راهنمای جامع ایجاد نظرسنجی توییتر

ایجاد نظرسنجی توییتر,ساخت نظرسنجی در توییتر,نظرسنجی توییتر

مدت زمانی است که ایجاد نظرسنجی توییتر برای کاربران این شبکه اجتماعی رونق گرفته است و همه سعی می کنند از این راه با کاربران خود ارتباط برقرار کرده تا بتوانند نیازهای آن ها را فهمیده و بر اساس آن محصولات و محتواهایی را تولید کنند.

توییتر مدتی پیش بروز رسانی برای این بخش در نظر گرفت و اکنون شما به راحتی و تنها با یک کلیک و البته با داشتن ایده هایی خاص برای ساخت نظرسنجی در توییتر، اقدام کنید. ما در این مقاله می خواهیم به سوالات زیر پاسخ دهیم:

چگونه می توان کارآمدترین نظر سنجی در توییتر را ساخت؟

نظرسنجی در توییتر چگونه کار می کند؟

چه تاکتیک هایی برای بهبود بیزینس خود با نظرسنجی توییتر وجود دارد؟

ما راهکارهایی در این مقاله به شما ارائه می دهیم تا بتوانید بهترین و کارآمدترین نظرسنجی ها را برای کاربران خود ایجاد کرده و بازخوردهای ویژه ای را داشته باشید.

ابتدا بیایید در یک تمام ابهامات شما از نظر سنجی توییتری را برطرف کنیم:

منظور از نظرسنجی توییتری چیست؟

نظرسنجی ها در توییتر مفهوم کاملا جدیدی نیست. در واقع مردم برای مدت طولانی در توییتر از طریق مکانیسم “retweet / favorite to vote” یا با استفاده از هشتگ برای شمارش آرا نظر سنجی می کردند. نظرسنجی های توییتر به نظر می رسد روش بسیار موثرتری برای دریافت نظرات کاربران باشد.

این قابلیت برای همه کاربران است و هیچ محدودیتی برای آن وجود ندارد و شما به سادگی می توانید با ساخت و ایجاد نظرسنجی توییتر سوالات خود را با مخاطبان خود، در میان گذاشته و پاسخ آن ها را به صورت چهارگزینه ای، صحیح و غلط و انواع دیگر روش های نظر سنجی، دریافت کنید.

بایدها و نبایدها ایجاد نظرسنجی توییتر

  • نظرسنجی های توییتر محدود به پاسخ های چهار گزینه ای هستند
  • طول عمر نظرسنجی ها حداکثر 7 روز یعنی 168 ساعت است و شما از زمان آغاز نظرسنجی می توانید تعداد آرا و مخاطبان رای دهنده را مشاهده و آنالیز کنید.
  • نحوه رای گیری شما به صورت عمومی به اشتراک گذاشته نمی شود (بنابراین هیچ کس نمی تواند ببیند که به کدام گزینه رای داده اید).
  • پس از اتمام نظرسنجی توییتر، نتایج می توانند به صورت عمومی مشاهده شوند.

آناتومی یک نظرسنجی توییتری

در ایجاد نظرسنجی توییتر شما باید بدانید که 5 مولفه اصلی برای این موضوع وجود دارد.

  • موضوع نظرسنجی
  • گزینه های نظرسنجی
  • دکمه رای گیری
  • تعداد رای دهندگان
  • زمان باقی مانده تا اتمام نظرسنجی

در تصویر زیر پایان نظرسنجی یکی از مدیران شرکت CFO است تاریخ رای گیری به همراه نتیجه آن را در توییت خود به نمایش گذاشته است.

رعایت حریم خصوصی در نظرسنجی توییتری

یکی ویژگی های خاص و کاربردی نظرسنجی ها در توییتر، این است که کاربران رای دهنده نمی توانند تعداد رای دهندگان را به یک گزینه، مشاهده کنند. ارزش این کار زمانی که کاربران نمی توانند تعداد رای دهندگان به یک گزینه را در نتیجه گیری خود دخالت دهند.

به عنوان مثال شما برای خرید کولر گازی پرتابل، اسپلیت، ایستاده و پنجره ای، نظرسنجی را برگزار می کنید و کلا 1300 نفر در این نظرسنجی شرکت می کنند. در هیچ کدام از 4 گزینه در نظرسنجی تعداد رای دهندگان مشخص نمی شوند که این جریان به نظرسنجی شما ارزش و اعتبار وارد می کند.

ایجاد نظرسنجی توییتر,ساخت نظرسنجی در توییتر,نظرسنجی توییتر

چگونگی ساخت نظرسنجی در توییتر

در ایجاد نظرسنجی توییتر هم می توانید از نسخه Desktop استفاده کنید و هم از نسخه Ios و اندروید. پس نگرانی در این بابت نداشته باشید. برای ایجاد نظرسنجی می بایست روی گزینه نمودار مانند شکل زیر در صفحه Timeline خود کلیک کنید.

سپس بخشی مانند تصویر زیر برای ساخت نظرسنجی توییتری نمایش داده می شود که در آن باید سوال خود را در قسمت Ask a question و پاسخ هایی که کاربران شما باید در نظرسنجی انتخاب کنند را در قسمت های Choice1 و Choice2 وارد کنید. همان طور که می بینید توییتر به صورت پیشفرض دو گزینه برای نظرسنجی شما قرار داده است و شما می توانید با کلیک بر روی علامت + در کنار آن ها، پاسخ سوال برای نظرسنجی را به 3 گزینه یا 4 گزینه تغییر دهید.

نظرسنجی در توییتر

بخش Poll Lengths

این بخش که در بروز رسانی های توییتر با تغییرات بسیاری روبرو شده است، محدودیت 24 ساعته نظرسنجی ها را برطرف کرده شما تا 168 ساعت یعنی 7 روز کامل، می توانید نظرسنجی را ادامه دهید. در این قسمت شما می توانید نظر سنجی را از مدت 1 دقیق تا 168 ساعت در پروفایل خود قرار دهید.

در قسمت پایین Poll Lengths شما می توانید برای کسانی که می خواهند برای نظرسنجی شما نظرات خود را به صورت کامنت نیز وارد کنند، محدودیت بگذارید. این محدودیت دارای سه گروه رو برای شما مشخص می کنید که انتخاب کنید:

  • امکان کامنت گذاشتن همه (Everyone)
  • فقط فالوورها و فالووینگ های شما (People you follow)
  • فقط کسانی که شما منشن می کنید (Only People you mention)

2 روش ساده برای افزایش رای دهندگان نظرسنجی توییتری

دو راهکار بسیار ساده برای اینکه بتوانید نتیجه بهتری در نظرسنجی بگیرید وجود دارد. قطعا می دانید که برای اینکه یک نظرسنجی بازخورد ویژه ای برای شما داشته باشد، می بایست تعداد رای دهندگان آن را افزایش دهید. دو راهکار ساده برای آن وجود دارد:

ریتوییت کردن نظرسنجی توییتری

امکان ریتوییت کردن نیز برای نظرسنجی توییتری ها وجود دارد که شما می توانید به کاربران خود پیشنهاد دهید که برای اینکه نظرسنجی شما نتیجه بهتری داشته باشد، آن را در پروفایل خود، ریتوییت کنند. شما می توانید برای ریتوییت کردن کاربران، جایزه ای قرار دهید یا حتی هزینه کنید. چون گاهی اوقات بدست آوردن نتیجه با ارزشی که فقط با نظرسنجی امکان پذیر است، می بایست هزینه کنید و راهکارهای خاص ارائه دهید.

پین کردن نظرسنجی

قطعا می دانید که برای بهتر نتیجه دادن یک توییت برای شما و اینکه به کاربران اهمیت یک توییت را نشان دهید، می بایست آن را در صفحه پروفایل خود پین کنید تا قبل از جدیدترین توییت های شما، نمایش داده شود. حال از این ترفند ساده، می توانید برای نظرسنجی های خود، استفاده کنید.

4 نظر در مورد مقاله “ راهنمای جامع ایجاد نظرسنجی توییتر ” ثبت شده است
  1. مجتبی

    سلام در گوشی من گزینه تعداد روز نیست در توییتر ، یعنی فقط ساعت و دقیقه است ، یه بار بطور اتفاقی به ۲ روز ارتقا دادم ولی متوجه نشدم چطور شد ، لطفا راهنمایی کنید.


    • ناظر سایت

      دقیقا متوجه منظورتون نشدم
      اگر ممکنه واضح تر توضیح بدین


  2. رضا نکوئی

    سلام وقت بخیر و خسته نباشین
    یک سوال شاید عجیب
    هدف شما از نوشتن این مقاله چی بوده؟ متوجه نشدم هر چه فکر کردم
    تیتر مقاله که فکر نمیکنم برای فارسی زبان ها سرچ زیادی داشته باشه
    لینک سازی هم که در مقاله نکردین که بگم برای لینک سازی ایجاد کردین؟
    پس برای چی این مقاله رو نوشتین؟


    • ناظر سایت

      سلام دوست عزیز
      برای افزایش اطلاعات کاربران درباره شبکه اجتماعی توییتر هست
      بهتره که بدونید نظرسنجی توییتر یکی از راهکارهای افزایش فالوور در این شبکه اجتماعی هست


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود