چک لیست ارزیابی سئو سایت – سرعت و عملکرد

ارزیابی سئو,ارزیابی سئو سایت,ارزیابی سرعت سایت حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 7 امتیاز : 5]

چک لیست سئو با شاخص های ارزیابی محتوایی سایت را در مقاله قبلی آموزش سئو مطرح کردیم. در اینجا قصد داریم سایر معیارهای ارزیابی وب سایت ها را بررسی کرده و موارد چک لیست سئو سایت خود را کامل کنیم.

تحلیل تجربه کاربری

تجربه کاربری (UX) که وب سایت ارائه می دهد، شاخص بزرگی از ترافیک سایت و متوسط زمانی است که بازدیدکننده ها در سایت صرف می کنند.

Google Analytics می تواند به شما کمک کند ببینید تجربه کاربری وب سایتتان چگونه است. از سوی دیگر می توانید ببینید مخاطبین سایت شما چطور سایتتان را بررسی می کنند. بدین ترتیب می توانید کاری کنید که مخاطبین به طور یکپارچه وب سایت شما را بررسی کنند و برای پیدا کردن اطلاعات مورد نیاز خود به زحمت نیفتند.

فاکتور رنک دهی ضروری دیگر برای UX سایت، وجود صفحات و لینک های شکسته در سایت شماست. ابزارهای بررسی لینک می توانند به شما برای حذف چنین لینک هایی کمک کرده و شما را مطمئن کنند که کاربران شما آنها را نمی بینند.

بررسی میزبانی وب (Web hosting check)

سرویس مناسب میزبانی وب علاوه بر اعتبار سرور باعث می شود که سایت، زمان UpTime بیشتر و سرعت بارگذاری بهتری داشته باشد که می تواند باعث بهبود سئو سایت شما شود. در هر ارزیابی سئو شما باید عملکرد هاست فعلی وبسایت خود را مرور کنید و اگر نیازی بود، تغییراتی ایجاد کرده و ارائه دهنده خدمات هاست بهتری انتخاب کنید.

وقتی می خواهید عملکرد ارائه دهنده خدمات فعلی هاست خود را ارزیابی کنید، منابعی مانند HostingBooth می توانند به شما کمک زیادی کنند.

بررسی سرعت بارگذاری وب سایت

ارزیابی سئو,ارزیابی سئو سایت,ارزیابی سرعت سایت

از ابزاری مانند Pingdom برای تشخیص سرعت فعلی وبسایت خود استفاده کنید. اگر وبسایت شما به بیش از 2 تا 3 ثانیه زمان برای بارگذاری نیاز دارد، حتما این مشکل را در اولین فرصت و با دنبال کردن دستورالعمل های مورد نیاز رفع کنید.

مرحله ارزیابی سرعت سایت را (بررسی زمان بارگذاری وب سایت) برای دستگاه های موبایلی رد نکنید.

زمان Uptime سایت

در ارزیابی سئو سایت خود، باید زمان Uptime ای که وب سایت شما به کاربران خود ارائه می دهد بررسی کنید. زمان Uptime سایت، طول مدت زمانی است که وبسایت برای کاربران خود در دسترس است. وبسایتی که زمان های DownTime زیادی دارد، باعث می شود ترافیک خود را از دست بدهید و روی رنک و رتبه سایت شما نیز تاثیر می گذارد. برای آنکه از Uptime سایت خود مراقبت کنید، می توانید از ابزارهایی مانند Uptime Robot ،Site 24*7 و Pingometer استفاده کنید.

تحلیل لینک

مطمئن شوید که بک لینک هایتان مرتبط و باکیفیت هستند. اگر می خواهید از مرتبط بودن، چگالی و کیفیت بک لینک های وب سایت خود اطمینان حاصل کنید، Majestic ابزاری عالی برای این کار است. ابزار Backlink History Checker متعلق به آن، به شما کمک می کند تعداد بک لینک هایی که ربات های پیچیده وب برای دامنه ها، ساب دامنه یا URLها تشخیص داده اند را ببینید.

دوست عزیزم، جهت مشاهده ادامه این مقاله بسیار مفید، لطفا ایمیل خود را به دقت در فیلد ذیل وارد نمایید.

لطفا ایمیل خود را به دقت وارد نمایید :

خیالتون راحت ! از ایمیل شما به صورت محرمانه نگهداری میشه و فقط مقالات برتر نیوسئو براتون ایمیل میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *