آنچه درباره بازاریابی گوگل مپ باید بدانید

استفاده از گوگل بیزینس در ایران,بازاریابی گوگل مپ,تغییر آدرس در گوگل مپ

زمانی که عبارت لوکال سئو را می‌شنویم؛ اولین چیزی که به ذهن خیلی از افراد می‌رسد، بازاریابی گوگل مپ است. هنگامی که شما عبارتی را در گوگل جستجو می‌کنید که بر مکان یا منطقه‌ی خاصی دلالت دارد؛ گوگل در صفحه نتایج جستجو گاهی اوقات ۳ نتیجه از گوگل مپ را به نمایش در می‌آورد.

هدف از این مطلب افزایش رتبه شما در گوگل مپ و به دست آوردن یک دید کلی از Google My Business است. اینکه چطور قدرت نفوذ خود را در Google My Business و گوگل مپ مارکتینگ زیاد کنید.

دید کلی از Google My Business

اگر می‌خواهید که در بخش گوگل مپ در صفحه نتایج جستجو گوگل نمایش داده شوید؛ نیاز است که پروفایل Google My Business خود را بسازید.

ما فرض را بر این می‌گذاریم که اکانت گوگل مای بیزینس شما کاملاً تأیید شده است. اما باز هم در ادامه برای شما چک لیستی ساده را می‌آوریم تا از اینکه اطلاعات پروفایل شما کامل است اطمینان حاصل کنید.

  • نام بیزینسی شما مجاز و قانونی باشد.
  • شما دسته‌ اصلی را که بیشتر به کسب و کارتان مرتبط است، انتخاب کرده‌اید و دسته‌های مرتبط دیگر را (در صورت وجود) افزوده‌اید.
  • آدرس درست و صحیح نمایش داده می‌شود.
  • آدرس خود را مخفی کنید؛ اگر که به طور مستقیم و در محل مشتریان به آن‌ها سرویس می‌دهید.
  • ساعت‌های خدمت رسانی شما (ساعات کاری) باید مشخص شود.
  • شماره تلفنی که استفاده می‌کنید باید مشخص شود.
  • لینک وب سایت شما باید صحیح ثبت شده باشد.
  • محصولات خود را اضافه کنید. (اگر محصولی دارید)
  • خدمات خود را اضافه کنید. (اگر سرویسی ارائه می‌دهید)
  • ویژگی‌های کسب و کارتان را بنویسید.
  • تاریخ تأسیس کسب و کارتان را اضافه کنید.
  • و…

در سال ۲۰۱۵ مایک بلومنتال عبارت «گوگل مای بیزینس صفحه اصلی جدید شماست» را به کار برد.

برای اکثر کاربران، پروفایل گوگل مای بیزینس شما نخستین نمایی است که از کسب و کارتان می‌بینند.

زمانیکه نام کسب و کار شما در گوگل جستجو می‌شود؛ پروفایل گوگل مای بیزینس شما ( GMB listing) در سمت راست صفحه نتایج جستجو گوگل همانند عکس زیر به نمایش در می‌آید.

استفاده از گوگل بیزینس در ایران,بازاریابی گوگل مپ,تغییر آدرس در گوگل مپ

این پنل یا همان لیستینگ شما شامل اطلاعات فوق العاده ارزشمندی برای کاربران است. پروفایل شما می‌توانند مواردی را همچون امتیاز کاربران به شما، تصاویر کسب و کارتان، ویدئوهای کسب و کارتان و تایم‌های محبوب برای بهره بردن از کسب و کارتان را مشاهده کنند.

با کلیک و اسکرول کردن بر روی عکس‌ها، کاربر می‌تواند عکس‌های دیگری را از کسب و کارتان ببیند و بیشتر با شما و کارتان آشنا شود.

حتماً این مورد را در نظر داشته باشید که انسان‌ها موجوداتی بصری هستند. به عنوان مثال رستوران‌ها به راحتی با اضافه کردن عکس به اکانت خودشان می‌توانند بازاریابی گوگل مپ خود را انجام دهند. در بخش عکس‌های گوگل مای بیزینس، کاربران این اجازه را دارند که به طور مستقیم عکس یا عکس‌هایی را بارگذاری کنند و نظر خود را راجع به کار شما بنویسند که این مورد بسیار در بازاریابی گوگل مپ حائز اهمیت است.

چگونگی ثبت مکان در گوگل مپ,گوگل مپ,گوگل مپ چیست

در ادامه راهنمایی‌هایی را در رابطه با بارگذاری عکس و ویدئو خدمت شما می گوییم.

راهنمای بارگذاری عکس‌ها

  • فرمت: JPG یا PNG
  • حجم: بین ۱۰ KB تا ۵ MB
  • سایز پیشنهادی: ۷۲۰ پیکسل عرض و ۷۲۰ پیکسل ارتفاع
  • حداقل سایز پیشنهادی: ۲۵۰ پیکسل عرض و ۲۵۰ پیکسل ارتفاع
  • کیفیت: به حدی باشد که قابلیت زوم شدن را دارا باشد و تار نشود و امضا نداشته باشد.

راهنمای بارگذاری ویدئوها

مدت زمان: ۳۰ ثانیه یا بیشتر

حجم: بیشتر از ۷۵ مگابایت

رزولوشن: p۷۲۰ یا بیشتر

اگر کسب و کاری دارید که بصری نیست مانند بیمه، حسابداری و… باید با کمی خلاقیت بیشتر آن را حال چه با عکس، چه گیف و چه ویدئو به حالت بصری در بیاورید. این چنین است که شما می‌توانید بازاریابی گوگل مپ یا گوگل مپ مارکتینگ موفقی را داشته باشید.

در چنین شرایطی عکس‌های شما باید بیشتر از کار شرکت شما باشد. به عنوان نمونه روی تهیه تصاویر عالی از دفتر، تیم، اتاق کنفرانس، عکس‌های داخلی، عکس‌های خارجی و غیره تمرکز کنید. با خلاقیت است که بازاریابی گوگل مپ یا گوگل مپ مارکتینگ شما ثمر بخش می‌شود. بنابراین از خلاقیت خود دریغ نکنید.

برای نمونه شما می‌توانید از ویدئوها برای زمانیکه فروش فوق العاده دارید استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای بهبود بازاریابی گوگل مپ خود از ویدئوها به عنوان فرصتی برای نمایش کار منحصر به فردتان بهره مند شوید.

تنها اگر مدتی را به تفکر در حوزه بازاریابی و به ویژه بازاریابی گوگل مپ بپردازید؛ سیل ایده‌ها روانه‌ی ذهنتان می‌شوند که بهره بردن از هر کدام از آن‌ها به معنای رشد در کسب و کارتان خواهد بود.

نکته‌ی حائز اهمیت آن است که هرگز از عکس‌هایی که تا به حال در گوگل مای بیزینس استفاده شده‌اند یا موجود هستند، مجدداً استفاده نکنید.

دو عکس مهمی که در صفحه گوگل مای بیزینس باید بارگزاری شود:

  1. عکس لوگو
  2. عکس کاور

به تصویر زیر دقت کنید:

گوگل مپ مارکتینگ

مراحل بارگزاری عکس کاور

در بازاریابی گوگل مپ یکی از موارد مهم، عکس کاور است. این عکس از جنبه های مختلف برای شما کاربرد دارد. در بحث سئو محلی به شما کمک می کند که راحت‌تر فروشگاه شما را در منطقه شهری، بیابند. اما برای بارگزاری این عکس، چه مراحلی را باید طی کنیم. در ادامه این مراحل را برای شما شرح می دهیم:

  1. وارد اکانت Google My Business خود شوید
  2. از سمت چپ، روی “Photos” کلیک کنید
  3. وارد بخش “Overview” شوید
  4. بالای بخش “logo” روی “Choose Photo” کلیک کنید.

حال اکانت شما به تصویر کاور مجهز شد.

این مقاله ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود