بهبود نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری

نویسنده : امیر قمصری تاریخ : 1396-09-25
افزایش ترافیک سایت,بهبود کسب و کار,تبدیل بازدیدکننده به خریدار حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[ 4.7 امتیاز از 18 رای]

یکی از دلایلی که باعث شکست در بهبود نرخ تبدیل بازدیدکننده به خریدار می شود، عدم داشتن بینش عمیق است. متاسفانه اکثر مالکان کسب و کار گمان می کنند که تجزیه و تحلیل نمودارها و جداول، بینش کافی و لازم را به آنها ارائه می دهد، درحالیکه موضوع اصلی تجزیه و تحلیل ترافیک است که نیاز به بررسی و مطالعه بیشتر دارد. در واقع زمانیکه بینش و درک کافی وجود نداشته باشد، همچنان سوالاتی وجود خواهند داشت که نمی توان به آنها پاسخ روشن و واضحی داد.

این نکته را فراموش نکنید که تجزیه و تحلیل ترافیک تنها برای درک بازدیدکنندگان وب سایت با استفاده از میانگین ها، نمودارها و اقدامات صورت گرفته موثر خواهد بود، اما درک کافی نسبت به دلیل اعمالی که مخاطبان انجام می دهند را به شما نخواهد داد. در واقع با تجزیه و تحلیل متوجه می شوید که مثلا 45 درصد مخاطبان، سایت را ترک کرده اند اما هرگز متوجه دلیل ترک سایت توسط آنها نخواهید شد.

برای این که متوجه شوید چرا بازدیدکنندگان بدون خرید سایت شما را ترک می کنند، می توانید اقدام به ضبط اعمال آنها بکنید و یا نقشه های حرارتی براساس کلیکی که انجام می دهند ایجاد کنید. راه حل دیگر انجام آزمون کاربردپذیری راه دور یا به صورت محلی با استفاده از مشتریان بالقوه سایت می باشد. اما هیچکدام از این راه ها به اندازه ارتباط مستقیم با مخاطب مفید نخواهند بود.

دوستان عزیزم، برای آنکه بتوانید نتایج نزدیک به واقعیت در رابطه با دلایل ترک سایت توسط بازدیدکننده و عدم خرید توسط او را به دست بیاورید، باید از دو تکنیک استفاده کنید که هر دو مکمل یکدیگر خواهند بود.

  • تکنیک اول: نظرسنجی در وب سایت

استفاده از نظرسنجی یکی از بهترین روش ها برای آشنایی با عادات، رفتار و دلایل رفتار کاربران است. به همین دلیل معمولا سایت ها از تکنیک نظرسنجی استفاده می کنند. اما نکته مهم در استفاده از این تکنیک آن است که در هر نظرسنجی نباید بیش از یک سوال مطرح کنید و هر بار باید فقط در رابطه با یک بُعد از مسئله از کاربر سوال کنید. علاوه بر آن از صفحات پاپ آپ برای نظرسنجی استفاده نکنید تا موجب آزار و اذیت مخاطب نشوید، اجازه دهید مخاطب به میل خود در نظرسنجی شرکت کند.

در واقع این تکنیک مکمل تکنیک اول می باشد و باید در کنار نظرسنجی به کار گرفته شود. استفاده از Google Analytics به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از تجزیه و تحلیل های انجام شده و ارائه گزارش های مختلف، یک دید کلی را نسبت به بازدیدکنندگان سایت خود پیدا کنید. در واقع Google Analytics کمک خواهد کرد تا بتوانید نظرسنجی مناسب با رفتار کاربر را انجام دهید. به عنوان مثال اگر تعداد زیادی از کاربران بدون نتیجه خاصی سایت شما را ترک می کنند، باید یک نظرسنجی برای پیدا کردن دلیل این رفتار انجام دهید.

دوست عزیزم، جهت مشاهده ادامه این مقاله بسیار مفید، لطفا ایمیل خود را به دقت در فیلد ذیل وارد نمایید.

لطفا ایمیل خود را به دقت وارد نمایید :

خیالتون راحت ! از ایمیل شما به صورت محرمانه نگهداری میشه و فقط مقالات برتر نیوسئو براتون ایمیل میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *