آموزش سئو با بررسی فاکتورهای بک لینک

افزایش بک لینک,بک لینک دادن,بک لینک رایگان حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 20 امتیاز : 4.5]


 
80. عمر دامنه لینک دهنده: بک‌لینک از دامنه های باسابقه ممکن است قدرت بیشتری نسبت به دامنه های جدید داشته باشد.
81. تعداد لینک های آمده از یک دامین: همانطور که در نمودار زیر از Moz می بینید (محور افقی موقعیت SERP است) شماره دامنه های ارجاع دهنده یکی از مهمترین فاکتورهای رنک در الگوریتم گوگل بشمار می رود:

افزایش بک لینک,بک لینک دادن,بک لینک رایگان
 
82. تعداد لینک های آمده از آی پی های C-Class جداگانه: آدرس لینک های آمده از آی پی های C-Class جداگانه ، نشان دهنده ی حجم بیشتری از سایت های لینک دهنده به شما است.
83. تعداد صفحات لینک دهنده: تعداد کل صفحات لینک دهنده (حتی اگر تعدادی از آنها در دامنه یکسان باشد) فاکتوری برای رنکینگ بشمار می رود.
84. تگ های Alt (برای لینک های تصویری): Alt text نسخه تصویری از جمله anchor text ها بشمار می رود.
85. لینک های آمده از دامنه های .gov و .edu : مت کات بیان نموده است که TLD فاکتوری مهم برای سایت نیست. با این حال این موضوع سئوکاران را از فکر در مورد اینکه TLD های .edu و .gov از جایگاه خاصی برخوردارند منصرف نکرده است.
86. PR  صفحه لینک دهنده: PR صفحه لینک دهنده فاکتوری بسیار مهم در رنک بحساب می آید.
87. قدرت نویسندگی دامنه لینک دهنده: قدرت نویسندگی دامنه لینک دهنده ممکن است نقشی مستقل در اهمیت بک لینک دادن بازی کند (یعنی صفحه ای با PR=2 از سایتی با PR صفحه اول 3 ممکن است ارزش کمتری از صفحه لینک با PR=2 از سایت Yale.com با PR=8 داشته باشد).
88. لینک های آمده از طرف رقیبان: لینک هایی که متعلق به صفحات دیگری که در SERP یکسانی رنک گرفته اند ممکن است برای رنک صفحه ای (کلمه کلیدی خاص) با ارزشتر باشند.  
89. اشتراک گذاری اجتماعی صفحه ارجاع: حجم اشتراگ گذاری اجتماعی صفحه محور ممکن است روی ارزش لینک تاثیرگذار باشد.
90. لینک از سوی همسایگان بد: لینک های آمده از سوی همسایگان (سایت های مشابه) بد ممکن است به سایت شما آسیب بزند.
91. پست‌های کاربران مهمان: با اینکه پست کاربران مهمان می تواند بخشی از کمپین سئوی قانونی باشد، اما لینک های آمده از سوی پست های مهمان بویژه در منطقه محل سکونت نویسنده، شاید به اندازه‌ی لینک متنی در همان صفحه با ارزش نباشد.
92. لینک به صفحه اول دامنه ای که صفحه روی آن است: لینک ارجاعی به صفحه اول ممکن است نقشی خاص و مهم در ارزیابی سایت و در نتیجه وزن لینک بازی کند.
93. لینک های Nofollow: یکی از بحث برانگیز ترین موضوعات در سئو. نظر رسمی گوگل در مورد این موضوع:
“بطور کلی، ما آنها را دنبال نمی کنیم”
که نشان می دهد در موارد خاص این کار را انجام می دهند. داشتن یک درصد اطمینان از لینک های nofollow  نیز ممکن است نشان دهنده مشخصات لینک طبیعی و غیر طبیعی باشد.

94. تنوع در انواع لینک: داشتن تعداد زیادی لینک که از منبعی واحد است (مانند مشخصات فروم ها، نظرات بلاگ ها) ممکن است نشانه ای از اسپم بودن سایت باشد. به بیان دیگر، لینک هایی که از منابع مختلف می آید نشانه ای از خصوصیات لینکی نرمال می باشد.
95. “لینک اسپانسر” یا دیگر کلمات حول و حوش لینک: کلماتی مانند “اسپانسر”، “شرکای لینک” و “لینک های اسپانسری” ممکن است ارزش لینک را کاهش دهند.
96. لینک های متنی: لینک های جاسازی شده درون محتوای صفحه بسیار قوی تر از لینک های موجود در صفحه ای خالی یا هرجای دیگری درنظر گرفته می شود. مثالی خوب در مورد استفاده از این نوع لینک ها سایت نیو سئو است که در بسیاری از پست ها به تعداد زیاد بر روی لینک های داخل محتوا کار کرده است.
97. تعداد بیش از اندازه redirect 301  در صفحه: لینک های آمده از redirect 301 تاحدودی رنک را تضعیف می کند، به این آموزش وبمستر توجه کنید.
98. anchor text بک‌لینک: همانطور که پیش تر گفته شود و از الگوریتم اورجینال گوگل بر می آید :
نخست اینکه anchorها اغلب نسبت به صفحات تنها، دقت توصیفی بیشتری در صفحات وب ایجاد می کنند.
واضح است که anchor text از اهمیت کمتری نسبت به گذشته برخوردار است (شبیه اسپم بنظر می رسد). اما همچنان در مقیاس هرچند کوچک سیگنال های ارتباطی قوی ارسال می کند.
99. anchor text لینک های داخلی: با اینکه احتمالا وزن متفاوتی نسبت به anchor text بک‌لینک دارد اما anchor text لینکهای داخلی یکی دیگر از سیگنال های ارتباطی است.
100. توصیف عنوان لینک: از عنوان لینک (متنی که با رفتن روی لینک ظاهر میشود) به عنوان سیگنال ارتباطی ضعیفی استفاده می شود.
101. TLD کشور دامنه: گرفتن لینک های از دامنه های قدرتمند اختصاصی کشور خاصی (de , .cn , .co . .ir)، ممکن است به بهبود رنک شما در آن کشور کمک کند.
102. موقعیت لینک در محتوا: لینک هایی که در بخش ابتدایی مطلب هستند، تا حدودی وزن بیشتری نسبت به لینک های انتهای متن دارند.
103. موقعیت لینک در صفحه: جایی در صفحه که لینک ظاهر می شود مهم است. اساساً لینک های جاگرفته در محتوای صفحه قدرت بیشتری نسبت به لینک های منطقه فوتر یا هدر صفحه دارند.
104. لینک از سایت های مناسب: واضح است که لینکی از سایتی با موضوع مشابه، قدرت بیشتری نسبت به لینکی از سایت نامربوط دارد. دلیل اینکه امروزه هر استراتژی تاثیرگذاری در سئو روی بدست آوردن لینک های مرتبط متمرکز است نیز همین موضوع می باشد.
105. رتبه سایت مناسب: الگوریتم هیلتاپ نشان می دهد که لینک از صفحه ای که نزدیک به محتوای صفحه شمااست، قدرتمندتر از لینکی از صفحه نا مرتبط است.
106. متن حول لینک: گوگل احتمالا می فهمد که آیا لینک به سایت شما پیشنهاد است یا بخشی از یک بازدید نادرست است. لینک هایی که حس مثبتی پیرامونشان دارند وزن بیشتری را بدست می آورند.
107. کلمات کلیدی در عنوان: گوگل به لینک هایی علاقه بیشتر نشان می دهد که دارای کلمات کلیدی در عنوان هستند (“کارشناسان به کارشناسان لینک می دهند”).
108. سرعت بالای لینک گرفتن: سایتی با سرعت لینک گرفات زیاد ، معمولا یک امتیاز SERP بدست می آورد.
109. سرعت پایین لینک گرفتن: سرعت پایین لینک گرفتن می تواند به وضوح رنکینگ را کاهش دهد چرا که نشانه ای از کاهش محبوبیت بشمار می رود.
110. لینک از صفحات  Hub : آرون وال ادعا می کند که گرفتن لینک از صفحاتی که دارای منابع قوی هستند (مخزن)، در مورد موضوعی خاص رفتار خاصی نشان می دهند.
111. لینک از صفحات با قدرت نویسندگی بالا: لینک از سایتی که دارای قدرت نویسندگی بالایی است، از لینک سایتی با حوزه فعالیت محدود و کوچک خوشنام تر است.
112. لینک به منابعی مانند ویکی پدیا: با اینکه لینکها nofollow هستند، ولی بسیاری فکر می کنند که گرفتن لینک از ویکی پدیا در پیش چشم موتورهای جستجو به شما اعتبار و قدرت نویسندگی می بخشد.
113. Co-Occurrences: کلماتی که مایلید در حوالی بک‌لینک های شما ظاهر شوند، کمک می کنند که به گوگل بگویید موضوع صفحه چیست.
114. عمر بک‌لینک: بر اساس امتیازی در گوگل، لینک های قدیمی قدرت رنک‌دهی بهتری نسبت به بک لینک های جدید دارند.
115. لینک از سایت های واقعی در مقابل Splogs : به سبب گسترش شبکه های وبلاگ، گوگل احتمالا وزن بیشتری به لینک های امده از “سایت های واقعی” نسبت به بلاگ های جعلی می دهد. آنها عموما از برند و سیگنال تعامل کاربری استفاده می کنند تا این دو را از هم تشخیص دهند.  
116. مشخصات لینک طبیعی: سایت با مشخصات لینک “طبیعی” رنک بالاتری بدست می آورد و برای آپدیت دوام بیشتری دارند.
117. لینک های متقابل: صفحه طرح لینک گوگل “تبادل لینک بیش از حد” را به عنوان کاری که باید از آن اجتناب شود لیست کرده است.
118. لینک محتوای تولید شده توسط کاربر: گوگل این توانایی را دارد که لینک های تولید شده از UGV را از لینک های تولید شده توسط شخص صاحب سایت تشخیص دهد. برای مثال، آنها می دانند که لینکی از بلاگ رسمی wordpress.com در fa.blog.wordpress.com بسیار متفاوت از لینکی در besttoasterreviews.wordpress.com است.
119. لینک از 301: لینک های 301 ممکن است در مقایسه با لینک مستقیم تا حدودی ارزش خود را از دست بدهند. با این حال، مت کات می گوید که یک لینک 301 مشابه با لینک مستقیم است !!!
120. میکروفرمت Schema.org : صفحاتی که میکروفرمت ها را پوشش می دهند ممکن است رنک بالاتری نسبت به صفحات بدون این قابلیت، بدست آورند. این موضوع ممکن است امتیازی مستقیم بشمار رود و یا در واقع صفحات با میکروفرمت دارای SERP CTR بالاتری هستند
121. DMOZ listed: بسیاری معتقدند که گوگل به سایت های DMOZ listed اندکی بیشتر اعتماد دارد.
122. راهنمای Yahoo!: الگوریتم گوگل ممکن است مکانی خاص برای راهنمای Yahoo! داشته باشد (با توجه به اینکه چه مدت سایت ها را فهرست بندی می کند).
123. تعداد لینک های خروجی در صفحه: رنک صفحه محدود است. لینک در صفحه ای با هزاران OBLs رنک کمتری نسبت به صفحه ای با فقط تعداد کمی OBLs بدست می آورد.
124. لینک های مشخصات انجمن: بدلیل اسپم فنی محور، گوگل ممکن است به وضوح ارزش لینک های انجمن ها را پایین بیاورد.
125. شمارش جهانی محتوای لینک: لینک از پستی 1000 کلمه ای خیلی با ارزش تر از لینکی درون قطعه ای 25 کلمه ای است.
126. کیفیت محتوای لینک: لینک هایی که ضعیف نوشته شده اند یا محتوای کم کیفیت به اندازه ی لینک های شامل نوشتار خوب و محتوای مولتی مدیا دار رنک پیدا نمی کنند.
127. لینک های صفحات ویژه: مت کات خاطر نشان کرد که لینک متن های ویژه بصورت تک لینک “فشرده” می شوند.

در پایان این قسمت لازم دیدم شما را به این نکته مهم ارجاع دهم :

شاید برخی از موارد بالا از نظر شما شبیه هم باشند اما اگر این فکر در ذهنتان پدیدار شده است حتما دوباره از اول و با دقت و تمرکز بیشتر مقاله را بخوانید.بنده سعی کردم هرگز از موارد مشابه استفاده نکنم


41 نظر در مورد مقاله “ آموزش سئو با بررسی فاکتورهای بک لینک
  1. Mj :

    سلام
    مثل مطلب قبلی فوق العاده عالی بود
    در چند جا برام سوال پیش اومد
    1. شما در مورد 90 گفتین لینک از سایت های مشابه ممکن است بد باشید و در مورد 104 گفتین لینک از سایت های مشابه بهتر است. لطفا اینو توضیح بدین

    2. در مورد 118 منظورتون لینک های ساخته شده توسط خود کاربر و لینک هاس ساخته شده خودکار که مقلا کلمه کلیدی “گوگل” هر جا بود به مسیری لینک بده هست ؟ اگر از لینک های خودکار خیلی استفاده کنم اتفاق بدی میفته ؟

    3. اگر میشه لطفا در مورد آخر بیشتر توضیح بدین

    بسیار ممنون


    • امیر قمصری :

      1 – مورد 90 را کامل و با دقت نخوندید عزیزم.لینک از سایت های مشابه بد ممکن است بد باشد نمه از سایت های مشابه خوب
      2 – البته مورد 118 چیز دیگری است نسبت به سوال شما اما باید بگویم لینک های خودرکار را گوگل تشخیص می دهد
      3 – به نظر می رسد منظور مت کات این است که در محتوای ارزشمند و ویژه لینک صفحات بر اساس کلمات اصلی ان لینک در گوگل ثبت می شوند و این خیلی خوب است


  2. ايزو :

    مرسی


  3. kom :

    من سایت رو 4 – 5 ماهه میشه باز کردم . از وقتی که باز کردم اصلا از گوگل ورودی نمیگیره با 300 تا پست ورودی روزانه 15-20 تا هست .
    اصول سئو هم رو سایت پیاده شده .
    تو سایت های خارجی هم میزنم میگه رفته تو سند باکس هست !
    مشکل از چی هست !؟
    آیا با تعویض دامنه میشه درست شد ؟


    • امیر قمصری :

      با سلام

      شما کار بسیار اشتباهی کرده اید که روزی 300 تا پست در سایت قرار می دهید !!!!!


  4. سامان کیانی :

    سلام

    به تازگی سایتم را در گوگل وبمستر ثبت کردم ولی یک مشکلی هست

    من اومدم بهش سایت مپ رو معرفی کردم و سایت مپ رو تائید کرد

    ولی یک ارور به من نشون میده

    به من میگه که فایل روبوت من مانع میشه که روباتها به سایت دسترسی داشته باشند

    این فایل روبوت منه
    [code]User-agent: *
    Disallow: /wp-admin
    Disallow: /wp-includes
    Disallow: /wp-content/plugins
    Disallow: /wp-content/cache
    Disallow: /wp-content/themes
    Disallow: /trackback
    Disallow: /tag
    Disallow: /author
    Disallow: /wget/
    Disallow: /httpd/
    Disallow: /cgi-bin
    Disallow: /images/
    Disallow: /search
    Disallow: /feed
    Disallow: /feed/
    Disallow: /trackback/
    Disallow: /rss
    Disallow: /comments/feed
    Disallow: /feed/$
    Disallow: /*/feed/$
    Disallow: /*/feed/rss/$
    Disallow: /*/trackback/$[/code]
    تیک مربوط به خود وردپرس هم برداشته شده

    گوگل دقیقا میگه
    We encountered an error while trying to access your Sitemap. Please ensure your Sitemap follows ourguidelines and can be accessed at the location you provided and then resubmit

    بعدش روبروی همین پیغام نوشته
    URL restricted by robots.txt

    پائینش هم لینک قسمتهایی از سایتم که میگه مشکل داره نمایش داده شده که از تگ پست و پی تی پست ایراد میگیره

    ممنون میشم اگه کسی چیزی میدونه راهنمایی کنه


    • امیر قمصری :

      دوست عزیزززززززززززززز شما با robots.txt همه چیز رو بسته اید !!!!


  5. امیر :

    سلام تبادل لینک با سایت های رنک 1و..که تبادل لینک اتوماتیک هست خوبه؟مرسی


    • امیر قمصری :

      تبادل لینک اتوماتیک کلا خوب نیست


  6. امیر :

    سلام تبادل لینک با سایت های رنک 1و..که تبادل لینک اتوماتیک هست خوبه؟مرسی تبادل لینک سایت غیر مرتبط مناسب هست؟


    • امیر قمصری :

      با سلام.تبادل لینک اتوماتیک کلا خوب نیست


  7. kom :

    سلام . جناب میشه یه پل ارتباطی با خود شما بدین . جز شماره موبایل !

    اون بالا هم که گفته بودم سایتم با 300 تا پست ورودی نداره . تو عرض 4 ماه 300 تا پست رو گذاشتم نه روزی 300 تا پست !!!


    • امیر قمصری :

      کافیه کمی به اطراف سایت نگاه کنید !! حتی نیاز نیست دقت کنید دوست من.پل های ارتباطی با بنده کاملا مشخص هستند !


  8. طراحی قالب وردپرس :

    مرسی عالی بود


  9. درمان چاقی :

    خیلی مطلب خوبی بود میشه یه فایل ربوت.txt درست و حسابی بهمون معرفی کنید


  10. نوین :

    ممنون از توضیحتون


  11. محسن :

    بسایر عالی و درجه یک


  12. hamid :

    مرسی عالی بود.ممنون چیزهای خوبی یاد گرفتم


  13. reza :

    خوب بود خیلی ممنون از شما


  14. بنامین :

    بسیار عالی بود


  15. مهندس میرزلیی :

    بسیار زیبا
    ممنون


  16. ماه عسل :

    خیلی مفید و کاربردی..


  17. امیر :

    مفید بود


  18. نظری :

    دیگر کلمات حول و حوش لینک ممکن است ارزش لینک را کاهش دهند…

    منظورتون در صورت غیر مرتبط بودن متن اطراف لینک هست دیگه درسته ؟


    • امیر قمصری :

      بله


  19. دانلود آهنگ جدید :

    مرسی عالی و کامل بود


  20. طراحی سایت :

    با سلام و عرض ادب
    خواستم تشکر کنم بابت مطالب خوب شما

    لطفا به این رویه ادامه بدید و بیشتر مطالب بذارید.

    تشکر


  21. TINA :

    سلام مطالبتون خیلی کمکم کرد خیلی ممنون


  22. پدرام :

    ممنون دوست عزیز.پست مفیدی بود.ازش استفاده کردم وسایت خیلی جالبی داری


  23. میلاد :

    با تشکر از شما مطلب خیلی خوبی بود


  24. N_SH :

    عالی بود متشکرم.


  25. کامران2M :

    مقاله ی سنگینی بود!!!
    برای من سوالای زیادی پیش اومده که چندتاشو از کامنتا جواب گرفتم ولی انقدر زیاده که ترجیح میدم تماس بگیرم باهاتون …


  26. قالب سازی :

    سلام . ای کاش به لینک های خروجی از سایت هم بپردازید . یعنی اگه کسی از سایت ما بک لینک بگیره رتبه سایت ما نزول میکنه


    • امیر قمصری :

      درود
      می تونه این اتفاق بیفته


  27. قالب سازی :

    ممنون ……
    فقط اگه لینک نوفالو باشه که ایرادی نداره


    • امیر قمصری :

      درود

      همه نوع لینک باید دریافت کنید که گوگل به سایت شما شک نکند


  28. younes02 :

    سلام
    خیلی عالیه
    من همیشه مطالب شما را دنبال میکنم و استفاده میکنم


  29. کسب درآمد از اینترنت :

    مطلب بسیار مفیدی بود . امیداورم به فعالیت خودتون ادامه بدین. منتظر مطالب بعدی شما هستم


  30. ﻛﺮﻣﺎﻧﻲ ﻣﻘ :

    47 ﻓﺎﻛﺘﻮﺭ ﮔﻮﮔﻞ ﻓﻘﻄ ﺑﺮای ﺳﺎﺧﺘﻦ ﺑﻚ ﻟﻴﻨﻚ! !!
    ﻣﻦ ﭼﻘﺪﺭ ﺭاﺣﺖ ﺗﻮ ﻫﺮ ﺳﺎﻳﺘﻲ ﻛﻪ ﻣﻴﺘﻮﻧﺴﺘﻢ ﺑﺮا ﺳﺎﻳﺘﻢ ﺑﻚ ﻟﻴﻨﻚ ﺳﺎﺧﺘﻢ.
    ﻛﺎﺵ ﺯﻭﺩﺗﺮ اﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﻭ ﻣﻲ ﺧﻮﻧﺪﻡ.


  31. آذرنیا :

    مورد 102 خیلی جالب بود تا به حال دقت نکرده بودم متشکرم


  32. فاتح :

    بله همانطور که فرمودید توجه به تنوع لینک بسیار مهم است سپاس از شما


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *