آموزش فروش در فیسبوک

آموزش فروش در فیسبوک,ایجاد فروشگاه در فیسبوک,خرید و فروش در فیسبوک

فروش در فیسبوک یکی از راه های مناسب و پر بازده برای بازاریابی محصولات و کسب درآمد اینترنتی است زیرا خیلی از کارشناسان به دلیل حضور بیش از ۲ میلیارد کاربر در این شبکه اجتماعی، آن را مادر تمام شبکه های اجتماعی می دانند.

برای فروش محصولات در فیسبوک، ابتدا نیاز به یک صفحه اختصاصی برای کسب و کار خود دارید (نه صفحه شخصی شما). در مرحله بعد، باید پلتفرم تجارت الکترونیکی خود را به فیسبوک متصل کنید یا فیسبوک شاپ خود را به صورت دستی بسازید. شما می توانید در Facebook Marketplace یا Facebook Groups عملیات فروش خود را انجام دهید. در نهایت، شما قصد دارید محصولات و مارکتینگ در فیس بوک خود را از طریق تبلیغات، مسابقه ها و پست به بازار عرضه کنید تا فروشتان را به حداکثر برسانید.

فروشگاه های فیس بوک به مشاغل کوچک کمک می کنند تا یک فروشگاه آنلاین برای مشتریان خود ایجاد کنند تا هم در فیسبوک و هم در اینستاگرام قابل دسترس باشد. با استفاده از این ویژگی جدید، می توانید محصولات را از طریق ویژگی های چت WhatsApp و Instagram نیز به فروش برسانید. همچنین می توانید محصولات را در فیسبوک و اینستاگرام برچسب گذاری کنید، بنابراین مشتریان می توانند بر روی برچسب ها کلیک کرده و به صفحه سفارش محصول منتقل شوند.

در این مقاله جهت آموزش فروش در فیسبوک قصد داریم به توضیح مراحل مهم آن بپردازیم.

مراحل مهم برای فروش در فیسبوک

آموزش فروش در فیسبوک,ایجاد فروشگاه در فیسبوک,خرید و فروش در فیسبوک

۱- تنظیم اکانت ها و بررسی انطباق

قبل از شروع به راه اندازی فروشگاه فیسبوک خود، مطمئن شوید که :

  • اگر کسب و کار شما کالاهای فیزیکی می فروشد مطابق با قرارداد تجاری فیسبوک و سیاست های تجاری آن باشد.
  • اگر در نظر دارید یک حساب تجاری در اینستاگرام ایجاد کنید که به صفحه فیسبوکی که مدیریت می کنید متصل باشد، این کار را هم‌زمان انجام دهید، زیرا ممکن است بخواهید اینستاگرام به فروش اقلام کمک کند و این دو برنامه به خوبی با یکدیگر کار کنند تا به فروش برسند.
  • صفحه فیسبوک و حساب تجاری اینستاگرام شما (در صورت ایجاد حساب) به یک اکانت مدیریت کسب و کار متصل باشند.

۲- یک صفحه تجاری فیسبوک ایجاد کنید

برای ایجاد یک فروشگاه در فیسبوک، باید یک صفحه تجاری فیسبوک رایگان برای تجارت خود ایجاد کنید زیرا شما نمی توانید فیسبوک شاپ را از طریق یک حساب شخصی ایجاد کنید.

داشتن یک صفحه تجاری جداگانه برای ایجاد فروشگاه در فیسبوک الزامی است، یک صفحه تجاری مزایا و امکانات بازاریابی زیادی نسبت به حساب های شخصی ارائه می دهد، که این امکانات شامل: ارائه راهی برای مشتریان جهت یافتن کسب و کار و پیگیری پست های حرفه ای شما، ارائه تعداد زیادی از فرصت های بازاریابی رایگان، ارائه انواع مختلفی از ابزارهای تبلیغاتی مقرون به صرفه و… که به شما امکان فروش بیشتر را می دهند. از این طریق محصولات مستقیماً از طریق صفحه فیسبوک شما به مخاطبان و کاربرانتان ارسال می شود.

اکانت مدیریت تجارت خود را تنظیم کنید

فروش در فیسبوک,فروش محصولات در فیسبوک,فروشگاه در فیسبوک

با توجه به این که آیا شما یک فروشگاه آنلاین موجود در یک پلتفرم دیگر دارید یا قصد استفاده منحصر به فرد از فیسبوک را دارید، باید اکانت مدیریت صفحه تجاری خود را راه اندازی کنید. توسط آن می توانید در ابتدا فیسبوک شاپ خود را راه اندازی می کنید و پلتفرم های دیگر تجارت الکترونیکی خود را به آن متصل کنید.

برای این کار طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • وارد قسمت Commerce Manager شوید.
  • روی گزینه Get started with shops کلیک کنید.
  • یکی از سه روش پرداخت مشتریان خود را انتخاب کنید:

روش another website: وقتی برای پرداخت این گزینه را انتخاب کنید، مشتریان می توانند فروشگاه شما را در فیسبوک مشاهده کنند و هنگام بازدید از صفحه جزئیات محصول به وب سایت شما هدایت می شوند. اگر در حال حاضر یک فروشگاه آنلاین دارید، این گزینه را انتخاب کنید. شما باید فروشگاه خود را در فیس بوک ادغام کنید (این موضوع در بخش بعدی مورد بحث قرار می گیرد).

روش checkout with Messaging: هنگامی که گزینه “خرید با پیام” را انتخاب می کنید، می توانید خریداران را راهنمایی کنید تا به کسب و کار شما در واتساپ پیام دهند تا پرداخت آن ها تکمیل شود. با استفاده از این گزینه، شما باید روش خود را برای پردازش پرداخت ها و انجام سفارشات تنظیم کنید. اگر می خواهید سفارشات خود را در WhatsApp انجام دهید، به یک حساب تجاری WhatsApp در همان اکانت مدیریت کسب و کار فروشگاه خود نیاز دارید و آن را به عنوان روش اصلی تماس با فروشگاه خود تنظیم می کنید.

روش Facebook or Instagram: این گزینه در حال حاضر فقط برای کشور ایالات متحده آمریکا فعال است، اگر که پرداخت با “فیس بوک یا اینستاگرام” را انتخاب کنید، مشتریان به وب سایت دیگری هدایت نمی شوند و می توانند مستقیماً آن را پرداخت کنند. همانطور که گفته شد این ویژگی در حال حاضر محدود به فروشندگان در ایالات متحده است و نیاز به داشتن یک حساب تجاری دارد. اگر این گزینه را انتخاب کنید، بعد از فروش، پرداخت های مشتریان در 8 تا 10 روز کاری به حساب شما منتقل می شوند.

روش فروش محصولات خود در فیسبوک را ارزیابی کنید

فیسبوک مارکتینگ,مارکتینگ در فیس بوک

حال که موارد مربوط به ایجاد فروشگاه در فیسبوک را انجام دادید، باید گزینه های خود را برای فروش در فیسبوک ارزیابی کنید. برای فروش محصولات خود در فیسبوک می توانید بین دو گزینه پایین یکی را انتخاب کنید.

استفاده از فیسبوک شاپ:

می توانید محصولات فروش را مستقیماً در فروشگاه فیسبوک به صورت رایگان وارد کنید. فیسبوک دستورالعمل های روشنی دارد که شما را در هر مرحله راهنمایی می کند. اگر تعداد محصولات شما کم است یا فقط می خواهید از طریق فروشگاه فیسبوک فروش انجام دهید، ممکن است این تنها چیزی باشد که شما به آن نیاز دارید.

نکته منفی این روش این است که شما باید سفارشات را به صورت دستی مدیریت کنید و در صورت فروش و جابجایی تعداد زیادی از محصولات این امر زمان‌بر خواهد بود. نکته منفی دیگر این است که شما فقط می توانید محصولات خود را در فیسبوک بفروشید، بنابراین هیچ مرکز فروش دیگری نخواهید داشت.

همگام سازی فروشگاه آنلاین (Syncing an Online Store):

انتخاب سیستم عامل های برتر تجارت الکترونیک مانند Shopify و BigCommerce به شما این امکان را می دهند که محصولات را در فروشگاه فیسبوک فهرست کرده و بفروشید. آنچه این پلتفرم ها از طریق گزینه فقط برای فیسبوک ارائه می دهند، مجموعه ای کامل از لیست محصولات و همچنین ابزارهای مدیریت خودکار سفارشات و حمل و نقل است که برای صرفه جویی در وقت شما طراحی شده اند.

صرف نظر از مزایای صرفه جویی در زمان این روش، بزرگترین مزیت آن این است که می توانید تقریباً در هر نقطه با استفاده از یک پلتفرم تجارت الکترونیک، مانند وب سایت خود، آمازون ،eBay ، Pinterest و پست های وبلاگ، فروش داشته باشید. حتی اگر در ابتدا نمی خواهید وب سایت خود را راه اندازی کنید و در مکان هایی مانند eBay یا آمازون بفروشید.

اگر فروش آنلاین در اولویت است، باید دسترسی خود را به فراتر از مخاطبان فیسبوک گسترش دهید و سیستم عامل های تجارت الکترونیک به شما این امکان را می دهند. آن ها همچنین هر کار تجارت الکترونیکی را تا آنجا که ممکن است سریع و خودکار انجام می دهند.

جنبه منفی این روش هزینه آن است. شما نیاز به یک حساب با پرداخت ماهانه برای استفاده از این تجارت الکترونیک مانند Shopify یا BigCommerce دارید. با این حال، گزینه های رایگان با ارائه دهندگانی مانند Ecwid وجود دارد.

محصولات را به کاتالوگ خود اضافه کنید

آموزش فروش در فیسبوک,ایجاد فروشگاه در فیسبوک,خرید و فروش در فیسبوک

هنگامی که اکانت مدیریت تجاری خود را راه اندازی کردید و آن را به صفحه فیسبوک خود را متصل کردید، می توانید محصولات را به کاتالوگ خود اضافه کنید.

کاتالوگ فیس بوک جایی است که جهت بهبود عملیات خرید و فروش در فیسبوک ایجاد شده. در آن امکان درج تمام اطلاعات محصول شما مانند عناوین محصول، تصاویر، قیمت ها، توضیحات و موجودی وجود دارد و شما می توانید کاتالوگ خود را با استفاده از ابزار Catalog Manager مدیریت کنید و با کلیک روی گزینه موجود در Commerce Manager می توانید به آن دسترسی پیدا کنید. دقت کنید که فقط می توانید کاتالوگ را برای کالاهای فیزیکی ایجاد کنید، برای محصولاتی مانند برنامه ها، نرم افزارها و خدمات این امکان وجود ندارد.

محصولات خود را در فروشگاه فیسبوک تبلیغ کنید

محصولات فیسبوک شاپ شما آماده تبلیغ برای فالوورهای فیسبوک شما و تعداد بیشماری از مشتریان بالقوه هستند. با محصولات خود که قبلاً در فیسبوک قرار داده اید، می توانید به راحتی و به سرعت محصولات یا گروه های خاصی از محصولات را برای تبلیغ از طریق پست ها و تبلیغات فیسبوک انتخاب کنید. سپس، می توانید محصولات خود را به صورت ارگانیک و از طریق تبلیغات پولی به بازار عرضه کنید.

ایجاد فهرست محصولات

آموزش فروش در فیسبوک,ایجاد فروشگاه در فیسبوک,خرید و فروش در فیسبوک

ایجاد یک فهرست محصول مناسب بر فروش در فیسبوک شما بسیار تاثیر گذار است، برای ایجاد فهرست محصولات باید نکات زیر را رعایت کنید:

تصاویر خوب از محصول: داشتن یک دوربین فانتزی یا عکاسی حرفه ای برای داشتن عکس های محصول ضروری نیست. اگر دوربین تلفن همراه شما دارای کیفیت عکاسی قابل قبولی است، همان برای انجام کار عکاسی از محصولات مناسب است.

توضیحات دقیق محصولات: هنگام توصیف محصولات خود خجالت نکشید. توصیفات خوب باید پر از جزئیات باشد که محصول شما را بفروشند، اندازه، وزن یا سایر جزئیات ضروری است.

اطلاعات اندازه و وزن محصول: این اعداد را می توان با اطلاعات محصول شما در اکثر سیستم های تجارت الکترونیک وارد کرد، بنابراین می توانید برچسب های حمل و نقل دقیق برای محصولات چاپ کنید. الزامی نیست اما می تواند مفید باشد.

بارکد محصولات: توسط بارکدهای محصول می توانید محصولات را در فروشگاه آنلاین خود ردیابی کنید.

نکات و موارد زیادی برای خرید و فروش در فیسبوک وجود دارد که برخی از آن ها در این مقاله به شما عرضه شد، امیدواریم با به‌کارگیری این مراحل تأثیرات مثبتی را در روند فیسبوک مارکتینگ خود ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود