از مهم ترین ابزارهایی که در زمینه بازاریابی b2b کاربرد دارد، مهارت سئو و بهینه سازی سایت است. به جرئت می توان گفت بازاریاب هایی که آموزش سئو دیده باشند، توانایی تجزیه و تحلیل نتایج، بهینه سازی صفحه، ایجاد بک لینک و… را دارند و در زمینه فروش و جذب مشتری بهتر عمل می کنند؛ از همین رو بهتر از سایرین می توانند استراتژی های موفق بازاریابی b2b را برنامه ریزی کنند.

چشم انداز سئو در بازاریابی b2b

پیشبینی های سئو و بازاریابی b2b برای سال های آینده از عوامل مختلفی همچون بروزرسانی الگوریتم های موتورهای جستجو، نفوذ روز افزون هوش مصنوعی و تغییرات رفتاری کاربران تاثیر می پذیرد. به طور کلی می توان گفت از آنجا که بسیاری از افراد برای اخذ هر نوع تصمیمی در کسب و کار خود دست به تحقیقات گسترده ای می زنند، اینترنت و فضای مجازی نقش بسیاری در موفقیت یک بازاریاب خواهد داشت.

البته از طرفی تعدد و تنوع وب سایت های موجود در اینترنت سبب می شود کاربران با انبوهی از اطلاعات مواجه شوند و اغلب از طریق چند سایتی که در صدر نتایج نمایش داده می شود، نتیجه گیری کنند؛ بنابراین کمتر احتمال دارد به سایت های پایین تر سر بزنند.

در نتیجه بازاریاب b2b در صورتی می تواند به بهترین نحو کار خود را انجام دهد که با ارتباط میان سئو و بازاریابی b2b آشنا بوده و بتواند از سئو در راستای افزایش فروش خود کمک بگیرد.

کاربردهای سئو در بازاریابی b2b

در ادامه به برخی از مهم ترین کاربردهای سئو و بازاریابی b2b اشاره می کنیم:

1- بهبود تجربه کاربری

اکثر کاربران اینترنت برای جستجو از دستگاه موبایل خود استفاده می کنند. به همین دلیل معیارهایی مثل چیدمان مناسب موبایل، سرعت بارگزاری صفحه، تعامل و… بر تجربه کاربری سایت شما تاثیرگذار خواهد بود.

بنابراین بسیار مهم است که شخص بازاریاب از کارکردهای سئو در بازاریابی b2b کمک بگیرد تا با افزایش رضایت کاربران، بازدید صفحه وب خود را افزایش دهد. به این ترتیب کاربری آسان وب سایت باعث بالا رفتن ترافیک سایت و بهینه سازی در نتایج جستجو می شود.

البته صنعت b2b مخاطبان بزرگ تری دارد که وب سایت ها را روی رایانه و لپ تاپ مشاهده می کنند، لذا یک سایت موفق باید توانایی سازگاری با موبایل و رایانه را داشته باشد تا بیشترین میزان مخاطب را در بر بگیرد.

استراتژی بازاریابی b2b,اصول بازاریابی b2b,بازاریابی b2b

2- بهینه سازی جستجوی صوتی

جستجوی صوتی و استفاده از دستیار هوشمند در وسایل الکترونیکی با استقبال زیادی مواجه شده است و افراد زیادی از این قابلیت برای جستجو استفاده می کنند. این مسئله بین جستجوی تایپی و صوتی تفاوت هایی را ایجاد می کند.

به همین خاطر پیشنهاد می شود برای تولید محتوای منعطف، به نکاتی از قبیل ترکیب جملات غیرادبی، کلمات کلیدی طولانی، سوالات متداول، نشانه گذاری داده ها و… توجه کنید. رعایت این نکات سبب می شود سایت شما در نتایج جستجوی افراد و شرکت ها شانس بیشتری برای دیده شدن داشته باشد.

3- بروزرسانی الگوریم گوگل

به عنوان یکی از نکاتی که در سئو و بازاریابی b2b حائز اهمیت است، می توان به تغییر و بروز رسانی الگوریتم های گوگل اشاره کرد که تاثیر زیادی بر بازدید وب سایت ها دارد. صنعت سئو همواره در حال پیشرفت و حرکت به سمت جلو است؛ به همین دلیل برای اینکه از این پیشرفت ها به نفع خود بهره ببرید باید بتوانید با آن ها همگام شوید.

مطالعه نشریات در خصوص سئو سایت و در ارتباط بودن با متخصصان سئو، می تواند به شما کمک کند از استراتژی های درستی در جهت بهینه سازی سایت خود بهره مند شوید.

بهینه سازی سایت بازاریابی b2b,سئو سایت,سئو سایت بازاریابی b2b

4- تحقیق کلمات کلیدی

بازاریابی b2b به دلیل اینکه با شرکت ها و مشاغل در ارتباط است به یک استراتژی قوی و محتوای سئو در جهت جذب مشتریان بالقوه نیاز دارد. برای این کار لازم است در محتوای خود از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید تا هنگامی که افراد به دنبال خدمات یا محصولات خاصی هستند، سایت شما را به عنوان نتایج مفید ارزیابی کنند.

یکی از راه ها برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی این است که خود را به جای خریدار بگذارید و درک کنید که برای خرید یک محصول یا خدمت چه معیاری برای او اهمیت دارد.

برخی افراد به اشتباه در هنگام تولید محتوا از مفاهیم تخصصی بسیاری استفاده می کنند و به این نکته توجه ندارند که ممکن است مخاطب به اندازه یک فرد متخصص، درباره آن محصول اطلاعات نداشته باشد و با مطالعه متن آن ها دچار سردرگمی شود. این مسئله برای افراد سئوکار که آموزش های حرفه ای در این خصوص دریافت کرده اند، کمتر اتفاق می افتد؛ چرا که یک سئوکار توانایی تولید محتواهایی مناسب برای همه افراد با هر سطح دانش و تخصصی را دارد.

5- توضیح مقدمه محتوا

اولین پاراگرافی که کاربر در هنگام ورود به صفحه شما مشاهده می کند، نقش قابل توجهی در جلب رضایت او خواهد داشت. به عبارت دیگر کیفیت مقدمه متن شما به طور غیرمستقیم بر مشتری اثر گذاشته و این که ادامه مطلب را مطالعه کند یا دکمه خروج را بزند، تعیین می کند.

چند خط ابتدایی محتوای شما باید توصیفی مختصر و مفید، راجع به موضوع محتوای سایت باشد و در ذهن مخاطب پیش زمینه ای از آنچه قرار است در ادامه بخواند، ایجاد کند. مقدمه محتوا همچنین توسط موتور جستجو نیز مورد توجه قرار می گیرد و بر این اساس سایت شما را با جستجوهای کاربران مطابقت داده و نمایش می دهد؛ بنابراین نوشتن مقدمه جذاب و اصولی را هم می توان به عنوان یکی از نمونه های بارز تاثیر سئو در بازاریابی b2b به شمار آورد.

6- استفاده از متا تگ ها

یک سئوکار به روش های مختلفی می تواند برای بهینه سازی وب سایت تلاش کند که از جمله مهم ترین آن ها استفاده از متا تگ ها است. به کار بردن متا تگ ها تاثیر زیادی در افزایش بازدید و ترافیک سایت دارد اما از طرف دیگر درصورت استفاده نابجا می تواند آثار مخربی نیز به بار بیاورد؛ به همین دلیل توصیه می شود در این مورد حتما با سئوکار متخصص مشورت کنید.

متا تگ ها در کدهای HTML قرار می گیرند و برای کاربران نمایش داده نمی شوند اما توسط موتورهای جستجو شناسایی شده و روی رتبه سایت شما تاثیرگذار خواهند بود. به این ترتیب استفاده صحیح از متا تگ ها سبب می شود بازاریاب b2b به موفقیت بیشتری در فروش دست پیدا کند.

سخن پایانی

حرفه سئو در بازاریابی b2b نقش گسترده ای دارد و با استفاده از راهکارهای مختلفی باعث بهینه سازی سایت و افزایش فروش می شود؛ به همین دلیل بسیاری از کسانی که در حوزه بازاریابی و فروش فعالیت می کنند و در تلاش اند تا محصولات و خدمات خود را به مشتریان بالقوه معرفی کنند، به یادگیری سئو علاقه مند هستند.

ما در مجموعه نیوسئو این امکان را برای شما فراهم کرده ایم تا با شرکت در دوره آموزش سئو به مهارت های لازم برای بهینه سازی سایت و افزایش رتبه جستجو دست پیدا کنید. این دوره به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می شود و دارای پشتیبانی دائمی برای رفع هرگونه نقص در دسترسی به محتواهای آموزشی است؛ بنابراین اگر شما هم قصد دارید در حوزه بازاریابی b2b از رقبای خود سبقت بگیرید و به افزایش فروش محصولات و خدمات خود برسید، همین الان برای ثبت نام در بزرگترین دوره سئو ایران اقدام کنید.