5 ابزار تقویم محتوایی برای برنامه ریزی محتوا

ابزار تقویم محتوایی,ابزارهای تقویم محتوایی,برنامه ریزی انتشار پست

ابزار تقویم محتوایی امروزه به یکی از رکن ها اساسی در هر بیزینسی تبدیل شده است. سفرهای بین شهری، سخنرانی های عروسی و بازاریابی در رسانه های اجتماعی چه ویژگی مشترکی دارند؟ برنامه ریزی. شما می توانید هر سه را بداهه انجام دهید، اما بهتر است برنامه ای داشته باشید که در چه مسیری حرکت می کنید. مخصوصاً زمانی که قصد تدوین استراتژی محتوا رسانه های اجتماعی خود را دارید.

در حال حاضر، اکثر بازاریابان به این نتیجه رسیده اند که شبکه های اجتماعی نقش اساسی در استراتژی بازاریابی دارند یک برند دارند. همچنین با وجود تعداد زیاد شبکه های اجتماعی که امروزه در دسترس ما است، مهم این است که در استفاده از آنها از نظم خاصی پیروی کنیم و برنامه ای برای زمان و محتوایی که قرار است منتشر کنیم، داشته باشیم.

ابزارهای تقویم محتوایی شبکه های اجتماعی برای برنامه ریزی انتشار محتوا

1. قالب قابل دانلود HubSpots برای اکسل

ابزار تقویم محتوایی,ابزارهای تقویم محتوایی,برنامه ریزی انتشار پست

در سیستم اداری و بازاریابی ممکن است از نرم افزار Excel برای کارهای متفاوتی استفاده کرد. این موارد شامل تجزیه تحلیل ها، حسابداری انبار، رصد نحوه عملکرد کارکنان، گزارش گیری از مشتریان و… می باشند. تا به اینجا کار متوجه ویژگی های این ابزار شدید. این ابزار چندوجهی برای ایجاد تقویم محتوایی هم مناسب است. برند HubSpots نوعی قالب مخصوص تقویم محتوایی در نرم افزار اکسل، متناسب با معیارها، اولویت ها و نیازهای شما و تیم مارکتینگتان سفارشی سازه کرده و به صورت رایگان در دسترس عموم قرار داده است.

این کار فوق العاده، باعث شده شما چندین و چند پله جلو بیفتید و بخش سنگینی از کار را از روی دوش شما برداشته است. از این پلنر تولید محتوا و الگویی که در اختیار شما قرار داده اند می توانید برنامه ریزی انتشار پست هایتان را در بازه زمانی های مختلف، چه هفتگی، چه ماهانه و یا سالانه را به صورت منظم انجام دهید.

2. ابزار تقویم محتوایی لوملی (Loomly)

پلنر تولید محتوا,تقویم تولید محتوا اینستاگرام,تهیه تقویم محتوا

اگر به ابزار تقویم محتوایی با امکانات بیشتری نیاز دارید، نیاز شما را ابزار لوملی (Loomly) رفع می کند. تقویم محتوای لوملی امکاناتی فراتر از مدیریت محتوا و زمان انتشار آنها ارائه می دهد. این ابزار به محتوای شما جهت می دهد، در تولید محتوا به شما کمک می کند، پست ها را زمانبندی می کند، به شما کمک می کند آنها را به صورت لستی و تقویم کنید، تجزیه تحلیل پست ها را انجام دهید، نیاز هر پست را متوجه شوید که آیا در مرحله ای هست که قرار است تغییری در روند آن صورت گیرد یا خیر و حتی می توانید دارایی های محتوایی خود را مدیریت کنید. منظور از دارایی های محتوایی، هزینه هایی است که برای هر پست قرار از پرداخت شود.

یکی از قوی ترین ویژگی های این ابزار تقویم محتوایی، محیط کار گروهی آن است. در این محیط شما و تیمتان می توانید نمونه های اولیه طرح ها و پست های خود را به نمایش بگذارید، نظرات دیگران را برای محتوا دریافت کنید، گزارش های هر پست را مشاهده کنید و هر پست را نشانه گذاری کنید. این کار می تواند به شما در ساده سازی فرآیند و پروسه تهیه تقویم محتوا کمک زیادی کند.

برای استفاده از این ابزار شما 15 روز امکان استفاده رایگان دارید و پس از آن در حال حاضر باید 25 دلار ماهیانه، برای 2 یوزر و 10 اکانت پرداخت کنید.

3. ابزار ترلو (Trello)

دفتر برنامه ریزی تولید محتوا

آیا به دنبال یک ابزار سازمانی هستید که برای کار تیمی بسیار کارآمد باشد؟ ابزار ترلو (Trello) را امتحان کنید. این پلتفرم نمای کامل تقویم را ارائه داده و به شما امکان تجسم محتوا و زمان انتشار را می دهد. به طور کلی اعضایی که در ترلو حضور دارند می توانند با استفاده از کارت ها (Cards)، تابلوها (Boards) و لیست های (Lists) اختصاصی ترلو برای سفارشی سازی و ترسیم لیست کارها استفاده کنند. همچنین ترلو به شما این امکان را می دهد تا برنامه ریزی کمپین، ذخیره ایده ها و طوفان فکری را در board ها ثبت و ذخیره کنید. ویژگی دیگری که این ابزار تقویم محتوایی دارد این است که کاربران می توانند تابلوها یا همان board ها را سفارشی کنند و به یک ساختار خشک محدود نمی شوند.

چرا باید از ابزار تقویم محتوایی Trello استفاده کنیم؟

کارت های موجود در ابزار ترلو را می توان به اعضای مختلف تیم اختصاص داد و کاربران می توانند تگ یا برچسب هایی متناسب با وضعیت انتشار پست تولید کنند و پست ها را تگ گذاری کنند تا کل تیم از روند آن پست باخبر باشند. همچنین با همان برچسب ها می توانید شبکه های اجتماعی مختلف را نشان دهید و با تابلوهایی که در اختیار دارید، board های با عنوان های خاص، به عنوان مثال: تقویم تولید محتوا اینستاگرام تولید کنید.

استفاده از این ابزار رایگان است اما اگر نیاز به نسخه استاندارد آن دارید، هزینه آن از ماهی 5 دلار شروع شده و در آخر سال صورتحساب آن به شما ارائه می شود.

4. ابزار SproutSocial

ابزار تقویم محتوایی,ابزارهای تقویم محتوایی,برنامه ریزی انتشار پست

ابزار SproutSocial جزو برترین ابزارهای تقویم محتوایی است که امروزه شاهد آن هستیم. این ابزار جدای از اینکه تقویم محتوایی مناسبی است، از شما برنامه انتشار پست ها را دریافت کرده و در روز و ساعتی که برای آن تعیین کرده اید، پست را در شبکه های اجتماعی شما منتشر می کند. شما می توانید محتوا را برای ارسال خودکار به توییتر، فیس بوک، اینستاگرام، پینترست، لینکدین و دیگر شبکه های اجتماعی برنامه ریزی کنید.

همچنین این امکان را دارید تا پست ها را برچسب گذاری کنید و یادداشت هایی را برای ردیابی، گزارش بهتر استراتژی و کمپین های خود اضافه کنید. علاوه بر این مجموعه انتشاری تحت عنوان Optimal Send Times وجود دارد که داده های شبکه های اجتماعی شما را تجزیه و تحلیل می کند و به طور خودکار در زمانی که مخاطب بیشترین تعامل را دارد، منتشر می کند.

برای استفاده از این تقویم محتوا ماهیانه 89 دلار برای 5 پروفایل شبکه اجتماعی باید هزینه کنید.

5. ابزار Agorapulse

ابزار تقویم محتوایی,ابزارهای تقویم محتوایی,برنامه ریزی انتشار پست

این ابزار همانند دفتر برنامه ریزی تولید محتوا برای شما عمل می کند. با استفاده از ابزار Agorapulse شما یک تقویم محتوایی را در اختیار دارید تا بتوانید اکانت های شبکه ها اجتماعی خود را با آن به راحتی مدیریت کنید. ویژگی های مدیریت شبکه های اجتماعی در این نرم افزار صف بندی محتوا، بارگذاری انبوه، برنامه ریزی دقیق و ایجاد جدول های محتوایی برای بازه های ماهانه یا سالانه است که به عنوان یک پلنر تولید محتوا، ویژگی های خوبی در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

آنچه که این ابزار را از دیگر ابزارهای تقویم محتوا متمایز می کند، صندوق ورودی شبکه های اجتماعی آن است. این پلنر تولید محتوا به شما این امکان را می دهد تا تمام تعاملات کاربران در هر شبکه اجتماعی متصل به این ابزار را برای شما در صندوقی جمع آوری کند تا شما به راحتی به تمام آنها پاسخ دهید. به همین دلیل به آن دفتر برنامه ریزی محتوا نیز گفته می شود.

قیمت نسخه pro این ابزار در حال حاضر ماهیانه 79 دلار است، اما نسخه معمولی آن رایگان بوده و به راحتی می توانید از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود