نحوه فعال سازی و ساخت فروشگاه اینستاگرام

ساخت فروشگاه در اینستاگرام

ساخت فروشگاه اینستاگرام یکی از دغدغه های کسانی است که قصد دارند به بهترین شکل فروش خود را افزایش دهند. هنوز هم برای برخی از کاربران سوال است که چگونه فروش خود در اینستاگرام را ساده تر کنند. این شبکه اجتماعی از زمانی که با استقبال غیر قابل وصفی روبرو شد، به مکانی فوق العاده برای کسب و کارهای اینترنتی تبدیل شد.

در گذشته تنها راه رسیدن کاربر به محصولات، از طریق لینک موجود در بیو اینستاگرام یا لینک های ارائه شده در استوری ها بود. اما این ویژگی شاخص، یک تجربه یکپارچه را برای خرید مستقیم محصولات از پست های شما به مردم ارائه می دهد.

مطمئناً، با بیش از نیم میلیارد کاربر فعال ماهانه و بیش از نیم میلیون تبلیغ کننده، بهترین زمان است که از طریق این شبکه اجتماعی با ویژگی های شاخص فروش محصولات در اینستاگرام، فروش خود را بهینه سازی کنید.

آماده هستید تا فروش خود را راحت تر کنید؟ در اینجا همه مواردی که باید درباره آموزش ساخت فروشگاه در اینستاگرام بدانید را با هم بررسی خواهیم کرد. ابتدا بیایید به این سوال پاسخ دهیم:

چرا باید از فروشگاه ساز اینستاگرام استفاده کنیم؟

ایجاد پست های فروشگاهی، مهم ترین هدف اینستاگرام برای ایجاد این قابلیت است. فعالسازی فروشگاه اینستاگرام، به کاربر این امکان را می دهد که تمام اقدامات مربوط به خرید محصول از مشاهده آن تا انتخاب مدل آن و در نهایت رسیدن به مرحله خرید، تماما در اینستاگرام، انجام شود. همان طور که گفته شد، در گذشته شما در بهترین حالت باید توسط لینکی به صفحه خرید محصول در وب سایت فروشگاه می رفتید یا اینکه با مسئول فروشگاه ارتباط گرفته و با دریافت شماره کارت به صورت کاملا ناامن، خرید خود را تکمیل می کردید.

آموزش ساخت فروشگاه در اینستاگرام,راه اندازی فروشگاه اینستاگرام,ساخت فروشگاه اینستاگرام

اما این قابلیت فروشگاه ساز اینستاگرام فرایند خرید را هم برای کاربر و هم برای فروشنده راحت تر کرده است. گاهی اوقات حتی لازم نیست که به دایرکت خود پاسخ داده و در صورتی که اطلاعات کاملی در اختیار کاربر بگذارید، کاربر خیلی راحت محصول خود را خریداری می کند.

اینستاگرام برای فروشگاه ساز خود امکانات فراوانی را قرار داده است و زمانی که شما فروشگاه خود در این شبکه اجتماعی را بسازید، این ویژگی ها باعث می شود که کاربران تعامل بهتری با شما داشته باشند و حتی باعث افزایش فالوور اینستاگرام شما نیز خواهد شد.

شاید شما نگرانی از این بابت داشته باشید که تکلیف افزایش ترافیک سایت از طریق راه اندازی فروشگاه اینستاگرام و لینک دادن اینستاگرام به وب سایت چه می شود؟

شما کافیست وبلاگ خود را مکانی برای نقد و بررسی محصولات خود قرار دهید و نکات سئو اینستاگرام را رعایت کنید. از این طریق می توانید هم ترافیک بیشتری جذب کنید و هم محصولات را به شکل بهتری به کاربران ارائه دهید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: سئو اینستاگرامپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

پیش نیازها و شرایط لازم برای راه اندازی فروشگاه اینستاگرام

اگر اندکی بررسی کرده باشید، متوجه می شوید که نحوه ساخت فروشگاه در اینستاگرام کار ساده ای نیست و مراحلی که در ادامه بررسی می کنیم نیاز به دقت زیادی دارد. اما شما قبل از اینکه اقدام به ساخت فروشگاه کنید، باید بررسی کنید که آیا شرایط لازم را دارید یا خیر. بنابراین باید شرایط لازم برای ساخت فروشگاه را ایجاد کنید تا در هنگام طی کردن مراحل خاص آن، با مشکل روبرو نشوید. ما پیش نیازها و شرایط لازم را در ادامه این آموزش ساخت فروشگاه در اینستاگرام برای شما شرح می دهیم:

  1. بیزینسی بودن اکانت فروشگاه اینستاگرام خود
  2. بروز بودن اپلیکیشن اینستاگرام به آخرین ورژن روز
  3. کسب و کار شما باید محصول محور باشد و فروش شما نیز بر اساس قوانین کلی که در اینستاگرام آمده است، انجام بگیرد (قوانین خاصی ندارد، در نتیجه نیازی به نگرانی نیست)
  4. متصل بودن اکانت اینستاگرام با یک اکانت فیس بوک مربوط به شما که ویژگی های این اکانت فیس بوک را برای شما شرح می دهیم.ساخت فروشگاه در اینستاگرام,فروشگاه ساز اینستاگرام,فعال سازی فروشگاه اینستاگرام

 

 

مراحل ساخت فروشگاه اینستاگرام

برای ساخت فروشگاه در اینستاگرام، شما می بایست 9 مرحله ای که برای شما بررسی می کنیم را طی کنید. این 9 مرحله، شما را هرچه سریع تر به هدفتان، یعنی موفقیت و فروش محصولات در اینستاگرام، نزدیک می کند:

  1. ساخت کاتالوگ Facebook با Facebook Business Manager
  2. ایجاد یک محصول فروشگاهی در فیس بوک با Shopify یا BigCommerce
  3. اتصال فروشگاه فیس بوک به اکانت بیزینسی اینستاگرام که از قبل ساخته اید
  4. آپلود کردن تصاویر محصولات
  5. انتخاب تنظیمات پست ها برای تگ کردن محصولات و قیمت ها
  6. تولید محتوا و ساخت پست های معرفی محصول برای پیج اینستاگرامی
  7. اهرم کردن پست ها با ایجاد پست های اینفلوئنسری
  8. بهینه سازی پست ها با تگ ها و هشتگ های مشخص
  9. فعال سازی فروشگاه با انتخاب از روی پروفایل اینستاگرام

اگر شرایط فوق را جهت ساخت فروشگاه اینستاگرام داشته باشید، می توانید کانال فروش اینستاگرام را بدون هیچ هزینه اضافی به فروشگاه Shopify یا BigCommerce خود اضافه کنید و سپس، پس از تأیید فروشگاه، ویژگی را با انتخاب خرید در بخش تنظیمات کسب و کار در اینستاگرام فعال کنید.

در ادامه تک تک مراحل روش ساخت فروشگاه در اینستاگرام با هم بررسی می کنیم:

1- ساخت کاتالوگ Facebook با Facebook Business Manager

در این مرحله از ساخت فروشگاه در اینستاگرام می بایست کاتالوگ هایی را از طریق حساب کاربری فیسبوک خود بسازید تا محصولات شما در فروشگاه اینستاگرام اکانت تان نمایان شوند. ایجاد کاتالوگ محصولات فیس بوک با سطوح مختلفی از پیچیدگی همراه است، اما ما سعی کردیم نکات و مواردی را برای شما شرح دهیم که این پیچیدگی به حداقل برسد.

نحوه ساخت فروشگاه در اینستاگرام

برای ساخت کاتالوگ که مرحله اول روش ساخت فروشگاه در اینستاگرام است، مطابق مراحل زیر عمل کنید:

  1. مطمئن شوید که حساب کاربری شما در فیس بوک از نوع (Facebook Business Manager) است.
  2. از داشبورد Business Manager، روی منوی سه خط در بالا سمت چپ کلیک کنید و وارد “Commerce Manager” شوید.
  3. روی “Add catalog” پایین صفحه کلیک کنید

اکنون در بخش Facebook catalog Manager خود هستید. جایی که می توانید نوع کاتالوگ محصولی را که می خواهید ایجاد کنید انتخاب کنید. انتخاب خود را انجام دهید، سپس به مرحله بعدی بروید.

در صفحه بعدی، از شما پرسیده می شود که آیا می خواهید اطلاعات محصول خود را به صورت دستی (شیت گوگل یا فایل اکسل) آپلود کنید یا می خواهید یکی از پلت فرم های فروشگاهی فیس بوک مانند Shopify، WooCommerce، Magento و… را انتخاب کنید. در فروش محصول در اینستاگرام پیشنهاد می شود که Shopify را در نظر بگیرید.

در غیر این صورت پیشنهاد می شود که حالت کاتالوگ دستی را انتخاب کنید. برای وارد کردن اطلاعات محصول به صورت دستی باید به نکات و مواردی دقت کنید که در این محتوا به صورت جداگانه می پردازیم.

آموزش ساخت فروشگاه در اینستاگرام,راه اندازی فروشگاه اینستاگرام,ساخت فروشگاه اینستاگرام

چگونه برای ساخت فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام، کاتالوگ دستی در فیس بوک بسازیم؟

در این مرحله از راه اندازی فروشگاه اینستاگرام ، اگر نمی توانید از پلتفرم های ذکر شده در بالا استفاده کنید، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید تا کاتالوگ محصولات فیس بوک خود را به صورت دستی آپلود کنید:

  1. گزینه “Upload product info” را انتخاب کرده و نام محصول خود را وارد کنید
  2. روی “Create” کلیک کنید و سپس از منوی سمت چپ به “Data sources” بروید.
  3. انتخاب کنید که چگونه می خواهید محصولات خود را به کاتالوگ اضافه کنید.

مگر اینکه فقط چند محصول داشته باشید، انجام این کار به صورت دستی واقعاً ساده است. اما در غیر این صورت همانند تصویر بالا باید یک روش معمول را برای ورود محصولات انتخاب کنید تا این مرحله از نحوه ساخت فروشگاه در اینستاگرام شما نیز تکمیل شود.

2- ایجاد یک محصول فروشگاهی در فیس بوک با Shopify یا BigCommerce

در مرحله دوم از ساخت فروشگاه اینستاگرام ، در صورتی که تمایل به ایجاد محصول از طریق گزینه Manual یا دستی اکانت فیسبوک تان را ندارید، می توانید محصولات خود را در یکی از پلتفرم های تجارت الکترونیک مانند Shopify یا BigCommerce ایجاد کنید؛ این ها از پلتفرم های فروشگاه ساز محبوب با امکان اتصال به اکانت فیس بوک شما و در نتیجه راه اندازی فروشگاه اینستاگرام هستند.

این ابزارها امکانی را برای شما فراهم می کنند که بتوانید پروسه آموزش ساخت فروشگاه در اینستاگرام را برای ایجاد و فروش محصولات خود راحت تر کنید. شما می توانید بر روی دکمه همگام سازی که در این پلتفرم ها قرار داده شده است ضربه بزنید. با این کار پنجره ای باز می شود که می توانید از لیست نمایش داده شده در آن، اکانت فیسبوک خود را پیدا و بر روی آن ضربه بزنید.

در ادامه، دستورالعمل هایی که برای اتصال فروشگاه تان به اکانت فیسبوک را مشاهده می کنید دنبال کنید تا در نهایت بتوانید از طریق شبکه اجتماعی فیسبوک، محصولات خود را مدیریت و با استفاده از بخش چت فیسبوک با مشتریان خود در تعامل باشید و به پرسش های آنها پاسخ دهید.

آموزش ساخت فروشگاه در اینستاگرام,راه اندازی فروشگاه اینستاگرام,ساخت فروشگاه اینستاگرام

 

3- اتصال فروشگاه فیس بوک به اکانت بیزینسی اینستاگرام که از قبل ساخته اید

در ساخت فروشگاه اینستاگرام ، هنگامی که می خواهید اکانت بیزنسی اینستاگرام خود را فعال کنید، بخشی برای متصل کردن اکانت خود به صفجه فیسبوک تان وجود دارد که توصیه می کنیم با فعال کردن این مورد، از امکانات بیشتری که در اینستاگرام در اختیارتان قرار می گیرد استفاده کنید. شما حتی می توانید در صورت نیاز، اکانت فیسبوک خود را نیز تغییر دهید و به کسب و کار آنلاین تان بدون هیچ مشکلی ادامه دهید.

اما برای این که بدانید چطور می توانید حساب خود را برای ساخت فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام به فیسبوک تان متصل کنید، لازم است مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد پروفایل خود در اینستاگرام شوید و گزینه ویرایش پروفایل که در زیر متن معرفی بایو وجود دارد را انتخاب کنید.
  • در بخش پایینی و بعد از اطلاعات عمومی خود از گزینه page بر روی عبارت connect or create ضربه بزنید.
  • در نهایت با مشخص کردن صفحه فیسبوک خود، حساب اینستاگرام تان را به آن متصل کنید یا اگر اکانت فیسبوک ندارید، گزینه create a new facebook page را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی می توانید صفحه فیسبوکی را به نمایه اینستاگرامتان جهت تکمیل مراحل ساخت فروشگاه اینستاگرام اضافه کنید که مدیر آن صفحه بوده باشید؛ برای مطمئن شدن از این مورد، می توانید تنظیمات فیسبوک تان را بررسی کنید که آیا نقش مدیر دارید یا خیر.

آموزش ساخت فروشگاه در اینستاگرام,راه اندازی فروشگاه اینستاگرام,ساخت فروشگاه اینستاگرام

 

این مقاله ادامه دارد … 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود