فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت دوم : کلمات کلیدی

رنکینگ گوگل,سئو سایت,کلمات کلیدی
میزان اهمیت : ضروری
حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!) مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 15 دقیقه می باشد.
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 8 امتیاز : 4.5]

هفته گذشته اولین بخش از آموزش جامع فاکتورهای رنکینگ گوگل را ارائه نمودیم. مواردی شامل تگ‌های عنوان، تگ‌های H1 و توضیحات سئو.(فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت اول) این هفته در ادامه مبحث در خصوص کلمات کلیدی و سئو سایت صحبت خواهیم کرد.

کلمات کلیدی

در مقاله قبلی متذکر شدیم؛ هر کلمه کلیدی که علاقه مند هستید در آن رنک پیدا کنید بایستی در تگ عنوان قرار گیرد. همینطور گفتیم که هرچقدر کلمه کلیدی به ابتدای تگ نزدیکتر باشد بهتر است. همچنین کلمات کلیدی بایستی در تگ های H1 و توضیحات متا نیز گذاشته شوند.

اما کلمات کلیدی در چه جای دیگری باید حضور داشته باشند تا در سئو سایت بیشترین تاثیر را داشته باشند، چگونه و به چه صورت؟

محتوای صفحه

  1. مطمئن شوید که عبارت یا کلمه کلیدی شما اگر در جمله اول صفحه قرار ندارد، در بین 100 کلمه ابتدایی حضور داشته باشد. این موضوع از روند تکرار کلمه کلیدی بااهمیت تر است.
  2. همانطور که جیسون قبلا در جلسه ای با من عنوان کرد، قرار دادن درست و صحیح کلمات کلیدی از تکرار آنها مهمتر است.

مثلا گذاشتن عبارت “لباس عروسی ارزان” یکبار در تگ عنوان و یکبار در هدر (بالای سایت) به مراتب باارزشتر از دو بار قرار دادن آن در متن است.

  1. در اینجا نحوه تجزینه کلمات کلیدی توسط گوگل امده است:

    Meta information and headers

    Body copy

    Side bars and footers

  1. کلمه یا عبارت کلیدی شما بایستی در متن به خوبی بکار رفته باشد. به این حالت چگالی کلمه کلیدی می گویند. با اینحال استفاده بیش از حد از این سیگنال باعث میشود گوگل تصور کند محتوای شما قابل خواندن نیست و ارزشی برای خواننده ندارد و در نتیجه شما را جریمه میکند.
  2. کلمات کلیدی باید بطور کامل با موضوعی که در موردش نوشته اید منطبق باشد.
  3. همواره بایستی کلمه کلیدی مهم شما در تگ عنوان، تگ H1، توضیحات متا، متن مقاله موجود باشد، همچنین کلمات مرتبط با آنها نیز باید در تگ های H2 قرار گیرند.
  4. اطمینان حاصل کنید که عبارت کلیدی موردنظرتان با یک نمونه از عبارات جستجو شده توسط کاربران منطبق باشد. زبان طبیعی در جستجو به امری رایج تبدیل شده است، بخصوص با گسترش جستجوی صوتی و دقتی که گوگل در تشخیص زبان های محلی بدست آورده است.

بنابراین اگر میخواهید برای عبارت “چگونه استیک بپزم؟ ” رنک بیابید، مطمئن شوید که آن را در هدر یا تگ H2  قرار داده اید.

دوست عزیزم، جهت مشاهده ادامه این مقاله بسیار مفید، لطفا ایمیل خود را به دقت در فیلد ذیل وارد نمایید.* خیالتون راحت ! از ایمیل شما به صورت محرمانه نگهداری میشه و فقط مقالات برتر نیوسئو براتون ایمیل میشه.

لطفا ایمیل خود را به دقت وارد نمایید :

6 نظر در مورد مقاله “ فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت دوم : کلمات کلیدی ” ثبت شده است
  1. ارشیا :

    مقاله بسیار خوبی بود. پر از نکات و اطلاعات مفید. مخصوصا قسمتی که در مورد LSI توضیح دادین خیلی جالب بود. ممنونم


  2. سعادت :

    چقدر نکته داره این مقاله. واقعا یکی از بهترین مقالاتی بود که تا حالا خوندم. نکات بسیار ریز و مهمی داشت. باید یک چند باره دیگه بخونم


  3. محمد امین رحیم بخش :

    سلام. مقاله خیلی مفصل و عالی ای بود. من که خیلی استفاده کردم.
    تکرار کلمات کلیدی تو محتوای سایت به نظر خیلی ها مهمه و حتما تا میتونن تو محتواشون کلمه کلیدی شون رو دائم تکرار میکنن ولی این نکته ای که شما تو این مقاله مطرح کردید خیلی مفید و کاربردی بود
    متشکرم


  4. امیر دهداری :

    سلام. همه سایت ها مینویسن از کلمات کلیدی نهفته (LSI) استفاده کنید ولی ازشون بپرسی چی هست خودشون هم نمیدونن. بهترین توضیح ممکن رو شما تو این مقاله نوشتید. بسیار عالی. ممنونم


  5. رضا واحدی :

    بسیار خوب و عالی بود با سپاس از شما بخاطر مطالب به روز و مفیدتون


  6. امیرمهدی سرآبادانی :

    سلام
    مقالات خوبی دارید اما فرد مبتدی ای مثل من درست از اصطلاحاتتان سر در نمی آورد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *