نویسندگی وب سایت چیست؟

چگونه نویسنده سایت شویم,کسب درآمد با نویسندگی در سایت,نویسندگی برای سایت

نویسندگی وب سایت یکی از مشاغل پر درآمد در دنیای دیجیتال است، به طوری که برخی از افراد هم دستمزد تولید محتوا را به عنوان پردرآمدترین شاخه در دیجیتال مارکتینگ می دانند. فراگیری اصول و قواعد نویسندگی در وب سایت نه تنها برای کسانی که قصد محتوا نوشتن در سایت را دارند، بلکه برای تمامی افرادی که فعالیتشان به محتوا نویسی متنی مربوط می شود مفید است، مانند ادمین های اینستاگرام که نیاز است محتوای متنی مثل کپشن پست بنویسند؛ زیرا بسیاری از این اصول و قواعد در هر نوع از نویسندگی کاربرد دارند.

همه ما به صورت روزانه محتوا مصرف می کنیم و حتی ممکن است آن را ایجاد می کنیم. وب‌سایت‌ها، پست‌ های وبلاگ، ویدیوها، ایمیل‌ ها، پست‌ های شبکه های اجتماعی و سایر موارد مشابه، همه نوعی از محتوا هستند. در این مقاله ابتدا در مورد نقش نویسندگی وب سایت و هدف آن بحث خواهیم کرد، سپس به پاسخ سوال چگونه نویسنده سایت شویم، خواهیم پرداخت.

نویسندگی در وب سایت چیست؟

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم، نوشتن محتوا چیست؟ در حوزه دیجیتال مارکتینگ، نوشتن محتوا فرآیند تولید محتوا در انواع مختلف است که اغلب برای اهداف بازاریابی صورت می گیرد. اگرچه ممکن است این تعریف با مواردی مانند نویسندگی در سایت و صفحات فرود وب سایت مرتبط باشد، اما می تواند هر نوع محتوایی را که نیاز به برنامه ریزی، نوشتن و ویرایش دارد نیز شامل شود.

نویسندگی برای وب سایت شامل پست‌ های وبلاگ و صفحات وب می‌ شود، این یک زمینه متنوع است که حوزه های مختلف بازاریابی دیجیتال را تحت تأثیر قرار می دهد.

اگر تا به حال در اینترنت برای پاسخ سریع به یک سوال جستجو کرده اید، ممکن است به این موضوع فکر کرده باشید که چه کسی متنی را که می خوانید، نوشته است. برای هر نوع سوال، موتور های جستجو مانند گوگل، پاسخ ها و نتایج بسیار مناسبی را ارائه می دهند و شما را به منابع دقیق و قابل اعتماد هدایت می کنند.

چگونه نویسنده سایت شویم,کسب درآمد با نویسندگی در سایت,نویسندگی برای سایت

تمام این منابع، توسط یک نویسنده در سایت که آموزش تولید محتوا را دیده است، تولید شده اند و موتور های جستجو با استفاده از الگوریتم های خود، موضوع آن را تشخیص داده و بر اساس کلماتی که کاربران جستجو می کنند، محتوای مرتبط را به آن ها نمایش می دهند.

نوشتن محتوای وب‌سایت به صورت دقیق و جامع، فرآیندی پر زحمت است که می‌تواند شامل ساعت‌ ها تحقیق، نوشتن و ویرایش حتی برای یک صفحه باشد. این بدان معنی است که صاحب وب سایت یا زمان زیادی را صرف نوشتن صفحات خود کرده است یا از یک سرویس نویسندگی برای سایت کمک می گیرد تا این کار را برای او انجام دهد.

بنابراین، چرا شرکت ها فکر می کنند ارزش آن را دارد که سرمایه و زمان خود را صرف انتشار اطلاعات رایگان از طریق اینترنت کنند. پاسخ کوتاه این است که آن ها قصد انتقال پیامی را دارند که می خواهند به مخاطبان خود برسانند و از طریق آن به اهداف تجاری خود برسند. به عبارت کامل تر، اهدافی که ممکن است پشت نویسندگی وب سایت باشند، به شرح زیر می باشند:

تبلیغات

اینترنت بستر نسبتا کم هزینه‌ای برای تبلیغ محصولات و خدمات ارائه می دهد. در این روش محتوا موجود در وب‌سایت‌ ها، اطلاعاتی که افراد به دنبال آن هستند را به شرکت‌ هایی که خدمات یا محصولات مرتبط با آن اطلاعات را ارائه می کنند، لینک می دهند.

از این طریق نه تنها شهرت و اعتبار آن شرکت ها افزایش می یابد، بلکه مشتریان هدفمندی وارد وب سایت آن ها می شوند. از سوی دیگر با نویسندگی در سایت، می توانند تخصص خود را به مخاطبان ارائه دهند.

سئو (بهینه سازی برای موتورهای جستجو)

گوگل و سایر موتورهای جستجو، صفحات وب سایت ها را بر اساس کلمات کلیدی و احتمال پاسخگویی آن ها به جستجوی کاربر رتبه بندی می کنند. برای انجام این کار، آن ها از “خزنده های وب” برای جستجو در اینترنت و یافتن مرتبط ترین صفحات استفاده می کنند. با استفاده از روش های سئو برای نویسندگی در وب سایت، مخاطبان هدفمند بیشتری را به سایت خود جذب کنید.

نویسندگی برای وب سایت,نویسندگی در سایت,نویسندگی در وب سایت

چگونه سئو درآمد شما از تولید محتوا را افزایش می دهد؟

در این بخش از مقاله آموزش نویسندگی قصد داریم به این سوال بسیار مهم کاربران پاسخ دهیم. سئو سایت و تولید محتوا دو فاکتور مهم در دنیای دیجیتال مارکتینگ هستند. در اصل یک وب سایت که بر طبق اصول سئو ایجاد شده باشد، بدون تولید محتوا، تاثیر کمتری بر روی کاربران خواهد داشت و همین جریان برعکس نیز می باشد.

یک نکته اساسی در بهینه سازی سئو سایت، این است که محتوایی ناب از ویژگی های یکتا و براساس نیاز کاربران تولید شود.

در نتیجه می توان گفت رابطه سئو و تولید محتوا خیلی نزدیک بوده و مهم ترین مبحث در اصول آن می باشد. سئو برای تولید محتوا تکنیک های خاصی را در نظر گرفته است که شما با استفاده از آن، محتوا خود را هم جهت برای رسیدن به لینک های اول در نتایج گوگل می کنید.

انتخاب کلیدواژه در سئو از اهمیت زیادی برخوردار است، حال شما باید این کلیدواژه را درون محتوا خود بهینه سازی کنید. قرار گرفتن اصولی کلمات کلیدی در محتوا یکی از همان ترفندهای سئو برای تولید محتوا است. آنجاست که شما با در نظر گرفتن نکاتی در این زمینه، محتوای خود را به لینک های اول نتایج گوگل می رسانید، ورودی صفحات خود را افزایش داده و کاربران با تکنیک های سئو، به مشتری تبدیل می کنید.

پایه و اساس سئو، شناخت کامل کاربرانتان است. شما اگر بدانید کاربر شما به دنبال چه چیزی می باشد، دیگر درگیری خاصی برای موضوعات تولید محتوا خود ندارید. کافی است هدفتان از تولید محتوا، برطرف کردن نیازهای کاربران باشد. در نتیجه می توانید بهترین ها را با تولید محتوا رقم بزنید.

چرا بهتر است تولید محتوا با سئو همراه باشد؟

علت اصلی این ارتباط تنگاتنگ سئو سایت و تولید محتوا، عباراتی است که توسط کاربران در گوگل جستجو می شود. کاربران در گوگل یا به دنبال محتوا خاص و توضیحات تکمیلی هستند یا محصول و خدمات مورد نیازشان. برای آشنایی و خرید محصول نیاز به داشتن اطلاعات و توضیحات دارند. این نشان می دهد که در هر صورت کاربر در گوگل به دنبال محتوا است. حال چگونگی نشان دادن محتوا به کاربران و چگونگی بالا بردن بازدید محتواها توسط کاربران، فقط و فقط با استفاده از تکنیک های سئو امکان پذیر است.

در واقع هدف تولید محتوا و سئو، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر گوگل است که می خواهد، کاربران بهترین تجربه را در جستجوی نیاز خود با گوگل داشته باشند. می خواهند که کاربران آنچه را که پی آن هستند با آنچه که به آنها نشان داده می شود، یکسان باشد. پس باید نیاز کاربر را بشناسید. این اصولی است که در سئو و تولید محتوا وجود دارد.

محتوای سئو شده چه کاربردی برای شما دارد؟

در ادامه 2 دلیل مهم تولید محتوا با استفاده از اصول سئو را برای شما بررسی می کنیم:

محتوا بیشترین جستجو را در بین کاربران دارد

اگر تصور می کنید که بدون محتوا در گوگل می توانید نتیجه بگیرید، سخت در اشتباه هستید. گوگل به محتوای شما رتبه خواهد داد. چون کاربر در نتایج گوگل به دنبال محتوا است.

شاید از خود بپرسید که محصولات چی، بخش های دیگر سایت چطور؟! بله کاملا درست است. اما تمام قسمت های سایت به محتوا نیاز دارد و شما با سئو سایت و بهینه سازی محتوای هر بخش، می توانید در رنک های برتر قرار بگیرید.

دیجی کالا شروع کار خود را با نقد و بررسی ها، تصاویر و ویدیوهای فوق العاده که هر کدام نوعی محتوا محسوب می شد، توانست، ورودی های زیادی را کسب کند. اکنون نیز محصولات خاص دیجی کالا نیز محتوای جذاب دارد و کاربر با توجه به محتوای آن، خرید خود را قطعی میکند. از این رو امروزه کسانی که به دنبال آموزش نویسندگی وب سایت هستند، سعی می کنند سئو را نیز یاد بگیرند.

کلمات کلیدی مهم ترین فاکتور در سئو محتوا

شما اگر موثر ترین محتوای دنیا را تولید کنید، در شروع کار باید بر اساس کلماتی که در گوگل سرچ می شود، بهینه سازی کنید. در اصل شما باید بدانید که چگونه کلیدواژه اصلی خود را بیابید و اینکه چگونه این کلمات را در کدام قسمت های محتوا بکار بگیرید.

اگر تاثیرگذارترین محتوا با استفاده از کلمات کلیدی سایت، بهینه سازی شود، پس از مدت زمانی با حجم ورودی زیادی روبرو خواهد شد. هر کلمه کلیدی در یک صفحه باید به اندازه کافی نه زیاد و نه کم استفاده شود. همین طور طول محتوا نیز بر اساس نوع کلیدواژه و موضوع وبسایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سئو سایت بدون بازاریابی محتوا و تولید با کیفیت آن، مثل یک بدن بدون روح است (یک فرد مرده). همانند ماشینی که بهترین تجهیزات لوکس را داشته اما موتور نداشته باشد. هر قدر هم کیفیت این خودرو زیاد باشد، بدون موتور خود به هیچ کجا شما را نمی رساند. قطعا متوجه اهمیت تولید محتوا برای سئو شده اید. در کنار یادگیری نویسندگی وب سایت به شما پیشنهاد می کنیم که به این موضوع مهم اهمیت دهید، چون هیچ نیروی تولید محتوایی مانند شما، برای وبسایتتان دل نمی سوزاند.

چگونه نویسنده سایت شویم؟

شکی نیست که نویسندگی وب سایت باید به بهترین شکل ممکن انجام شود و دستور العمل های خاصی را رعایت کند، در غیر این صورت هیچ کس هرگز آن را نخواهد دید؛ زیرا در دنیای بزرگ اینترنت، در بین بسیاری محتوای مرده دیگر گم خواهد شد.

اگر نمی خواهید این اتفاق برای محتوای سایت شما بیفتد، باید محتوای بهینه شده برای موتورهای جستجو (محتوای سئو شده) منتشر کنید، اما نوشتن محتوای سئو شده چگونه است؟ ویژگی های کلی محتوایی که گوگل برای مخاطبان خود در صفحه نتایج قرار می دهد، به شرح زیر است:

جذاب بودن سایت و محتوا

هرچه افراد بیشتری به سایت شما بیایند، رتبه بالاتری را کسب خواهید کرد، به خصوص اگر نرخ پرش شما پایین باشد؛ بدان معنا که افراد پس از ورود به وب سایت شما، پس از مدت زمان کوتاهی آن را ترک نکنند. داشتن ایده های جالب و جذاب نویسی محتوا، مطمئن ترین راه برای جذب و نگه داشتن مخاطبان در صفحات وب سایت است.

درک نیاز مخاطب

برای نویسندگی وب سایت، درک نیاز مخاطب یک اصل بسیار مهم به شمار می آید. باید موضوعاتی را انتخاب کنید که برای مخاطبان بالقوه شما مورد سوال باشند و می خواهند در مورد آن ها بخوانند. این گونه به احتمال زیاد سایت شما به عنوان یک منبع اطلاعاتی خوب، نزد مخاطبان شناخته می شود.

خوانایی بالا

سطح سواد و سلیقه کاربران با یکدیگر بسیار متفاوت است. با در نظر گرفتن این موضوع، نویسندگی برای سایت باید طوری باشد که درک محتوا برای مخاطبان هدف شما آسان باشد.

اگر در مورد موضوعات فنی و تخصصی می نویسید، ممکن است نیاز به استفاده از کلمات و توصیف مفاهیمی داشته باشید که فراتر از درک افراد است، اما معمولا مخاطبان بالقوه ای که می خواهید به آن ها دست پیدا کنید، نباید در خواندن محتوای شما مشکلی داشته باشند.

نویسندگی وب سایت

در هر حال باید سعی کنید محتوای خود را به صورت عامه پسند و با خوانایی بالا بنویسید طوری که مخاطبان هنگام خواندن آن دچار هیچ گونه چالشی نشوند، همچنین یکی دیگر از نکات رعایت خوانایی در نویسندگی وب سایت، این است که در محتوا از پاراگراف های طولانی استفاده نکنید.

سازماندهی مطالب

هنگامی که اکثر مردم بر روی یک وب سایت کلیک می کنند، ابتدا عناوین و تیتر ها را می خوانند تا ببینند آیا احتمال پیدا کردن آنچه را که به دنبال آن هستند، در این صفحه وجود دارد یا خیر؛ به همین دلیل باید در نوشتن عنوان ها، زیر عنوان ها و لیست‌ ها (تگ های OL و UL) دقت کافی را داشته و از آن ها برای سازماندهی مطالب استفاده کنید.

تولید محتوای بروز و منحصر به فرد

محتوای شما باید دقیق، خوانا، منحصر به فرد و تازه باشد. اگر متوجه شدید که اطلاعات زیادی در اینترنت در مورد یک موضوع خاص مرتبط با فعالیت شما وجود ندارد، این یک فرصت بسیار خوب است و با تولید محتوا در مورد آن، می توانید شرایط بسیار خوبی را برای وب سایت خود فراهم سازید. همچنین گوگل می تواند تشخیص دهد که یک سایت چه زمانی راکد شده است، بنابراین اطلاعات موجود در محتوای خود را به طور منظم بررسی و بروزرسانی کنید.

بهینه سازی محتوا

گوگل تعدادی معیار دارد که نشان می دهند سایت شما آنچه را که کاربران می خواهند ارائه می دهد یا خیر. گوگل تعداد کاربرانی که صفحه شما را مشاهده می کنند، مدت زمانی که در هر صفحه می مانند، تعداد دفعات بازگشت آن ها و … را بررسی می کند و بر اساس نتایج به دست آمده از این بررسی ها، ارزش و رتبه محتوا را مشخص می کند.

نحوه افزایش بازدید وبلاگ در کوتاهترین زمان از طریق نویسندگی در سایت

زمانی که به یک نویسنده سایت تبدیل شدید، یکی از مهم ترین مهارت هایی که باید کسب کنید، نوشتن محتوایی است که بازدید وب سایت یا همان وبلاگ را افزایش دهد.

امروزه وبلاگ ها می توانند مزیت های بسیاری در جهت اهداف کاری ما داشته باشند و یا حتی در تبلیغ و معرفی کالاهای مد نظرمان هم بسیار موثر و کاربردی واقع شوند.

اما همه این ها در صورتی ممکن می شود که سایت یا وبلاگ ما بازدیدهای بالایی داشته باشد و در صفحه گوگل جزو اولین سایت هایی به شمار رود که به کاربران معرفی می شود.

بنابراین بالا آمدن سایت در سرچ گوگل همیشه یکی از دغدغه های اصلی کاربرانی است که از پلتفرم ها و وبلاگ ها برای کسب کارشان استفاده می کنند.

به طور کلی برای رسیدن به این هدف، راه ها و ریزه کاری هایی وجود دارد که اگر تازه کار باشید ممکن است کمی برای تان سخت باشد. اما جای نگرانی نیست، ما در این مطلب قصد داریم تا مهم ترین راه های افزایش بازدید وبلاگ را برای شما توضیح دهیم تا از آن ها استفاده کنید.

موضوعات مرتبط و محتوای مناسب

قطعا یکی از مهم ترین فاکتورهایی که می تواند مخاطب را به سمت وبلاگ شما سوق دهد، استفاده از مطالب مرتبط و کاربردی است. قطعا نمی توانید در وبلاگ تان از لوازم آرایشی صحبت کنید و وسط آن بحث را به آشپزی بکشانید!

یک محتوای مناسب زمانی کاربردی می شود که اطلاعات مربوط به موضوع را توضیح دهد و در عین منسجم بودن به زبان ساده و قابل فهم گفته شود.

مخاطبان تان را انتخاب کنید

یک اصل مهمی که باید در موردش آگاه باشید این است که اگر بخواهید تلاش کنید که توجه همه را جلب کنید یا آن ها را راضی نگه دارید، در آخر موفق نمی شوید هیچ کس را جذب نوشته تان کنید.

بنابراین یکی از مهم ترین نکته های مورد توجه در نویسندگی وب سایت این است که مخاطبان مد نظرتان را انتخاب کنید و با توجه به آن برای محتواهای اصلی و ایده ها برنامه ریزی کنید.

توجه به نیاز مخاطب

باید بدانید که برای افزایش بازدید وبلاگ باید اولویت تان را سلیقه و نیاز مخاطبان قرار دهید. زیرا افراد زمانی می توانند به محتوای شما جذب شوند که بتوانند اطلاعات مورد نیازشان را کسب کنند.

بنابراین به جای اینکه مطالب مورد علاقه خودتان را بدون توجه به سایرین منتشر کنید، آن را با محتوای مورد نیاز کاربران ترکیب کنید تا بهترین نتیجه ممکن را بگیرید.

سادگی را به کمال گرایی ترجیح دهید

باید بدانید اگر از دسته افرادی هستید که کارهای تان را با امید اینکه بهترین نسخه خودتان باشید، عقب می اندازید، سخت در اشتباهید.

باید بدانید آن زمان ایده آلی که منتظرش هستید، هرگز فرا نخواهد رسید، پس همین الان با ساده ترین امکانات و با کمک خلاقیتتان شروع کنید و هرگز کمال گرایی را اولویتتان قرار ندهید. تا زمانی که نویسندگی شروع نکنید، این کار برایتان بسیار سخت و دشوار به نظر می رسد، در صورتی که اینگونه نیست.

انتخاب عنوان هایی جذاب و قابل توجه

پیش از هرچیز خودتان را جای مخاطب بگذارید، قطعا سایت هایی با عناوین جذاب شما را بیشتر ترغیب خواهند کرد تا ازشان استفاده کنید. پس فراموش نکنید که عنوان های‌تان را با چاشنی خلاقیت همراه کنید تا توجه مخاطبان را جلب کنید.

البته حواس‌تان باشد که عنوان های غیرواقعی و زرد را انتخاب نکنید، زیرا در این صورت احتمالا مخاطبان را حسابی نا امید می کنید.

منظور از عناوین زرد، عناوینی است که همانند دروغ گفتن به کاربران است. شما می نویسید “آموزش رایگان طراحی سایت” در صورتی که تنها مقدمه یادگیری طراحی سایت را به کاربران آموزش داده اید. 

استراتژی های اصولی نویسندگی وب سایت برای افزایش بازدید وبلاگ

احتمالا شما هم جمله “چگونه بازدید وبلاگ خود را بالا ببریم” را بارها سرچ کرده اید و راهکارهای متنوعی دیده اید. اما بهتر است بدانید که موتورهای جستجو اهمیتی به آن ها نمی دهند، بلکه برای بالا آمدن سایت در سرچ گوگل باید قوانین تعیین شده از سوی آن ها را رعایت کنید.

در زیر به برخی از مهم ترین اصول سئو سایت در رابطه با نویسندگی اشاره می کنیم که به شما کمک خواهد کرد.

بهینه سازی و کلمات کلیدی

همانطور که گفتیم برای افزایش بازدید وبلاگ تان باید به صدر لیست نتایج حاصل از جستجوها برسید. برای این کار باید محتوایی بهینه شده و با توجه به اصول سئو تولید کنید.

یکی از این موارد استفاده از کلمات کلیدی در مطلب تان است که وجودشان باعث می شود اگر مطلبی با موضوع مشابه سرچ شود، سایت شما هم به علت دارا بودن این کلمات وارد اولین نتایج شود؛ بنابراین اهمیت آن ها را دست کم نگیرید.

کلمات کلیدی طولانی با توجه به نیاز کاربر

قطعا برای همه ما پیش آمده است که سوال ها و عباراتی طولانی را سرچ کنیم. شما می توانید دقیقا همین امر را به نقطه قوت وبلاگ تان تبدیل کنید و با استفاده از کلمات کلیدی طولانی بتوانید برای این گونه سرچ ها، یکی از بهترین نتایج ممکن باشید.

توجه به متا تگ دیسکریپشن

هر سایتی که در نتایج جستجو برای شما ظاهر می شود دارای توضیحات کوتاهی در زیر آن است که با عنوان “متا” شناخته می شوند.

قطعا باید توجه کنید که متای جذابی که در عین کوتاه بودن کاربردی هم هست می تواند نظر بسیاری از مخاطبان را به سایت شما جلب کند. البته توجه کنید که متاهایی غیر واقعی کاربران را از مراجعه به سایت شما پشیمان می کند و نتیجه عکس دارد.

2 نظر در مورد مقاله “ نویسندگی وب سایت چیست؟ ” ثبت شده است
  1. هادی عظیمی

    سلام ممنون مطالبتون خوب بود


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      ممنون از همراهی شما


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود