دانستن روش های فروش اینترنتی برتر، برای صاحبان مشاغل آنلاین امری ضروری است. شاید ایجاد یک کسب و کار اینترنتی، کار ساده ای باشد، زیرا فقط نیاز به خرید یک هاست و دامنه، ایجاد سایت و بارگذاری محصولات روی آن دارد؛ اما هنگامی که به مرحله فروش و افزایش آن می رسیم، فرآیندها کمی دشوار می شوند. دقیقا به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم مقاله ای در ارتباط با بهترین تکنیک های فروش اینترنتی در سال 2021 را برای شما ارائه کنیم تا با استفاده از آن روند فروش آنلاین فروشگاه اینترنتی خود را بهبود ببخشید.
بهترین تکنیک های فروش اینترنتی در سال 2021
1. سئو
اگر به رتبه های برتر گوگل برسید، افزایش ترافیک و بازدید چشمگیری را در سایت خود شاهد خواهید بود، همه ما هنگامی که بخواهیم محصولی بخریم یا از خدماتی استفاده کنیم، ابتدا از سایت برتری که گوگل به ما پیشنهاد می کند بازدید می کنیم.
یکی از بهترین استراتژی های فروش آنلاین، سئو است؛ زیرا بهتر از هر روشی، می تواند مخاطبان هدفمند، که به دنبال محصولات و خدمات شما هستند را به فروشگاه آنلاین شما جذب کند.
2. تعیین کردن مخاطب هدف
شما باید بدانید که مخاطبان در بازار هدف شما چه کسانی هستند یا می خواهید چه کسانی باشند. باید مواردی مانند علایق، انگیزه ها، نگرانی ها، موقعیت مکانی، جنسیت و به طور خلاصه، هر چیزی که شخصیت مخاطبان را برای شما نمایان می کند، مورد تحقیق و بررسی قرار دهید تا محتوا و پیام های تبلیغاتی خود را بر اساس اطلاعات به دست آمده از این تحقیقات، ایجاد کنید.
برای این کار، می توانید طیف وسیعی از محتوا های مختلف را ایجاد کرده و بررسی کنید مخاطبان شما با کدام یک تعامل بیشتری دارند. نگاهی به گوگل آنالیتیکس بیندازید، ساعات و صفحاتی که بیشترین بازدید را دارند و موارد مربوط این جلسات (بازدید ها) را شناسایی کنید.
3. تامین امنیت کاربران در سایت
مطمئنا هر وب سایتی باید ظاهر خوبی داشته باشد، اما باید احساس امنیت را نیز برای بازدیدکنندگان ایجاد کند. برای کاربران مهم است که ببینند یک وب سایت دارای گواهی SSL است. به عبارت دیگر، از http یا https استفاده می کند. بسیاری از وب سایت های بدون گواهی SSL ممکن است ایمن نباشند، بنابراین توصیه می کنیم پروتکل HTTPS را فعال کنید، که باعث می شود یک قفل در کنار نوار مرورگر ظاهر شود.
همچنین از نظر قانونی، اگر وب سایت شما از کوکی ها استفاده می کند، باید به بازدیدکنندگان خود اطلاع دهید. در نهایت برای ایجاد شفافیت کامل، باید یک لینک به صفحه حفظ حریم خصوصی سایت قرار دهید.
4. استفاده از موتور جستجو داخلی هوشمند
یکی از بهترین روش های فروش اینترنتی، این است که مشتریان خود را درک کنید. تصور کنید یک فروشگاه آنلاین دارید که کالاهای الکترونیکی می فروشد، یک فرد در قسمت جستجو سایت شما عبارت “رایانه رومیزی” و فردی دیگر عبارت “رایانه برای مدرسه” را جستجو می کند.
در حالی که هدف هر دوی آن ها یک محصول است، اگر نتوانند آنچه را که به دنبالش هستند پیدا کنند، چه خواهد شد؟ آن ها سایت شما را ترک خواهند کرد و شما یک فرصت فروش را از دست خواهید داد. پس باید بررسی کنید که آیا موتور جستجو در سایت شما قادر به درک هر دو عبارت است یا خیر؟
5. سازگار بودن سایت با موبایل
بسیاری از مشتریان، بخصوص در سال های اخیر، از گوشی های هوشمند برای خرید آنلاین استفاده می کنند. این امر بسیار مهم است که از طراحی ریسپانسیو در سایت خود استفاده کنید تا مطمئن شوید ساختار صفحات شما با همه دستگاه ها سازگار است. به این ترتیب مشتریان می توانند خرید خود را با هر دستگاهی انجام دهند.
6. پاسخگویی به مشتریان
از دیگر موارد مهم روش های فروش اینترنتی، پاسخگویی به موقع و صحیح به کاربران است. برای مشتریان آنلاین هر کسب و کاری، بسیار مهم است که بتوانند برای حل هرگونه مشکل و دریافت پاسخ سؤالات خود، از روش هایی مانند، ایمیل، تلفن و … با قسمت پشتیبانی در تماس باشند. ایجاد سرویس پاسخگویی و پشتیبانی خوب، می تواند کلید افزایش فروش فروشگاه آنلاین شما باشد.
7. امکان بازگشت وجه
وجود سیاست های بازگشت وجه و ضمانت خرید، از موثر ترین روش های فروش اینترنتی هستند. وجود این سیاست ها یک عامل بسیار مهم و تاثیرگذار برای هر مصرف کننده در انتخاب یک سایت نسبت به سایت های دیگر است.
اما موارد زیادی وجود دارند که باید در مورد سیاست های بازگشت وجه به خاطر داشته باشید تا از ضرر های احتمالی جلوگیری کنید. باید نوع مشتری و بسیاری از موارد دیگر را در ایجاد این سیاست ها، مدنظر قرار دهید.
8. استفاده از انواع روش های پرداخت
بسیار مطلوب است که سایت فروشگاهی شما تمام روش های پرداخت ممکن را ارائه دهد. بر اساس مطالعات انجام شده، زمانی که شخصی سعی می کند محصولی را آنلاین بخرد و بنا به هر دلیلی قادر به انجام عملیات پرداخت نیست، در 50 درصد مواقع او به دنبال روش پرداخت دیگری می گردد، و تقریباً 30 درصد تصمیم می گیرند که خرید خود را به طور کلی کنار بگذارند.
محبوب ترین روش های پرداخت، بسته به شهر یا کشور شما متفاوت است. اکثرا افراد پرداخت از طریق کارت بانکی را ترجیح می دهند و این امر معمولاً درست است، اما برخی از شهر ها یا کشورهای در حال توسعه وجود دارند که روش های پرداخت دیگری مانند پرداخت پول نقد هنگام تحویل را انتخاب می کنند.
همچنین تخفیف را فراموش نکنید. اگر بتوانید برای محصولات خود تخفیف مناسبی ارائه دهید، منجر به افزایش قابل توجهی در فروش سایت شما می شود.
9. صفحات فرود
از موارد مهم نکات فروش موفق، طراحی مناسب و بهینه صفحه فرود می باشد. صفحه فرود صفحه ای از سایت است که هدف خاصی را دنبال می کند و آن هم تبدیل است. منظور از تبدیل ممکن است فروش محصول، دانلود یک فایل یا حتی کلیک بر روی یک المان خاص در صفحه باشد، که هدف اصلی صفحه مدنظر محسوب می شود.
ثابت شده است که صفحات فرود به طور قابل توجهی سوالات کاربران را کاهش می دهند؛ زیرا این صفحات تنها به همین منظور ایجاد می شوند، توضیحات بسیار شفاف و کاملی را ارائه می کنند و مخاطبان را تا حد زیادی به خرید یا انجام عمل مورد نظر نزدیک می کنند.
طراحی اصولی صفحات فرود (لندینگ پیج ها) از موارد مهم تکنیک های فروش آنلاین به حساب می آید.
10. استفاده از بنر ها و پاپ آپ ها
دو مورد از روش های فروش اینترنتی بسیار مهم، ایمیل مارکتینگ و اس ام اس مارکتینگ هستند که برای انجام آن ها باید اطلاعات تماس بازدیدکنندگان سایت خود را جمع آوری کنید.
برای این کار می توانید از بنرها یا پاپ آپ هایی استفاده کنید که در آن محتوای ارزشمند و مرتبط با موضوع صفحه شما را، در ازای اطلاعات تماس مخاطب، به او ارائه می کنند.
این محتوا می تواند شامل یک تخفیف، یک راهنمای آنلاین یا صرفاً یک اشتراک در خبرنامه شما باشد که از طریق آن محتوای با کیفیتی را برای مخاطبان ارسال می کنید.
11. استفاده از بازاریابی وابسته
یکی از بهترین تکنیک های فروش اینترنتی، استفاده از بازاریابی وابسته است. در این روش، یک تیم جهت توصیه و تبلیغ محصولات یا خدمات شما به مخاطبان اقدام می کنند و در ازای فروش هایی که انجام می دهند، مبالغی را از شما دریافت خواهند کرد.