نکات مهم در پرزنت کردن

پرزنت چيست؟,پرزنت كردن,پرزنت یعنی چه 100ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام نیوسئو

در این پست قصد داریم نکته ای بسیار مهم را در تحول کسب و کار به شما هدیه کنیم:

پرزنت یعنی چه؟

پرزنت به معنای هدیه است، یعنی وقتی شخصی را پرزنت می‌ کنیم داریم به عزیزی هدیه تقدیم می‌ کنیم.
مهمترین سرمایه ما در پرزنت، اعتماد به نفس و خودباوری است.
پرزنت یک جاده دو طرفه است، تو خوب پرزنت می‌ کنی و او خوب گوش می‌ دهد.
پرزنتور باید بر روی حرکات بدن خود کنترل کامل داشته باشد و ایجاد حس آرامش کند.
هنگام پرزنت کردن، ما باور و یقین خود را پرزنت می‌ کنیم.
متبسم باشیم، شخصیت قاطعی داشته باشیم گاهی نه بگوییم.
ما مدیر باشیم یا منشی فرقی نمی کند! گاهی تأثیر منشی در شرکت به مراتب از مدیر بیشتر است. در هر صورت همه ماها و همکارانمان قصد داریم کسب و کار خود را رونق دهیم و به نظر من و بسیاری از بزرگان، هیچ کس هرگزززز بهتر از خود ما نمی تواند بیزینس ما را پرزنت کند. اینکه حتماً باید بنشینیم و دیگران برای ما مشتری بیاورند را از سرمان بیرون کنیم که اگر این کار را کردیم ما رئیس هستیم نه مدیر و رئیس به زودی بیزینس خود را از دست خواهد داد …

به عنوان مثال یکی از نکات مهمی که در کلاس های آموزش سئو ما به آن تاکید می کنیم، این است که فردی که سئو را فرا می گیرد، در هر سمتی در کسب و کارش که باشد، می تواند نقش بسیار تاثیرگذاری را ایفا کند.

پرزنت چیست؟

پرزنت کردن، یک نوع گفتگو است که در آن طبق یک استراتژی منظم و برنامه ریزی شده، معرفی کامل ویژگی­ های یک محصول یا خدمت صورت می گیرد و هدف آن ترغیب مخاطب جهت خرید می باشد.

به عبارت دیگر پرزنت، معرفی محصولات یا خدمات مربوط به یک کسب و کار، به همراه ارائه ارزش ها و اطلاعات مفید است که با تکنیک ها و روش های خاصی انجام می شود. موفقیت پرزنت به میزان توانایی و اطلاعات مفیدی که شخص پرزنتر ارائه می کند بستگی دارد.

در یک پرزنت خوب ابتدا باید نکات کلیدی و جذاب ارائه شده، سپس به جزئیات پرداخته شود. هرچه ارزش محصول یا خدمات بهتر به مخاطب منتقل شود، احتمال موفقیت پرزنت بیشتر خواهد بود.

پرزنتر کیست؟

پرزنتر شخصی است که با فراگیری تکنیک­ های پرزنت در مورد محصولات یا خدمات، به مشتری مشاوره داده و اطلاعات لازم و کافی را در اختیار او قرار می دهد. یک پرزنتر با تقویت مهارت هایی همچون فن بیان، ارائه تخصص، تاثیر گذاری در مشتری و … می تواند به تمام سوالات مشتریان پاسخ داده و اطلاعات و دانش او را در ارتباط با محصول یا خدمت مورد نظر، تکمیل کند.

جهت تبدیل شدن به یک پرزنتر، محدودیت سنی وجود ندارد اما به منظور موفقیت در این حرفه باید اطلاعات و تجربه زیادی کسب کرد و به برخی اصول مسلط شد. همچنین بروز نگاه داشتن دانش و اطلاعات در این حوزه امری بسیار ضروری است؛ زیرا بسیاری از روش های موجود در پرزنت ممکن است منقضی شده و روش های جدید جایگزین آن ها شوند.

تکنیک های پرزنت کردن

همانطور که گفته شد در پرزنت کردن باید تکنیک ها و روش های خاصی به کار برده شوند که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت.

تقویت فن بیان

داشتن فن بیان قوی، یکی از ویژگی های مهمی است که یک پرزنتر باید داشته باشد. در واقع شخصی که دارای فن بیان قدرتمندی است، می تواند اطلاعات و موارد موجود در ذهن خود را به شیوه ای تاثیر گذار به مخاطب خود منتقل کند و ذهن او را در مسیری که لازم است، حرکت دهد.

ایجاد نیاز و انگیزه در مخاطب

تا هنگامی که مخاطب احساس نیاز به خدمات یا محصولات شما را نداشته باشد، نمی توان به هدف فروش دست یافت. یکی از تکنیک های پرزنت کردن این است که در مخاطب ایجاد نیاز کنیم. یک پرزنتر باید بتواند به خوبی خصوصیات مخاطب خود را مورد بررسی قرار دهد و از طریق مواردی مانند ایجاد راحتی و آسایش، رفع مشکلات و سختی ها، خاص بودن و… یک مشتری بالقوه را به یک مشتری بالفعل تبدیل کند.

گوش دادن به مخاطب

برای تاثیر گذاری روی مخاطب، ابتدا باید در او حسی خوشایند ایجاد کنیم. ایجاد این حس هنگامی که به حرف های او گوش می دهیم و مواردی را در راستای آن ها بیان می کنیم، به راحتی میسر می شود. علاوه بر این، با گوش دادن به مخاطب، شناسایی دغدغه های او جهت ایجاد نیاز، با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

لحن مناسب

هنگام پرزنت کردن باید لحن و واژگان خود را مطابق با میزان اطلاعات مخاطب انتخاب کنید. فقط هنگامی که مخاطب شما در مورد موضوع پرزنت تخصص و اطلاعات کافی را دارد، می توانید از واژگان و اصطلاحات تخصصی استفاده کنید. در غیر این صورت باید به ساده ترین شکل ممکن سخن بگویید تا برای مخاطب شما قابل درک باشد.

ارائه تخصص

برای این که هنگام پرزنت بتوانید مخاطب خود را در مسیری که می خواهید حرکت دهید، قبل از هرچیز باید اعتماد او را به خود جلب کنید. اولین مرحله جهت جلب اعتماد مخاطب این است که کاری کنید مخاطب شما به تخصص شما پی برده و مطمئن شود شما فردی متخصص در حوزه مورد بحث هستید.

هنگامی که مخاطب متوجه اطلاعات بسیار زیاد و تخصص شما شود، می تواند مطمئن شود که شما می توانید به او در حل مشکلاتش کمک کرده و در زمینه مورد نظر او را به شکل مناسبی راهنمایی کنید.

3 نظر در مورد مقاله “ نکات مهم در پرزنت کردن ” ثبت شده است
  1. سمانه

    آقای قمصری من این پست های وبلاگ شما رو همیشه دنبال می کنم موفق باشید


  2. مرتضی علیزاده

    سلام
    همه بازاریابان موفق در دنیا پرزنتورهای بسیار قوی هستن.
    چون قدرت متقاعد کردن آدم ها رو دارن.
    سپاس


  3. احمد

    متاسفم برای همه اونهایی که فرق پرزنتو کلاه گذاشتن سر دیگری رو نمیدونند واقعا متاسفم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود