تغییر موتور جستجوی پیش فرض فایرفاکس برای بعضی از کاربران

اخبار IT,اخبار اینترنت,بینگ

تغییر موتور جستجوی پیش فرض فایرفاکس از سوی برخی از کاربران این مرورگر گزارش شده است. مرورگر موزیلا یا همان فایرفاکس، موتور جستجوی پیش‌ فرض خود را از گوگل به بینگ تغییر می دهد، گفته می شود این عمل جهت ارزیابی میزان استفاده از فایرفاکس توسط کاربران صورت گرفته است.

موتور جستجو، یکی از قسمت های اصلی هر مرورگری است. تمامی مرورگرها دارای موتور جستجوی پیش‌ فرض می باشند، مانند کروم که موتور جستجو پیش فرض آن گوگل است، البته باید در نظر گرفت که هر دو متعلق به یک شرکت هستند، یا موزیلا فایرفاکس، که از یک موتور جستجوی خارجی یعنی گوگل استفاده می‌کند، اما به نظر می آید این شرکت قصد دارد برای مدتی موتور جستجو بینگ را جایگزین گوگل کند.

اخبار IT,اخبار اینترنت,بینگ

اگر از موزیلا فایرفاکس استفاده می‌کنید و موتور جستجوی پیش‌ فرض آن برای شما تغییر کرده، ممکن است به دلیل آخرین تحقیقات و آزمایشات موزیلا در زمینه انتخاب و تغییر موتور جستجوگر خود باشد. گاهی اوقات، موزیلا آزمایشاتی را برای جمع ‌آوری اطلاعات انجام می‌دهد تا بتواند تجربه کاربری خود را بهبود بخشد. طبق آخرین داده های منتشر شده، به نظر می آید آخرین مطالعات این شرکت در راستای تجربه استفاده از موتور جستجو بینگ به ‌جای گوگل بوده است.

تاکنون کاربران زیادی این تغییر را گزارش نداده اند که احتمالاً دلیل چنین اتفاقی این است که تغییر ذکرشده، فقط برای ۱ درصد کاربران دسکتاپ اعمال شده است. احتمالاً این تحقیقات تا سال ۲۰۲۲ انجام شود تا به توسعه ‌دهندگان فایرفاکس کمک کنند اطلاعات بهتری از تأثیر تعویض موتور جستجوی پیش ‌فرض برای استفاده کاربران از مرورگر خود کسب کنند.

اگر موتور جستجوی پیش‌ فرض مرورگر شما بدون اطلاع شما تغییر گرده است، می‌توانید با رفتن به Settings مرورگر که در آیکون سه ‌نواری یا سه نقطه در گوشه بالا سمت راست صفحه قرار دارد، به حالت قبلی و مدنظر خود بازگردید. با رفتن به این بخش، روی Search در ستون سمت چپ کلیک کنید و به دنبال Default Search Engine بگردید و آن را روی گزینه موتور جستجوی موردنظر خود، قرار دهید.

تغییر موتور جستجوی,فایرفاکس,گوگل

موتورهای جستجوی پیش‌ فرض در فایرفاکس بیشتر بین گوگل و یاهو تغییراتی داشتند. قبل از این که فایرفاکس و یاهو در سال 2014 قرارداد امضا کنند، گوگل موتور جستجوی پیش ‌فرض این مرورگر بود. قرار بود قرارداد یاهو با فایرفاکس تا سال ۲۰۲۳ ادامه یابد، اما با بروز مشکلاتی، موزیلا مجدداً موتور جستجو گوگل را به صورت پیش فرض مورد استفاده قرارداد.

هیچ ‌گاه تأیید رسمی نشد که موزیلا با گوگل چه قراردادی دارد، اما گزارش‌ ها حاکی از آن است که فایرفاکس تا سال ۲۰۲۳ این موتور جستجو را به صورت پیش فرض در مرورگر خود قرار می دهد. ارزش این قرارداد حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون دلار در سال تخمین زده شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود