ضروری

8 نکته کلیدی تولید محتوا در سال جدید

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,اشتراک گذاری اجتماعی

تولید محتوا، همواره از مهم ترین مباحث آموزش سئو سایت بوده است. تعداد زیادی مقاله آموزشی در این زمینه، در سایت نیوسئو برای شما عزیزان منتشر کرده ایم. در این مقاله قصد داریم نکات کلیدی تولید محتوا را همراه با مثال ها و نمونه های مختلف که در سایت backlinko گردآوری شده است، مطرح کنیم:

در واقع این همان روشی است که backlinko توانست با استفاده از آن، تعداد بازدید کنندگان وبلاگ خود را به 392.411 نفر در ماه افزایش دهد.

خب حالا می خواهیم کار را شروع کنیم.

گام اول: انتخاب موضوع محتوا

اولین گام شما پیدا کردن یک موضوع است.

اما شما نباید هر موضوعی را انتخاب کنید…

یک موضوع که مشتریان مخاطب شما نسبت به آن علاقه مند باشد.

نحوه انجام این کار به صورت زیر است:

  • وبلاگ رقبا

نخست، شما باید به وبلاگ های محبوب در حوزه کسب و کار خودتان بروید.

باید به دنبال محتوایی باشید که نظرات و اشتراک گذاری بالایی به دست آورده است.

به عنوان مثال، چندی قبل من این موضوع را بررسی کردم که چه محتوایی بهترین عملکرد را در وبلاگ Moz داشته است.

و متوجه شدم محتوایی که در رابطه با ارزیابی سایت بوده اند، عملکرد بسیار خوبی داشته است.

در نتیجه من یک پست وبلاگ با این نام ایجاد کردم: “ارزیابی جامع سئو سایت”

به دلیل این که این پست مبتنی بر یک موضوع خوب شکل گرفته بود، توانست در روز اول نتایج بسیار خوبی را ایجاد کند:

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,اشتراک گذاری اجتماعی

و خیلی سریع به صفحه اول گوگل برای کلمه کلیدی هدف رسید.

نکته حرفه ای: در صورتی که یکی از رقبای شما یک پادکست دارد، لیست قسمت های آن را بر روی iTunes بررسی کنید:

بازاریابی محتوایی,بازنویسی محتوا,بهینه سازی محتوا

این موضوع می تواند موضوعات بسیار خوبی را به شما نشان دهد که شاید پیدا کردن آن ها به روش های دیگر بسیار دشوار باشد.

  • انجمن های آنلاین

انجمن های آنلاین، یکی از بهترین مکان ها برای پیدا کردن سوالات جدیدی است که برای مخاطبین شما ایجاد شده است.

به عنوان مثال، من وقتی در subreddit به دنبال موضوع رژیم غذایی گشتم، متوجه شدم که افراد سوالات زیادی در رابطه با دسر دارند:

بهینه سازی محتوای وب سایت,تبلیغ محتوایی,تقویم ویراستاری

این موضوع چرا مهم است؟

بیشتر افراد به این دلیل سوال خودشان را در Reddit مطرح می کنند زیرا آن ها نمی توانند پاسخ خودشان را در گوگل پیدا کنند.

این یعنی یک فرصت بسیار خوب برای شما برای این که با محتوای خودتان به این سوال پاسخ دهید.

شما با استفاده از سایتی مانند Quora نیز می توانید همین کار را انجام دهید.

اگر می خواهید این تکنیک را در مقیاس بزرگتری توسعه دهید، می توانید از سایت Answer the Public استفاده کنید.

تولید محتوا,تولید محتوای جذاب,تولید محتوای سئو شده

این یک ابزار رایگان است که سوالات محبوب که افراد در رابطه با یک موضوع دارند را در اختیار شما قرار می دهد.

نکته حرفه ای: شما می توانید دستور جلسه های موجود در کنفرانس های زمینه کاری خودتان را هم بررسی کنید. افراد همیشه از این گفتمان ها استفاده می کنند. در نتیجه مشخص است این موضوعات، باید به خوبی پوشش داده شوند.

فرآیند محتوا,گردآوری محتوا

  • کاوشگر محتوایی Ahrefs

این ابزار خیلی شبیه به BuzzSumo می باشد.

شما کلمه کلیدی مد نظر خودتان را وارد می کنید…

سپس لیستی از محتوایی را به دست می آورید که افراد اخیرا آن ها را به اشتراک گذاشته اند و از لینک آن استفاده کرده اند.

  • بهترین محتوای شما

شما با استفاده از روش زیر، می توانید از تلاش های خودتان دوبرابر نتیجه بهتری به دست بیاورید.

نخست، وارد Google Analytics شده و قسمت “Behavior” → “Site Content” → “Landing Pages” را پیدا کنید:

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,اشتراک گذاری اجتماعی

این موضوع به شما نشان می دهد که کدام صفحات شما بیشترین ترافیک را جذب کرده است.

سپس، می توانید متوجه شوید که این صفحات از نظر موارد زیر، چه اشتراکاتی دارند:

  • قالب
  • موضوعات
  • نویسنده
  • سبک نویسندگی

در نهایت می توانید بر اساس یافته های خودتان، محتوای خودتان را انتخاب کنید.

سال پیش من متوجه شدم که راهنمای جامع باعث شده ترافیک بسیار زیادی ایجاد شود:

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,اشتراک گذاری اجتماعی

و این راهنمایی های جدید به من کمک کرد تا ترافیک وبلاگ خودم را در مقایسه با سال پیش، 29.36% افزایش دهم.

همین موضوع، ما را به گام بعدی هدایت می کند…

گام دوم: پیدا کردن کلمه کلیدی

حالا که شما موضوع مد نظر خودتان را برای تولید محتوا پیدا کردید، زمان آن رسیده است کلمه کلیدی را پیدا کنید که افراد از آن استفاده می کنند تا برای آن موضوع جستجو کنند.

در ادامه، سه روش ساده برای انجام این کار را به شما معرفی می کنیم:

  1. QuestionDB

QuestionDB، یک ابزار رایگان کلمات کلیدی می باشد که کلمات کلیدی زیادی را بر اساس سوال، ایجاد می کند.

برای استفاده از این ابزار، تنها کافیست موضوعی که در گام 1 پیدا کرده اید را در این ابزار وارد کنید.

بعد از یک یا دو ثانیه، شما لیستی از کلمات کلیدی دست نخورده و بکر را دریافت می کنید.

  1. پیشنهادات گوگل و یوتیوب

این یک استراتژی قدیمی برای یافتن کلمات کلیدی می باشد اما هنوز بسیار عالی است.

فقط موضوع مد نظرتان را در گوگل تایپ کنید…

و سپس به قسمت پیشنهادات گوگل بروید…

پیشنهاد می کنم این کار را برای یوتیوب و بینگ نیز انجام دهید.

و همچنین در DuckDuckGo:

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,اشتراک گذاری اجتماعی

و اگر کار شما یک سایت فروشگاهی است، Amazon را هم بررسی کنید:

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,اشتراک گذاری اجتماعی

  1. تگ های Google Image

این یک نکته کوچک تولید محتوا است که برای یافتن کلمات کلیدی طولانی، بسیار مفید می باشد.

فقط برای کلمه کلیدی مد نظر، در Google Image جستجو کنید.

این تگ ها عباراتی هستند که وقتی افراد به دنبال اطلاعات در زمینه موضوع شما هستند، برای آن ها هم جستجو می کنند.

و کل کاری که شما باید انجام دهید، این است که این تگ ها را به انتهای کلمات کلیدی که نوشته اید، اضافه کنید.

به عنوان مثال، اگر شما برای کلمه “content marketing” جستجو کنید، صفحه زیر نمایش داده می شود:

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,اشتراک گذاری اجتماعی

شما باید این عبارات را قبل و بعد از “content marketing” اضافه کنید.

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,اشتراک گذاری اجتماعی

به این صورت، شما یک لیست طولانی از عبارات کلیدی طولانی دارید که می توانید محتوای خودتان را بر اساس آن ایجاد کنید.

گام 3: انتخاب یک قالب و ساختار محتوایی

به بیان دیگر، شما باید تصمیم بگیرید که می خواهید چه محتوایی ایجاد کنید:

  • پست وبلاگ
  • ویدئو یوتیوب
  • ویدئو بومی (برای فیسبوک، لینکدین، یا توییتر)
  • عامل جذب مشتری های هدایت شونده
  • کتاب الکترونیکی
  • اینفوگرافیک
  • پادکست
  • محتوای تعاملی

نکته کلیدی در این قسمت این است که شما بهترین قالب را انتخاب کنید.

آیا شما نویسنده خیلی خوبی هستید؟ یک پست وبلاگ بنویسید.

آیا می توانید در یک ویدئو بدرخشید؟ پس یک ویدئو درست کنید.

و یا شاید یک طراح خیلی خوب هستید. پس می توانید یک محتوای تصویری ایجاد کنید.

در واقع، شما می توانید با قالب های مختلف، یک موضوع را پوشش دهید.

همه این قالب ها هم عملکرد خیلی خوبی دارند.

به عنوان مثال، چند سال پیش من یک راهنما در رابطه با ساخت بک لینک را ارائه کردم.

این محتوا عملکرد خیلی خوبی داشت.

در نتیجه من یک ویدئو یوتیوب نیز در رابطه با همین موضوع ایجاد کردم.

و این ویدئو توانست 65541 بازدید داشته باشد.

این خیلی نتیجه خوبی است.

البته هیچ قالبی نمی تواند برای تمام موضوعات بی نقص و عالی باشد.

در نتیجه شما باید قالبی را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد. پس حالا به گام چهارم می رویم:

گام 4: تولید محتوای جذاب

حالا نسبت به هر زمان دیگری، نشر محتوایی برجسته و متمایز دشوار است.

بر اساس وردپرس، 2.49 میلیون پست وبلاگ هر سال منتشر می شود.

حتی این شرایط سخت تر هم می شود. با وجود این که عرضه محتوا افزایش پیدا می کند، تقاضا یا نیاز به محتوا بدون افزایش است.

در واقع، وردپرس گزارش کرده است که بازدید صفحات برای اولین بار در طی 12 سال قبل، کاهش یافته است:

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,اشتراک گذاری اجتماعی

لب کلام؟ اصلا مهم نیست که شما چه محتوایی ایجاد می کنید. در صورتی که شما می خواهید در بازاریابی محتوایی در سال 2019 موفق باشید، هر چیزی که منتشر می کنید باید عالی باشد.

چطور؟ به شما می گوییم…

  • طراحی عالی

هیچ روش میان بری وجود ندارد:

اگر شما می خواهید که افراد محتوای شما را مطالعه کرده و آن را به اشتراک بگذارند، محتوای شما باید یک محتوای عالی باشد و ظاهر عالی هم داشته باشد.

به همین دلیل، من همیشه بیشترین تلاش خودم را می کنم تا از تصاویر بسیار خوب و با کیفیت استفاده کنم.

همچنین از راهنمایی هایی استفاده می کنم که به صورت سفارشی ایجاد شده است:

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,اشتراک گذاری اجتماعی

  • نکات و تکنیک های به شدت عملی

این موضوع اهمیت زیادی دارد.

اصلا مهم نیست که شما در چه زمینه ای فعالیت می کنید، افراد اطلاعاتی را می خواهند که بتوانند فورا استفاده کنند.

به عنوان مثال:

زمانی که من برای این پست تحقیق می کردم، پست های زیادی را مطالعه کردم که در رابطه با استراتژی محتوایی بودند.

آن ها پر بودند از محتوای بی فایده که کاربرد عملی زیادی نداشتند.

ایده های بسیار زیادی در این محتوا وجود داشت اما آموزشی برای اجرای این ایده ها وجود نداشت.

به همین دلیل من تصمیم گرفتم این پست را به صورتی ارائه کنم که کاملا عملی باشد:

نمونه های واقعی

زمانی که بحث محتوا باشد، یک موضوع همیشه صحیح است.

مردم عاااااااشق مثال هستند.

زمانی که شما کلمه “مثلا” را استفاده می کنید، مغز شما نفس راحتی می کشد! زیرا تحقیقات نشان داده که مثال باعث می شود یادگیری ساده تر شود.

به همین دلیل من در پست های خودم از مثال های زیادی استفاده می کنم.

آیا اضافه کردن مثال کار را برای نویسنده سخت تر می کند؟

قطعا!

آیا ارزش این سختی را دارد؟

باز هم قطعا!

  • استفاده از دانش تخصصی

به بیان دیگر، شما باید محتوا را با کمک افرادی منتشر کنید که نسبت به چیزی که می نویسند، تخصص داشته باشند.

یک مثال ساده این است که اگر شما می خواهید در رابطه با باز کردن یک لوله مسدود مطلبی بنویسید، نباید از یک نویسنده آزاد استفاده کنید بلکه باید از یک لوله کش کمک بگیرید!

  • تجربه کاربری در محتوا

وقتی که بیشتر افراد به تجربه کاربری فکر می کنند، نرم افزار به ذهنشان می آید.

اما محتوا نیز می تواند تجربه کاربری ایجاد کند.

به عنوان مثال، به این پست نگاه کنید:

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,اشتراک گذاری اجتماعی

این متن در هم تابیده شده است که باعث می شود که خواندن آن دشوار شود.

این یعنی تجربه کاربری بد.

در طرف دیگر، این پست از یک فونت بزرگ با فضای سفید زیادی استفاده می کند:

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,اشتراک گذاری اجتماعی

همین موضوع باعث می شود که مطالعه این پست راحت تر باشد.

این یعنی تجربه کاربری خوب.

و تجربه کاربری فقط در رابطه با محتوای متنی نیست.

اگر شما یک پادکست و یا ویدئو دارید، صوت شفاف و ارزش تولید می تواند باعث ارتقای تجربه کاربری شود.

به صورت خلاصه:

محتوایی که تولید می کنید باید کاربری ساده ای برای افراد داشته باشد.

گام 5: تولید محتوای سئو شده

گام بعدی، بهینه سازی محتوا حول یک کلمه کلیدی می باشد.

به صورت خاص، شما باید مبانی بهینه سازی محتوای وب سایت در سئو داخلی را در نظر داشته باشید:

  • کلمه کلیدی خودتان را در تگ تایتل قرار دهید
  • تگ تایتل خودتان را برای CTR بهینه سازی کنید
  • لینک های داخلی به سایر صفحات را در محتوا قرار دهید
  • از URL های کوتاه استفاده کنید.
  • از لینک های خارجی استفاده کنید.
  • محتوای خودتان را به صورتی قالب بندی کنید که به راحتی مطالعه شود.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش سئو داخلی سایتپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

گام 6: تبلیغ برای محتوا

اگر شما می خواهید از ارزش کامل محتوای خودتان بهره مند شوید، باید به صورت فعال برای آن تبلیغ کنید.

و زمانی که من از تبلیغات صحبت می کنم، منظورم این نیست که شما محتوای خودتان را بر بستر رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک یا توییتر تبلیغ کنید.

البته این کار کمک می کند.

اما شما باید به صورت راهبردی، محتوای خودتان را به صورتی اشتراک بگذارید که ترافیک، بک لینک و اشتراک اجتماعی اش به بیشترین مقدار برسد.

چطور؟

بیایید بررسی کنیم…

  • روزنامه های ایمیل

این موضوع بسیار گسترده است.

یک لیست ایمیل اولین ابزار تبلیغ محتوایی در این سیاره است.

در واقع، حتی روش دیگری هنوز نتوانسته به این ابزار نزدیک شود.

به یاد داشته باشید:

مشترکین شما متشکل از افرادی هستند که عاشق محتوای شما هستند.

به بیان دیگر:

این افراد مایل هستند که محتوای شما را منتشر کنند.

به همین دلیل من خیلی از پست هایم را در اختیار مشترکین ایمیل خودم قرار می دهم.

و همانطور که می بینید، ایمیل های من مثل روزنامه های ایمیل شلوغ و بی فایده نیست.

در واقع، ایمیل های من مثل یک ایمیل دوستانه است.

ایمیل های شما هم باید دقیقا به همین صورت باشد.

مثلا می توانید ببینید که یک ایمیل توانسته 14067 بازدید ایجاد کند.

  • گردآوری محتوا

در صورتی که شما با این روش آشنا نیستید، این پست های گردآوری، پست هایی هستند که محتوای بسیار خوبی را از یک هفته، گردآوری می کنند.

بهترین بخش این پست ها چیست؟

در هر زمینه کاری، پست های گردآوری وجود دارند.

مثلا، در قسمت زیر یک پست گردآوری در زمینه نوشیدنی را مشاهده می کنید.

به دلیل زیر، تبلیغ محتوا در گردآوری لینک ها، عملکرد خیلی خوبی دارد:

درخواست شما برای قرار گرفتن در این پست ها، کار گردآورنده را هم راحت تر می کند.

کسانی که این پست ها را ایجاد می کنند، همیشه به دنبال پیدا کردن محتوایی هستند که بتوانند در پست های خودشان از آن ها استفاده کنند.

و زمانی که شما پست جدید خودتان را به آن ها ارائه می کنید، شما محتوای خودتان را به آن ها پیشکش می کنید.

یعنی دیگر آن ها برای پیدا کردن لینک، دشواری ندارند.

به عنوان مثال، در قسمت زیر یک پست گردآوری را مشاهده می کنید که از لینک من استفاده کرده است:

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,اشتراک گذاری اجتماعی

  • تبلیغات پولی برای محتوا

به صورت خاص، Facebook Boosted Post بسیار موثر هستند.

من هزاران تبلیغات در ماه های اخیر در فیسبوک منتشر کرده ام.

و درس شماره 1 که از این تبلیغات گرفتم، این است:

تغییر هدف، کار درستی است.

به عنوان مثال، من اخیرا پست زیر را در فیسبوک، ارتقا دادم:

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,اشتراک گذاری اجتماعی

و به دلیل این که هدف من افرادی بود که اخیرا از سایت من بازدید کرده بودند، من فقط 10 هزار تومان به ازای هر کلیک پرداخت کردم:

(که این مبلغ واقعا ارزان است)

گام 7: ردگیری و ارزیابی عملکردی

حالا زمان آن رسیده است که ببینید استراتژی محتوایی شما چطور کار می کند.

سوال این است:

شما چطور می توانید متوجه شوید که محتوای شما موثر بوده یا نه؟

می توانید معیارهای زیر را بررسی کنید:

  • ترافیک

در انتهای روز، هدف نهایی ما از بازاریابی محتوایی به دست آوردن ترافیک بیشتر است.

در نتیجه اگر محتوای شما بازدید کننده های کمی به دست آورده است، باید تغییراتی ایجاد کنید.

با این وجود:

بازاریابی محتوایی و سئو ممکن است برای تاثیر گذاری، نیاز به زمان داشته باشند.

به عنوان مثال، نگاهی به ترافیک روزهای اولیه وبسایت Backlinko داشته باشید:

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,اشتراک گذاری اجتماعی

همانطور که می بینید، تقریبا 6 ماه طول کشیده است تا ترافیک سایت افزایش یابد.

و اگر من خیلی سریع به دلیل عملکرد پایین سایت و محتوای آن پا پس می کشیدم، قطعا دیگر شاهد این افزایش ناگهانی ترافیک نبودم.

  • بک لینک ها

گاهی اوقات شما محتوا را صرفا برای به دست آوردن بک لینک منتشر می کنید.

(به بیان دیگر، شما طعمه لینک درست می کنید)

به عنوان مثال، سال پیش من این مطالعه سئو برای جستجوی صوتی را منتشر کردم.

هدف اول من برای این پست، به دست آوردن بک لینک بود.

در نتیجه با وجود این که این پست ترافیک خیلی زیادی ایجاد نکرد…

تا به امروز 1280 بک لینک دریافت کرده است:

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,اشتراک گذاری اجتماعی

که بعضی از آن ها از سایت های قوی مانند Forbes بوده است.

و این بک لینک ها باعث می شود که رتبه بندی سایت من برای تمام صفحات دیگر هم ارتقا پیدا کند.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش ساخت بک لینک حرفه ایپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

حالا که بحث رتبه بندی مطرح شد موضوع زیر را بررسی می کنیم.

  • رتبه بندی گوگل

این موضوع کاملا مشخص است.

در صورتی که شما محتوایی را منتشر کنید که قرار باشد برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه کسب کنید، باید برای آن کلمه کلیدی رتبه بندی شود!

در صورتی که این اتفاق نیفتد، قطعا مشکلی وجود دارد.

ممکن است این کلمه کلیدی خیلی رقابتی باشد.

و یا ممکن است که شما لینک کافی به دست نیاورده باشید.

در هر صورت، شما باید هر هفته یک بار رتبه بندی خودتان را بررسی کنید.

اشتراک گذاری اجتماعی

در بعضی از زمینه های کاری (به خصوص در B2C ها)، محتوا بر اساس تعداد افرادی که آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند، سنجش می شود.

تبدیل

ROI.

اهداف تجاری.

KPI ها.

هر چیزی که دوست دارید آن را صدا کنید! در اصل تمام این مفاهیم به یک سوال اشاره دارند:

آیا محتوا به ما کمک کرده به فروش بیشتر برسیم؟

حالا:

شما می توانید به صورت مستقیم تبدیل های انجام شده را در Google Analytics اندازه گیری کنید:

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,اشتراک گذاری اجتماعی

و در صورتی که تبدیل شما در حال افزایش باشد، احتمالا بازاریابی محتوایی شما عملکرد خوبی دارد.

با این وجود:

گاهی ردگیری تاثیر غیر مستقیم محتوا بر روی فروش کار دشواری می باشد.

به عنوان مثال:

تبدیل های ایجاد شده برای محتوای من به صورت مستقیم از یوتیوب گاهی بسیار پایین است.

و اگر من فقط Google Analytics خودم را بررسی کنم، با خودم می گویم که تلاش بر روی یوتیوب بی فایده است.

اما وقتی که کمی دقیق تر شوم، می بینم که کانال یوتیوب من یکی از مهم ترین عوامل افزایش مشترکین و فروش می باشد.

اول از همه، بر اساس YouTube Studio، ویدئوهای من در هر ماه 142.000 بازدید دریافت می کند:

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,اشتراک گذاری اجتماعی

و قطعا این بازدید ها به سایت من کمک می کند.

اما مهم تر از همه این است که مشتریان کانال یوتیوب مرا به عنوان مهم ترین عامل تصمیم گیری برای خرید، معرفی کرده اند:

همین موضوع نشان می دهد که ویدئوهای یوتیوب من جواب داده است.

و این موضوع برای گام آخر بسیار مهم است …

گام 8: مقیاس بازاریابی محتوایی خودتان را مشخص کنید

در این مرحله، محتوای شما ترافیک، مشتری و فروش بیشتری را برای شما ایجاد می کند.

در نتیجه سوال منطقی این است:

مقیاس کاری شما به چه صورت است؟

خب، پیشنهاد من این نیست که شما یک مرتبه یک میلیون پست بگذارید.

هدف ما این است که محتوای قابل استفاده ای ارائه کنیم. اما شما باید سطح کیفی را همراه با افزایش کمیت، حفظ کنید.

به عنوان مثال، من کلا 63 پست بر روی سایت قرار داده ام:

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,اشتراک گذاری اجتماعی

و این 63 پست توانسته هر ماه 392.441 بازدید کننده ایجاد کند:

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,اشتراک گذاری اجتماعی

با در نظر داشتن این موضوع، روش هایی وجود دارد که به ما کمک می کند تا تلاش های بازاریابی محتوایی خودمان را بدون این که کیفیت کاهش یابد، افزایش دهیم.

  • قالب های جدید محتوایی

بازنویسی محتوا در قالب های جدید راحت ترین روش برای افزایش مقیاس کاری است.

چرا؟

به دلیل این که شما دیگر مجبور نیستید که کل کار را از اول شروع کنید تا بتوانید پست جدیدی ایجاد کنید.

مثلا، یک ویدئو در کانال یوتیوب من 355187 بازدید تاکنون داشته است.

در نتیجه من تصمیم گرفتم که بعضی از نکات این ویدئو را به صورت یک پست، بازنویسی کنم.

و این روش جواب داد.

این پست برای کلمه کلیدی هدف من، در جایگاه سوم قرار گرفت.

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,اشتراک گذاری اجتماعی

و تنها در سه ماه، توانست 15784 بازدید ایجاد کند.

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,اشتراک گذاری اجتماعی

  • سازمان دهی فرآیند محتوایی

به بیان دیگر:

شما باید فرآیندی را ایجاد کنید که بتوانید بارها از آن استفاده کنید.

شما می توانید دقیقا در پست های بعدی، مجدد از آن فرآیند استفاده کنید.

و یا آن را تغییر دهید تا برای شرکت خودتان موثر باشد.

هر چه شما با سازماندهی بیشتری کار کنید، تولید محتوای عالی برای شما راحت تر خواهد بود.

به همین دلیل من پیشنهاد می کنم یک فرآیند گام به گام برای خودتان داشته باشید. شما همچنین باید یک تقویم ویراستاری داشته باشید که به شما کمک کند محتوای خودتان را برنامه ریزی کنید.

  • افزایش کیفیت

افزایش کیفیت به معنی افزایش محتوا نیست.

شما می توانید بدون افزایش تعداد، کیفیت را افزایش دهید.

مثلا، چند سال پیش مطالعه خود در رابطه با عوامل رتبه بندی در موتور جستجو را منتشر کردم.

این محتوا در مقایسه با محتوای لیست وار و مورد پژوهی های قبلی، خیلی متفاوت بود.

نه فقط این، بلکه من خودم به تنهایی نمی توانستم آن را انجام دهم و نیازمند یک تیم بودم.

این تیم شامل یک مدیر پروژه، توسعه دهنده، متخصص داده، طراح گرافیک، شرکت های نرم افزاری مختلف و غیره بود.

تمام افرادی که دخیل بودند تلاش زیادی انجام دادند.

در انتها، این مطالعه عملکرد بسیار خوبی داشت.

نه فقط ترافیک خیلی خوبی به دست آورد:

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,اشتراک گذاری اجتماعی

بلکه 2650 بک لینک از دامنه های مختلف به دست آورد:

آموزش سئو,استراتژی محتوایی,اشتراک گذاری اجتماعی

جمع بندی

حالا مایل هستم که نظرات شما را بشنوم:

کدام نکته را اول از همه امتحان می کنید؟

آیا می خواهید محتوای خودتان را به صورت قالب های جدید، بازنویسی کنید؟

یا می خواهید تجربه کاربری محتوای خودتان را ارتقا دهید؟

در هر صورت، نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود