مهم

5 روش بهبود بانس ریت سایت

bounce rate در گوگل آنالیتیکس,bounce rate سایت,بانس ریت سایت
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 11 امتیاز : 5]

در این مقاله آموزش سئو، به معرفی روش های کاهش bounce rate سایت می پردازیم و علت نیاز به کاهش بانس ریت سایت را برای شما عزیزان مطرح می کنیم.

بانس ریت سایت چیست؟ تعریف بانس ریت (bounce rate) یا نرخ پرش سایت به این صورت است که، بانس ریت نشان دهنده درصدی از بازدید کنندگان سایت است که در وبسایت شما فرود آمدند و قبل از این که صفحه دوم را باز کنند، سایت شما را ترک می کنند. شما می توانید نرخ پرش سایت خودتان را با استفاده از گزینه bounce rate در گوگل آنالیتیکس مشاهده کنید.

حالا در صورتی که فکر می کنید نرخ پرش سایت خیلی مهم نیست و مادامی که کاربران سایت شما را باز می کنند، فارغ از این که چه مدت در سایت شما می مانند و یا چه تعداد صفحه را باز می کنند و حداقل می دانند که کسب و کار شما وجود دارد، باید بگوییم که کاملا اشتباه می کنید. هر چه بازدید کنندگان بیشتر در سایت شما بمانند، شما زمان بیشتری دارید تا آن ها را به مشترکین و مشتریان خودتان تبدیل کنید. اما چطور می توانید کاربران را قانع کنید که در سایت شما بیشتر بمانند و صفحه های بیشتری را ببینند؟

خوشبختانه، چند روش ساده و رایگان وجود دارد که می توانید با استفاده از آن، نرخ پرش وبسایت خودتان را بهبود بخشیده و کسب و کار خودتان را توسعه دهید.

معرفی 5 روش کاهش بانس ریت یا نرخ پرش وب سایت

در ادامه، پنج روش را به شما معرفی می کنیم که با استفاده از آن، می توانید نرخ پرش وب سایت خودتان را بهبود بخشید.

  1. ایجاد محتوا به صورت پایدار

ایجاد کردن محتوا به صورت پایدار یکی از بهترین روش ها برای نگاه داشتن کاربران به مدت طولانی تر در سایت و ترغیب آن ها برای مشاهده صفحات دیگر می باشد. محتوای مفید و جذاب باعث ایجاد شدن ترافیک برای وبسایت شما می شود. زمانی که ترافیک ایجاد می شود، کاربران زمان بیشتری را در سایت شما می مانند، مطالب را مطالعه می کنند و در نهایت به مشترک یا مشتری شما تبدیل می شوند. در واقع، بر اساس HubSpot، شرکت هایی که در هر ماه بیش از 16 پست وبلاگ را منتشر می کنند، 4.5 برابر مشتری هدایت شونده بیشتری نسبت به شرکت هایی به دست می آورند که صفر تا چهار پست وبلاگ در ماه منتشر می کنند.

در نتیجه، شما باید یک برنامه تولید محتوایی داشته باشید که پایدار بوده و مطالب متنوعی را برای همه ارائه دهید. همه افراد از محتوای متنی لذت نمی برند در نتیجه شما باید از قالب های مختلف مانند محتوای متنی، ویدئویی، اینفوگرافیک، فایل های صوتی و غیره استفاده کنید.

یکی دیگر از نکات بسیار مهم برای محتوا، اجرای زمینه لینک سازی داخلی می باشد. لینک های مفید و مرتبط داخلی که در محتوای شما پراکنده شده اند، می توانند باعث راهنمایی کاربران به دیگر قسمت های جذاب سایت شده و باعث شود که آن ها سایت شما را بیشتر مطالعه کنند.

  1. اضافه کردن تصاویر و ویدئو

همانطور که در رابطه با استفاده از انواع قالب های محتوایی صحبت کردیم، برای بهبود نرخ پرش سایت شما حتما باید تصاویر و ویدئوهای زیبا را به وبسایت خودتان اضافه کنید. بسیاری از کاربران زمان زیادی را برای مطالعه محتوای وبسایت صرف نمی کنند در نتیجه شما باید با تصاویر و ویدئو، توجه آن ها را جلب کنید

شما باید تصاویر و ویدئوهای با کیفیت را به صفحه اصلی خودتان اضافه کنید تا توجه بازدید کنندگان را به محض ورود به سایت، جلب کنید. بسیاری از وبسایت ها این کار را می کنند و در عین حال سعی می کنند که صفحه اصلی کاملا ساده باشد، مثلا وبسایت Panera را مشاهده کنید.

bounce rate در گوگل آنالیتیکس,bounce rate سایت,بانس ریت سایت

در صورتی که شما ابزار کافی برای استخدام یک عکاس را ندارید، می توانید هزاران عکس زیبا و رایگان را بر روی سایتی مانند Unsplash مشاهده کنید.

  1. بهبود سرعت سایت

شاید شما تا کنون نمی دانستید، اما سرعت وبسایت شما برای بهبود نرخ پرش وبسایت شما اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع بر اساس گوگل، 53 درصد از بازدید کنندگان سایت های موبایل، در مواجهه با صفحه ای که مدت زمان بارگذاری اش بیشتر از 3 ثانیه باشد، آن را ترک می کنند و برای هر ثانیه طولانی تر در بارگذاری سایت، احتمال پرش کاربران از سایت شما به صورت محسوس افزایش پیدا می کنند. در نتیجه شما نباید بازدید کنندگان وبسایت خودتان را منتظر بگذارید!

شما می توانید از ابزاری مانند GTmetrix استفاده کنید تا سرعت وبسایت خودتان را تست کنید. این ابزار نه تنها سرعت سایت شما را نشان می دهد، بلکه توصیه هایی برای بهبود آن را هم ارائه می کند. در صورتی که شما یک وبسایت بر روی وردپرس دارید، می توانید از بعضی از پلاگین ها مانند WP Smush و W3 Total Cache استفاده کنید تا سرعت سایت خودتان را بهبود بخشید.

  1. تست A/B

همانطور که شما تلاش دارید تا نرخ پرش وبسایت خودتان را بهبود بخشید، نباید آن را به شانس واگذار کنید. شما باید همه موارد را با تست A/B بررسی کنید تا مشخص شود چه چیزی برای سایت شما مفید است و چه چیزی خیر. ممکن است شما با مشاهده موضوعات کوچکی که باعث می شود کاربران وبسایت شما را ترک کنند، شگفت زده شوید. حتی ممکن است مثلا رنگ دکمه فراخوان عمل شما باعث شود که کاربران سایت شما را ترک کنند.

در نتیجه شما باید تست های A/B را اجرا کنید و تمام ابعاد وبسایت خودتان را بررسی کنید. مثلا آیا با اضافه شدن یک پاپ آپ به صفحه اصلی شما، نرخ پرش بهبود پیدا می کند و یا باعث می شود که یک صفحه دیگر دچار مشکل شود؟ آیا تغییر فونت سایت باعث می شود که کاربران به وبسایت جذب شوند؟ آیا نمایش و یا پنهان کردن نوار پیشرفت، باعث می شود که نرخ پرش شما بهبود یابد یا بدتر شود؟ وقتی می گوییم باید همه چیز را به روش A/B تست کنید، واقعا منظور ما همه چیز است!

  1. هدف گیری کاربرانی که سایت را ترک کرده اند

آیا می دانستید که بیش از 70% از افرادی که وبسایت شما را ترک می کنند دیگر هیچ وقت به آن باز نمی گردند؟ در صورتی که شما همین الان نرخ پرش سایت خودتان را بهبود ندهید، قطعا مشتری های بسیار زیادی را از دست می دهید. یک روش موثر برای جلوگیری از کاهش مشتریان و کاربران و بازگرداندن آن ها به وبسایت و در نهایت تبدیل کردن آن ها به مشترکین و یا مشتریان جدید، استفاده از پاپ آپ در زمان قصد خروج کاربر می باشد.

بانس ریت سایت چیست,بهبود بانس ریت,تعریف بانس ریت

پاپ آپ هایی که بر اساس قصد خروج ارائه می شوند می توانند نشان دهند که کاربران چه زمانی سایت شما را ترک می کنند و سپس یک پیام هدفمند را در همان زمان، به آن ها ارسال می کند. این پیام پاپ آپ می تواند بازدید کننده را ترغیب کند تا ایمیل خودش را در سایت شما قرار دهد، Lead magnet یا عامل جلب توجه مشتری را دانلود کند و یا حتی اگر سایت شما، سایت فروشگاهی است، می توانید به کاربر پیشنهاد تخفیف بدهید. در نتیجه، این پاپ آپ های خروجی نه تنها می تواند باعث بهبود نرخ پرش وبسایت شما شود، بلکه می تواند در بعضی از موارد باعث افزایش فروش سایت شما هم بشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود