بردکرامب چیست؟ | چرا برای سئو اینقدر اهمیت دارد؟

بردکرامب چیست,بردکرامب وردپرس

سؤالی که این روزها زیاد پرسیده می‌شود این است که بردکرامب چیست؟ آیا Breadcrumb در وردپرس می‌تواند بر روی سئو تأثیرگذار باشد؟ بردکرامب تقریباً بخش مهمی از هر وب‌سایت خوب است. این مسیرهای راهنما کوچک نه تنها به افراد می‌گویند که در کجای سایت شما هستند، بلکه به ربات‌های گوگل کمک می‌کنند تا ساختار سایت شما را بررسی کند. به همین دلیل افزودن این نکات کوچک مفید، بسیار منطقی است. بیایید نگاهی به نحوه عملکرد بردکرامب بیندازیم.

بردکرامب چیست؟

breadcrumb یک مسیر متنی کوچک است که اغلب در بالای صفحه قرار دارد که نشان می‌دهد کاربر در کجای سایت قرار دارد.

به‌عنوان مثال در سایت نیوسئو مسیر صفحه آموزش سئو ما نیوسئو > آموزش سئو است.

این مسیرکاربر بردکرامب بلافاصله به شما نشان می‌دهد که کجا هستید. هر مرحله از آن مسیر تا صفحه اصلی قابل کلیک است.

اما چرا به این کمک ناوبری، بردکرامب می‌گویند؟ دقیقا منظور از بردکرامب چیست؟ وقتی دو مرد جوان به جنگل رفتند، جوانان تکه نان‌هایی را روی زمین انداختند تا اگر گم شدند بتوانند راه خانه را پیدا کنند. در نهایت Breadcrumb در وردپرس الگوی از آن دو جوان شدند که مسیر کاربر و بردکرامب کمک می‌کنند که کاربران و ربات‌ها راهنمایی شوند که ساختار سایت به چه شکل است.

اسکیما بردکرامب در نتایج جستجو، نمایش بردکرامب در سرپ SERP گوگل

بردکرامب همچنین در نتایج جستجوی گوگل ظاهر می‌شود و اگر از یواست سئو استفاده کنید یا فرم صحیح اسکیما بردکرامب را به سایت خود اضافه کنید، می‌توانید از این مزیت استفاده کنید. بردکرامب در نتایج جستجو به کاربران یک دید کلی آسان از محل قرارگیری صفحه در سایت شما را می‌دهد.

یوآست سئو به‌طور خودکار داده‌های ساختاریافته لازم یک Breadcrumb List را در قالب JSON-LD برای شما اضافه می‌کند. کافی است تنظیمات مربوط به بردکرامب را انجام دهید و مسیر کاربر مربوطه را در سایت خود مشاهده کنید. اگرچه بسته به قالبی که استفاده می‌کنید، ممکن است لازم باشد قطعه کد کوچکی را نیز به قالب خود اضافه کنید. حالا که یاد گرفتید بردکرامب چیست، بهتر است به انواع آن بپردازیم.

معرفی انواع بردکرامب

شاید متوجه شده باشید که انواع مختلفی از بردکرامب وجود دارد. این سه مورد از رایج ترین آن‌ها هستند:

مسیر کاربر و بردکرامب در نیوسئو، ادغام بردکرامب و مسیرکاربر در سایت

بردکرامب از نوع سلسله مراتب

این نوع از بردکرامب به شما می‌گوید که در ساختار یک سایت کجا هستید و چند مرحله برای بازگشت به صفحه اصلی وجود دارد.

مثال: صفحه اصلی > وبلاگ > دسته > نام پست

بردکرامب از نوع ویژگی

بردکرامب از نوع ویژگی، معمولاً زمانی دیده می‌شود که کاربر در یک سایت فروشگاهی جستجو کرده و به دنبال بردکرامب از ویژگی‌های محصول تشکیل شده است.

مثال: صفحه اصلی > دسته محصول > جنسیت > اندازه > رنگ.

بردکرامب از نوع تاریخ

بردکرامب از نوع تاریخ دقیقاً مطابق با کاری که شما در سایت انجام داده‌اید، ساخته می‌شود. با این موارد به‌عنوان جایگزینی برای نوار تاریخچه اینترنت خود استفاده کنید، بنابراین چیزی شبیه به این دریافت خواهید کرد:

صفحه اصلی > صفحه قبلی > صفحه قبلی > صفحه قبلی > صفحه فعلی.

مزایای استفاده از بردکرامب

استفاده از این نشانگرهای کوچک مفید در سایت شما چندین مزیت دارد. بیایید نگاهی به آن‌ها بیندازیم:

1. گوگل آن‌ها را دوست دارد

بازدیدکنندگان شما و گوگل مسیرکاربر و بردکرامب را دوست دارند. Breadcrumb در وردپرس راه دیگری را به گوگل می‌دهد تا بفهمد ساختار وب‌سایت شما چگونه است، اما همان‌طور که قبلاً توضیح داده شد، ممکن است گوگل از آن‌ها در نتایج جستجوی واقعی نیز استفاده کند که لینک شما را برای کاربران بسیار جذاب‌تر می‌کند. برای افزایش شانس نمایش بردکرامب خود در گوگل، باید اسکیما بردکرامب را اضافه کنید.

2. تجربه کاربری را افزایش می‌دهند

مردم از گم شدن متنفرند. هنگامی‌که مردم با یک مکان جدید مواجه می‌شوند، اغلب در جستجوی اشیا به اطراف نگاه می‌کنند و همین امر در مورد وب‌سایت ها نیز صادق است. شما باید بازدیدکنندگان را راضی نگه دارید و اصطحکاک را تا حد امکان کاهش دهید. Breadcrumbs می‌تواند به تجربه کاربری شما کمک کند؛ زیرا آن‌ها یک عنصر رابط مشترک هستند که فوراً راه خروج را به کاربران نشان می‌دهند و دیگر نیازی به کلیک بر روی دکمه بازگشت نیست!

3. نرخ پرش را کاهش می‌دهند

به ندرت کسی از طریق صفحه اصلی وارد سایت می‌شود؛ همه این‌ها در مورد جستجوی ارگانیک است. این بدان معناست که هر بخشی از سایت شما می‌تواند یک نقطه ورود باشد. اگر صفحه انتخابی نیازهای آن‌ها را برآورده نمی‌کند، باید راهی برای راهنمایی این بازدیدکنندگان به قسمت‌های دیگر سایت خود بیابید. Breadcrumbs می‌تواند نرخ پرش را کاهش دهد زیرا شما به بازدیدکنندگان یک راه جایگزین برای مرور سایت خود ارائه می‌دهید. آیا فکر نمی‌کنید بهتر است یک بازدیدکننده به صفحه اصلی خود بفرستید تا به گوگل؟

نحوه اضافه کردن بردکرامب در وردپرس

راه‌های مختلفی برای اضافه کردن بردکرامب به سایت شما وجود دارد. در مرحله اول، اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید از یکی از افزونه‌های متعدد یا البته یواست سئو استفاده کنید. اگر از CMS دیگری استفاده کنید، روند متفاوت خواهد بود. همچنین این امکان وجود دارد که آن‌ها را به‌صورت دستی به کد خود اضافه کنید. اگر می‌خواهید در نتایج گوگل نیز نمایش داده شوند، باید از اسکیماها به‌گونه‌ای استفاده کنید که گوگل آن را درک کند.

یکی از روش‌های بسیار خوبی که نیوسئو و سایر سایت‌های دیگر استفاده کرده‌اند استفاده از کتابخانه‌های بردکرامب است که به‌راحتی می‌توانید بر روی مسیرکاربر و با استفاده از ویژگی‌های html و استانداردهای سایت schema.org، اسکیما بردکرامب و مسیرکاربر را با یکدیگر ادغام کنید و دیگر نیاز به اضافه کردن اسکیما بردکرامب به‌صورت جداگانه نخواهید داشت.

بردکرامب در یواست سئو

یواست سئو یک راه آسان برای افزودن Breadcrumb در وردپرس است. نه تنها برای اضافه کردن آن‌ها به سایت شما، بلکه برای آماده کردن آن‌ها برای گوگل، تمامی داده‌های لازم را اضافه می‌کند. برخی از قالب‌ها با پشتیبانی از بردکرامب یواست سئو ارائه می‌شوند. در این صورت، فقط باید بردکرامب را فعال کنید و آن‌ها را به روشی که دوست دارید تنظیم کنید. در صورتی که قالب شما هنوز از breadcrumbs یواست سئو پشتیبانی نمی‌کند، باید کد زیر را در جایی که می‌خواهید نمایش داده شود به قالب خود اضافه کنید:

بردکرامب چیست,بردکرامب وردپرس

این کد را اغلب می‌توان در داخل فایل‌های single.php یا page.php، درست بالای عنوان صفحه قرارداد. برخی از قالب ها آن را در انتهای فایل header.php فراخوانی می‌کنند. اضافه کردن آن به functions.php ایده خوبی نیست زیرا ممکن است مشکلاتی ایجاد کند.

پس از افزودن کد، می‌توانید به تنظیمات پیشرفته یواست بروید و پشتیبانی breadcrumb را فعال کنید. همچنین می‌توانید کنترل کنید که ساختار آن‌ها چگونه باشند و از چه پیشوندهایی استفاده کنند.

بردکرامب در بلوک وردپرس

اگر از ویرایشگر بلاک استفاده می‌کنید، می‌توانید از بلوک بردکرامب یواست سئو برای افزودن مسیرکاربر به پست‌ها و صفحات جداگانه استفاده کنید. اگر نمی‌خواهید کد را استفاده کنید یا فقط می‌خواهید به صفحه خاصی اضافه کنید، این کار مفید است. افزودن بردکرامب فوق‌العاده آسان است. برای افزودن یک بلوک، به سادگی نماد بزرگ + را بزنید. سپس، بلوک یواست سئو breadcrumbs را با وارد کردن نام در نوار جستجو یا با اسکرول کردن به بخش Yoast پیدا کنید. از طرف دیگر، می‌توانید به سادگی /yoast breadcrumbs را در یک پاراگراف خالی تایپ کنید.

کلام آخر

Breadcrumbs یک راه آسان را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند تا در سایت شما حرکت کنند و آن‌ها فوراً نحوه عملکرد ساختار سایت شما را درک می‌کنند. گوگل آن‌ها را به همین دلیل دوست دارد. بنابراین از یواست سئو استفاده کنید تا به‌راحتی آن‌ها را به سایت خود اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود