منابع برای تولید محتوا | معرفی 10 منبع برتر دنیای وب

تولید محتوا,منابع برای تولید محتوا

همانطور که می دانید، هنگامی که تصمیم به تولید محتوا می گیرید، باید محتوای تولید کنید که کپی نباشد و منابع برای تولید محتوا خود را از قبل آماده کنید. بسیاری از وب سایت ها و وبلاگ ها هستند که بر روی موضوعات مختلفی کار می کنند و به دلیل قدیمی و پربازدید بودن، محتوای ارزشمندی را تولید می کنند. شما می توانید با کمک از این وبلاگ ها محتوای عالی و منحصر به فردی تولید کنید.

شاید سوالی در این بین برایتان پیش آید که موضوع از کجا پیدا کنیم؟

شما می توانید با توجه به موضاعات روز محتواهای خوب و با کیفیتی تولید کنید. توجه داشته باشید پیدا کردن منبع به این معنا نیست که شما می توانید مطلب را کپی کنید. کافیست از منابع ایده بگیرید و شروع به تولید محتوا کنید.

ما در این مقاله سعی کرده ایم بهترین منابع تولید محتوا را به شما بگویم تا بتوانید محتوای عالی و با کیفیت تولید کنید. در پایان این مقاله شما چند منبع خوب و عالی را می شناسید.

توجه کنید که منظور ما تولید محتوا متنی برای وب سایت است.

10 منبع بی نظیر تولید محتوا

همانطورکه در پارگراف بالا گفتیم می خواهیم چند منابع برای تولید محتوا معرفی کنیم. افرادی زیادی هستند که سوال می پرسند محتوا از کجا پیدا کنم؟ در ادامه این منابع را معرفی می کنیم:

سایت ویکی پدیا؛ منبع بی پایان تولید محتوا

تولید محتوا,منابع برای تولید محتوا

همه مردم با سایت ویکی پدیا آشنا هستند. این سایت جزء آن دسته از سایت های است که برای تمام چیزی که فکر می کنید اطلاعات در اختیار شما قرار می دهد و به نظر بنده یک منبع فوق العاده برای تولید محتوا است. شاید با خودتان این فکر را کنید که این سایت منبع مناسبی برای تولید محتوا نمی تواند باشد، زیرا توسط مردم عادی به راحتی قابل ویرایش است. این نظریه درست است. بیاید فرض کنیم شما در رابطه با موضوعی هیچ پیش زمینه ای ندارید و اطلاعاتی درباره آن نمی دانید.

در چنین مواقعی ویکی پدیا بسیار کاربردی است و شما می توانید با خواندن محتوا یک نگاه کلی ازآن بدست آورید و شروع به جمع آوری اطلاعات در رابطه با موضوع مورد نظر از سایت های دیگر کنید.

دقت کنید که در انتهای صفحات ویکی پدیا در زمان جستجو برای موضوعات مختلف، منابعی که از آن اطلاعات دریافت کرده اند را نیز ذکر شده است. شما می توانید برای تولید محتوا، از این لینک ها نیز استفاده کنید.

سایت نمناک؛ با هر عبارتی در صفحه اول گوگل

تولید محتوا,منابع برای تولید محتوا

این سایت برای همه نام آشناست، معمولا در صدر سایت های دیگر قرار دارد و می توانیم به عنوان یک منبع عالی تولید محتوا در نظر بگیریم. این سایت در هر زمینه ای تولید محتوا انجام می دهد پزشکی، ورزشی، هنر،سیاسی و… هم چنین این سایت اطلاعات موثقی را منتشر می کند.

کافیست وارد این وب سایت شوید و از دسته بندی های آن، موضوع مورد نظر خود را بیابید و از موضوعات و محتواهای آن، برای خود ایده پردازی کنید و محتوای یونیک و جدید تولید کنید.

سایت نوین؛ منبع محتوا فارسی در حوزه دیجیتال مارکتینگ

تولید محتوا,منابع برای تولید محتوا

این سایت نیز جز برترین منابع برای تولید محتوا است که می تواند منابع مهم آموزشی در زمینه های زیر به شما ارائه کند. این سایت در سایت الکسا رنک 240 را در ایران دارد و جز 10.000 سایت برتر در دنیای وب است. برخی از مهم ترین موضوعاتی که در این وب سایت برای آن، تولید محتوا می شود عبارت اند از:

  • بازاریابی اینترنتی
  • افزایش مشتری و فروش
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • بازاریابی محتوا
  • راه اندازی کسب و کار

نیوسئو؛ منبع بی پایان محتوا سئو و بهینه سازی سایت

تولید محتوا,منابع برای تولید محتوا

اگر جز کاربران قدیمی ما باشید، متوجه می شوید که ما بیشترین محتواها را در زمینه سئو و بهینه سازی سایت، در ایران تولید کرده ایم. این محتواها بر اساس جدیدترین نکات آموزشی ما در دوره آموزش سئو ما می باشد. ما برخلاف رقبا سعی کردیم به تمامی سوالات کاربران در سئو و تولید محتوا، در قالب یک محتوای یونیک و با توجه به تجربیات خودمان، پاسخ دهیم.

برخی از مهم ترین موضوعاتی که نیوسئو در بلاگ خود، به آن پرداخته است عبارت اند از:

  • سئو و بهینه سازی سایت
  • تولید محتوا برای بهبود عملکرد کسب و کارهای مختلف
  • بازاریابی اینترنتی
  • بازاریابی در شبکه های اجتماعی

محتواهایی که ما در این موضوعات ارائه می دهیم، به صورت محتوا ویدیویی، پادکست و محتوای متنی است.

سایت ویکی هو (Wikihow)؛ نمناک انگلیسی

تولید محتوا,منابع برای تولید محتوا

یکی از منابع برای تولید محتوا در بحث آموزش در تمامی حوزه های مختلف وب سایت خارجی ویکی هو است. این وب سایت در راستای آموزش کار با وسایل مختلف، راهکارهایی برای بهبود عملکرد و … فعالیت دارد. به عنوان مثال یکی از قوی ترین بخش های محتوایی این سایت آموزش های مرحله به مرحله نصب وسایل منزل مانند کولر گازی، یخچال، تلویزیون دیواری و … است.

همان طور که می بینید اسم این سایت Wiki how بر وزن ویکی پدیا است که همانند دانشنامه ویکی پدیا، دارای محتواهایی است که به سوالاتی پاسخ می دهد که با چگونه شروع می شوند. برخی از مهم ترین موضوعات محتوایی این سایت عبارت اند از:

  • هنر و سرگرمی
  • اتومبیل
  • کامپیوتر و الکترونیک
  • آموزش ارتباطات
  • زندگی خانوادگی
  • امور مالی
  • غذا و سرگرمی
  • سلامتی
  • سرگرمی ها
  • رسم و رسومات و بررسی تعطیلات
  • رسیدگی به باغ و خانه
  • مراقبت از حیوانات خانگی
  • فلسفه و دین
  • ورزش
  • مسافرت
  • دنیای کار

این وب سایت همانند نمناک و بیتوته در حال فعالیت در دنیای وب است و به عنوان یکی از منابع برای تولید محتوا می توان آن را قوی و ارزشمند دانست.

نکات مهم هنگام استفاده از منابع تولید محتوا

قبل از استفاده از منابع تولید محتوا، باید نکات مهمی را درنظر بگیرید تا خروجی کار شما با بالاترین کیفیت حاصل شود. در ادامه به برخی از مهمترین معیار ها می پردازیم.

1. صحت مطالب

در ابتدا باید از صحت مطالب موجود در منبع تولید محتوایی که انتخاب کرده اید، اطمینان حاصل کنید. اگر در موضوع مربوطه دارای اطلاعاتی هستید، می توانید اطلاعات خود را با اطلاعات موجود در منبع تطبیق دهید. در صورت عدم تطابق، باید موضوعی که در آن دچار شک و شبهه هستید را در منابع مشابه دیگر بررسی کنید.

2. بروز بودن اطلاعات

در بسیاری از زمینه ها، ممکن است اطلاعات قدیمی کارساز نباشند یا اعتبار خود را از دست داده باشند؛ اما در برخی از حوزه ها نیز میزان بروز بودن مطالب اهمیتی ندارد. برای مثال اگر در مورد یک رویداد تاریخی می نویسید، مطالب آن با گذر زمان تغییری نخواهد کرد اما موارد مربوط به علم تکنولوژی ممکن است هر ماه یا حتی به صورت روزانه آپدیت شوند، پس هنگام استفاده از منابع برای تولید محتوا، باید به تاریخ انتشار و بروز بودن مطالب دقت ویژه‌ای داشته باشید.

3. اصلاح مطالب

هنگامی که از یک منبع خاص برای تولید محتوای خود استفاده می کنید، ممکن است برخی از قسمت های مطالب موجود در آن، سازگاری چندانی با اهداف و مخاطبان شما نداشته باشد، بنابراین باید بخش هایی را که لازم است، مطابق با نیاز و اهداف خود ویرایش و اصلاح کنید.

همچنین در بسیاری از منابع، ممکن است سئو محتوا در حد مطلوبی رعایت نشده باشد؛ بنابراین علاوه بر این که باید از نظر محتوایی مطالب را بررسی کرده و آن را مطابق با نیاز خود تغییر دهید، باید به سئو بودن محتوا نیز دقت کرده و در صورت نیاز به بهبود، تغییرات لازم را به عمل آورید. برای مثال باید به مواردی مانند استفاده از تگ های هدینگ، استفاده از تگ Strong، طول پاراگراف ها و … دقت کرده و اصلاحات مورد نیاز را اعمال کنید. 

این محتوا ادامه دارد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود