کدهای schema و کاربرد آن در سئو

پخش ویدئو

درود بر شما دوستان عزیزم امیدوارم که سرشار از انرژی مثبت باشید. سوالی که در حال حاضر با اون مواجه هستیم سوالی پر تکرار و مهم و در قسمت آموزش سئو سایت بسیار جذاب است که حتما باید به آن دقت بفرمایید.

اگر دوست ندارید ویدئو آموزشی بالا را ببینید؛ متن زیر که تمام توضیحات ویدئو هست را بخوانید:

کدهای schema در سئو چیست و به چه درد می خورد؟

در ابتدا باید این توضیح را خدمت شما بدهم که این کدها را گوگل در قالب یک سری المان ها در کدهای html در این زبان برنامه نویسی قرار داده است برای اینکه موتور جستجوگر گوگل بتواند محتوای مدنظر خودش را با سرعت بیشتری به دست بیاورد، طبیعتا موتورهای جستجوگر دیگر هم یک سری کدهای دیگری را برای خودشان قرار خواهند داد که استفاده کنند و بتوانند سرعت خودشان را بالا ببرند. اما اصل صحبت ما در مورد موتور جستجوگر گوگل می باشد.
خوب تا اینجا متوجه شدیم که کدهای schema چیست و اصلا به چه دردی میخورد!

آیا ما باید حتما از این کدها استفاده کنیم؟

در حال حاظر هیچ الزامی برای استفاده اجباری نیست، اما افرادی که استفاده نمی کنند ضرر می کنند چرا که استفاده کردن از این کدها علاوه بر اینکه به گوگل کمک میکند با سرعت بیشتر و با دقت بیشتری این محتوا را جمع آوری کند و بعد به مشتریان و مخاطبین شما نمایش بدهد، بلکه به شما کمک میکند به صورت چشمگیر افزایش CTR داشته باشید، یکی از مهم ترین سودآوری های استفاده از کدهای اسکیما ستاره هایی هست که شما در نتایج گوگل می بینید. آن یکی از انواع کدهای اسکیما هست که در کل چیزی که همه در مورد آن می گویند این است که Structured Data Search Console یا در گذشته Webmaster Tools گوگل هست که در Search Console جدید قسمتی وجود دارد که تک به تک این قسمت ها، شما اگر recipe استفاده کنید یا products استفاده کنید، Site Link استفاده کنید و هر نوعی استفاده کنید تک به تک نمایش داده می شود پس حتما شما باید کدهای اسکیما را استفاده کنید.
اما آیا استفاده از این کدها کار هر فردی است؟
خیر فردی باید این کدها را در وبسایت شما اجرا کند که دو تخصص داشته باشد، هم سئو و هم تسلط کامل به زبان برنامه نویسی html که از این افراد هم کم نیستند. ما تعداد زیادی افراد طراح سایت داریم که حداقل به بهینه سازی سورس آگاه هستند و شما باید به عنوان یک مدیر وبسایت مباحث مرتبط با structured data یا کد های اسکیما را از آنها درخواست کنید یا مقالات مرتبط را در اختیار آنها قرار بدهید تا آنها مطالعه کنند و بتوانند آن کدها را در وبسایت شما پیاده سازی کنند، حتی از schema در وردپرس هم می شود به بهترین شکل استفاده کرد.
اگر هم مشکلی بود حتما با نیوسئو در ارتباط باشید از طریق وبسایت newseo.ir، ما به شما کمک خواهیم کرد.
پیروز و سرحال و شاداب باشید و اگر فکر می کنید این ویدیو به درد دوستان شما هم میخورد حتما برای آنها هم ارسال کنید.

2 نظر در مورد مقاله “ کدهای schema و کاربرد آن در سئو ” ثبت شده است
  1. مهسا جلال

    مثل همیشه عالی. استاد خفنمون. ^^


    • سیدمجتبی پورموسوی

      ممنون از حمایت شما دوست عزیز


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود