ضروری

7 قانون برای موفقیت در کمپین بازاریابی پیامکی

اس ام اس مارکتینگ,بازاریابی از طریق پیام کوتاه,بازاریابی پیام کوتاه حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 9 امتیاز : 4.2]

چگونه یک کمپین بازاریابی پیام کوتاه را ایجاد و پیاده سازی کنیم؟

دلایل بیشماری وجود دارد که به شما نشان می دهد چرا باید اس ام اس مارکتینگ جزئی از استراتژی بازاریابی برای بهبود کسب و کارتان باشد.

  • نیاز به بودجه بسیار پایین: هزینه ارسال هر پیامک حدود 5 تا 11 تومان است.
  • نرخ بازدید بالا: حدود 97 درصد از پیامک های ارسالی در 4 دقیقه اول توسط مخاطب خوانده می شود.
  • نرخ واکنش بالا: حدود 19 درصد از مخاطبان بر روی لینک ارسالی از طریق پیامک کلیک می کنند. در حالی که این آمار برای ایمیل حدود 4.2 درصد است.
  • نرخ رسیدن به نتیجه بالا: 30 درصد از کمپین های بازاریابی پیامکی به نتیجه ای حدود 30 درصدی در دریافت واکنش از سوی مخاطب می رسند. این آمار برای ایمیل 4 درصد است.

اما برای رسیدن به موفقیت در کمپین بازاریابی پیامکی قوانینی وجود دارد که باید رعایت شود. در این مقاله من قوانینی را بازگو خواهم کرد که شما می توانید برای تشویق هر چه بیشتر مخاطب برای نشان دادن واکنش در کمپین اس ام اس مارکتینگ خود از آن ها استفاده کنید. همچنین با مثال هایی به شما نشان خواهم داد که در عمل چگونه می توانید از این قوانین استفاده کنید.

قانون شماره یک: برقراری ارتباط با ارائه پیشنهادات ارزشمند

دوستان عزیزم، بخاطر بسپارید که مخاطبان عاشق پیشنهادات ارزشمند هستند. بنابراین همیشه مطمئن شوید که اس ام اس ارسالی شما پشنهادی را مطرح می کند که مقاومت کردن در برابر آن سخت است. همیشه خود را در جای مخاطب قرار بدهید و از دید او به مسئله نگاه کنید و از خودتان بپرسید که:

  • آیا آن ها به این پیشنهاد علاقه مند خواهند شد؟
  •  آیا این پیشنهاد آن ها را تشویق به بازدید و بررسی فروشگاه شما خواهد کرد؟
  •  آیا این پیشنهاد باعث خواهد شد تا آن ها با شما ارتباط برقرار کنند و برای شما ایمیل ارسال کنند؟

این نکته را فراموش نکنید که هیچ مخاطبی دوست ندارد که یک پیشنهاد بی ارزش و بی معنی از برندی که آن را دوست دارد، دریافت کند. همچنین بخاطر بسپارید که شما از طریق کمپین بازاریابی پیامکی می خواهید کاری بکنید که مخاطبان عاشق برندتان شوند.

مثال:

دو عدد شلوار جین بخرید، یک عدد تی شرت رایگان هدیه بگیرید. پیشنهاد ویژه برای تمامی اعضای باشگاه طلائی فروشگاه باما فقط تا آخر این هفته در محل فروشگاه واقع در بازار بین المللی مشهد. این پیام را برای استفاده از پیشنهاد به مسئول فروش نشان دهید. با سپاس از توجه شما، گروه صنعتی آریان.

قانون شماره دو: شروع متن با پیشنهاد

ویژگی بازاریابی از طریق پیام کوتاه؛ اختصار در متن و اشاره به اصل مطلب به صورت مستقیم است. همانطور که می دانید، افراد جامعه و مخاطبان شما زمان آزاد بسیار کمی دارند و خیلی گرفتار هستند. بنابراین اشاره نکردن به اصل مطلب به صورت مستقیم باعث می شود که آن ها را از دست بدهید. بنابراین حتما متن خود را با پیشنهادتان شروع کنید. همان کاری که من در مثال قانون شماره یک انجام دادم:

دو عدد شلوار جین بخرید، یک عدد تی شرت رایگان هدیه بگیرید. پیشنهاد ویژه برای تمامی اعضای باشگاه طلائی فروشگاه باما فقط تا آخر این هفته در محل فروشگاه واقع در بازار بین المللی مشهد. این پیام را برای استفاده از پیشنهاد به مسئول فروش نشان دهید. با سپاس از توجه شما، گروه صنعتی آریان.

قانون شماره سه: منحصر و ویژه بودن

برای رسیدن به موفقیت بیشتر در کمپین بازاریابی پیامکی خود، حتما پیشنهادی را که برای مخاطبان خود ارسال می کنید ویژه و منحصر برای یک گروه خاص باشد. زیرا مخاطبان واقعا عاشق آن هستند که جزئی از یک گروه خاص باشند. اگر یک پیشنهاد برای همه افراد در دسترس باشد، آن پیشنهاد جذابیت کمتری برای مخاطب خواهد داشت. بنابراین مطمئن شوید که پیشنهاد شما با ارزش و ویژه است. اگر به مثالی که مطرح کردم دقت کنید به منحصر بودن آن پی خواهید برد:

دو عدد شلوار جین بخرید، یک عدد تی شرت رایگان هدیه بگیرید. پیشنهاد ویژه برای تمامی اعضای باشگاه طلائی فروشگاه باما فقط تا آخر این هفته در محل فروشگاه واقع در بازار بین المللی مشهد. این پیام را برای استفاده از پیشنهاد به مسئول فروش نشان دهید. با سپاس از توجه شما، گروه صنعتی آریان.

اس ام اس مارکتینگ,بازاریابی از طریق پیام کوتاه,بازاریابی پیام کوتاه

قانون شماره چهار: ایجاد حس فوریت

ایجاد حس فوریت در مخاطب به رشد درآمد شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد. اگر پیشنهاد شما در تاریخ خاصی به پایان نرسد، مخاطب این اطمینان را پیدا می کند که برای گرفتن تصمیم زمان کافی را در اختیار دارد. بنابراین برای پیشنهاد با ارزش خود تاریخی را برای انقضاء تعیین کنید تا هم پیشنهاد ارزشمندتر و جذاب تر شود و هم مخاطب به سرعت تصمیم بگیرد.

دوباره به مثال برمی گردیم:

دو عدد شلوار جین بخرید، یک عدد تی شرت رایگان هدیه بگیرید. پیشنهاد ویژه برای تمامی اعضای باشگاه طلائی فروشگاه باما فقط تا آخر این هفته در محل فروشگاه واقع در بازار بین المللی مشهد. این پیام را برای استفاده از پیشنهاد به مسئول فروش نشان دهید. با سپاس از توجه شما، گروه صنعتی آریان.

قانون شماره پنج: ذکر مکان فروشگاه

اشاره به مکان یکی از مهمترین قسمت های یک متن پیامکی است. مخاطبان شما باید بدانند که برای استفاده از این پیشنهاد باید به کجا مراجعه کنند. حتی اگر کسب و کار شما به صورت تجارت الکترونیک است، باز هم از اشاره به محل دقیق فیزیکی فروشگاه خود غافل نشوید. مخاطبان شما حس احترام و تعامل با برند شما را از دست خواهند داد اگر توجه آن ها به یک پیشنهاد جلب شود، اما به آن ها گفته نشود که در چه محلی می توانند از این پیشنهاد استفاده کنند.

برای روشن شدن موضوع به مثال نگاهی دوباره می اندازیم:

دو عدد شلوار جین بخرید، یک عدد تی شرت رایگان هدیه بگیرید. پیشنهاد ویژه برای تمامی اعضای باشگاه طلائی فروشگاه باما فقط تا آخر این هفته در محل فروشگاه واقع در بازار بین المللی مشهد. این پیام را برای استفاده از پیشنهاد به مسئول فروش نشان دهید. با سپاس از توجه شما گروه صنعتی آریان.

قانون شماره شش: درخواست اقدام به واکنش

اقدام به واکنش یک امر بسیار حیاتی برای هدایت مشتری به فرآیند خرید است. بنابراین درخواست خود را کاملا روشن و واضح مطرح کنید. همچنین درخواستی را مطرح کنید که انجام آن ساده باشد. اگر به مثال نگاهی دوباره بیاندازیم، متوجه سادگی درخواست خواهیم شد:

دو عدد شلوار جین بخرید، یک عدد تی شرت رایگان هدیه بگیرید. پیشنهاد ویژه برای تمامی اعضای باشگاه طلائی فروشگاه باما فقط تا آخر این هفته در محل فروشگاه واقع در بازار بین المللی مشهد. این پیام را برای استفاده از پیشنهاد به مسئول فروش نشان دهید. با سپاس از توجه شما، گروه صنعتی آریان.

قانون شماره هفت: قرار دادن نام برند به صورت دقیق و کامل

راه های مختلفی برای اینکه مخاطبان شما آگاه شوند که پیامک از کجا ارسال می شود، وجود دارد. یکی از روش های آن قرار دادن نام برند تجاری در انتهای پیامک است. این مسئله هم به برندسازی شما کمک می کند و هم اینکه به مخاطب این اطمینان را خواهد داد که پیامک ارسالی کاملا واقعی است. دوباره به مثال توجه کنید:

دو عدد شلوار جین بخرید، یک عدد تی شرت رایگان هدیه بگیرید. پیشنهاد ویژه برای تمامی اعضای باشگاه طلائی فروشگاه باما فقط تا آخر این هفته در محل فروشگاه واقع در بازار بین المللی مشهد. این پیام برای استفاده از پیشنهاد به مسئول فروش نشان دهید. با سپاس از توجه شما، گروه صنعتی آریان.

در پایان به این نکته توجه شما را جلب می کنم که برای بهبود وضعیت کسب و کار خود و افزایش فروش نباید از هیچ کدام از روش های بازاریابی غافل شوید و باید از همه روش ها نهایت استفاده را ببرید.

شما دوستان عزیزم می توانید تمامی سوالات، نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با این مقاله مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *