در دنیای امروزه با رشد کسب و کار ها صاحبین آنان از هر روشی برای جذب مشتری و ارائه خدمات و محصولات استفاده می کنند. یکی از بهترین روش های موجود در حال حاضر بازاریابی پیامکی است. در هرکاری اگر علم استفاده از آن را داشته باشید، می توانید مشتریان ثابت با فروش بسیار بالا برای خود به وجود آورید.
به طور مختصر بازاریابی پیامکی همان تبلیغات پیامکی است که معمولاً در گوشی موبایل خود مشاهده می کنید. شاید شما هم به این نتیجه رسیده اید که پیامک های تبلیغاتی بیشتر آزاردهنده هستند تا اینکه بخواهند بازخورد مثبتی برای جذب مشتری داشته باشند، اما همیشه به این صورت نیست. حال اینکه چطور بازاریابی پیامکی را شروع کنیم و چه اقدامی انجام دهیم که این نوع بازاریابی برای کاربران ما آزار دهنده نباشد، مواردی است که در این محتوا با هم بررسی می کنیم.
در این محتوا موضوعات زیر بررسی می شود:
- بازاریابی پیامکی چیست؟
- بازاریابی پیامکی چه مزایایی دارد؟
- چه شغل های بهتریت بازدهی را از این کار می گیرند؟
- مهم ترین نکات که باید در بازاریابی پیامکی رعایت شود چیست؟!
در صورتیکه درباره این موضوعات، سوال یا چالشی داشتید، در بخش نظرات حتما با ما در میان بگذارید.
بازاریابی پیامکی چیست؟
بازاریابی پیامکی شباهت بسیار زیادی به ایمیل مارکتینگ دارد.ز
نوعی بازاریابی است که از طریق پیامک های انبوه به مشتریان خود محصولات و خدمات خود را معرفی می کنید. در دنیای امروزه استفاده از این روش یکی از محبوب ترین راه ها به شمار می آید. چرا که همیشه در دسترس و بازدهی بالایی دارد.
بازاریابی پیامکی چه مزایایی دارد؟
تقریباً همه انسان ها تلفن همراه دارند و با توجه به نیاز خود از آن استفاده می کنند. گوشی موبایل به دوست جدانشدنی انسان ها تبدیل شده است. دلیل گفته شده به ما ثابت می کند، اگر ما بتوانیم به این دوست (تلفن همراه) دسترسی پیدا کنیم، قطعاً به ما توجه خواهند کرد.
جالب است این آمار را در نظر بگیرید؛ اگر به 100 نفر پیامک ارسال کنید، تنها 2 نفر از مخاطبین این پیامک ها را نمی خوانند و 98 نفر دیگر آن را مشاهده می کنند.
استفاده از بازاریابی پیامکی 3 مزیت بسیار مهم دارد که در ادامه آن را بررسی می کنیم.
- با این روش می توانید، برای هر مخاطب نوع پیام مناسب آن را ارسال کنید؛ ( برای بانوان پیامی متفاوت، برای کودکان، برای آقایان). هر چه بیشتر از مخاطب خود شناخت داشته باشید، می توانید پیامی تأثیرگذارتر برای آنان ارسال کنید.
- مخاطبین شما به راحتی و در همان لحظه متن تبلیغاتی پیامک شما را می خوانند و نیاز به هیچگونه کار سختی نیست.
- این نوع بازاریابی یکی از سریع ترین روش های ممکن است، شما در لحظه می توانید برای هزاران مشتری پیامکی تبلیغاتی ارسال کنید.
چه شغل های بهترین بازدهی را از این کار می گیرند؟
می توان گفت بازاریابی پیامکی برای همه شغل ها اهمیت بسیار زیادی دارد. اما باید شما شماره مشتری را داشته باشید، پس قبل از هرکاری شما باید شماره مشتری خود را بدست آورید.
بالاترین بازدهی برای چه شغل های است؟
- کسب و کارهایی که در بستر اینترنت فعالیت می کنند.
- کسب و کارهایی که سود زیادی دارند و در بازه های زمانی مختلف تخفیف ویژه می گذارند.
- کسب و کارهایی که می خواهند، به مشتری اطلاع رسانی کنند.
مهم ترین نکات بازاریابی پیامکی
اگر می خواهید، بازاریابی پیامکی شما موفق باشد باید نکات زیر را در آن رعایت کنید.
1- پیشنهاد وسوسه انگیز به مشتری بدهید.
یکی از بهترین راه ها برای جذب مشتری، از طریق بازاریابی پیامکی ارائه پیشنهادهای شگفت انگیز است، برای مثال می توانید مواردی همچون ارسال رایگان، کد تخفیف، خرید پیامکی، ارجاع محصول به آن ها پیشنهاد دهید. یکی از مواردی که بیشتر فروشگاه ها در پیامک های تبلیغاتی از آن بهره مند می شوند، ارائه کد تخفیف ویژه است. کد تخفیف اختصاصی برای افراد معمولا روی 90 درصد کاربران اثر مثبت گذاشته و باعث می شود که کاربران دوباره برای خرید، فروشگاه شما را انتخاب کنند.
نمونه ای از یک پیشنهاد وسوسه انگیز پیامکی برای کاربران:
سیدمجتبی عزیز
60 درصد تخفیف اختصاصی و ویژه برای شما کاربر وفادار جهت خرید محصولات پروتئینی
تنها 5 روز فرصت دارید که با استفاده از کد gergdf از تخفیف ویژه خود بهره مند شوید.
2- علایق مشتریان خود را بشناسید.
مهم ترین مرحله در کسب و کار شما، شناخت علاقه مشتریان است، چرا که آنان می توانند کسب وکار شما را پولساز کنند.
برای شروع مهم است که شما اول باید از کسب و کار خود شناخت داشته باشید، که در چه حوزه ای فعالیت می کنید، مشتریان شما کدام قشر از جامع هستند و میانگین سنی آن ها معمولاً چقدر است.
بعد از آنکه به سؤالات بالا پاسخ دادید، اطلاعات خوبی از مشتریان خود دارید و با توجه به آن می توانید برنامه ریزی کنید برای پیامک های تبلیغاتی که بالاترین نتایج را بدست آورید.
3- برای هر مشتری یک نوع پیامک ارسال نکنید.
ممکن است کسب و کار شما طوری باشد، که از تمام قشرهای جامعه مشتری های متفاوتی داشته باشید و یا از سنین مختلف خواهان محصولات شما باشند. از این رو باید بدانید که با توجه به قشر و سن مشتریان برای آنان پیامک های مرتبط و جذاب ارسال کنید.
پیامکی که برای نوجوان 16 ساله خیلی جذاب است، ممکن است برای فردی میان سال اصلاً جذابیت نداشته باشد، برعکس آن نیز می تواند اتفاق بی افتد.
4- بستن راه رقبا برای مشتریان
برای آنکه مشتریان شما را انتخاب کنند، باید دلیل قانع کننده داشته باشید. یکی از بهترین روش ها این است که خود را جای مشتری بگذارید از چشم آن ها به کسب و کار خود و رقبا نگاه کنید. دقت کنید با داشتن چه ویژگی هایی شما از رقبای خود بهتر دیده می شوید.
بعد از پاسخ به سؤال بالا، حتماً ویژگی ها را در کسب و کار خود پیاده سازی کنید.
مشتری وقتی شما را انتخاب می کند که مزیت رقابتی داشته باشید. به عنوان مثال کاربران تمایل دارند که پیشنهادات ویژه به همراه ایده های جذاب را دریافت کنند. شما می توانید برای مشتریان فروشگاه لباس، پیشنهاد ست کردن به آن ها دهید. این مورد مخصوصا برای خانوم ها خیلی جذاب است.
جمع بندی
تبلیغات پیامکی می تواند در فروش شما معجزه کند، اما قبل از آن باید مشتری خود را بشناسید و از علایق آن اطلاع پیدا کنید. با توجه خواسته مشتری، پیشنهادهای ویژه ای برای آنان ارسال کنید و منتظر باشید که فروش چند برابری را تجربه کنید. شروع بازاریابی پیامکی نیازمند جمع آوری اطلاعات کاملی از کاربران و مشتریان هدف است. در این صورت می توانید یک متن با CTA قوی طراحی و تولید کنید و به عنوان پیامک برای کاربران خود، ارسال کنید.