برترین تکنیک های بهینه سازی محتوا سایت

آموزش بهینه سازی محتوا,آموزش سئو,آموزش سئو محتوا

بهینه سازی محتوا یکی از مهمترین بخش های سئو سایت به شمار می رود که اگر با استفاده از استراتژی ها و تکنیک های مناسب انجام شود، می تواند به کلی بر روند افزایش ترافیک و رنک سایت شما کمک کند. اگر صاحب یک کسب و کار اینترنتی بزرگ یا کوچک هستید، قطعا می دانید که بازاریابی یکی از بخش های بسیار مهم در زمینه ارتقا کسب و کار شما است.

استفاده از تکنیک های مناسب و مفید بازاریابی می تواند مشتریان و کاربران بسیار زیادی را جذب سایت شما کرده و در نهایت شما به شکل بهتری قادر خواهید بود تا خدمات خود را برای آن ها ارائه کنید. تولید محتواهای با ارزش نیز یکی از ارکان اساسی بازاریابی می باشد و شما با ایجاد بهترین محتوا می توانید افراد زیادی را ترغیب کنید تا به وب سایت شما وارد شده و از امکاناتی که در اختیار آن ها قرار می دهید، استفاده کنند.

حال نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که شما پس اینکه محتوای سایت خود را تولید کردید، باید به خوبی آن را بهینه کنید تا موتورهای جستجو رتبه مناسبی برای آن در SERP ها در نظر بگیرند. در ادامه این مقاله آموزش سئو، بهترین تکنیک های بهینه سازی محتوا سایت را برای شما ارائه کرده ایم تا با استفاده از آن ها بتوانید رنک صفحات سایت خود را در صفحات نتایج جستجو، به بهترین شکل ممکن ارتقا دهید.

تفاوت بین تولید محتوا و بهینه سازی آن

اولین مسئله مهمی که باید به خوبی آن را متوجه شوید، این است که تفاوت بزرگی بین روند تولید محتوا و بهینه سازی محتوای سایت وجود دارد. هر کدام از آن ها دو مخاطب جداگانه دارند؛ یعنی که محتوایی که شما در سایت خود تولید می کنید، افراد را هدف قرار می دهد و اگر سبک نوشتاری مناسبی داشته باشد، می تواند آن ها را وادار کند تا در سایت مورد نظر باقی بمانند. در مقابل، بهینه سازی محتوای سایت، علاوه بر اینکه در ذهن کاربران نیز تاثیر دارد، اما بیشتر هدفش تحت تاثیر قرار دادن موتورهای جستجو می باشد. خزنده های موتورهای جستجو، صفحات سایت های مختلف را کراول می کنند و با توجه به میزان و چگونگی سئو آن ها، رنک مناسبی به آن ها می دهند. البته شما باید در روند کاری خود، توجه بالایی به هر دو مفهومی که گفته شد، داشته باشید.

چگونگی عملکرد بهینه سازی محتوا سایت

به طور کلی، بهینه سازی محتوا پروسه ای است که طی آن محتوای شما بر اساس اصول سئو بهینه شده و اطمینان حاصل می شود که در فضای اینترنت، بازدید مناسبی را از آن خود کنند. محتواهای بهینه شده، ارزش و اعتبار بسیار بالاتری نسبت به دیگر محتواهای موجود داشته و موتورهای جستجو از جمله گوگل، نیز به این قضیه اهمیت می دهند. سئو سایت شامل زیر شاخه های بسیار زیادی است که بهینه سازی محتوا یکی از آن موارد می باشد. در نتیجه شما باید تمامی تکنیک های سئو سایت را بیاموزید و در کنار آن ها با بهینه کردن محتوای تولیدی خود، رنک های برتر را از آن خود کنید.

حالا وقتشه!   اینو بخون: ایجاد بهترین استراتژی بازاریابی محتوا در ۷ مرحلهپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

تکنیک های بهینه سازی محتوای سایت

بهینه سازی محتوا آنطور که به نظر می رسد برای شما سخت نخواهد بود؛ البته تنها در صورتی می توانید عملکرد خوبی داشته باشید که از استراتژی های مفید و کاربردی موجود در این زمینه استفاده کنید. حتی سایت هایی که معمولا رنک های مناسبی در SERP ها دارند، نیز اهمیت زیادی به محتوای خود داده و از تکنیک های بهینه سازی محتوای سایت به خوبی در روند فعالیت های خود استفاده می کنند. در ادامه، می توانید مهمترین کارهایی که در این زمینه می شود انجام داد را مشاهده کنید:

  • نوشتن محتوایی فوق العاده

درست که محتوا به تنهایی نمی تواند کارساز باشد، اما بخش بسیار مهمی از سئو را از آن خود کرده است و یک محتوایی ارزشمند می تواند به صورت خودکار رتبه سئو وب سایت شما را ارتقا دهد. هنگامی که تولید محتوای خود را شروع کردید، باید اطمینان حاصل کنید که ارتباط خوبی را کاربرانتان داشته باشد. منحصر به فرد بودن، منطبق با اهداف کسب و کار و متن نوشتاری جذاب از دیگر ویژگی هایی هستند که می توانند ارزش محتوای سایت شما را به خوبی بالا ببرند.

  • ایجاد محتواهای جدید

نکته دیگر این است که شما باید همیشه محتواهای جدید را به صورن منظم برای صفحات سایت خود تولید کنید. موتورهای جستجو معمولا رنک های بالایی به آن دسته از سایت های می دهند که برای بروز رسانی محتوا و تولید محتواهای جدید اهمیت بالایی در نظر می گیرند. کاربران یک وب سایت هم بیشتر تمایل دارند تا با اطلاعاتی جدید و بروز روبرو شوند.

  • استفاده از تگ های heading

یکی از روش های مهم بهینه سازی محتوای سایت این است که متن محتواهای شما کوتاه نباشد. بعد از اینکه توانستید محتواهای طولانی ایجاد کنید، باید آن ها را با استفاده از تگ های heading سازماندهی کنید. تگ عنوان یکی از بخش های مهم سئو سایت بوده و شما باید تمرکز ویژه ای بر آن داشته باشید.

آموزش بهینه سازی محتوا,آموزش سئو,آموزش سئو محتوا

نکته مهمی که در بیشتر دوره های آموزش سئو به آن پرداخته می شود، این است که عبارات کلیدی صفحه سایت شما باید در متن عنوان و زیر عنوان ها به کار برده شوند. در این صورت شما با یک تیر، دو نشان را هدف قرار داده اید.

  • بهینه سازی متن

با افزودن چند افزونه سئو، می توانید متن موجود را بهینه کنید. تگ های عنوان، توضیحات متا، کلمات کلیدی متا و URL ها، همگی فاکتورهای خوبی برای جلب توجه مطالب شما برای موتورهای جستجو هستند.

  • بهینه سازی تصاویر سایت

بر اساس آمارهای به دست آمده، کاربران اهمیت زیادی به تصاویر موجود در یک محتوا می دهند و حتی در برخی موارد، جستجوهایشان را به تصاویر مرتبط اختصاص می دهند. استفاده از تگ های alt، تگ های تصاویر (متن هایی که وقتی کاربر بر تصویر اسکرول می کند، به نمایش در می آیند)، بهینه بودن اندازه تصاویر موجود در محتوای سایت و بسیاری از موارد مهم دیگر، از تکنیک هایی هستند که شما می توانید از آن ها در روند بهینه ساز محتوای سایت خود، استفاده کنید.

  • بهینه سازی ویدئوهای موجود

همانند تصاویر و تگ های عنوان، ویدئوها هم نقش موثری در زمینه جذب کاربر دارند. اگر کسب و کار شما نمی تواند به صورت اختصاصی ویدئوهای جذاب و کاربردی تولید کند، پلتفرم های بسیار زیادی وجود دارند که شما می توانید از آن ها برای پیدا کردن ویدئوهای مرتبط به موضوع مورد نظر خود استفاده کنید.

  • تنها برای موتورهای جستجو تولید محتوا نکنید

شاید باورش کمی سخت باشد، اما بیشتر خزنده های گوگل، متوجه این قضیه می شوند که شما اهمیتی به کاربران سایت خود نداده و تنها برای اینکه بتوانید رتبه های برتر را از موتورهای جستجو، کسب کنید، از تکنیک ها و روش های بهینه سازی محتوای سایت استفاده می کنید. هدف اصلی از روند تولید محتوای سایت شما باید این باشد که کاربرانتان به اطلاعاتی مفید رسیده و پاسخ پرسش های خود را پیدا کرده باشند.

در نتیجه، متن محتوای شما علاوه بر اینکه برای کاربران نوشته شده است، باید اصول سئو را نیز در خود جای داده باشد. دقت داشته باشید که این دو مورد با هم رابطه مستقیم دارند و شما نمی توانید تنها از یکی از آن ها برای کسب رتبه های برتر و جذب مخاطبان زیاد استفاده کنید. در برخی موارد دیده شده است که صاحبان وب سایت ها، متن محتوای خود را با کلمات کلیدی مورد نظرشان، اصطلاحا بمباران می کنند. باید بدانید این مسئله نه تنها به شما کمکی نخواهد کرد، بلکه ممکن است آسیب های اساسی به برند شما نیز وارد شود که در آینده نتوانید آن ها را اصلاح کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود