
افزایش بازدید سایت ارگانیک از گوگل موثرترین استراتژی بلند مدت برای رشد یک وب سایت یا وبلاگ است. اگرچه ممکن است مدتی طول بکشد، بهینه سازی سایت ها در موتورهای جستجو (SEO) می تواند بازدهی بسیار بهتری نسبت به تبلیغات پولی، وبلاگ نویسی و تقریباً هر تاکتیک بازاریابی آنلاین دیگری ارائه دهد. مشکل اینجاست که هیچ میانبری برای یادگیری نحوه افزایش بازدید ارگانیک وجود ندارد.
در این مقاله، ما قصد داریم شما را از طریق هفت استراتژی راهنمایی کنیم تا به شما در افزایش ترافیک ارگانیک به وب سایت خود کمک کنید. بیاید خیلی سریع برویم سر اصل مطلب و یاد بگیریم به جز سئو سایت به چه نکات دیگری باید توجه ویژه ای داشته باشیم.
چگونه بازدید واقعی سایتمان را افزایش دهیم (با اولویت ورودی گوگل)
1. افراد هدف نیز بخش ها را می پرسند
ممکن است قبلاً با بخش های سؤالات متداول افراد در نتایج جستجوی Google آشنا شده باشید . آنها باکسهای پاسخ هستند که در زیر نتیجه اول گوگل ظاهر می شوند. آنها شامل سوالات مربوط و پرتکرار نسبت به کلمه یا عبارت جستجو شده هستند. هر سؤال دارای یک پاسخ مختصر است که از یک وب سایت گرفته شده است، به علاوه یک پیوند به آن صفحه:
این کاملا درست است که این امکان گوگل برای سایت ها یا کلمات فارسی زیاد دیده نمی شود اما این به آن معنا نیست که کاربردی ندارد!!! دقت کنید لطفا:
یک راز و نکته بسیار مهم این است که من برای سایت نیوسئو از نسخه های انگلیسی کلمات کلیدی مد نظرم الگور برداری می کنم. مثلا اگر میخواهم سوالات یا نیازها یا حتی کلمات کلیدی پرجستجو مردم را به دست بیاورم که در سایتم استفاده کنم، نسخه انگلیسی آن کلمات یا عبارات کلیدی را جستجو می کنم. درست مثل تصویر بالا و استفاده آن در همین محتوا …
2. کلمات کلیدی که فراموش کرده اید را پیدا کنید
منظور از این کلمات کلیدی آنهایی ست که رقبای شما از ان ها برای گرفتن ورودی های بیشتر از گوگل استفاده کرده اند اما شما نه! شما این کلمات را یا پیدا نکرده اید و یا فراموش کرده اید که چقدر مهم هستند و می توانند باعث افزایش بازدید سایت شما آن هم به صورت رایگان شوند.
پیدا کردن این عبارات کلیدی در سئو، نه تنها یک راه عالی برای افزایش بازدید وب سایت شما است، بلکه باعث بهبود رتبه سایت شما هم می شود. به علاوه تحقیق در مورد این کلمات کلی ایده جذاب، کاربردی و پولساز هم به شما می دهد.
برای پیداکردن یا تحقیق کلمات کلیدی حتما به بخش سئو محتوا دوره آموزش سئو نیوسئو سر بزنید.
3. بروزرسانی یا جدید کردن مطالب قدیمی
بروزرسانی محتوای قدیمی چیزی است که بسیاری از صاحبان سایت ها از آن غافل هستند. با گذشت زمان، برخی از پست های شما قدیمی می شوند. به عنوان مثال، اگر دو سال پیش مقایسه ای از شرکت های ارائه کننده خدمات سئو سایت ارائه کرده باشیم، ممکن است تغییرات زیادی را تا این لحظه تجربه کرده باشند و اگر ما محتوای خود را بروز نکنیم، اطلاعات اشتباه به مخاطب خود خواهیم داد.
اگر اطلاعات سایت شما به روز نباشد، کاربران آن را در جای دیگری جستجو می کنند. گوگل حتی به وب سایت هایی که به طور منظم محتوا را به روز می کنند با الگوریتم Query Deserves Freshness (QDF) پاداش می دهد. برخی از صفحاتی که در 30 روز گذشته به روزرسانی شده اند، SERP را تقویت می کند (تا زمانی که به روزرسانی ها واقعی باشند و فقط تغییر عنوان نباشند).
با توجه به تجربه ما بهتر است حداقل سالی یک بار تمام محتواهای سایت خود را مطالعه و بررسی کنید. آنهایی که ورودی های بیشتری داشته اند و درآمد بیشتری هم ایجاد کرده اند؛ باید اولویت داشته و علاوه بر بروزرسانی محتوایی آنها، باید نکات سئو آنها را هم بررسی کنید.
4. به دنبال کلمات کلیدی با رقابت کم و ارزش زیاد باشید
هنگام تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، اکثر افراد (صاحبان سایت ها یا کارشناسان سئو) کلماتی با جستجوهای متوسط را انتخاب می کنند. چون رقابت در این کلمات کمتر است و از طرفی ورودی های مناسبی هم از گوگل دارد، ساده تر و سریعتر به سایت ما ورودی سرازیر می کند. یعنی با این کلمات کلیدی سریعتر در گوگل رتبه می گیریم.
با این حال، هنوز هم تعداد زیادی کلمات کلیدی کم رقابت با حجم جستجوی متوسط را نادیده می گیرند.
با استفاده از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner می توانید حجم جستجو برای کلمات کلیدی خاص را شناسایی کنید. با Keyword Planner می توانید کلمات کلیدی را بر اساس میانگین جستجوهای ماهانه، از پایین ترین به بالاترین و بالعکس، سفارش دهید.
برای یک وب سایت جدید، هدف قرار دادن این نوع کلمات کلیدی می تواند راه مناسبی برای افزایش کمی در ترافیک باشد. برای بهترین نتایج ممکن، می توانید کلمات کلیدی را که می توانید با هم گروه بندی کنید، شناسایی کنید. به این ترتیب، می توانید از یک پست برای هدف قرار دادن چندین ورودی مختلف استفاده کنید.
5. عنوان و تگ Description پست های خود را به روز کنید
اگر در حال نوشتن پست هایی با کلیدواژه های خاص هستید، منطقی است که باید بر عملکرد آنها نظارت داشته باشید. یکی از شاخص های کلیدی برای عملکرد یک پست، تعداد کلیک هایی است که در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) دریافت می کند .
همانطور که ممکن است بدانید، این نتایج برتر در SERP ها هستند که بیشترین کلیک را دریافت می کنند – 75٪ از کل کلیک ها به سه نتیجه اول می روند
بنابراین، وقتی نوبت به سئو می رسد، اولین کار شما باید این باشد که پست هایی را در صفحه اول نتایج نشان دهید. این باید برای دریافت حداقل چند کلیک کافی باشد.
برای بهبود رتبه خود، توصیه می کنیم برچسب عنوان و توضیحات متا را برای آن پست تغییر دهید.
6. در مورد تغییرات الگوریتم گوگل به روز باشید و آنها را اجرا کنید
اگر طبق قوانین آنها عمل کنید، موتورهای جستجو می توانند به وب سایت شما با ترافیک بیشتری از آنچه فکر می کنید هدیه دهند.
با این حال، آنچه را که موتورهای جستجو می دهند، می توانند از بین ببرند. موتورهای جستجو به طور مداوم الگوریتم های خود را برای ارائه نتایج بهتر تنظیم می کنند. این بدان معناست که فاکتورهایی که هنگام رتبه بندی صفحات در نظر می گیرند می توانند در طول زمان تغییر کنند:
پیشنهاد من این است که لینک زیر را بوکمارک کنید و یا در جایی برای همیشه ذخیره کنید و هر هفته حداقل یک بار به آن سر بزنید. این صفحه مربوط به اطلاعات بروزرسانی های الگوریتم های گوگل است و شما علاوه بر مراجعه همیشگی به دوره آموزش سئو نیوسئو برای آگاهی از الگوریتم های جدید، بهتر است به این صفحه هم سر بزنید:
Google Search Status Dashboard
همین امروز ترافیک ارگانیک سایت خود را افزایش دهید!
هیچ رازی برای یادگیری نحوه افزایش ترافیک ارگانیک برای یک وب سایت وجود ندارد. همه چیز به انجام تحقیقات و پیداکردن ایده هایی که باید در مورد چه موضوعاتی بنویسید، و حفظ یک برنامه انتشار و بروزرسانی ثابت برمی گردد. با گذشت زمان، یک استراتژی محتوای عالی نتیجه خواهد داد و به ترافیک ارگانیک مکرر تبدیل می شود.
59 نظر در مورد مقاله “ 6 روش افزایش بازدید سایت کاملا واقعی و قطعی ” ثبت شده است