مهم

5 روش بهبود بانس ریت سایت

bounce rate در گوگل آنالیتیکس,bounce rate سایت,بانس ریت سایت

در این مقاله آموزش سئو، به معرفی روش های کاهش bounce rate سایت می پردازیم و علت نیاز به کاهش بانس ریت سایت را برای شما عزیزان مطرح می کنیم.

بانس ریت سایت چیست؟ تعریف بانس ریت (bounce rate) یا نرخ پرش سایت به این صورت است که، بانس ریت نشان دهنده درصدی از بازدید کنندگان سایت است که در وبسایت شما فرود آمدند و قبل از این که صفحه دوم را باز کنند، سایت شما را ترک می کنند. شما می توانید نرخ پرش سایت خودتان را با استفاده از گزینه bounce rate در گوگل آنالیتیکس مشاهده کنید.

حالا در صورتی که فکر می کنید نرخ پرش سایت خیلی مهم نیست و مادامی که کاربران سایت شما را باز می کنند، فارغ از این که چه مدت در سایت شما می مانند و یا چه تعداد صفحه را باز می کنند و حداقل می دانند که کسب و کار شما وجود دارد، باید بگوییم که کاملا اشتباه می کنید. هر چه بازدید کنندگان بیشتر در سایت شما بمانند، شما زمان بیشتری دارید تا آن ها را به مشترکین و مشتریان خودتان تبدیل کنید. اما چطور می توانید کاربران را قانع کنید که در سایت شما بیشتر بمانند و صفحه های بیشتری را ببینند؟

خوشبختانه، چند روش ساده و رایگان وجود دارد که می توانید با استفاده از آن، نرخ پرش وبسایت خودتان را بهبود بخشیده و کسب و کار خودتان را توسعه دهید.

معرفی 5 روش کاهش بانس ریت یا نرخ پرش وب سایت

در ادامه، پنج روش را به شما معرفی می کنیم که با استفاده از آن، می توانید نرخ پرش وب سایت خودتان را بهبود بخشید.

  1. ایجاد محتوا به صورت پایدار

ایجاد کردن محتوا به صورت پایدار یکی از بهترین روش ها برای نگاه داشتن کاربران به مدت طولانی تر در سایت و ترغیب آن ها برای مشاهده صفحات دیگر می باشد. محتوای مفید و جذاب باعث ایجاد شدن ترافیک برای وبسایت شما می شود. زمانی که ترافیک ایجاد می شود، کاربران زمان بیشتری را در سایت شما می مانند، مطالب را مطالعه می کنند و در نهایت به مشترک یا مشتری شما تبدیل می شوند. در واقع، بر اساس HubSpot، شرکت هایی که در هر ماه بیش از 16 پست وبلاگ را منتشر می کنند، 4.5 برابر مشتری هدایت شونده بیشتری نسبت به شرکت هایی به دست می آورند که صفر تا چهار پست وبلاگ در ماه منتشر می کنند.

در نتیجه، شما باید یک برنامه تولید محتوایی داشته باشید که پایدار بوده و مطالب متنوعی را برای همه ارائه دهید. همه افراد از محتوای متنی لذت نمی برند در نتیجه شما باید از قالب های مختلف مانند محتوای متنی، ویدئویی، اینفوگرافیک، فایل های صوتی و غیره استفاده کنید.

یکی دیگر از نکات بسیار مهم برای محتوا، اجرای زمینه لینک سازی داخلی می باشد. لینک های مفید و مرتبط داخلی که در محتوای شما پراکنده شده اند، می توانند باعث راهنمایی کاربران به دیگر قسمت های جذاب سایت شده و باعث شود که آن ها سایت شما را بیشتر مطالعه کنند.

  1. اضافه کردن تصاویر و ویدئو

همانطور که در رابطه با استفاده از انواع قالب های محتوایی صحبت کردیم، برای بهبود نرخ پرش سایت شما حتما باید تصاویر و ویدئوهای زیبا را به وبسایت خودتان اضافه کنید. بسیاری از کاربران زمان زیادی را برای مطالعه محتوای وبسایت صرف نمی کنند در نتیجه شما باید با تصاویر و ویدئو، توجه آن ها را جلب کنید

شما باید تصاویر و ویدئوهای با کیفیت را به صفحه اصلی خودتان اضافه کنید تا توجه بازدید کنندگان را به محض ورود به سایت، جلب کنید. بسیاری از وبسایت ها این کار را می کنند و در عین حال سعی می کنند که صفحه اصلی کاملا ساده باشد، مثلا وبسایت Panera را مشاهده کنید.

bounce rate در گوگل آنالیتیکس,bounce rate سایت,بانس ریت سایت

در صورتی که شما ابزار کافی برای استخدام یک عکاس را ندارید، می توانید هزاران عکس زیبا و رایگان را بر روی سایتی مانند Unsplash مشاهده کنید.

  1. بهبود سرعت سایت

شاید شما تا کنون نمی دانستید، اما سرعت وبسایت شما برای بهبود نرخ پرش وبسایت شما اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع بر اساس گوگل، 53 درصد از بازدید کنندگان سایت های موبایل، در مواجهه با صفحه ای که مدت زمان بارگذاری اش بیشتر از 3 ثانیه باشد، آن را ترک می کنند و برای هر ثانیه طولانی تر در بارگذاری سایت، احتمال پرش کاربران از سایت شما به صورت محسوس افزایش پیدا می کنند. در نتیجه شما نباید بازدید کنندگان وبسایت خودتان را منتظر بگذارید!

شما می توانید از ابزاری مانند GTmetrix استفاده کنید تا سرعت وبسایت خودتان را تست کنید. این ابزار نه تنها سرعت سایت شما را نشان می دهد، بلکه توصیه هایی برای بهبود آن را هم ارائه می کند. در صورتی که شما یک وبسایت بر روی وردپرس دارید، می توانید از بعضی از پلاگین ها مانند WP Smush و W3 Total Cache استفاده کنید تا سرعت سایت خودتان را بهبود بخشید.

  1. تست A/B

همانطور که شما تلاش دارید تا نرخ پرش وبسایت خودتان را بهبود بخشید، نباید آن را به شانس واگذار کنید. شما باید همه موارد را با تست A/B بررسی کنید تا مشخص شود چه چیزی برای سایت شما مفید است و چه چیزی خیر. ممکن است شما با مشاهده موضوعات کوچکی که باعث می شود کاربران وبسایت شما را ترک کنند، شگفت زده شوید. حتی ممکن است مثلا رنگ دکمه فراخوان عمل شما باعث شود که کاربران سایت شما را ترک کنند.

در نتیجه شما باید تست های A/B را اجرا کنید و تمام ابعاد وبسایت خودتان را بررسی کنید. مثلا آیا با اضافه شدن یک پاپ آپ به صفحه اصلی شما، نرخ پرش بهبود پیدا می کند و یا باعث می شود که یک صفحه دیگر دچار مشکل شود؟ آیا تغییر فونت سایت باعث می شود که کاربران به وبسایت جذب شوند؟ آیا نمایش و یا پنهان کردن نوار پیشرفت، باعث می شود که نرخ پرش شما بهبود یابد یا بدتر شود؟ وقتی می گوییم باید همه چیز را به روش A/B تست کنید، واقعا منظور ما همه چیز است!

  1. هدف گیری کاربرانی که سایت را ترک کرده اند

آیا می دانستید که بیش از 70% از افرادی که وبسایت شما را ترک می کنند دیگر هیچ وقت به آن باز نمی گردند؟ در صورتی که شما همین الان نرخ پرش سایت خودتان را بهبود ندهید، قطعا مشتری های بسیار زیادی را از دست می دهید. یک روش موثر برای جلوگیری از کاهش مشتریان و کاربران و بازگرداندن آن ها به وبسایت و در نهایت تبدیل کردن آن ها به مشترکین و یا مشتریان جدید، استفاده از پاپ آپ در زمان قصد خروج کاربر می باشد.

بانس ریت سایت چیست,بهبود بانس ریت,تعریف بانس ریت

پاپ آپ هایی که بر اساس قصد خروج ارائه می شوند می توانند نشان دهند که کاربران چه زمانی سایت شما را ترک می کنند و سپس یک پیام هدفمند را در همان زمان، به آن ها ارسال می کند. این پیام پاپ آپ می تواند بازدید کننده را ترغیب کند تا ایمیل خودش را در سایت شما قرار دهد، Lead magnet یا عامل جلب توجه مشتری را دانلود کند و یا حتی اگر سایت شما، سایت فروشگاهی است، می توانید به کاربر پیشنهاد تخفیف بدهید. در نتیجه، این پاپ آپ های خروجی نه تنها می تواند باعث بهبود نرخ پرش وبسایت شما شود، بلکه می تواند در بعضی از موارد باعث افزایش فروش سایت شما هم بشود.

ادامه…

کاهش نرخ پرش سایت

کاهش نرخ پرش یکی از مواردی است که در بیشتر مراکز معتبر سئو سایت به آن پرداخت می شود. بر اساس تحقیقات انجام شده متوجه می شویم که حدود 52 درصد کلیک هایی که کاربران انجام می دهند، مختص 3 سایت برتر SERP ها می باشد. در نتیجه هرچه رتبه سایت شما بالاتر باشد، به طور طبیعی کلیک بیشتری دریافت خواهید کرد. گوگل صفحات وب سایت های مختلف را با استفاده از الگوریتم خود رتبه بندی می کند؛ در ابتدا آن ها را به خوبی کراول می کند و سپس با توجه تطابق عملکرد سایت با فاکتورهای رتبه بندی، گوگل به آن ها رنک می دهد. هدف اصلی این موتور جستجو این است که به بهترین شکل رضایت کاربرانش را جذب کند.

حال نکته ای که شما باید به آن دقت داشته باشید این است که نرخ پرش سایت خود را به حداقل برسانید. پایین بودن نرخ پرش سایت یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل به شمار می رود. این فاکتور رتبه بندی در واقع فرض را بر این می گذارد که وب سایت هایی که در روند کاهش نرخ پرش عملکرد خوبی دارند، بهتر می توانند کاربران را ترغیب به مطالعه محتوای خود کنند. وقتی کاربری با محتوای سایتی درگیر شده و از آن استفاده می کند، گوگل فرض را بر این می گذارد که این وب سایت مورد نظر توانسته است که رضایت کاربر را جلب کند.

کسب یک نرخ پرش مناسب و قابل قبول مستلزم این است که درک صحیح از فاکتورهای رتبه بندی گوگل داشته باشیم. شما باید بدانید که نرخ پرش در بین سایت های مختلف چگونه است و آن ها چه عملیاتی برای کاهش نرخ پرش خود انجام می دهند. در ادامه این مقاله، ما به بررسی راه های مناسبی برای کاهش نرخ پرش سایت می پردازیم.

نرخ پرش یا بانس ریت چیست

قبل از انجام هر کاری، شما باید به خوبی بدانید که نرخ پرش چیست و چه معنایی دارد. گوگل از عبارت Bounce Rate برای بیان و توصیف خروج کاربران از صفحه وب سایت شما استفاده می کند. در واقع یعنی شخصی در گوگل عبارتی را جستجو کند و در نهایت وارد وب سایت شما شود و از مطالب سایت شما بازدید کند اما بعد از آن از سایت شما خارج شده و دوباره به SERP ها بازگردد؛ این روند به عنوان یک نرخ پرش محسوب می شود. نوع کسب و کار و محتوای تولید شده توسط شما و یا حتی این که کاربران قبل از ورود به سایت شما از چه مطالبی استفاده می کردند، در بانس ریت صفحات سایتتان تاثیر زیادی دارد.

نرخ پرش مناسب یا خوب به چه معناست

اگر بخواهیم یک بانس ریت مناسب را تعریف کنیم شاید این کار کمی چالش برانگیز باشد. در واقع نکته مهم این است که در بین وب سایت های مختلف تعریف نرخ پرش خوب و مناسب، متفاوت است.

به عنوان مثال، وب سایت هایی که مقاله های آموزشی تولید می کنند را تصور کنید. این وب سایت ها معمولا فروش بالایی دارند؛ به این علت که هدف آن ها پاسخ دادن به یک سوال خاص است که افراد برای پیدا کردن آن وارد صفحات سایت آن ها می‌شوند. به عنوان مثال، اگر کسی بخواهد در مورد سئو سایت خود مطلبی بیاموزد، ممکن است بر روی یک لینک کلیک کرده و بدون اینکه به برند یا کیفیت محتوا توجه کند، اگر سرفصلی که مورد نظرش هست را پیدا نکند، از سایت خارج می شود. البته توجه داشته باشید که مثال گفته شده به این معنا نیست که کاربران از محتوای سایت این دسته از وب سایت ها راضی نیستند؛ بلکه آن ها تنها می‌خواهند سریعا به پاسخ سوال مدنظر خود برسند.

آموزش نکات کاهش نرخ پرش

مثال دیگری که در این مورد وجود دارد سایت هایی هستند که هدف آن ها ارائه اطلاعات تماس مکان های مختلف می باشد. این دسته از وب سایت ها معمولا نرخ پرش بسیار بالایی دارند؛ چراکه افراد پس از ورود به این سایت ها سریعا پاسخ خود را دریافت کرده و بر روی خروج کلیک می کنند. طبیعی است که کاربران پس از رسیدن به پاسخ، دلیلی ندارد که در سایت بمانند.

با توجه به مثال های داده شده طبیعتا متوجه شده‌اید که انواع مختلف وب سایت ها و کسب و کار آن ها بر میزان کاهش بانس ریت یا نرخ پرش تاثیر بسیار زیادی می گذارند. باید بگوییم که با توجه به آمارهای به دست آمده پایین ترین نرخ پرشی که در وب سایت های مختلف دیده می‌شود، مربوط به آن دسته از کسب و کارهایی است که متمرکز بر روی دیجیتال مارکتینگ می باشند.

اگر یک سایت هدفش فروش محصول باشد و به خوبی در این زمینه فعالیت های مناسب و بهینه سازی سایت را انجام داده باشد، می تواند کاربر را در سایت خود نگه داشته و پایین ترین نرخ پرش ممکن را کسب کند. آمارها نشان می دهد که وب سایت هایی که در این زمینه به خوبی عمل می کنند، حدودا نرخ پرش آن ها ۴۵ درصد می باشد. در صورتی که کسب و کارهایی که متمرکز بر روی دیجیتال مارکتینگ و تجارت الکترونیکی نیستند، حدوداً ۶۰ درصد نرخ پرش دارند.

این نکته را باید بدانید که برخی از صفات خاص وب سایت شما طبیعتا Bounce Rate بیشتری نسبت به دیگر صفحات سایتتان خواهد داشت. معمولاً لندینگ پیج ها نسبت به دیگر محتوای سایت، بانس ریت بالاتری دارند.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: 9 نوع از بهترین متا توضیحات برای افزایش نرخ کلیکپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

چگونه یک نرخ پرش مناسب داشته باشیم

کلید اصلی بهبود و کاهش بانس ریت که در بهترین دوره های آموزش سئو به آن اشاره می شود، این است که شما دقیقا بدانید کاربرانتان به دنبال چه چیزی هستند و می‌خواهند چه مطالبی را مطالعه کنند. روند تولید محتوا شما باید به گونه ای باشد که کاربر به خوبی با آن درگیر شده و علاقه مند شود بیشتر در مورد موضوع مورد بحث شما بداند. در ادامه برای عملکرد بهتر در این زمینه ۶ روش کاربردی کاهش نرخ پرش سایت که مطابق با بروز ترین نکات آموزش سئو هستند، برای شما ارائه شده است.

  • اطمینان حاصل کنید لینک سازی داخلی به خوبی انجام شده باشد

شما باید کاری کنید که کاربران به صفحات دیگر مرتبط با وب سایت شما به راحتی دسترسی داشته باشد. در نتیجه وجود لینک های داخلی مناسب می‌تواند به آن ها کمک کند تا به خوبی در سایت شما جستجو کنند. طبیعت آن برای کاربران جذاب است که بدانند محتواهای دیگری مرتبط با محتوایی که از نظر آن ها ارزشمند است وجود دارد. این مورد می تواند کمک بسیار زیادی به شما برای بهبود وضعیت نرخ پرش بکند. البته باید دقت داشته باشید که به هیچ عنوان صفحات یا لینک های شکسته شده را در متن محتوای خود به کار نبرید.

  • CTA بسیار مرتبط داشته باشید

CTA شما باید به مطالبی که خوانندگان وب سایت شما از آن استفاده می کنند ارتباط نزدیکی داشته باشد. به عنوان مثال لینک دادن به محتوای دیگر، اطلاعات بیشتری در مورد موضوع مورد نظر را ارائه می کند و می تواند گزینه خوبی برای شروع باشد.

برای استفاده از این استراتژی باید بررسی کنید که کاربران به کدام قسمت از محتوای سایت شما توجه بیشتری می کند. به عنوان مثال اگر کاربران بیشتر به ابتدای متن محتوای شما متمرکز شده اند شما باید در آنجا CTA خود را قرار دهید.

  • ارتقا تجربه کاربری

شما باید یک تجربه کاربری بسیار مناسب ایجاد کنید برای آن دسته از افرادی که وارد وب سایت شما می شوند این یعنی که محتوای شما باید دارای ویژگی های زیر باشد:

دسترسی آسان

مرتبط با نیاز کاربران

خوانایی آسان

شخصی سازی شده

مطالبی که بازدیدکنندگان شما می بینم باید منعکس کننده آنچه شما درباره آن ها می دانید باشد. اگر بازدید کننده قبلا از وب سایت شما بازدید کرده است، پیشنهاد محتواهایی بر اساس علایق گذشته می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. Navigation و Sitemap ساختار یافته می تواند به کاربران برای راهنمایی از استفاده از وب سایت کمک کند. محتوایی که مطابق پرس و جوهای انجام شده در گوگل باشد به راحتی می تواند کاربران زیادی را جذب وب سایت شما کند و اگر نکات مهم سئو سایت را در آن به کار ببرید، می توانید کاهش نرخ پرش خوبی داشته باشید.

بانس ریت چیست و چگونگی کاهش بانس ریت

  • تقویت سرعت بارگذاری سایت

بر اساس آمارهای به دست آمده حدود ۵۳ درصد از کاربران تلفن های همراه اگر در کمتر از چند ثانیه نتوانند وارد وب سایت شوند، بر روی خروج کلیک می کنند. همین مورد باعث می شود تا رنک خوبی در نتایج جستجوی گوگل دریافت نکنید. در نتیجه باید تمامی تلاش خود را بکنید تا سرعت بارگذاری صفحات سایتتان شدیدا کاهش پیدا کند.

برای بهبود سرعت بارگذاری صفحات سایت بهتر است به موارد زیر توجه داشته باشید:

  1. نوع فایل های که در صفحه شما وجود دارد
  2. فشرده سازی فایل های حجیم صفحات سایت خود
  3. وضعیت جاوا اسکریپت
  • مطمئن شوید که سایت شما برای انواع مخاطبین بهینه سازی شده باشد

اگر محتوای سایت شما برای افراد مختلف در کشورهای متفاوت نشان داده می شود، شما از درستی ترجمه شدن محتوایتان باید به خوبی مطمئن شوید. برای انجام این کار بهتر است از مترجمان متخصص استفاده کنید تا هرچه بهتر بتوانید خدمات مناسبی به کاربران که در کشورهای دیگر حضور دارند ارائه کنید.

  • استفاده بهینه شده از تصاویر و ویدئوها

تصاویر و ویدیوها به طور معمول تعامل بین کاربر و سایت را به خوبی افزایش می دهند. به همین دلیل است که بازدیدهای اینستاگرام، یوتیوب و پلتفرم های مشابه روزانه در حال افزایش می باشد. اضافه کردن تصاویر مرتبط باعبث می شود که مردم با محتوای شما ارتباط بیشتری برقرار کنند که این موضوع در کاهش نرخ پرش تاثیر بسیار زیادی دارد. این قضیه باعث می شود کاربر به برند شما علاقه مند شده و تمایل پیدا کند تا بیشتر در مورد کسب و کار شما اطلاعات بدست بیاورد. طبیعی است که به دنبال همین موضوع کاهش نرخ پرش سایت خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود