پروپوزال سئو چیست؟

پروپوزال,پروپوزال آماده سئو,پروپوزال سئو

آیا دوره آموزش سئو را به پایان رسانده اید و قصد دارید وارد بازار کار شوید؟ نمی دانید جذب مشتریان را از کجا آغاز کنید؟ تنظیم پروپوزال سئو اولین کاری است که می توانید برای ورود خود به عرصه کاری سئو و بهینه سازی سایت انجام دهید.

برای اینکه مشتریان بالقوه را برای عقد قرارداد با تیم سئو خود ترغیب کنید، باید بتوانید به خوبی خود را معرفی کرده و خدمات و اهدافی که برای سئو سایت دارید، را شرح دهید. نوشتن یک پروپوزال اصولی و جذاب، می تواند فرصت های شغلی عالی را برای شما فراهم کند؛ بنابراین ادامه مطلب را دنبال کنید تا فوت و فن های پروپوزال نویسی سئو را با هم مرور کنیم.

پروپوزال سئو چیست؟

پیش از عقد قرارداد تیم سئو سایت با کارفرما، لازم است سئوکار، اهداف و برنامه هایی که برای بهینه سازی سایت دارد، را در قالب یک فایل متنی به کارفرما ارائه کند. به این ترتیب نقشه ذهنی کارشناس سئو و جزئیات فعالیت هایی که قصد دارد انجام دهد، برای هر دو طرف مشخص خواهد شد.

پروپوزال سئو سایت به تیم سئو کمک می کند تا یک چارچوب کلی و از پیش تعیین شده برای معرفی خدمات خود داشته باشد و آن را برای مشتریان بالقوه ارسال کند.

این کار در زمان شما به طرز قابل توجهی صرفه جویی می کند و نیازی نیست فعالیت های خود را برای هر یک از مشتریان به طور جداگانه تشریح کنید. همچنین با استفاده از پروپوزال آماده سئو نگران این نخواهید بود که برخی نکات راجع به خدمات خود را فراموش کنید و در ادامه همکاری با سایت به مشکل بربخورید. بنابراین پیشنهاد ما این است که یک پروپوزال قدرتمند با رعایت استانداردهای مربوط به نگارش پروپوزال سئو تهیه کرده و از آن برای جذب مشتریان کمک بگیرید.

چرا باید از پروپوزال سئو استفاده کنیم؟

پروپوزال سئو برای سئوکارها اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا درصورتی که این افراد نتوانند به درستی خدمات و شیوه کار خود را به مشتریان بالقوه معرفی کنند، موفق به دریافت پروژه از کارفرما نخواهند شد.

در حقیقت پروپوزال سئو نوعی پیشنهاد است که از سوی کارشناس سئو و تیم بهینه سازی سایت، به کارفرمایان ارائه می شود و از آن ها برای عقد قرارداد و سفارش خدمات سئو دعوت می کند. در نتیجه هرچه پروپوزال کامل تر و دقیق تر باشد، احتمال اینکه کارفرما شرایط سئوکار را پذیرفته و پروژه های سایت خود را به او واگذار کند، بیشتر است.

یک راهکار موثر برای نوشتن پروپوزال قوی مشاهده چند نمونه پروپوزال سئو است که به شما کمک می کند با سایر افراد فعال در عرصه ارائه خدمات سئو رقابت کنید.

پروپوزال سئو باید شامل چه چیزهایی باشد؟

داشتن یک پروپوزال سئو که با رعایت اصول پروپوزال نویسی و مطابق با نیاز مشتریان نوشته شده باشد، می تواند شانس موفقیت شما را در گرفتن پروژه از کارفرما بیشتر کند. پروپوزال سئو زمینه فروش خدمات شما را فراهم می کند، بنابراین باید در تنظیم آن دقت و ظرافت فراوانی به خرج دهید؛ اما سوال اساسی این است که پروپوزال سئو باید شامل چه چیزهایی باشد و یک پروپوزال خوب چه ویژگی هایی دارد؟

در زیر تمام مواردی که باید در پروپوزال سئو خود بگنجانید قید شده است:

تعریف مشکلات مشتری و ارائه راهکار برای آن

در ابتدای پروپوزال از مشتری بابت زمانی که صرف کرده است تا با شما تماس بگیرد تشکر کنید. سپس باید به او ثابت کنید که به خوبی مشکلات او را درک کرده و خواسته های او را فهمیده اید. ممکن است مشتری نگران افت ترافیک سایت خود باشد یا از بی فایده بودن تلاش های خود برای ارتقا رتبه سایتش ناراحت باشد. شما به عنوان متخصص سئو موظف هستید در گام اول با مشتری ابراز همدردی کرده و به او بگویید که مشکل او را درک می کنید.

به عنوان شروع مهم است که به مشتریان خود اطمینان دهید که به اندازه کافی آموزش سئو دیده اید و توانایی کمک کردن به آن ها برای حل مشکل سایتشان را دارید.

شرح استراتژی سئو اختصاصی

در این مرحله از تهیه پروپوزال سئو سایت لازم است لیستی از خدماتی که تیم سئو شما ارائه می کند، تنظیم کنید. این خدمات ممکن است سئو فنی، سئو محتوا، سئو داخلی یا سئو خارج از سایت باشد. همچنین می توانید اهداف خود را به صورت کلی و در سه گام اصلی ارزیابی سئو، راه اندازی سئو و خدمات سئو ماهانه معرفی کنید. توصیه می کنیم در انتها شاخص هایی را که تیم شما را منحصر به فرد می کند، یاداوری کنید تا بتوانید اعتماد مشتری را جلب کرده و او را برای ادامه همکاری مشتاق کنید.

به خاطر داشته باشید که در تنظیم پروپوزال سئو صرفا واقعیت ها و روند کار خود را بیان کنید و از مطرح کردن اهداف غیرواقعی و ناممکن مثل دوبرابر کردن ترافیک سایت در مدت زمان کوتاه، بپرهیزید. به این دلیل که اصولا سئو تا حد زیادی غیرقابل پیشبینی است و مدام به سوی رشد و تکامل حرکت می کند. بنابراین با وعده های غیرقابل دسترسی احتمال دارد به اعتبار خود ضربه بزنید.

تعریف محدوده خدمات

قسمتی از پروپوزال سئو خود را به توضیح محدوده خدمات پیشنهادی خود اختصاص دهید. همچنین می توانید چند بسته سئو را پیشنهاد کنید و جزئیات و مزایای آن را شرح دهید. تمام خدمات سئوی خود از قبیل ارزیابی سئو، برنامه ریزی استراتژیک، تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا، خدمات سئو ماهانه و… را با اطلاعات کامل در پروپوزال سئو قید کنید. مشتریان معمولا خواهان مزایا و تغییرات ملموس در سئو سایت خود هستند پس مطمئن شوید که بسته های پیشنهادی شما نیازهای آنان را پوشش می دهد.

قیمت گذاری و جدول زمانی را مشخص کنید.

در نهایت قیمت های پیشنهادی خود را برای مشتری ارائه کنید و مبلغ معین برای هر یک از خدمات را بیان کنید. برای اطلاع از قیمت ها می توانید در اینترنت جستجو کرده و از تعرفه رایج سئوکاران مطلع شوید. همچنین زمان موردنیاز برای هر پروژه را تخمین زده و در پروپوزال سئو آن را به اطلاع مشتریان برسانید.

توافقنامه نهایی را تنظیم کنید.

آخرین مرحله از پروپوزال سئو سایت که موفقیت شما در فروش خدمات سئو را تعیین می کند، توافق کاری است. سعی کنید توافقنامه را مملو از عبارات حقوقی ننویسید تا باعث خستگی مشتری نشوید. در عوض یک صفحه را برای ابراز قصد مشتری به واگذاری پروژه اختصاص دهید و در آن شرایط قرارداد سئو و روند کاری و مبلغ توافقی را قید کنید.

ایجاد یک قرارداد ساده با ذکر جزئیاتی که از حقوق شما محافظت کند، می تواند جدیت شما در کار را نشان بدهد. چندین پروپوزال آماده سئو در اینترنت وجود دارند که می توانید نمونه هایی از توافقنامه را در آن ها مشاهده کنید؛ با اینحال توصیه می کنیم در هنگام توافق برای گرفتن یک پروژه و عقد قرارداد، حتما با وکیل خود درباره بندهای توافقنامه مشورت کنید.

نتیجه گیری

بسیاری از مدیران وب سایت ها برای بهبود ترافیک یا افزایش بازدید سایت خود اقدام به همکاری با متخصصان سئو یا تیم های سئوکار می کنند. اما در این بین چه چیزی باعث می شود مشتریان به عقد قرارداد با برخی از سئوکاران تمایل بیشتری داشته باشند؟ راز این انتخاب در تهیه یک پروپوزال سئو حرفه ای و متقاعدکننده است.

اگر تیم شما هم خدمات سئو ارائه می دهد، پیشنهاد می کنیم به کمک نکاتی که در بالا ذکر شد، اقدام به تنظیم پروپوزال سئو سایت کرده و میزان فروش خدمات خود را بیشتر کنید. همچنین برای داشتن پیش زمینه ای از طراحی پروپوزال سئو می توانید با جستجو در اینترنت نمونه هایی از پروپوزال آماده سئو را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود