بهترین موتورهای جستجوگر اینترنت در سال 2023

آینده موتورهای جستحو,انواع موتورهای جستجو,بازاریابی موتورهای جستجو

امروزه اکثر افراد در دنیای وب برای پیدا کردن پاسخ پرسش‌هایشان؛ از انواع مرورگرها و موتورهای جستجو، بهره می گیرند. search engine یا موتور جستجو یک وب سایت است که در فضای مجازی، انتقال اطلاعات را انجام می دهد. در دنیای اینترنت تصاویر، اطلاعات، پیام ها، ویدئوها و داده های دیگری نیز وجود دارد که می توانید با استفاده از موتورهای جستجو، به همه آن ها دسترسی پیدا کنید. حال سوال اینجاست که بهترین موتورهای جستجوگر اینترنت کدام اند؟

افراد به طور معمول از طریق وب سایت های مختلف کارهای زیادی همچون تبلیغات، بازاریابی، خرید، فروش، جستجوی اطلاعات محصولات و… را به راحتی انجام می دهند.

همان طور که می دانید در حال حاضر؛ گوگل برترین و شناخته شده ترین موتور جستجو در جهان است اما به غیر از آن، وب سایت های دیگری هم وجود دارد که هر کدام از آن ها می تواند در پیدا کردن اطلاعات و داده شما کمک کند.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش سئوپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

1- موتور جستجوی گوگل – Google

آینده موتورهای جستحو,انواع موتورهای جستجو,بازاریابی موتورهای جستجو

یکی از بهترین موتورهای جستجوگر اینترنت که می توانید از آن بهره بگیرید، گوگل است. این موتور جستجو را در سال 1998 میلادی تأسیس کرده اند و در حال حاضر بیش از 90% جستجوهای دنیا، توسط آن انجام می شود. در سایت الکسا (که به تازگی از دسترس خارج شده است)، گوگل رتبه اول را از آن خود کرده و کاربران می توانند در آن به راحتی هر چیزی را که بخواهند، پیدا کنند. این وب سایت کاملا معتبر و قابل اعتماد است و می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

2- موتور جستجوی بایدو – Baidu

بهترین موتورهای جستجوگر اینترنت,بهینه‌ سازی موتور جستجو,ترافیک موتور جستجو

با بررسی در دنیای وب متوجه می شوید که موتور جستجوگر از نوع چینی نیز وجود دارد. شاید در نگاه اول تصور کنید که این موتور جستجوگر اینترنت چینی همانند بیشتر اجناس چینی کیفیت و کارایی خوبی نداشته باشد، اما سخت در اشتباهید. در سال 2000 چین یکی از بزرگترین پروژه های دنیای وب خود را رونمایی کرد. همین کافیست که در آخرین رتبه بندی الکسا، این سایت رتبه 4 جهانی را ازآن خود کرده است. بزرگترین عیب این موتور جستجوگر اینترنت، زبان چینی آن می باشد که امکان استفاده آن به زبان های دیگر، هنوز وجود ندارد.

3- موتور جستجوی یاهو – Yahoo

خزنده موتور جستجو

از دیگر انواع موتورهای جستجو یاهو را می توانیم معرفی کنیم که در سال 1995، شرکت یاهو آن را راه اندازی کرد. این سایت در سال 2011 به صورت مجدد توسط بینگ طراحی شد و جایگاه ویژه ای را به دست آورد. موتور جستجوی یاهو به عنوان دومین موتور جستجو در جهان شناخته می شود و به عنوان جستجوگر پیش فرض مرورگر فایرفاکس، آن را می شناسند.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: افزایش بازدید گوگل با سئو کلاه سفیدپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

4- موتور جستجوی اکسایت – Excite

آینده موتورهای جستحو,انواع موتورهای جستجو,بازاریابی موتورهای جستجو

این وب سایت عملکردی شبیه به یک سایت خدماتی دارد اما در کنار آن با طراحی یک موتور جستجو، توانسته است جایگاهی عالی در بین موتورهای جستجو به دست آورد. در حال حاضر افراد زیادی این موتور جستجو را نمی شناسند اما این بستر بیشتر می تواند به شما در زمینه هایی مانند اخبار، هواشناسی و پیام های فوری کمک کند.

5- موتور جستجوی داک داک گو – DuckDuckGo

آینده موتورهای جستحو,انواع موتورهای جستجو,بازاریابی موتورهای جستجو

موتور جستجوی داک داک گو بهترین موتورهای جستجوگر اینترنت با امنیت قابل قبول است که در سال 2008 آن را به عنوان یک موتور جستجوی بدون ردیابی کاربران، معرفی کرده اند. در واقع این سایت هیچ کدام از فعالیت ها و جستجوهای کاربران را رد گیری نمی کند و به همین دلیل جزء امن ترین سایت های جستجو، آن را می شناسند.

به طور معمول در قسمت سیاست های حریم خصوصی سایت داک داک گو؛ هیچ گونه اطلاعات شخصی که مربوط به کاربران است را جمع آوری نمی کند و تاریخچه جستجوی تان نیز پاک خواهد شد. این سایت محبوب از رابط کاربری بسیار عالی برخوردار است و از این رو در سال 2016 میلادی، آن را به عنوان جستجوگر پیش فرض مرورگر تور؛ انتخاب کرده اند.

6- موتور جستجوی لایکوس – Lycos

آینده موتورهای جستحو,انواع موتورهای جستجو,بازاریابی موتورهای جستجو

یکی دیگر از قدیمی ترین و ابتدایی ترین موتورهای جستجو که در سال 1995 آن را راه اندازی کرده اند؛ موتور جستجوی لایکوس است. این موتور جستجو در اواخر دهه 90 به عنوان بهترین موتورهای جستجوگر اینترنت، نیز به کاربران معرفی شد و ویژگی های بسیار ممتازی دارد.

7- موتور جستجوی بینگ – Bing

آینده موتورهای جستحو,انواع موتورهای جستجو,بازاریابی موتورهای جستجو

بینگ یکی از موفق ترین انواع موتورهای جستجو است که رقابت تنگاتنگی با گوگل دارد. این موتور جستجو توسط شرکت مایکروسافت در سال 2009 میلادی راه اندازی شد و در طی چندین سال گذشته آن را با نام های ام اس ان سرچ، لایو سرچ یا ویندوز لایو می شناختند.

البته کارایی موتور جستجوی بینگ در حد گوگل نیست اما ویژگی های دیگری دارد که کاربران می تواند از آن ها به راحتی بهره بگیرند و کارهای شان را راه بندازند.

8- موتور جستجوی یاندکس – Yandex

آینده موتورهای جستحو,انواع موتورهای جستجو,بازاریابی موتورهای جستجو

یاندکس نیز یک موتور جستجوی روسی است که اغلب کاربران آن اهل کشورهای ترکیه، روسیه، بلاروس و اوکراین هستند. این موتور جستجو در میان بهترین و محبوب ترین موتورهای جهان؛ رتبه هشتم را از آن خود می کند. موتور جستجوی یاندکس؛ در لیست بهترین موتورهای جستجوگر اینترنت قرار گرفته و در آن یک مرورگر جداگانه که بر پایه سافاری و گوگل کروم ساخته شده نیز، وجود دارد.

9- موتور جستجوی ای او ال – Aol

آینده موتورهای جستحو,انواع موتورهای جستجو,بازاریابی موتورهای جستجو

مالک این سایت محبوب، یک شرکت آمریکایی است که در سال 1983 آن را تاسیس کرده اند. موتور جستجوی ای او ال تقریبا در سال 2015 میلادی؛ به یک شرکت خصوصی مخابراتی آمریکایی، فروخته شد و تاکنون استفاده های زیادی از آن کرده اند. همان طور که در ابتدای مطلب نیز گفته شد؛ در حال حاضر موتورهای جستجوی زیادی وجود دارد و کاربران زیادی از آن ها استفاده می کنند، اما اگر می خواهید بهترین خدمات را از این موتورها بگیرید، پیشنهاد می کنیم سراغ یکی از این گزینه ها بروید.

سخن آخر

ما در این محتوا سعی کردیم شما را با بهترین موتورهای جستجوگر اینترنت آشنا کنیم. این بسترها هر کدام ویژگی ها و قابلیت هایی دارد که می تواند در امر جستجو و رفع نیازهای شما، کاربردی و مفید واقع شود. گوگل به عنوان پرچم دار موتورهای جستجوگر همیشه برتری مطلف را ازآن خود کرده است اما شما می توانید برای دریافت داده های بیشتر، از این سایت ها بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود