آشنایی کامل با الگوریتم دنس گوگل

آخرین الگوریتم گوگل,الگوریتم دنس گوگل,الگوریتم گوگل دنس

دنس گوگل یکی از الگوریتم‌های بسیار جالب موتور جستجوی گوگل است. اگر شما در زمینه سئو مطالعه داشته باشید، حتما تا به حال اصطلاح گوگل دنس را شنیده‌اید. این الگوریتم عملکرد بسیار جالبی دارد که در ادامه به معرفی کامل آن میپردازیم.   

هرساله سایت‌های زیادی وارد دنیای کسب و کار آنلاین می‌شوند؛ در نتیجه، رقابت سخت‌تر و بیشتر می‌شود. گوگل برای اینکه بتواند رتبه‌های برتر را در صفحه نتایج بین سایت‌های مختلف تقسیم کند، نیاز دارد تا تجربه کاربران را در نیز در این انتخاب دخیل نماید.

با پیشرفت تکنولوژی و اینترنت و دسترسی به آموزش‌های بسیار خوب در زمینه سئو سایت، بسیاری از سایت‌ها در رقابت تنگاتنگ با یکدیگر قرار دارند. در مواقعی که اصول سئو به درستی پیاده‌سازی شده‌اند و محتوای باکیفیت و یونیک بر روی سایت قرار دارد، انتخاب برای گوگل نیز سخت می‌شود!

از آنجایی که گوگل همیشه کاربران را در اولویت قرار می‌دهد، برای انتخاب جایگاه سایت‌هایی که در عبارت‌های کلیدی یکسان کاندید شده‌اند، از کاربران کمک می‌گیرد. اما چگونه؟ 

الگوریتم رقص گوگل دقیقا چیست؟

آخرین الگوریتم گوگل,الگوریتم دنس گوگل,الگوریتم گوگل دنس

الگوریتم دنس گوگل یا رقص گوگل یکی از الگوریتم‌های بسیار جالب موتور جستجوی گوگل است که با تغییر جایگاه و رتبه یک سایت در صفحه نتایج و بررسی رفتار کاربران، رتبه‌بندی سایت‌های مختلف در عبارت‌های کلیدی یکسان را انجام می‌دهد.

گوگل با استفاده از الگوریتم دنس، در برخی از بازه‌های زمانی نامشخص، رتبه سایت‌ها در نتایج جستجو را به صورت موقت بالا و پایین می‌کند. در این فاصله، سایت‌هایی که محتوای تازه‌تری دارند شانس دیده‌ شدن پیدا می‌کنند!

درست در همین مرحله است که گوگل رفتار کاربران را در مواجهه با سایت‌ها و محتواهای جدید بررسی می کند. چنانچه رضایت‌ کابران تامین شود، گوگل رتبه سایت‌ها را بعد از مدتی ارتقا می‌دهد. اگر کاربران ناراضی باشند، مجدد رتبه سایت مدنظر سقوط می‌کند.

شاید برای شما این سوال مطرح شود که گوگل چگونه رضایت کاربران را ارزیابی می‌کند؟ در ادامه معیارهای الگوریتم دنس گوگل برای بررسی میزان رضایت کاربران را توضیح می‌دهیم.

معیارهای سنجش رضایت کاربران در الگوریتم گوگل دنس

الگوریتم موتور جستجوی گوگل,الگوریتم های جالب,الگوریتم های گوگل

گوگل برای اینکه بتواند به صورت منصفانه رتبه‌های برتر خود را بین سایت‌های مختلف هنگام رقابت در عبارت‌های کلیدی مشترک تقسیم کند، الگوریتم رقص را ایجاد کرده است. الگوریتم گوگل دنس از تعدادی معیار مشخص برای ارزیابی استفاده می‌کند که عبارت‌اند از:

  • مدت زمانی که کاربر در سایت سپری می‌کند
  • میزان دریافت کلیک در صفحه نتایج
  • تعداد صفحاتی که کاربر در سایت ‌شما بازدید می‌کند
  • تعداد ورود و خروج کاربران

الگوریتم دنس گوگل با استفاده از معیارهایی که به آنها اشاره کردیم، رفتار کاربران را زیر نظر می‌گیرد. چنانچه تعداد کلیک‌های یک سایت و ترافیک ورودی آن زیاد باشد، نشان می‌دهد که بر روی تایتل و توضیحات متا به خوبی کار شده و از نظر کاربران جذاب است.

در مقابل اگر تعداد ورود و خروج زودهنگام از سایتی زیاد باشد، گوگل متوجه می‌شود که محتوای ارائه شده به کاربر برای او جذاب نیست و کم‌کم آن را در نتایج گوگل در رتبه‌های پایین‌تر قرار می‌دهد. حتی در موارد بسیاری آن را از صفحه اول به سایر صفحات می‌برد.

یکی دیگر از معیارهای دنس گوگل، میزان ماندگاری کاربر در سایت است. گوگل مدت زمانی که کاربر در سایت سپری می‌کند را محاسبه می‌کند و آن را به عنوان یکی از مهم‌ترین ملاک‌های خود هنگام رتبه‌بندی در نظر می‌گیرد. هرچه کاربر مدت زمان بیشتری در سایت سپری کند، گوگل متوجه می‌شود که محتوا و تجربه‌ی کاربری سایتی که کاربر در آن قرار دارد، دارای کیفیت مطلوب‌تر و بهتری است.

اگر کاربر در سایر صفحات سایت شما نیز جابه جا شود، امتیاز مثبتی برای شما محسوب می‌شود. این مسئله مستقیما بر time on site شما تاثیر می‌گذارد و جذاب بودن سایت و محتوای شما به گوگل را اثبات می‌کند.

بهترین کار در زمان دنس گوگل

الگوریتم های گوگل برای سئو,الگوریتمهای جدید گوگل در سئو,دنس چیست

زمانی که سایت شما در دنس قرار می‌گیرد انجام چند کار بسیار ضروری است. گوگل این شانس را برای شما ایجاد کرده تا در صفحه نتایج در جایگاه بهتری قرار بگیرید؛ در نتیجه بایستی از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنید. راضی نگهداشتن کاربران در واقع مهم‌ترین کاری است که برای این منظور می‌توانید انجام دهید.

  • سعی کنید تیترهای جذاب و ترغیب کننده بنویسید.
  • لینک‌های داخلی مرتبط و مفید ایجاد کنید. 
  • محتوای خود را بروزرسانی کرده و کیفیت آن را بالا ببرید.
  • از تصاویر جذاب و کاربرپسند استفاده کنید.
  • المان‌های بصری جدید و جذاب در صفحه مورد نظر اضافه کنید. 

جمع‌بندی:

دنس گوگل یا به عبارتی رقص گوگل حالتی است که سایت شما در یک بازه‌ی زمانی خاص، در یک یا چند عبارت کلیدی که بر روی آن کار کرده‌اید، در صفحه نتایج بالا می‌آید. سپس رتبه‌ی سایت شما دائما جابه‌جا می‌شود. به عنوان مثال، رتبه شما از 7 به 4 می‌رسد. سپس از 4 به 5 و مجدد از 5 به 3.

در این حالت، گوگل سایت شما را با استفاده از بازخوردهایی که از کاربران به دست می‌آورد، ارزیابی می‌کند و بعد از مدتی جایگاه شما در صفحه‌ی نتایج ثابت می‌شود.

دقت داشته باشید که قرار گرفتن در دنس گوگل همیشه هم با ارتقا رتبه همراه نیست! اگر جایگاه شما از پایین به سمت بالا در حال جابه جایی است، نشانه‌ی خوبی است؛ اما چنانچه عکس این موضوع اتفاق بیفتد اصلا خوب نیست و در واقع نشان‌دهنده اسپم شدن صفحه شما در گوگل می‌باشد. به عنوان مثال، اگر جایگاه سایت شما از صفحه اول به دوم و از نتایج بالاتر به سمت نتایج پایین‌تر تغییر کند، در واقع این صفحه از سایت شما اسپم شده است. 

دقت داشته باشید که با استفاده از الگوریتم رقص می‌توانیم در عبارت‌هایی که وارد دنس شده، جایگاه سایت خود را بهبود ببخشیم و برای گرفتن رتبه بهتر تلاش کنیم.

اما نقطه مقابل این مسئله یعنی اسپم شدن نیز در کمین است. در صورتی که محتوای بی‌کیفیت و نامرتبط به کاربر ارائه دهید و یا اینکه کیفیت سایت شما از نظر سرعت و زمان لود صفحه پایین باشد، قطعا جایگاه شما در زمان رقص گوگل افت پیدا خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود