کلمات کلیدی و نکات مهم آن در سئو سایت

رنکینگ گوگل,سئو سایت,کلمات کلیدی

یکی از مهم ترین فاکتورهای گوگل برای بهینه سازی صفحات، پیدا کردن و انتخاب درست کلمات کلیدی است. ما در این مقاله به طور کامل به این معقوله مهم در سئو سایت می پردازیم.

در کجای صفحات سایت از کلمات کلیدی استفاده کنیم؟

در ادامه به طور کامل به این سوال مهم، پاسخ خواهیم داد:

محتوای صفحه

مطمئن شوید که عبارت یا کلمه کلیدی شما اگر در جمله اول صفحه قرار ندارد، در بین 100 کلمه ابتدایی حضور داشته باشد. این موضوع از روند تکرار کلمه کلیدی بااهمیت تر است. همانطور که جیسون قبلا در جلسه ای با من عنوان کرد، قرار دادن درست و صحیح کلمات کلیدی از تکرار آنها مهمتر است.

مثلا گذاشتن عبارت “لباس عروسی ارزان” یکبار در تگ عنوان و یکبار در هدر (بالای سایت) به مراتب باارزشتر از دو بار قرار دادن آن در متن است. در اینجا نحوه تجزینه کلمات کلیدی توسط گوگل امده است:

  • Meta information and headers
  • Body copy
  • Side bars and footers

کلمه یا عبارت کلیدی شما بایستی در متن به خوبی بکار رفته باشد. به این حالت چگالی کلمه کلیدی می گویند. با اینحال استفاده بیش از حد از این سیگنال باعث میشود گوگل تصور کند محتوای شما قابل خواندن نیست و ارزشی برای خواننده ندارد و در نتیجه شما را جریمه میکند.

کلمات کلیدی باید بطور کامل با موضوعی که در موردش نوشته اید منطبق باشد.

همواره بایستی کلمه کلیدی مهم شما در تگ عنوان، تگ H1، توضیحات متا، متن مقاله موجود باشد، همچنین کلمات مرتبط با آنها نیز باید در تگ های H2 قرار گیرند.

اطمینان حاصل کنید که عبارت کلیدی موردنظرتان با یک نمونه از عبارات جستجو شده توسط کاربران منطبق باشد. زبان طبیعی در جستجو به امری رایج تبدیل شده است، بخصوص با گسترش جستجوی صوتی و دقتی که گوگل در تشخیص زبان های محلی بدست آورده است.

بنابراین اگر میخواهید برای عبارت “چگونه استیک بپزم؟ ” رنک بیابید، مطمئن شوید که آن را در هدر یا تگ H2  قرار داده اید.

مراقب باشید که بیش از اندازه روی یک عبارت یا کلمه کلیدی تمرکز نکنید چون محتوای شما را تکراری میکند و نتیجه آن فقط جریمه است.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش تحقیق کلمات کلیدیپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

استفاده از کلمات کلیدی در تگ عنوان و h1

یکی از مهم ترین بخش هایی که باید شامل کلمات کلیدی باشد، تگ عنوان و h1 است. پس از اینکه کلمه کلیدی هدف یک صفحه را انتخاب کردید، این عبارت بدون اینکه از جذابیت عنوان یا h1 بکاهد، باید در این دو بخش از آیتم های صفحه، استفاده شود. ترجیحا بهتر است که کلمه کلیدی هدف صفحه، در ابتدای عنوان قرار بگیرید. در این صورت، اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

یادآوری: فراموش نکنید که محتوای تگ h1 و تگ تایتل (عنوان) بهتر است که کاملا متفاوت باشد.

استفاده از کلمه کلیدی در توضیحات متا

یکی دیگر از بخش هایی که باید شامل کلمه کلیدی باشد، توضیحات متا یا اصطلاحا متادیسکریپشن است. نکته متفاوتی که در استفاده از کلمات کلیدی در متا وجود دارد، این است که شما می توانید در کنار استفاده از کلمه کلیدی هدف در دیسکریپشن، از دیگر کلمات کلیدی صفحه نیز استفاده کنید.

رنکینگ گوگل,سئو سایت,کلمات کلیدی

اگر تعداد کلمات کلیدی یک صفحه زیاد است و نمی توانید همه آن ها را در دیسکریپشن استفاده کنید، پیشنهاد می شود از تکنیک شامل و مشمول، بهره مند شوید. تکنیک شامل و مشمول کلمات بیانگر این است که می توانید عبارات کلیدی را طور داخل متن محتوا، استفاده کنید که یک عبارت شامل عبارت کلیدی دیگر باشد. در این صورت دیگر نیازی نیست که همه کلمات کلیدی را با هم تکرار کنید.

استفاده از کلمات کلیدی در آدرس صفحه

در نظر داشته باشید که کلمه کلیدی اصلی صفحه بهتر است که در آدرس صفحه نیز به کار گرفته شود. برای استفاده از کلمه کلیدی هدف در آدرس صفحه یک نکته مهم وجود دارد:

همان طور که می دانید بهتر است که آدرس صفحات ترجیحا کوتاه و انگلیسی نوشته شود. در نتیجه برای استفاده از کلمه کلیدی هدف در آدرس، باید کلمه کلیدی را به انگلیسی ترجمه کنید و سپس حروف اضافه آن را حذف کرده و به طور که کاملا معنادار باشد، در آدرس استفاده کنید.

ما در دوره های آموزش سئو همیشه به دانشجویان می گوییم که آدرس صفحه انگلیسی روند ایندکس و کراول شدن صفحه را بهبود می بخشد.

کلمات کلیدی نهفته (LSI) چیست؟

از زمان حضور الگوریتم های مرغ مگسخوار و پاندا، LSI در حال تبدیل شدن به یکی از موارد مهم سئو است که توسط گوگل برای اندازه گیری ارزش کلمه کلیدی و میزان اهمیت حضور آن در متن استفاده میشود.

کلمات LSI یعنی در کنار یکدیگرقرارگرفتن کلمات بدون اینکه بصورت مستقیم معنای مترادف داشته باشند. به عنوان  مثال اگر در خصوص ماشینها می نویسید میتوانید بصورت بالقوه در خصوص چرخ های ماشین بنویسید. با اینحال گوگل کل متن را برای تعیین میزان ارتباط آن با موضوع واقعی سایت اسکن میکند. این ها کلمات کلیدی LSI هستند.

کلمات کلیدی LSI خود را کشف کنید و مطمئن شوید که در سراسر مقاله از آن ها استفاده میکنید. بخصوص …

  • پاراگراف اول متن
  • متن مقاله
  • لینک های anchor text
  • آخرین پاراگراف متن

کلمه کلیدی

از کلمات LSI در داده متای سایتتان استفاده کنید. در اینجا پیشنهادات نیکولای را در این زمینه میبینید:

  • عنوان صفحه
  • تگ های H1 و H2
  • آدرس اینترنتی صفحه
  • توضیحات متا
  • Image alt text

آینده کلمات کلیدی

با سخن یکی از کارشناسان سئو در خصوص کلمات کلیدی، دوست عزیزم جیسون دمرز این مبحث رو به پایان می برم:

          “هنگامی که گوگل سایت شما را برای دریافت اطلاعات اسکن میکند، کلمات و عبارات کلیدی که فکر میکند به هم مرتبط هستند را بیرون میکشد. در عوض یک مرحله میانی وجود دارد. گوگل داده های دریافتی را در خودش تفسیر میکند و شروع میکند به شکل دادن به آنها به گونه ای که خود درخصوص کسب و کار شما نتیحه گیری کرده است. به نظر میرسد که کمی متعجب شده اید، منم با شما موافقم، گوگل در حال تبدیل شدن به سیستمی فوق العاده پیچیده است.”

8 نظر در مورد مقاله “ کلمات کلیدی و نکات مهم آن در سئو سایت ” ثبت شده است
  1. Arman

    سلام وقت بخیر جناب قمصری عزیز.
    تشکر بابت وقت گذاشتن و تهیه آموزش های رایگان سئو.
    بنده متوجه یه موضوعی نمیشم
    تقریبا تمام سئوکاران معتقدند که تگ های h1 و h2 مهم اند و باید در متن باشد.
    تگ h1 که همون عنوانِ تقریبا بعد تگ h2 رو من در بسیاری از سایت هایی که از مکان خوبی در گوگل برخوردار بودند مشاهده نکردم.
    راجب این موضوع توضیح کوتاهی میدید؟


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      دوست عزیزم همانطور که گفتید بسیاری از سایت ها از این تگ مهم استفاده نمی کنند. ولی در همین سایت بنده توضیحات زیادی درباره آن داده ام. لطفا جستجو کنید


  2. امیرمهدی سرآبادانی

    سلام
    مقالات خوبی دارید اما فرد مبتدی ای مثل من درست از اصطلاحاتتان سر در نمی آورد.


  3. رضا واحدی

    بسیار خوب و عالی بود با سپاس از شما بخاطر مطالب به روز و مفیدتون


  4. امیر دهداری

    سلام. همه سایت ها مینویسن از کلمات کلیدی نهفته (LSI) استفاده کنید ولی ازشون بپرسی چی هست خودشون هم نمیدونن. بهترین توضیح ممکن رو شما تو این مقاله نوشتید. بسیار عالی. ممنونم


  5. محمد امین رحیم بخش

    سلام. مقاله خیلی مفصل و عالی ای بود. من که خیلی استفاده کردم.
    تکرار کلمات کلیدی تو محتوای سایت به نظر خیلی ها مهمه و حتما تا میتونن تو محتواشون کلمه کلیدی شون رو دائم تکرار میکنن ولی این نکته ای که شما تو این مقاله مطرح کردید خیلی مفید و کاربردی بود
    متشکرم


  6. سعادت

    چقدر نکته داره این مقاله. واقعا یکی از بهترین مقالاتی بود که تا حالا خوندم. نکات بسیار ریز و مهمی داشت. باید یک چند باره دیگه بخونم


  7. ارشیا

    مقاله بسیار خوبی بود. پر از نکات و اطلاعات مفید. مخصوصا قسمتی که در مورد LSI توضیح دادین خیلی جالب بود. ممنونم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود