دلایل مهم کاربرد اینستاگرام در کسب و کار

اینستاگرام کسب و کار خانگی,فایده های اینستاگرام,فواید اینستاگرام

دلایل مختلفی می تواند کاربرد اینستاگرام در کسب و کار ها را به صورت کاملا واضح به شما نمایش دهد. قطعا شما با پیج های خرید و فروش کالا و کسب و کارهای اینترنتی در اینستاگرام روبرو شده اید. آیا تا به حال از خود پرسیده اید که  چرا تعداد فروشگاه ها و مراکز فروش خدمات در اینستاگرام به طور محسوسی افزایش پیدا کرده است؟ آیا واقعا می توان به راحتی از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام کسب درآمد کرد؟ چه دلایلی می تواند کاربرد اینستاگرام در کسب و کار ها را مشخص کند؟

ساده ترین علتی که کاربرد های اینستاگرام را برای کسب و کارهای نوپا و قدیمی مشخص می کند، استفاده زیاد کاربران از این فضای مجازی است. ما ساعات زیادی از روز را در دنیا مجازی اینستارگرام می گذرانیم و بر اساس علایق خود صفحات زیادی را بازدید می کنیم. خب این جریان می تواند باعث شود که ما از کسب و کارهای اینترنتی برای رفع نیاز خود استفاده کنیم.

در حال حاضر بیش از 25 میلیون اکانت تجاری در اینستاگرام وجود دارد که این اکانت ها در مجموع بیش از 7 میلیارد تومان برای تبلیغات خود در اینستاگرام هزینه کرده اند. بله درست متوجه شدید، 7 میلیارد تومان. مبلغ زیادی است. اما هزینه برای تبلیغات در بین میلیون ها کاربر آنلاین می تواند سود آوری زیادی را برای شما داشته باشد.

فرقی نمی کند که بیزنس شما به صورت B2C باشد یا B2B. این جریان به فعالیت شما در این شبکه بزرگ اجتماعی در دنیا اینترنت برمی گردد. هر اطلاعات و خدمات و یا بهتر است بگوییم هر کسب و کاری می تواند در اینستاگرام فعالیت کرده و به درآمد بالایی دست پیدا کند. کافیست کمی خلاقیت در تولید پست اینستاگرامی داشته باشید تا اینستاگرام به سکوی پرتابی به سوی موفقیت برای شما تبدیل شود. آنجاست که به مزایای اینستاگرام مارکتینگ برای کسب و کار خود ایمان می آورید.

 

بررسی 8 کاربرد اینستاگرام در کسب و کار

در ادامه به 8 دلیل شگفت انگیز کاربرد اینستاگرام در کسب و کار و شغل شما می پردازیم. این گونه می توانید با فایده های اینستاگرام در دنیای حال حاضر آشنایی کامل پیدا کنید. به طور کلی نیز در یک دوره آموزش سئو که کیفیت و اعتبار بالایی داشته باشد، باید نکاتی در مورد مزیت هایی که اینستاگرام می تواند داشته باشد به افراد ارائه بشود.

1- انتظار مشتریان از شما

قطعا برای شما هم اتفاق افتاده است که برای کسب اطلاعات بیشتر از یک شغل خانگی یا فروشگاه تجاری با نام مشخص به جستجوی برای یافتن پیج اینستاگرام کسب و کار خانگی یا تجاری آن پرداخته اید. این کمترین انتظار شما است که فروشگاه مورد علاقه شما در اینستاگرام اجناس و خدمات جدید خود را به نمایش گذاشته و اطلاعات بیشتری در این فضای مجازی برای شما به ارمغان آورد.

این از مزایای اینستاگرام مارکتینگ است؛ تصور کنید داشتن یک پیج اینستاگرامی با کاربران زیاد برای افراد جذابیت دارد یا در کل، نداشتن پیج اینستاگرامی؟ پاسخ این سوال کامل واضح است. داشتن پیج اینستاگرامی با کاربران بسیار زیاد (مثلا بیشتر از 10 هزارتا) به کاربران و افرادی که قصد خرید از شما را دارند، نشان می دهد که شما نزد عده زیادی محبوبیت دارید. این جریان می تواند تاثیر مثبتی بر روی کاربران و مشتریان و همین طور بر روی کسب و کار شما بگذارد. این مزیت ها برای بسیاری مفید بوده به طوری که با دانستن کاربرد های اینستاگرام توانسته اند درآمدهای زیادی را از این طریق کسب کند.

اگر برنامه ای برای حضور در این فضای مجازی و فعالیت مستمر در پیج اینستاگرام کسب و کار خانگی یا بیزنس ندارید، حداقل با داشتن یک اکانت تجاری و ثبت کسب و کار خود در این فضای مجازی به مشتریان خود، حضورتان را در این دنیا بزرگ اعلام کنید. آنجاست که شما با فایده های اینستاگرام برای کسب و کار خود آشنا شده و برای حضور قوی تر در این شبکه اجتماعی برنامه ریزی دقیقی را انجام می دهید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: کسب درآمد در منزل | ایده های 2021 [رایگان]پیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

2- ایجاد سیگنال اعتماد برای مشتریان

داشتن یک اکانت اینستاگرامی آن هم از نوع تایید شده از سوی این شبکه می تواند سیگنال اعتماد را در مشتریان و کاربران شما ایجاد کند. شاید کمترین کاربرد اینستاگرام در کسب و کار ها، همین ایجاد اعتماد در مشتریان و کاربران است که می تواند برای شما، مشتریان دائمی بسازد.

3- استفاده از مزیت تبلیغات رایگان اینستاگرام

از دیگر مزایای اینستاگرام مارکتینگ، داشتن ویژگی به عنوان تبلیغات رایگان است. این نوع تبلیغات یکی از سرویس های استثنائی کاربران است که می توانند در اختیار شما قرار دهند. شما می توانید از کاربران و فالوورهای خود بخواهید که پیج شما  را به عنوان استوری یا پست در صفحه خود تبلیغ کنند، در عوض شما نیز می توانید خدمات خوب با تخفیفات ویژه به آن ها وعده دهید. این جریان یکی از فواید اینستاگرام است که برای شما هیچ هزینه ای هم نخواهد داشت. کافیست اعتماد کاربران و مشتریان را جلب کرده تا بتوانید از مزایای تبلیغ در اینستاگرام بهره مند شوید.

اینستاگرام کسب و کار خانگی,فایده های اینستاگرام,فواید اینستاگرام

4- بهبود سئو سایت با اینستاگرام

اگر محصولاتی را به فروش می رسانید، امکان به اشتراک گذاشتن عکس ها و فیلم های اینستاگرامی که به طور مستقیم به آن محصولات لینک داده شده اند می تواند برای شما یک برد بزرگ باشد. کاری که پیج هایی مانند دیجی کالا به عنوان سکو پرتابی برای خود استفاده کردند.

کمترین کاری که به عنوان کاربرد اینستاگرام در کسب و کار شناخته می شود این است که شما محصول خود را در یک پست شرح داده و لینک خرید را در قسمت Bio صفحه قرار دهید.

بسیاری افراد از این کاربرد های اینستاگرام برای بالا بردن بازدید وب سایت خود نیز استفاده می کنند. در نتیجه این می تواند ترفندی برای بهبود رنک وب سایت شما در صفحات جستجوی گوگل و سئو سایت شما باشد.

5- مدیریت شهرت آنلاین

از دیگر مزایای اینستاگرام مارکتینگ دارد، مدیریت شهرت آنلاین با این شبکه اجتماعی است. وقتی صحبت از مدیریت شهرت آنلاین و بهینه سازی موتور جستجو برای برند شما می شود، داشتن حساب کاربری در اینستاگرام یک کار ضروری است. شهرت در دنیای مجازی در حال حاضر برای تجارت شما بسیار مهم است. به همین دلیل شما باید مراقب چگونگی جستجوی برند خود در دنیای اینترنت و اینستاگرام باشید. باید بررسی کنید که چه کلمات کلیدی در کسب و کار شما بیشتر به کار گرفته شده است و در کنار آن بررسی کنید که کاربران شما به دنبال چه چیزی در دنیا اینترنت هستند. با بررسی همه جانبه این موارد می توانید خیلی راحت خود را به کاربران خود معرفی کنید.

علاوه بر وب سایت، کانال ها و پیج شما در نتایج جستجوی گوگل نیز نمایش داده می شود. به همین دلیل شما باید بهترین حساب کاربری و اکانت تجاری را در اینستاگرام داشته باشید. حتی اگر نمی خواهید به صورت مکرر از این اکانت استفاده کنید.

 

کاربرد اینستاگرام,کاربرد اینستاگرام در کسب و کار,کاربرد های اینستاگرام

6- رقبای شما در اینستاگرام هم هستند

از فایده های اینستاگرام داشتن رقابتی تگاتنگ با رقیبان برای پیشرفت و فروش بیشتر است. حال که به خوبی با کاربرد اینستاگرام در کسب و کار ها آشنا شدید، بهتر است رقابت در این دنیای بزرگ مجاری را دست کم نگیرید و هر چه زودتر دست به کار شوید تا از رقبای خود عقب نمانید.

7- اینستاگرام یک ابزار شبکه ای برای ارتباطات بیشتر

یکی دیگر از مزایای اینستاگرام مارکتینگ این است که این اپلیکیشن به خوبی ارتباطات شبکه ای این دنیای مجازی که از کاربرد اینستاگرام در کسب و کار ها است را برای شما نمایان می کند. شما می توانید لایک کنید، نظر دهید و پیام ارسال کنید و با افراد مختلف تعامل برقرار کنید و از این ارتباطات در جهت توسعه کسب و کار خود استفاده کنید. این جریان، مزایا اینستاگرام را نیز برای شما روشن می کند.

8- کسب تجربه و استعدادیابی در جهت توسعه کسب و کار خود

در محیط اینستاگرام، شما ممکن است با افراد زیادی روبه رو شوید. ایده های جدید بیابید و استعدادهای زیادی را کشف کنید و با ایجاد ارتباط با این افراد و نقد و بررسی برخی فعالیت ها، تجربه خوبی کسب کنید. در نتیجه می توانید کسب و کار خود را توسعه دهید. قطعا می دانید که 90 درصد مردم در اینستاگرام قصد دارند استعداد و ایده های خود را به نمایش بگذارند. این از مزایای اینستاگرام مارکتینگ و یک فرصت استثنائی برای شما است تا به سوی موفقیت گام بردارید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم، تمام نکاتی که درباره فواید اینستاگرام در فضای مجازی بود را برای شما بیان کنیم. بنابراین، بهتر است وقت خود را برای بیشتر بهره بردن از مزایای اینستاگرام مارکتینگ از دست ندهید و هر چه سریع تر نسبت به ایجاد پیج اینستاگرام کسب و کار خانگی یا فروشگاه تجاری خود اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود