9 نمونه بازاریابی درونگرا – قسمت دوم

بازاریابی اینترنتی درون گرا,بازاریابی اینترنتی درونگرا,بازاریابی درونگرا

یرخی از نمونه بازاریابی درونگرا را در قسمت قبلی با هم بررسی کردیم. مواردی چون پست های وبلاگی، اینفوگرافیک، مقاله سفید و کتاب های الکترونیکی. در اینجا این نمونه ها را ادامه میدهیم.

نمونه 5 : مطالعات موردی (یا تمرکز بر روی مشتری)

فرض کنید شما مالک یک کسب و کار در بازار نرم افزار های مدیریت رسانه های اجتماعی هستید، مانند همان مثالی که در ابتدای کار مطرح کردم.

در حالی که شما در حال بررسی وبلاگ یکی از شرکت های مد نظر خودتان هستید، شما به یک مورد مطالعاتی یا کیس استادی می رسید. این کیس استادی، داستان شرکت را می گوید – که به طور عجیبی شبیه به شرکت شما می باشد – که این شرکت نرم افزاری را سال پیش خریده است و از آن زمان تا کنون، این نرم افزار بازدهی مثبتی برای آن شرکت داشته است.

این نرم افزار، باعث شده تفاوت های محسوسی برای آن مشتری ویژه ایجاد شود.

به صورت طبیعی، شما با خودتان فکر می کنید که : “خب این نرم افزار برای من هم کار می کند درسته؟”

این قدرت یک مورد مطالعاتی می باشد. این کیس استادی به افرادی که در آستانه خرید محصول یا خدمات خاصی هستند، نشان می دهد که محصول یا خدمت شما برای افراد دیگر درست مانند شما مفید بوده است. همین اشاره کوچک می تواند باعث شود که شما قانع شوید مگر نه؟

نمونه 6 : یک وبینار

القای یک شخصیت زنده در محتوای کتبی شما، همیشه کار ساده ای نیست.

درست، غیر رسمی بودن نسبی پست های وبلاگ به شما این امکان را می دهد که شوخ طبعی خودتان را هم به کار ببرید؛ اما، وقتی که بحث مقاله های سفید و کتاب های الکترونیکی که رسمیت بیشتری دارند مطرح می شود، با خودتان می گویید کاش می شد که چیز دیگری را به این محتوا اضافه کرد … مثلا یک انسان زنده!

اینجا می توانید از یک وبینار استفاده کنید.

وبینار، یک سمینار اینترنتی می باشد. یعنی محتوای مبتنی بر سخنرانی که به مخاطبین خاص وب سایت ارائه می شود. با این قالب یک عضو (یا چندین عضو) از تیم محتوای شما این فرصت را دارند که اطلاعات ارزشمندی را به کاربران ارائه کنند و این کار را در یک حالت کاملا جذاب و سرگرم کننده انجام دهند.

بازاریابی اینترنتی درون گرا,بازاریابی اینترنتی درونگرا,بازاریابی درونگرا

حضور یک فرد واقعی و با ادراک حتی اگر بدون تصویر و فقط به صورت صوت باشد، این احساس را ایجاد می کند که برند شما یک رابطه مستقیم با مشتری های احتمالی دارد. در حالی که مشتریان احتمالی شما می توانند بدون حضور افراد مستعدی که محتوای پست های شما، مقاله های سفید و یا کتاب های الکترونیکی شما را ایجاد کرده اند این محتوا را درک کنند، اما وبینار ها تاثیر متفاوتی دارند.

همچنین، شما می توانید از مشتری های بالقوه خودتان برای شرکت در یک وبینار بخواهید که اطلاعات تماس خودشان را در اختیار شما قرار دهند به همین دلیل وبینار ها یکی از بهترین روش های ایجاد مشتری های هدایت شونده می باشند.

نمونه 7 : یک پادکست

شما می توانید هر چقدر می خواهید با این پادکست ها لطیفه بگویید و بامزه باشید. این روزها، نشر پادکست خیلی جذاب است.

(ممکن است چند سال دیگر از این حرف پشیمان شوم. اما فعالیت در زمینه تولید محتوا این چیز ها را هم دارد!)

 درست مانند وبینارها، این قالب پادکست به شما این امکان را می دهد تا به برند خودتان نوعی شخصیت بدهید. به این روش، وقتی که مشتری های احتمالی شما می خواهند تصمیم نهایی خودشان را بگیرند، آن ها شما را به عنوان یک منبع با ارزش و قابل اعتماد به یاد می آورند.

نشر پادکست ها اصلا کار دشواری نیست. اگر یک لپتاپ و چند میکروفون داشته باشید و حداقل یک همکار داشته باشید که صدایش هم خیلی شبیه گوینده های رادیو نباشد، شما می توانید این کار را انجام دهید.

اگر شما یک قسمت 30 دقیقه ای در هفته پادکست منتشر کنید، شما تبدیل به یک برند جذاب می شوید که مشتری های احتمالی در طول رفت و آمد های کاری خودشان در صبح اول هفته به سراغ شما می آیند.

نمونه 8 : تولید ویدیو

من نمی خواهم آمار بازاریابی ویدیویی را که همیشه پیش روی شما بوده را دوباره تکرار کنم و به گفتن چند جمله اکتفا می کنم :

محتوای ویدئویی بسیار قوی می باشد. این محتوا جذاب و رو به رشد می باشد و مهم تر از همه، تاثیر بسیار بالایی دارد. وقتی که افراد صفحه های فیسبوک و اینستاگرام را بالا و پایین میکنند، دوست دارند ویدئو ببینند.

شما دلیل این موضوع را هم احتمالا می دانید : این ویدئو ها باعث می شود که برند در زندگی مشتریان نفوذ کند.

در حالی که بهتر است محتوای کتبی شما حالت طولانی تری داشته باشد، ویدئو ها در بهترین حالت سایز کمی دارند. همیشه در این موارد استثنا هم دیده می شود، اما معمولا کاربران رسانه های اجتماعی خیلی به ویدئو هایی که بیشتر از یک یا دو دقیقه هستند، علاقه ای ندارند.

علاوه بر این، ویدئو ها شما را قادر می سازند تا محتوای خودتان را به صورت قابل درک تری ارائه کنید. یک مشتری احتمالی ممکن است وقت کافی برای شرکت در یک وبینار را نداشته باشد، اما احتمالا او می تواند یک یا دو دقیقه زمان بگذارد و از طریق یک ویدئو کوتاه، موضوعات اصلی را بررسی کند.

البته که اگر شما بتوانید مشتری احتمالی خودتان را راضی کنید که در وبینار شرکت کند و در ازای آن از او اطلاعات تماسش را بگیرد خیلی خوب است، اما اگر شما بتوانید برای خودتان به عنوان یک شرکت تولید کننده ویدئو هم شهرتی دست و پا کنید، قطعا برای شما مفید خواهد بود.

نمونه 9 : بهینه سازی موتور جستجو

فکر می کنم بهترین روش برای تمام کردن این بحث در رابطه با بازاریابی اینترنتی درونگرا، صحبت در رابطه با موضوعی است که باعث می شود هشت روش قبلی تاثیر بیشتری داشته باشند! بله درست حدس زدید … می خواهیم در رابطه با بهینه سازی موتور جستجو صحبت کنیم.

سئو یک کلمه گسترده است و خود این کلمه اشاره به مجموعه ای گسترده از فعالیت ها دارد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید (و قطعا باید استفاده کنید!) تا محتوای سایت شما در نتایج موتورهای جستجو بهتر دیده شود.

مهم نیست که کتاب الکترونیک شما چقدر خوب است یا پادکست های شما چقدر موثر است، زیرا اگر مشتری های احتمالی نتوانند در نتایج جستجوی ارگانیک خودشان به سایت شما برسند، قطعا این محتوای شما تاثیری نخواهد داشت. این یعنی شما باید بتوانید محتوای خودتان را به صفحه اول نتایج موتور جستجو برسانید و در حالت ایده آل آن را به قسمت میانی یا بالای صفحه بیاورید.

بازاریابی ویدیویی,بهینه سازی محتوای وب سایت,نمونه بازاریابی درونگرا

در غیر این صورت شما نمی توانید هیچ کسی را به وبسایت خودتان بیاورید!

سئو داخلی شامل تمام کار هایی است که شما به صورت مستقیم بر روی وبسایت خودتان انجام می دهید تا محتوای شما در SERP، بهتر دیده شود. در سطح کلی، سئو داخلی یعنی تولید کردن محتوای با کیفیت و تولید شده توسط افراد حرفه ای که واقعا پاسخگوی سوالات جستجو شده توسط کاربران باشد و بتواند مشکلات آن ها را حل کند. در سطح جزیی تر، سئو داخلی یعنی بهینه سازی محتوای وب سایت برای کلمات کلیدی خاص جهت تضمین این که وقتی افراد عبارت های خاصی را جستجو میکنند، موتور جستجو سایت شما را در ارتباط با آن کلمه کلیدی نمایش دهد.

سئو خارجی نیز شامل تمام کار هایی می باشد که شما خارج از سایت خودتان انجام می دهید. در اصل، هدف این کار، این است که وبسایت های مشهور لینک محتوای شما را در سایت خودشان قرار دهند. هر لینک به موتور جستجو نشان می دهد که محتوای شما قوی است و ازین رو، باعث می شود که رتبه ارگانیک شما بالا برود.

من خیلی ساده این موضوعات را توضیح دادم اما شما لب کلام را متوجه شدید؛ سئو یکی از مهم ترین بخش های بازاریابی درونگرا می باشد زیرا اگر مردم از سایت شما مطلع نباشند، قطعا از آن بازدید نمیکنند.

و حالا اگر نمی دانستید، حالا می دانید که باید چه کار بکنید

اینم از این دوستان من؛ 9 نمونه بازاریابی درونگرا و یا 9 روش مختلف برای رسیدن به افراد شایسته برای محصول یا خدمات شما از طریق وبسایت و آشنا کردن آن ها با برند عالی خودتان.

البته که همه این روش ها قرار نیست برای شما عالی باشند. در واقع، شما باید یکی دو روش را انتخاب کنید که برای برنامه های بازاریابی کلی شما، مناسب باشد.

و نکته جالب اینجاست! به هیچ وجه قرار نیست شما در زمینه بازاریابی اینترنتی درون گرا همه فن حریف شوید تا به موفقیت برسید. درست مثل هر چیز دیگری در بازاریابی، شما باید امتحان کنید، آزمون و خطا کنید و اشتباه های خودتان را شناسایی کنید تا به موفقیت برسید.

وقتی که بتوانید در رابطه با روش هایی که بهترین تاثیر را برای شما دارند به تعادل رسید، مشتری های هدایت شونده درست پشت درب سایت های شما صف خواهند کشید!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود