آموزش گوگل ادز (Google Ads)

Google Ads,آموزش گوگل ادز,آموزش گوگل ادوردز

اگر تبلیغات خوبی انجام دهید، مشتریان جذب کسب و کار شما می شود؛ درست است؟ در بازار امروز اگر بتوانید یک کمپین تبلیغاتی خوب در گوگل ادز بسازید، مشتری ها به سمت وب سایتتان سرازیر خواهند شد. در اصل در گذشته، دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک گزینه اضافی برای تبلیغ به شمار می رفت؛ ولی امروزه انجام این کار به یک ضرورت تبدیل شده است. به خصوص اگر وب سایتتان را تازه راه اندازی کرده اید. اما گوگل ادز چیست؟ تبلیغات در گوگل ادز چقدر برای شما هزینه در دربردارد؟ چطور می توان از آن استفاده کرد؟ در این مقاله قصد داریم پاسخ این سوالات را در کنار راهکارهایی به عنوان آموزش گوگل ادز به شما شرح دهیم و شما را کامل با این سرویس تبلیغاتی گوگل آشنا کنیم.

گوگل ادز چیست؟

در مباحث مربوط به آموزش گوگل ادز بهتر است بدانید که این پلتفرم قبلاً به گوگل ادوردز مشهور بود و یک پلتفرم تبلیغاتی آنلاین مبتنی بر کلیک بوده که متعلق به شرکت گوگل می باشد. در این شیوه شما در پلتفرم های مختلف گوگل به صورت متن یا تبلیغات ویدیویی و حتی بنری در موتور جستجوی گوگل و یا یوتیوب به تبلیغات وب سایت خود می پردازید. این تبلیغات بر موتور جستجوی گوگل و وب سایت های متعلق به آن، به نمایش در می آید و بر اساس کلیک و یا نمایش، هزینه آن از شما گرفته می شود.

امروزه بیشترین تبلیغات گوگل ادز در کشور آمریکا انجام می شود و 28.4 درصد درآمد گوگل از این پلتفرم، از آمریکا به دست می آید.

بهتر است بدانید که امروزه معروف ترین شکل تبلیغ در گوگل ادز در خود موتور جستجوی گوگل می باشد. به این صورت که شما کلمه کلیدی مورد نظر خود را به گوگل می دهید تا در زمان جستجوی آن در گوگل توسط کاربر، آدرس سایت شما را در کنار رقبا به آنها نشان دهد و هزینه این شکل از تبلیغات براساس تعداد کلیک های کاربران خواهد بود.

Google Ads,آموزش گوگل ادز,آموزش گوگل ادوردز

تا اینجای کار تا حدودی متوجه شدید که گوگل ادز چیست. در ادامه به بررسی نحوه کار با گوگل ادز و نکاتی در این رابطه می پردازیم.

تبلیغات گوگل ادز چگونه کار می کند؟

تبلیغات گوگل ادز در نتایج serp گوگل با برچسب ad در کنار وب سایت هایی که از آن استفاده کرده اند، نمایش داده می شود. شیوه کار تبلیغات گوگل ادز به ازای کلیک های کاربران محاسبه می شود. در این شیوه، شما یک یا چند کلمه کلیدی را در گوگل انتخاب می کنید و مبلغی را برای نمایش سایت شما براساس آنها در گوگل پرداخت می کنید. اگر هزینه تبلیغ به ازای هر کلیک کمتر از مبلغ پرداختی شما باشد، شما صاحب آن تبلیغات خواهید شد.

پس در مباحث آموزش گوگل ادز بهتر است بدانید که وقتی کاربر، یک کلمه کلیدی که شما برای آن از گوگل ادز استفاده کرده اید، را سرچ می کند، در صفحه اول و در نتایج اول و یا انتهای صفحه اول وب سایت شما با کلمه کلیدی موردنظر نمایش داده می شود. اگر کاربر بر روی آن کلیک کند، مبلغی بابت آن از شما کسر خواهد شد.

اما این هزینه تبلیغ می تواند تحت شرایطی تغییر کند؛ عواملی مانند:

  • اینکه چند برند دیگر در حال حاضر با همان کلمه کلیدی درخواست تبلیغات گوگل ادز می دهند؟
  • کلمه مورد نظر چقدر گوگل جستجو می شود؟

حتی زمان تبلیغات هم می تواند بر روی قیمت آن تأثیر بگذارد. پس زمانی که تبلیغات گوگل ادز را انتخاب می کنید، حداکثر مبلغی که مایل به پرداخت هستید را انتخاب می کنید که تحت تاثیر سه عامل زیر قرار خواهند گرفت:

  • هزینه هر کلیک یا cpc: زمانی که کاربر بر روی تبلیغ شما کلیک کند، هزینه پرداخت می کنید.
  • هزینه به ازای 1000 نمایش یا cpm: شما به ازای هر 1000 نمایش تبلیغ، هزینه پرداخت می کنید.
  • هزینه به ازای تعامل یا cpe: زمانی که کاربر اقدام خاصی را روی تبلیغ شما انجام می دهد، مثل ثبت نام در یک لیست یا تماشای یک ویدیو و غیره، هزینه پرداخت می کنید.

در این زمینه یک عامل تعیین کننده هم وجود دارد و آن امتیاز کیفیت Quality Score نام دارد که بین نمره 1 تا 10 شماره گذاری می شود. به این صورت که اگر نمره کیفیت تبلیغات شما بیشتر باشد، تبلیغات شما به مخاطبان هدف بیشتری نمایش داده می شود و احتمال کلیک بر روی آن بیشتر خواهد بود، همچنین باید هزینه بیشتری پرداخت نمایید.

تبلیغات گوگل,تبلیغات گوگل ادوردز,گوگل ادوردز برای سایت

انواع گوگل ادز

تبلیغات گوگل ادز در طول سال ها تغییرات زیادی از نظر نوع و شیوه نمایش به خود دیده است که در این بخش از آموزش گوگل ادز به معرفی آنها می پردازیم. برای اینکه بهتر نحوه کار با گوگل ادز را بیاموزید، قبل از شروع باید با انواع آن آشنا شوید:

تبلیغات شبکه جستجو یا سرچ گوگل Responsive search ads

این تبلیغ پراستفاده ترین تبلیغ گوگل بوده که در صفحه جستجوی گوگل نمایش داده می شود و سایت هایی که از این تبلیغ استفاده می کنند، در کنار اسم دامنه خود برچسب ad را دارند. هزینه در این نوع تبلیغ بر اساس میزان کلیک کاربر محاسبه می شود و نمایش خود تبلیغ برای شما به صورت رایگان خواهد بود. از این تبلیغ حتی قبل از انجام کارهای سئو بر روی یک سایت می توانید استفاده کنید. به این صورت که قبل از انجام کارهای سئو بر روی کلمه کلیدی موردنظر با استفاده از گوگل ادز میزان جستجو کلیک بر روی آن را توسط کاربرها محاسبه می کنید و بعد بررسی می کنید که بر روی آن کار کنید یا نه. این روش یک راه مناسب برای جذب مشتری هدفمند به سمت وب سایت شما خواهد بود.

Performance Max ads

قبل از اینکه متوجه شوید پرفورمنس گوگل ادز چیست، بهتر است بدانید که این تبلیغ در کشور ما زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد. بنا به گفته گوگل، این تبلیغ زمانی کاربرد دارد که هدف مشخص از قبل دارید یا می خواهید تبلیغات شما را مخاطبین سفارشی ببینند.

تبلیغات اکتشافی گوگل ادز Discovery ads

این تبلیغ در مکان هایی نمایش داده می شود که کاربران به احتمال زیاد در حال تحقیق درباره خرید یک محصول خاص هستند و یا یک ویدیوی بررسی محصول را تماشا می کنند. این تبلیغ بطور معمول در صفحه اصلی یوتیوب و جیمیل و حتی صفحه جستجوی گوگل می تواند نمایش داده شود.

تبلیغات نمایشی Display ads

در این تبلیغ، گوگل تصویر بنر تبلیغاتی که قصد دارید نمایش داده شود را، در وب سایت های متعلق به خود مانند جیمیل و یا یوتیوب به نمایش می گذارد. هزینه تبلیغات در این شیوه به ازای هر هزار بازدید یا هر تبدیل صورت گرفته، محاسبه می شود. این تبلیغ می تواند مناسب وب سایت هایی باشد که به فروش محصولات به صورت آنلاین مشغول هستند.

تبلیغات فروش یا شاپینگ گوگل ادز Shopping ads

این تبلیغات در توضیحات آموزش گوگل ادز، در زمان جستجوی کاربرها در بالای نتایج جستجو نمایش داده می شود. در این تبلیغ محصولات به همراه تصویر آن ها، قیمت و فروشگاه مورد نظر مشخص خواهد شد.

به عنوان مثال در زمان جستجوی خرید طلا و یا محصولات خاص، این شکل از تبلیغات را در گوگل و در سایت های خارجی می توانید ببینید که در ایران این شکل از تبلیغات فعال نیست و برای استفاده از آن بایستی از آی پی کشور دیگری استفاده نمایید. هزینه این تبلیغ هم به ازای هر کلیک پرداخت می شود.

تبلیغات نصب اپلیکیشن گوگل ادز App ads

این تبلیغ برای دارندگان یک اپلیکیشن برای بالا بردن میزان نصب آن کاربرد دارد. در این تبلیغ گوگل ادز هم، تبلیغات شما در وب سایت های مربوط به گوگل به نمایش گذاشته می شود و هزینه آن به ازای هر نصب توسط کاربر، پرداخت خواهد شد.

کمپین های هوشمند گوگل ادز Smart campaigns

اصولاً هر کمپین تبلیغاتی در گوگل می تواند یک کمپین هوشمند باشد. وقتی در آن از استراتژی های مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل ادز استفاده نمایید، در زمان هایی که می خواهید بازخوردهای بیشتری دریافت کنید، بازدیدهای فیزیکی بیشتر از کسب و کارتان را دریافت نمایید و یا فروش وب سایتتان را بالا ببرید، می توانید از این تبلیغات استفاده کنید.

نکات مهم برای استفاده از گوگل ادز

در این بخش از آموزش گوگل ادز نکات مهمی را یادآوری می کنیم که در استفاده از این پلتفرم تبلیغاتی برای شما می توانند مفید باشند.

  • فراموش نکنید که بر سرفصل های تبلیغاتی تمرکز کنید. شما می توانید در هر تبلیغ از 15 عنوان استفاده کنید. این فرصت را دست کم نگیرید و از بیشترین پتانسیل آن استفاده نمایید.
  • کلمات کلیدی مختلف را برای نتیجه گرفتن آزمایش کنید. با انجام تغییرات مداوم در نحوه تبلیغات می توانید مدام نتیجه بهتری بدست آورید.
  • از تمام ویژگی های گوگل ادز به بهترین شکل ممکن استفاده نمایید.

گوگل ادز و اثرگذاری آن روی سئو سایت

در این بخش از آموزش گوگل ادز به بررسی این موضوع می پردازیم که استفاده از گوگل ادز چه تاثیری بر روی سئو سایت شما خواهد گذاشت. در جواب باید گفت، همانطور که می دانید سئو یک کار زمان بر بوده و نیازمند صبر و حوصله می باشد.

شما هیچوقت نمی توانید با انجام دو ترفند سئو کلاه سیاه در یک ماه یا دو ماه خودتان را به صفحه یک و رتبه های برتر گوگل برسانید. اما راه های اصولی و درستی وجود دارند که کمک می کنند شما زودتر به نتیجه دلخواه برسید که گوگل ادز یکی از آنها است.

در اصل گوگل ادز از 2 راه به سئو سایت شما کمک می کند که در ادامه به معرفی و توضیح هر کدام خواهیم پرداخت:

1) کمک به پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی

زمان بر بودن سئو باعث می شود که اگر چنانچه کلمات کلیدی درستی را برای وب سایتتان انتخاب نکرده باشید، دیر متوجه این موضوع شوید و هزینه و زمان زیادی را از دست بدهید. در این زمینه گوگل ادز می تواند به شما کمک کند. به این صورت که در ابتدا و قبل از انجام کارهای مربوط به سئو، کلمات کلیدی مدنظر خود را انتخاب کنید و به وسیله تبلیغات گوگل ادز میزان کلیک آنها توسط کاربرها را بسنجید.

اگر چنانچه بازخورد خوبی از آنها دریافت کردید، شروع به کار کردن بر روی آنها نمایید. در غیر اینصورت بدون صرف هزینه و تلف کردن وقت، به سراغ کلمات بهتری بروید.

2) گرفتن نتیجه در زمان سریع تر

امروزه در برخی از زمینه ها، فعالیت روی سئو و نتیجه گرفتن، سال ها طول خواهد کشید. حتی در برخی از زمینه ها، رقبا نیز خیلی قوی کار کرده و هم مدت زمان زیادی است که مشغول فعالیت هستند. بنابراین با هزینه هایی که در دست دارید، رسیدن به چنین جایگاه هایی غیرممکن خواهد بود.

در چنین شرایطی بهترین کار استفاده از تبلیغات گوگل ادز می باشد. به این صورت که با کلمات کلیدی اصلی خود در گوگل ادز تبلیغات می کنید و در صفحه اول برای کاربران نمایش داده می شوید. این باعث می شود در زمان سریع تر کاربران بیشتری را به سمت وبسایت خودتان جذب کنید و تعدادی از آنها به مشتری های شما تبدیل خواهند شد.

این کار باعث خواهد شد در زمان سریع تر بتوانید حداقل هزینه های اولیه خودتان را جبران نمونده و تا رسیدن به جایگاه های اصلی به وسیله سئو در بازار دوام بیاورید.

نتیجه گیری

ست گادین در آخرین صحبت های خود می گوید “به چشم نمی آیید، مگر چشم دیدن پیدا کنید.”

تبلیغات، امروزه یکی از موثرترین راه های نشان دادن ارزشمندی کسب و کار به مشتری است. حتی مشهورترین برندهای جهان هم سالانه میلیون ها دلار صرف تبلیغات می کنند تا در ذهن مشتری های خود بمانند. در این راه طبیعی است که وبسایت ها هم این کار را انجام دهند.

در دنیای وب، تبلیغات گوگل ادز یکی از بهترین گزینه های پیش رو خواهد بود. به شرطی که بدانید چه زمانی و چطور این کار را انجام دهید. در این مقاله سعی کردیم شما را با آموزش گوگل ادز آشنا کنیم و نحوه تبلیغات به وسیله آن را به شما یاد دهیم. امیدواریم مطالب ارائه شده بتوانید در این زمینه بهتر به شما کمک کند. در صورت داشتن ایده های بهتر درباره گوگل ادز می توانید از طریق کامنت ها با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود