نکات کلیدی الگوریتم RankBrain در سئو سایت

RankBrain و سئو,آینده RankBrain,الگوریتم RankBrain
میزان اهمیت : ضروری
حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!) مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 10 دقیقه می باشد.
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 15 امتیاز : 4.7]

الگوریتم RankBrain گوگل و نحوه پیدایش و تکامل آن را در مقاله قبل بررسی کرده و درباره اجزای آن صحبت کردم. در این مقاله آموزش سئو پیش رو، می خواهم نکات کلیدی الگوریتم RankBrain را از دیدگاه سئو سایت برای شما دوستان عزیزم بررسی و آنالیز نمایم.

RankBrain و سئو :

الگوریتم RankBrain، هزاران زبان از انگلیسی گرفته تا هندی را می فهمد و هدف اصلی آن کمک به گوگل برای ارائه نتایج صحیح بوده و به طور کلی می خواهد تجربه بهتری را برای کاربرانی که عبارتی را جستجو می کنند فراهم آورد.

تفاوت اصلی دنیای قبل و بعد از الگوریتم RankBrain این است که قبل از آن، تیم مهندسین نرم افزار گوگل، به نحوی در پی تغییر و اصلاح الگوریتم های ریاضی بودند که این الگوریتم ها نتایج جستجو و رنک ها را تشخیص دهند و از این الگوریتم نیز تا زمانی که آپدیت جدیدی ارائه شود استفاده خواهد شد. با اینکه RankBrain بخشی از الگوریتم اصلی بوده و گوگل برای تمامی جستجوها از آن استفاده می کند (از سال 2016) اما باز هم شاهد تغییرات و نوساناتی در این الگوریتم هستیم. این بدین معناست که هم اکنون نیز نتایج جستجو منطبق با رویدادهای واقعی دنیا هستند.

بهینه سازی سایت برای الگوریتم RankBrain :

RankBrain و سئو,آینده RankBrain,الگوریتم RankBrain

دوستان عزیزم، با آنکه RankBrain به هسته الگوریتم های دیگر تشابه دارد، اما بهتر است بر روی تغییر استراتژی خود متمرکز شوید (مخصوصا اگر استراتژی شما بیشتر بر پایه بک لینک است). چرا که RankBrain یک الگوریتم کلاسیک مثل الگوریتم های پاندا و پنگوئن نیست.

ما پیش از این یاد گرفته بودیم چگونه با الگوریتم های قبلی برخورد کنیم. برای مثال می دانستیم چطور از گیر جریمه های الگوریتم پنگوئن بگریزیم و به لطف راهنماهای موجود، می دانستیم چطور باید الگوریتم پاندا را راضی نگه داریم. اما RankBrain مدلی است که نمی شود به طور خاص آنرا بهینه کرد. 

تکنیک صفحات Doorway را فراموش کنید :

الگوریتم RankBrain از دیدگاه سئو,الگوریتم RankBrain گوگل,الگوریتم جدید گوگل

روش تولید محتوا با تمرکز بر روی کلمات کلیدی و تولید صفحه ای به منظور جایگذاری یک کلمه کلیدی خاص، دیگر منسوخ شده است. آپدیت الگوریتم مرغ مگسخوار (Hummingbird) در سال 2013 این روش را نابود کرد و الگوریتم RankBrain حتی از آن هم فراتر رفته است.

متاسفانه من هنوز هم میبینم از این تکنیک استفاده می شود. در زمان تولید محتوا و ساختار URLها، باید به هر دو بعد تجربه کاربری(UX) و کلمات کلیدی توجه شود و تمرکز باید بر روی تولید صفحات باارزش و با کیفیت باشد.

دوست عزیزم، جهت مشاهده ادامه این مقاله بسیار مفید، لطفا ایمیل خود را به دقت در فیلد ذیل وارد نمایید.* خیالتون راحت ! از ایمیل شما به صورت محرمانه نگهداری میشه و فقط مقالات برتر نیوسئو براتون ایمیل میشه.

لطفا ایمیل خود را به دقت وارد نمایید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *