افزایش بازدید سایت بر اساس سئو – درس دوم

increase-website-traffic

اگر درس اول این مبحث را نخوانده اید حتما بر روی لینک زیر کلیک کنید و با تمرکز آن را بخوانید و سپس به مطالعه این مقاله بپردازید :

افزایش بازدید سایت بر اساس سئو – درس اول

اما در درس دوم می پردازیم به مقوله بسیار مهم لینک ها و تاثیرات مثبت و منفی آن ها

لینک‌ها داخلی، ورودی، خروجی

      1. anchor text لینک های ورودی:

همانطور که در بخش کلمات کلیدی بحث شد، این مورد یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای دستیابی به رنکی خوب است. بهترین حالت این است که در anchor text کلمه کلیدی داشته باشیم، با این حال، در صورت عدم وجود کلمه‌ی کلیدی در متن، مشکل خاصی بوجود نمی آید. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که نباید همیشه از anchor text یکسانی استفاده کرد، زیرا توسط گوگل مجازات می‌شوید. سعی کنید که از کلمات کلیدی هم‌ریشه و مترادف‌، یا خیلی راحت از نام سایتتان به جای آن استفاده کنید. (+3)

      2. مرجع لینک‌های ورودی:

علاوه بر anchor text، قابل اطمینان بودن سایتی که به شما لینک می‌دهد، نیز حائز اهمیت است. به طور کلی، سایت‌هایی که از PR گوگل بالاتری برخوردار هستند، قابل اطمینان در نظر گرفته می‌شوند. لینک‌های مربوط به سایت‌های ضعیف و مزرعه لینک[1]، می‌توانند آسیب جدی به شما وارد کنند، بنابراین به هر قیمتی هم که شده از آن‌ها اجتناب کنید . (+3)

      3. لینک‌ از سایت‌های مشابه:

بطور کلی، هر چه بیش‌تر، بهتر. ولی قابل اطمینان بودن سایت‌هایی که به شما لینک می‌دهند، از تعداد آن‌ها مهم‌تر است. همچنین، از موارد مهم دیگر، anchor text آن‌ها (و تنوع آن)، فقدان/ وجود کلمات کلیدی در آن، عمر لینک و … است. (+3)

      4. لینک‌ از سایت‌های .edu و .gov

از آنجا که سایت‌های .gov و .edu نسبت به دامنه های .com، .biz، .info و … قابل اطمینان‌تر هستند، بنابراین لینک‌هایشان نیز ارزشمند هستند. البته، به دست آوردن چنین لینک‌هایی کار سختی است. (+3)

      5. تعداد‌ backlinks

همانند فاکتور شماره 19، هر چه بیشتر، بهتر. ولی قابل اطمینان بودن سایت‌هایی که به شما لینک می‌دهند، از تعداد آن‌ها مهم‌تر است. همچنین، از موارد مهم دیگر، متن انکُر آن‌ها است که آیا حاوی کلمه‌ی کلیدی است یا نه، و اینکه چقدر از عمر آن‌ها گذشته‌ و … . (+3)

      6. anchor text لینک‌های داخلی:

اهمیت دارد ولی نه به اندازه‌ی anchor text لینک‌های ورودی(یا همان خارجی). (+2)

      7. حاشیه anchor text:

متنی که بلافاصله قبل و بعد از anchor text می‌آید، نیز دارای اهمیت است زیرا بیشتر نشان‌دهنده‌ی ارتباط لینک است – به این معنی که آیا لینک مصنوعی است یا بطور طبیعی در متن جریان می‌یابد. (+2)

      8. عُمر لینک‌های ورودی:

هر چه قدمت لینک بیشتر، بهتر. گرفتن لینک‌های جدید و زیاد در مدت کوتاهی، به خرید آن‌ها اشاره دارد.(+2)

      9. لینک از دایرکتوری‌ها:

با اینکه شدیداً به دایرکتوریِ موردنظر بستگی دارد، ولی می تواند مفید باشد. همانطور که در DMOZ لیست شده است، دایرکتوری یاهو و دایرکتوری‌های مشابه می‌توانند برای بالا بردن رنکینگ شما بسیار مفید عمل ‌کنند، ولی با این حال با داشتن خروارها لینک از دایرکتوری‌های PRO بی‌فایده یا حتی مضر خواهند شد، زیرا در صورتی‌که صدها یا هزاران از چنین لینک‌هایی داشته باشید، ممکن است به صورت لینک‌های spam در نظر گرفته شوند. (+2)

      10. تعداد لینک های خروجی در صفحه ای که به شما لینک داده است

هر چه کمتر برای شما بهتر است چرا که این موضوع لینک شما را با اهمیت جلوه می دهد.(+1)

      11. anchor های اسمی

anchor های اسمی که برای اهداف داخلی مفید هستند در عین حال برای سئو نیز مفید هستند چرا که تاکید مضاعف دارد که بخشی از صفحه، پاراگراف یا متن مهم است. در کد، anchor های اسمی به این صورت نمایش داده می شوند:

<A href= “#dogs”>Read about dogs</A>

که در آن “#dogs” ،anchor های اسمی می باشد.(+1)

      12. آی پی آدرس لینک ورودی:

گوگل انکار می کند که بین لینک های آمده از آدرس های آی پی یکسان تبعیض قائل می شود لذا برای گوگل آدرس آی پی دارای وزن یکسانی هستند. بینگ و یاهو لینک های آمده از یک آی پی را حذف کنند لذا همواره بهتر است که از آی پی های مختلف لینک بگیرید.(+1)

      13. لینک‌های ورودی از مزرعه‌های لینک و دیگر سایت‌های مشکوک:

اگر لینک‌‌دهی‌ها دوطرفه نباشند، احتمالاً تأثیری منفی بر سئو شما نخواهند گذاشت. ایده این است که تعیین مزرعه‌ی لینکی که به شما لینک می‌دهد خارج از کنترل شما است، بنابراین زمانی‌ که چنین سایت‌ هایی به شما لینک می‌دهند مجازات نمی‌شوید، زیرا خطا از جانب شما نبوده است. با این حال، با ایجاد بعضی تغییرات تازه در الگوریتم گوگل، عکس آنچه گفته شد رخ می‌دهد. علت این امر آن است که شما بایستی همیشه از مزارع لینک و دیگر سایت‌های مشکوک دور بمانید و یا اگر مشاهده کردید که به شما لینک می‌دهند، با webmaster آن‌ها تماس گرفته و از او تقاضای حذف لینک را کنید. (0)

      14. لینک‌های خروجی زیاد

گوگل به صفحاتی که شامل تعداد زیادی لینک باشند علاقه‌ای ندارد، بنابراین بهتر است که تعداد آن‌ها را زیرِ 100 تا برای هر صفحه نگهداریم. داشتن لینک‌های خروجی زیاد هیچ فایده‌ای برای رنکینگ شما نداشته و حتی ممکن است باعث بدتر شدن وضعیت شما هم بشوند. (-1)

      15. لینک دادن بیش از اندازه، لینک‌دادن اسپَم‌گونه[2]

زمانی‌که لینک‌های زیادی از سایت‌های مشابه داشته باشید، این کار برای رنکینگ شما بد می‌شود (حتی اگر رویه، لینک‌دادن درطرفه نباشد یا به سایت‌های همکار کم‌کیفیت لینک دهد) زیرا تداعی خرید لینک یا اسپمینگ است. در بهترین حالت، تنها بعضی از لینک‌ها برای رنکینگ سئو به حساب آورده می‌شوند.(-1)

      16. لینک‌های خروجی به مزارع لینک و دیگر سایت‌های مشکوک

برخلاف لینک‌های ورودی از مزارع لینک و دیگر سایت‌های مشکوک، لینک‌‌های خروجی به سایت‌های همکار کم‌کیفیت می‌توانند شما را درگیر کنند. شما باید بطور دوره‌ای وضعیت سایت‌هایی که به آن‌ها لینک داده می‌دهید را چک کنید زیرا بعضی اوقات سایت‌های خوب، سایت‌های همکار کم‌کیفیت می‌شوند و برعکس. (-3)

      17. لینک دادن غیر مستقیم

لینک دادن غیرمستقیم زمانی اتفاق می‌افتد که سایت A به سایت B لینک دهد، سایت B به سایت C لینک دهد، و سایت C باز به سایت A لینک دهد. این مثالی از ساده‌ترین رویه بود، ولی حالت‌های پیچیده‌تر هم ممکن است رخ دهند. لینک دادن غیرمستقیم شبیه به مبادله‌ی لینک‌دهی دوطرفه‌ی پنهان بوده و مجازات دارد. (-3)

البته ناگفته نماند که این نوع لینک دهی در آپدیت های اخیر گوگل تاثیر منفی پیدا کرده است.قبلا به این نوع تبادل لینک ، تبادل عنکبوتی گفته می شد که مفید هم بود …

      18. لینک‌های تک کاراکتری

زمانی‌که شما لینکی تک کاراکتری یا خیلی عریض دارید، از دید کاربران پنهان می‌ماند، بنابراین کسی روی آن کلیک نکرده و واضح است که این لینک فقط برای تحت تأثیر قرار دادن موتورهای جستجو است. (-3)

33 نظر در مورد مقاله “ افزایش بازدید سایت بر اساس سئو – درس دوم ” ثبت شده است
  1. مقدم

    سلام ما میتونیم سایت هایی با دامنه edu خریداری کنیم یا امکانش نیست و فقط بایدir وcom تهیه کنیم؟


    • محمد نصیری

      سلام و درود بر شما
      خیلی امکان تهیه دامنه edu به صورت شخصی نیست.


  2. رساله معماری

    سلام و عرض ادب
    ایا تعداد لینک های داخلی در سئو موثر است؟ یا فقط انکرلینک ها موثر می باشند؟


    • امیر قمصری

      درود بر شما.
      لطفا به مقاله های قبلی که در همین زمینه در سایت نیوسئو قرار گرفته است مراجعه فرمایید.


  3. فاطمی

    سلام به نظرم تولید محتوای بهینه و مناسب و کاربرپسند خیلی در افزایش بازدید به سایت تاثیر گذار باشه ممنون از شما


  4. اشراقی

    بسیار عالی استفاده کردم مورد 3 و 5 خیلی جالب بودند فک نمی کردم تعداد بک لینک مهم باشه


  5. sahar

    آی پی آدرس لینک ورودی برام خیلی جالب بود تا به حال نشنیده بودم . پس باید از آی پی های مختلف لینک بگیریم .


  6. فاطمه کوهستانی

    من همیشه تو DMOZ بک لینک میگیرم ولی همونطور که گفتید لینک از دایرکتوری‌ها ممکن است به صورت لینک‌های spam در نظر گرفته بشن .


  7. دوستدار گوگل

    سلاااااااام ممنون واسه مطالبی که میذارین، خیلی خیلی عالی هستن
    مخصوصا نتیجه های انتهای پستاتون خیلی مفیدن
    فقط یه پیشنهاد دارم خیلی خوب می شد اگه یه زیرمجموعه به نام درس هایی از خودتون رو در قالب تمرین میذاشتین تا ما بتونیم کارایی رو که میکنیم با شما چک کنیم و ایراد ها رو بر طرف کنیم. ببخشید پررویی کردم ممنون


  8. عابدین زاده

    سلام خیلی مطلب مفیدی بود. فقط من در مورد anchorهای اسمی به وضوح متوجه منظورتون نشدم.


  9. 404

    سلااااااااام آقای قمصری
    ممنون که متواضعانه اطلاعات و تجربیاتتون رو در اختیار ما قرار میدین. مطالبتون عالی بود بخصوص توضیحات کامل در مورد بهترین نحوه لینک دهی و رنکینگ اون
    من نمیدونستم تبادل عنکبوتی ارج و قرب قبلشو نداره دیگه ….!
    تشکر


  10. samenta

    مرسی خوب بود


  11. صبحانی

    خیلی عالییییی ممنون


  12. تالار عروسی

    این پست تون فوق العاده بود . ممنونم جناب قمصری .


  13. maryam

    بسیار عالی


  14. behtash

    خیلی عالی بود مرسی


  15. مهدی پاک نهاد

    سلام جناب قمصری
    من از کاربران سایت شما هستم و همیشه از مطالب خوبتون استفاده می کنم.
    غرض از مزاحمت، اول از همه تشکر بابت زحماتتون در آموزش بوده و در ادامه:
    من مدت سه سال هست که یک سایت دارم (www.tahghighyar.com) و در این مدت ادمین های مختلفی برای سایتم داشتم که متاسفانه هیچ کدام آن طور که می خواستم به بهبود عملکرد سایت کمکی نکردند
    در حال حاضر به دنبال یک نیروی فعال و حرفه ای در زمینه سئو و بازاریابی اینترنتی هستم تا سایت و محصولات سایت در اینترنت معرفی بشه.
    خودم هر چه می گردم نمی تونم شخص مناسبی را پیدا کنم
    فکر کردم شاید شما بتونید کمکی بکنید و شخص مناسبی رو بهم معرفی کنید.
    شخصی که هم بتونه ادمین یک سایت وردپرس باشه و با قالب و ساختار وردپرس آشنا باشه و در عین حال با اصول سئو و بهینه سازی سایت آشنا باشه و توانایی و خلاقیت بازاریابی اینترنتی و حضور در شبکه های اجتماعی و غیره را هم داشته باشه.
    ترجیح من این هست که این نیرو به صورت تمام وقت در محل دفترم (تهران، میدان انقلاب) در اختیار باشه و حاضرم حقوق ثابت و بیمه و درصد هم به طور کامل پرداخت کنم
    ممنون می شم اگه پیشنهادی دارید بفرمایید
    با تشکر
    پاک نهاد


    • امیر قمصری

      با سلام

      بهتر است تماس بگیرید دوست عزیزم


  16. پدرام

    با سلام و عرض ادب
    خواستم تشکر کنم بابت مطالب خوب شما

    لطفا به این رویه ادامه بدید و بیشتر مطالب بذارید.
    به سایت ما سر بزنید
    تشکر


    • امیر قمصری

      ممنونم از نظر شما دوست عزیزم


  17. Mj

    استاد خیلی ممنون از مطالب فوق العادتون
    منتظر مطالب جدیدیم


  18. hosiin

    سلام و خسته نباشید
    مقالات عالیی ارائه دادید واقعا مفید هستش
    من 1ماهی هستش سایت موزیک زدم
    اما وقتی رتبه ی سایت رو توی گوگل سرچ میکنم چیزی نمیبینم
    اما طراح سایت میگه ثبت شده
    نظرتون چیه؟


    • امیر قمصری

      با سلام
      حتما ثبت نشده که نمی بینید !!!


  19. مهرداد

    سلام ممنونم از پست خوبتون خیلی خیلی مفید بود مرسی


  20. حسین رضایی

    تشکر بابت پاسخگویی شما
    سوال دیگر بنده این می باشد که آیا استفاده از یک عکس برای تمام مطالب سایت بنده (اگر آلت و تایتل آن هر بار مرتبط با مطلب عوض شود)،اشکالی دارد؟وبه ضرر سایت بنده می باشد؟


    • امیر قمصری

      با سلام

      بله اشکال دارد


  21. حسین رضایی

    سلام.سوالم مربوط به این بخش نیست اما خوش حال میشم جواب بدید.
    آیا ساب دامین هم باید جداگانه در گوگل وبمستر ثبت نماییم؟
    سپاس


    • امیر قمصری

      با سلام.بله.اگر در ان سایتی جدا نسبت به صفحه روت دامنه وجود دارد


  22. وحید

    رک و پوست کنده
    ممنون از مطالب خوبتون که خالصانه و بدون کلیشه منتشرشون می کنید.(دیگه خسته شدیم بس که مطالب کلیشه ای در مورد سئو خوندیم. )
    منتظر مطالب خوب بعدی تون هستم…


  23. طراحی سایت

    استفاده کردیم. ممنون


  24. طراحی سایت حرفه ای

    سلام…ببخشید که اینجا مطرح میکنم ولی من داخل سایتم یه پست دارم که تایتل اون این هست “طراحی فروشگاه اینترنتی” که تو سرچ با همین عنوان هیچ رتبه ای نداره..اما در عوض به خاطر لینک هایی که با عنوان “طراحی سایت فروشگاهی” به این صفحه دادم تو سرچ با عنوان “طراحی سایت فروشگاهی” رتبه خوبی داره…حالا سوال من اینه که اگه تایتل صفحه رو از “طراحی فروشگاه اینترنتی” به “طراحی سایت فروشگاهی” تغییر بدم ، مشکلی تو رنک گوگل برای این صفحه ایجاد نمیشه؟ و یا این که این کار ، کار اشتباهی هست یا برعکس؟
    ممنون میشم جواب بدید…تشکر


    • امیر قمصری

      با سلام

      عنوان رو به هیچ وجه نباید تغییر بدید


  25. اپارات

    سلام
    خیلی سایت مفیدی دارین ممنون ازتون.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود