ابزارهای سئو سایت های بین المللی – بخش اول

ابزار وبمستر گوگل,تگ hreflang,رفتار سازمانی بین المللی حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 19 امتیاز : 4.3]

جهت پیشبرد فرایند سئو سایت بین المللی شما، بیش از 40 ابزار مفید در این مقاله ارائه می شود.

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که از من می شود، در رابطه با ابزاری است که من برای سئو سایت های بین المللی از آنها استفاده می کنم و با وجود این که بیشتر این ابزارها را در MozCon ارائه کردم، چون وقت نداشتم بر روی آن ها تمرکز کنم تصمیم گرفتم نحوه استفاده از این ابزارها را برای پشتیبانی از فعالیت های سئو سایت های بین المللی، در اختیار شما قرار دهم.

ابزارهایی وجود دارند که می توانند از شما در این مسیر پشتیبانی کنند، از جمله در شناسایی پتانسیل ها، هدف گیری مخاطبان بین المللی، بهینه سازی و ارتقای وب سایت ها، به دست آوردن محبوبیت بین المللی و اندازه گیری و رسیدن به مزیت های فرایند سئو سایت های بین المللی. خب حالا بیاید کار را شروع کنیم!

وضعیت اولیه سایت از نظر جستجوی بین المللی

  • ابزار وبمستر گوگل

شما بر اساس حجم و گرایش عبارات جستجو شده برای سایت شما، کلیک ها و CTR دریافت شده از هر کشور، باید قابلیت دیده شدن سایت خودتان را در جستجوهای بین المللی شناسایی کنید. شما می توانید از گزارش “Search Queries” در ابزار وبمستر گوگل استفاده کنید و بر اساس فیلتر مکانی، به اطلاعات مورد نظر خودتان دست پیدا کنید.

ابزار وبمستر گوگل,تگ hreflang,رفتار سازمانی بین المللی

  • Google Analytics

در گزارش “Demographics” در Google Analytics، شما می توانید میزان بازدید فعلی، تبدیل کاربران به مشتری نهایی، حجم نرخ تبدیل و گرایش های موجود جستجو که از کشورها و زبان های مختلف ایجاد می شود را همراه با منابع ترافیک، کلمات کلیدی و صفحات مورد استفاده بررسی کنید.

سئو سایت بین المللی,سایت بین المللی,فرایند سئو سایت

پتانسیل سایت از نظر جستجوی بین المللی

  • SEMrush ،SearchMetrics Essentials و Moz Keyword Explorer

فراتر از ارزیابی میزان جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط بر اساس زبان و کشوری که می خواهید آن را هدف قرار دهید (با استفاده از ابزار کلمات کلیدی در محبوب ترین موتورهای جستجو در کشورمربوطه)، شما می توانید از ابزاری مانند SEMrush و SearchMetrics که در بسیاری از کشورها این ابزار پشتیبانی می شوند، استفاده کنید تا مشخص کنید که فعالیتهای فعلی بازاری و رقبای شما در چه شرایطی قرار دارند.

برای این که مشخص کنید کدام موتور جستجو در کشور هدف شما بیشترین محبوبیت را دارد، می توانید از StatCounter یا Alexa استفاده کنید و سپس از ابزار کلمات کلیدی آن ها استفاده کنید تا مشخص کنید که حجم جستجوهای خاص به چه صورت بوده است. برای کشورهای غربی که بیشتر از گوگل استفاده می کنند بهترین ابزار می تواند Google Keyword Planner باشد. برای کشور روسیه، می توانید از Yandex Keyword Statistics و برای چین می توانید از Baidu Index استفاده کنید.

کلمات کلیدی بین المللی

ایده ها برای کلمات کلیدی بین المللی

  • Ubersuggest و SEOchat Suggestion Keyword Finder

شما باید با استفاده از Ubersuggest و ابزار Suggestion Keyword Finder، ایده های اضافی برای کلمات کلیدی خودتان به دست بیاورید (با استفاده از این ابزار، شما می توانید زبان ها و کشور های مختلف را انتخاب کنید).

ابزار وبمستر گوگل,تگ hreflang,رفتار سازمانی بین المللی

  • چرا من ابزار Google’s Global Market Finder را پیشنهاد نمیکنم؟

معمولا این سوال از من پرسیده می شود که چرا Google’s Global Market Finder را برای سئو بین المللی پیشنهاد نمی کنم (البته گاهی پیشنهاد می کنم اما همیشه می گویم باید با دقت بالا از آن استفاده شود)، دلیل این موضوع این است که این ابزار معمولا از نظر ترجمه و بررسی عبارات کلیدی به صورت محلی خیلی عملکرد صحیحی ندارد و می تواند به سادگی منجر به ابهام و سوء تفاهم شود.

این ابزار، همیشه یک “نکته مهم” زیر نتایج خودش ارائه می کند:

” … به دلیل این که ترجمه های ارائه شده در این ابزار با استفاده از Google Translate ایجاد شده است، ترجمه ها همیشه در سطح عالی نیستند به همین دلیل مطمئن شوید عباراتی که انتخاب می کنید، صحیح هستند …”

حتی با این وجود، بیشتر افراد فرض می کنند چون این ابزار یکی از ابزار خود گوگل است، نتایج آن همیشه درست است. اما در بعضی از موارد، وقتی که شما به زبان محل مورد نظر خودتان کاملا مسلط نیستید، به سختی می توان تشخیص داد که آیا نتایج ارائه شده توسط این ابزار کاملا صحیح می باشد یا خیر.

به همین دلیل، این ابزار در بیشتر موارد کاربرد زیادی ندارد، چون باعث می شود که فرایند شما بیش از پیش پیچیده شود. در نهایت، شما نیاز دارید که یک نفر بومی به شما کمک کند؛ همچنین باید از دیگر ابزار کلمات کلیدی هم استفاده کنید تا مطمئن شوید نتایج ارائه شده مرتبط با ایده های کلمات کلیدی و حجم جستجو، معتبر هستند.

به عنوان مثال، فرض میکنیم که من از یک شرکت آمریکایی هستم که می خواهم حجم جستجوی بالقوه در مکزیک را مرتبط با کلمه “آپارتمان” و “اجاره آپارتمان” به دست بیاورم :

ابزار وبمستر گوگل,تگ hreflang,رفتار سازمانی بین المللی

این ابزار کلمه های “Pisos” ،”alquiler apartamentos” و “alquilar apartamentos” را ارائه می کند. این نتایج مشکلات زیر را ایجاد می کند:

  • کلمه “pisos” در زبان مکزیکی به عنوان ترجمه “آپارتمان” نیست بلکه به معنی “طبقه” می باشد. اما به زبان اسپانیایی، “pisos” به معنی آپارتمان می باشد.
  • “Alquiler apartamentos” در زبان مکزیکی به معنی “اجاره نامه آپارتمان” است  و “alquilar apartamentos” هم به معنی آپارتمان اجاره شده می باشد. در حالی که استفاده از این کلمات در زبان اسپانیایی رایج است، اما در زبان مکزیکی به این صورت نیست. در زبان مکزیکی به جای “Alquiler apartamentos”، از کلمه “Renta departamentos” و به جای “Alquilar apartamentos”، از عبارت “Rentar departamentos” استفاده می شود.

می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید که بر اساس عبارات پیشنهاد شده توسط Global Market Find که ابزار جستجوی کلمات کلیدی خود گوگل است، عبارات ارائه شده دارای حجم جستجوی محلی بسیار کمی در مقایسه با کلمات صحیح هستند.

ابزار وبمستر گوگل,تگ hreflang,رفتار سازمانی بین المللی

علاوه بر این، عبارت “Alquiler apartamentos” حتی از نظر قواعد هم مشکل دارد زیرا این کلمه نیازمند یک حرف اضافه “de” می باشد. در واقع کلمه کلیدی باید به صورت “Alquiler de apartamentos” باشد (که از نظر ادبی به معنی اجاره یک آپارتمان در زبان اسپانیایی می باشد).  اگرچه این موضوع ممکن است در رابطه با دیگر ابزار جستجوی کلمات کلیدی هم پیش بیاید، اما در این مورد، استفاده از ابزار گوگل باعث می شود که ابهام بیشتری در فرایند ایجاد شود. همانطور که پیش از این گفتم، در نهایت شما باید از افراد بومی آن منطقه هم کمک بگیرید تا بتوانید نتایج صحیحی را به دست بیاورید.

مشخصات مخاطبین وب سایت بین المللی 

  • TNS Digital Life و Google’s Consumer Barometer

شما باید مشخصه های جمعیت شناسی مخاطبین خودتان و اولویت های خرید آنلاین آن ها را نه تنها بر اساس جستجوی مطالعاتی بررسی کنید، بلکه باید سایت های TNS Digital Life و Google’s Consumer Barometer را هم به صورت دقیق ارزیابی کنید. این سایت ها شما را قادر می سازند تا داده های تمام صنایع، کشور ها و مشخصه های جمعیت شناسی را انتخاب کرده و از آن ها استفاده کنید.

ابزار وبمستر گوگل,تگ hreflang,رفتار سازمانی بین المللی

مشخصات و رفتار سازمانی بین المللی 

  • Alexa ،SimilarWeb و Google Display Network Research

شما باید رقبای خودتان را در بازارهای بین المللی شناسایی کنید، از جمله مشخصات و گرایش های آنها. شما می توانید با جستجو در Alexa ,Google’s Display Network Research و SimilarWeb به این داده ها دسترسی پیدا کنید.

شما باید محبوب ترین محتوا و محصولات آنها، جایگاه فروش منحصر به فردشان و نقاط قوت و ضعف آن ها، فعالیت های بازاریابی که اجرا کرده اند و حتی بخشی از اطلاعات مرتبط با جوامع آنلاین مرتبط با آن ها را شناسایی کنید.

ابزار وبمستر گوگل,تگ hreflang,رفتار سازمانی بین المللی

توضیحات تگ hreflang سایت

  • MediaFlow’s Hreflang Sitemap Tool ،DejanSEO Hreflang Validator و Screaming Frog SEO Spider Tool

شما باید مطمئن شوید که از توضیحات درست hreflang در سایت های بین المللی خودتان استفاده می کنید که نشان دهنده کشور هدف و زبان هر منطقه می باشد و قالب استاندارد ISO639-1 برای ویژگی های زبانی در رابطه با ISO 3166-1 Alpha 2 برای هر کشور، اجرا شده باشد.

ابزار وبمستر گوگل,تگ hreflang,رفتار سازمانی بین المللی

شما می توانید از ابزار DejanSEO استفاده کنید تا کاربرد صحیح hreflang را برای هر صفحه ارزیابی کنید. اگر شما می خواهید بیش از 250 صفحه مجاز داخلی را ارزیابی کنید، باید از فیلتر های موجود در Screaming Frog استفاده کنید تا به صورت دقیق، مشخص شود که کدام صفحه های شما دارای تگ های hreflang مطلوب هستند و کدام صفحات، تگ های درست ندارند.

ادامه ابزارهای سئو برای سایت های بین المللی را در قسمت دوم این مقاله بررسی خواهیم کرد.

یک نظر در مورد مقاله “ ابزارهای سئو سایت های بین المللی – بخش اول
  1. محسن

    ای ول خیلی عالی بود اما این مقاله قدیمی نیست لطفا بروزرسانی کنید و گوگل هم تغییر کرده است سرچ کونسول گوگل و انالاتیکس هم همینطور


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *