بازاریابی محتوا در اینستاگرام | چطور ایجاد تقاضا کنیم؟

اینستاگرام,بازاریابی اینستاگرام,بازاریابی محتوا

نمی دانید چگونه می توان از بازاریابی محتوا در اینستاگرام در ایجاد تقاضا برای محصولات و خدمات خود استفاده کنید؟ آیا به دنبال تدبیر و استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام هستید؟

در این مقاله شما خواهید آموخت چطور با بازاریابی و یک استراتژی محتوا درست در اینستاگرام علاقه مندی و تقاضای بیشتری را نسبت به محصول یا خدماتی که ارائه می کنید؛ ایجاد کنید.

چرا باید از اینستاگرام برای بازاریابی و فروش استفاده کنید؟

دو دلیل مهم وجود دارد که بازاریاب باید وقت و انرژی خود را صرف بازاریابی محتوا در اینستاگرام کنند.

نخستین دلیل این است که اینستاگرام با داشتن امکان دایرکت مسیج DM هنوز که هنوز است پادشاهی می کند. دایرکت مسیج ابزای ارزشمند برای ایجاد روابط و فروش از طریق اینستاگرام است.

در ادامه این ویژگی بی نظیر باعث ایجاد ارتباط مشتری ها با شما از طریق ری اکشن سریعی هست که زیر استوری های شما وجود دارد و می توان آن ها را انتخاب کرد. از این طریق شما هرچه بهتر می توانید علاقه مندی مشتری ها را نسبت به محصولات و خدماتتان درک کنید. همچنین هرچه دایره ارتباطی شما با مشتریان بیشتر شود؛ قطعا کسب و کارتان رشد بیشتری خواهد کرد.

دایرکت مسیج اینستاگرام قابلیت شگفت انگیز دیگری دارد و شما می توانید از طریق آن برای مشتریان و مخاطبین خود صدا (voice) ارسال کنید. خواهید دید که این کار در تایم و زمان کاری شما بسیار صرفه جویی خواهد کرد.

دومین دلیل برای اینکه اثبات کنیم بازاریابی محتوا در اینستاگرام می تواند بسیار موثر واقع شود؛ قابلیت IGTV، قابلیت پست گذاری در چند صفحه و قابلیت استوری است. شما می توانید انواع عکس ها، تصاویر و ویدئو ها را در قالب پست های چند صفحه ای یا تک صفحه ای، به صورت استوری یا فرمت ویدئو طولانی در IGTV قرار دهید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: افزایش کامنت اینستاگرام رایگانپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

جلوگیری از اشتباهات رایج مربوط به بازاریابی محتوا در اینستاگرام

برای یک مسیر موفق و استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام نیاز است که به ۳ اشتباه رایج در این زمینه بپردازیم.

1. تمرکز خود را بیش اندازه روی موارد پوچ و معیارهای فرعی می گذارید

مانند اینکه ارزیابی محتوای اینستاگرام خود را فقط بر روی این موضوع بگذاریم که اگر لایک و کامنت زیادی دریافت کنیم، پست ما خوب بوده است یا فقط به دنبال پست های قابل اشتراک باشیم که وایرال شود. با این حال، مهم است درک کنیم مطالب مختلف می توانند اهداف مختلفی داشته باشند و اینکه چگونه موفقیت آنها را ارزیابی می کنید نباید یکسان باشند. برای هر قسمت از محتوا که برای اینستاگرام خود ایجاد می کنید، باید یک هدف تعیین کنید.

به عنوان مثال، اگر عکسی از زندگی خود و اینکه در حال چه کاری هستید پست کنید، احتمالاً لایک و نظر (comment) بیشتری نسبت به سایر مطالب دریافت خواهید کرد. در حالی که این میزان تعامل در اثر یک نگاه سطحی از سمت مخاطب است. هرچند باید در نظر داشته باشید این لایک ها و نظرات هرچه بیشتر باشند؛ باعث می شود الگوریتم اینستاگرام نگاه ویژه تری به شما و صفحه اینستاگرام شما بیاندازد.

از طرف دیگر ممکن است به دنبال اشتراک گذاری یا سیو بیشتر مطالب و پست های صفحه اینستاگرام خود باشید. در نتیجه برای این منظور پستی با مضمون اینفوگرافیک یا نقل قولی ارزشمند تولید می کنید که احتمالا سیو زیاد و اشتراک گذاری بسیاری داشته باشد. اما در مقابل لایک و نظرات کمتری را جذب خود می کند.

هنگامی که نظرات مشتریان را در محتوای خود به نمایش می گذارید ، هدف شما ممکن است دریافت دایرکت مسیج های بیشتر یا شاید کلیک های بیشتر روی پیوند در بیوگرافی شما باشد که منجر به دیده شدن محصول و خدمات شما در وب سایت شود. در نتیجه اینکه پست ها به اندازه کافی لایک یا نظر داشته باشند مهم نیست زیرا در وهله اول این هرگز هدف شما نبوده. پس توجه خود را معطوف به نقاط مهم تری از بازاریابی محتوا در اینستاگرام کنید.

اینستاگرام,بازاریابی اینستاگرام,بازاریابی محتوا

2-طول کپشن یا همان متن پست

بیشتر نوشتن کپشن های طولانی روش موثری برای افزایش اعتماد الگوریتم اینستاگرام نسبت به صفحه شما بود. اما از اهمیت آن بسیار کاسته شده، زیر الگوریتم اینستاگرام تغییر کرده است. اینستاگرام اکنون روش ها و ساختار متفاوتی را برای صفحات ارائه می دهد. طبیعتا اگر زمان خود را صرف نوشتن کپشن های طولانی کنید و برای نمونه ۳۰ دقیقه وقت بگذارید تا یک متن بنویسید؛ از وقت استفاده بیهوده کرده اید؛ چرا که مشخص نیست این متنی که نوشته اید اصلا توسط مخاطبین خوانده شود یا نه.

هدف هر محتوایی این است که مخاطبان شما را به خرید و مصرف محصول وادار کند. وقتی ویدیویی را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنید، می خواهید آن را به گونه ای انجام شود که افراد آن را تا آخر تماشا کنند. در نتیجه تمرکز شما روی زمان نگاه کاربر است. اما در متن پست های اینستاگرام، شما می خواهید محتوای خود را برای افزایش “زمان خواندن” گسترش دهید.

بازاریابی محتوا در اینستاگرام,پست اینستاگرام,تولید محتوا اینستاگرام

3. استراتژی محتوا در اینستاگرام

سومین اشتباهی که رواج دارد، که فکر می کنیم با در اختیار گذاشتن محتوای رایگان؛ مخاطبان ما مجاب به خرید محصولات ما می شوند. خیلی ها همه ی محتوای محصولات خود را به صورت رایگان در چند پست اینستاگرام منتشر می کنند در صورتی که از دیدگاه تجاری این کار نادرست است.

آنچه شما اساساً انجام می دهید این است که به مخاطبان خود آموزش می دهید تا به محتوای با کیفیت و با تعداد مناسب (نه زیاد و نه کم) ولی رایگان شما اعتماد کنند. مطمئناً، یک فیلم 10 دقیقه ای، یک پست یا یک استوری چند صفحه ای کوچک هرگز به کسی کمک نمی کند تا یک مشکل بزرگ را حل کند. هرچه مشکلی که محصولات و خدمات شما در تلاش برای حل آن هستند بزرگ تر باشد، ایجاد تنوع در محتوای اینستاگرام از اهمیت بیشتری بر خوردار می شود.

برای مثال اگر به اشتراک گذاشتن پست های رایگان زیادی در رابطه با “بازاریابی محتوا در اینستاگرام یا استراتژی محتوا در اینستاگرام” بپردازید، افرادی که محتوای شما را می بینند، هرگز نیازی به محصولات پولی شما نخواهند داشت. آن ها همه این کارها را با توجه پست های شما ادامه خواهند داد. چرا که شما از طریق محتوای خود به آنها آموزش داده اید که دائماً انتظار راه حل های رایگان را داشته باشند.

1 نظر در مورد مقاله “ بازاریابی محتوا در اینستاگرام | چطور ایجاد تقاضا کنیم؟ ” ثبت شده است
  1. بازی فکری گانگستر

    عالی بود و موفق باشید و خسته نباشید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود