تبلیغات کلیکی یا PPC چیست؟

بازاریابی تبلیغات کلیکی,تبلیغات ppc,تبلیغات بنری و کلیکی 100ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام نیوسئو

تبلیغات کلیکی یا همان PPC که مخفف شده عبارت (Pay Per Click) می باشد، یکی از روش های بازاریابی دیجیتال است که در آن تبلیغ کنندگان تبلیغ خود را روی پلتفرم تبلیغ کننده (میزبان تبلیغ) قرار می دهند و هر بار که روی تبلیغات آن ها کلیک می شود، هزینه ای به میزبان پرداخت می کنند. به عبارتی دیگر تر در تبلیغات بنری و کلیکی، هزینه تبلیغات توسط صاحب تبلیغ، به ازای هر کلیک کاربران روی تبلیغ در پلتفرم تبلیغ کننده، به صاحب آن پلتفرم پرداخت می شود.

هدف از این نوع تبلیغ این است که کاربران در پلتفرم میزبان، که می تواند وب سایت یا هر نوع سیستم دیگری باشد، تبلیغ را ببینند و در صورت تمایل روی آن کلیک کنند سپس به جایی که صاحب تبلیغ مدنظر دارد هدایت شوند، در آنجا کاربران ممکن است یک اقدام ارزشمند مانند خرید محصول را انجام دهد و این هدف نهایی است.

چگونه تشخیص دهیم تبلیغات کلیکی برای ما مناسب است؟

بازاریابی تبلیغات کلیکی,تبلیغات ppc,تبلیغات بنری و کلیکی

برای تصمیم گیری در مورد اینکه تبلیغات PPC برای کسب و کار شما مناسب است یا خیر، ابتدا باید ارزیابی کنید که آیا می توانید از عهده هزینه های آن برآیید یا خیر؟ آیا بودجه ای برای این تبلیغات دارید یا باید بر تقویت جذب ارگانیک مشتری تمرکز کنید؟ اگر بودجه ای مختص تبلیغات دارید، آیا بهتر است کل مبلغ را برای PPC هزینه کنید یا تاکتیک های تبلیغاتی دیگری هم وجود دارند که بودجه شما را مصرف می کنند؟

تعیین بودجه برای کمپین تبلیغات کلیکی

اگر می خواهید به مخاطبانی دسترسی پیدا کنید که در جستجوی موارد مربوط به کسب و کار شما هستند، PPC یک گزینه مؤثر است. اگر تصمیم به ایجاد یک کمپین تبلیغات کلیکی دارید، بودجه و هزینه شما بر اساس تعداد مخاطبان پلتفرم میزبان، رقابت در کسب و کار شما و انواع و تعداد محصولات یا خدماتی که در کمپین قصد تبلیغشان را دارید، تعیین می شود.

مزایای تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی,تبلیغات کلیکی,تبلیغات کلیکی با درآمد بالا

برخی از مزایای تبلیغات کلیکی شامل موارد زیر می باشد:

مقرون به صرفه بودن: از آنجا که شما در تبلیغات کلیکی تنها هنگامی که یک کاربر واقعاً به وب سایت شما رسیده باشد مبلغی را پرداخت می کنید، می تواند از نظر قیمت مناسب باشد. اگر از تبلیغات کلیکی در سایت استفاده می کنید می توانید بر اساس بودجه خود تعداد کلیک ها را مشخص کرده تا پس از آن تبلیغ شما از سایت میزبان حذف شود و دیگر هزینه ای برای شما نداشته باشد.

هدفمند بودن: شما می توانید مخاطبان خود را مطابق با مشخصات مدنظر خود مانند مکان، زبان و نوع دستگاهی که استفاده می کنند انتخاب کنید. از این طریق می توانید تبلیغات کلیکی با درآمد بالا داشته باشید زیرا کاربرانی را جذب می کنید که احتمال تبدیل شدن به مشتری بیشتری دارند.

قابل اندازه گیری بودن: تبلیغات PPC را می توان برای اندازه گیری دقیق اثربخشی راه اندازی کرد. شما دقیقاً می توانید میزان سرمایه گذاری خود را تعیین کنید.

قابل تنظیم بودن: همانطور که کمپین های خود را اجرا می کنید، می توانید بسیاری از تغییرات کوچک، مانند تغییر در متن تبلیغ را بر اساس مواردی که عملکرد بهتری داشته اند ایجاد کنید و بهبود بخشید.

وجود منابع آموزشی: بسیاری از دوره های آنلاین که اغلب رایگان هم هستند، وجود دارند که به شما در توسعه مهارت های خود در زمینه اجرای هرچه بهتر این نوع تبلیغات کمک می کند.

سریع بودن: در تاکتیک های بهینه سازی ارگانیک موتورهای جستجو (سئو) ماه ها طول می کشد تا نتیجه مدنظر حاصل شود. ولی در تبلیغات کلیکی تقریباً بلافاصله تأثیر تلاش های خود را مشاهده خواهید کرد.

معایب تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی در سایت,تبلیغات کلیکی گوگل,درامد تبلیغات کلیکی

برخی از معایب تبلیغات کلیکی و چالش هایی که ممکن است طی آن برایتان پیش بیاید به شرح زیر می باشند:

سرمایه گذاری در زمان: شما نمی توانید کمپین PPC خود را راه اندازی کرده و سپس آن را رها کنید. برای به دست آوردن بهترین نتایج، باید زمان و انرژی را صرف بهینه سازی و بهبود کیفیت آن کنید، همچنین تا هنگامی که آن را ادامه دهید برای شما نتیجه دربر خواهد داشت، و به محض اتمام کمپین، ورودی ها و بازدیدها هم قطع می شوند.

نیازمند مهارت: برای راه اندازی کمپین های مفید و مؤثر به برخی تمرینات و مهارت ها و همچنین گاهی آزمون و خطا نیاز است. بسیاری از مشاغل امر بازاریابی تبلیغات کلیکی خود را به افراد یا شرکت های متخصص محول می کنند.

هزینه بر بودن: اگر کمپین های خود را تحت نظارت و بهینه سازی قرار ندهید تا مطمئن شوید درامد تبلیغات کلیکی خود را دارید و بازگشت سرمایه انجام می شود، ممکن است بودجه خود را هدر دهید. همچنین برخلاف تاکتیک های سئو که در آن سرمایه گذاری زمان و مهارت نقش دارند، شما باید بودجه ای را برای تبلیغات PPC اختصاص دهید.

بازدیدها همیشه منجر به فروش نمی شوند: شما باید کاربر را متقاعد کنید که به محض ورود به وب سایت شما تبدیل به مشتری شود و هدف مدنظر شما را انجام دهد، این امر کار چندان ساده ای نیست و باید برای انجام دادنش به بهترین شکل، از متخصصین CRO یا همان بهینه سازی نرخ تبدیل کمک بگیرید.

تبلیغات کلیکی گوگل

مزایای تبلیغات کلیکی,معایب تبلیغات کلیکی

می توان گفت مشتریانی که از طریق تبلیغات بنری و کلیکی جذب می شوند، به نوعی هدف مند هستند، زیرا متن تبلیغ را دیده و احتمالا به خدمات و یا محصولی که در آن ارائه می شوند نیاز داشته اند که روی آن تبلیغ کلیک کرده اند. اما برای جذب مخاطب هدفمند، یکی از بهترین پلتفرم ها برای میزبانی اینگونه تبلیغات، موتورهای جستجو هستند که در رأس آن ها تبلیغات کلیکی گوگل قرار دارد، زیرا مخاطبانی که از این طریق جذب می شوند، عبارت مربوط به کسب و کار شما را جستجو کرده اند و این امر به معنی این است که به آن نیاز داشته اند.

هر زمان که یک مورد تبلیغات کلیکی در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) وجود دارد، بلافاصله مزایده ای برای کلمه کلیدی ایجاد می شود، اگر صاحبان تبلیغ علاقه مند به نمایش تبلیغاتی مربوط به عبارات جستجو شده توسط کاربران باشند، بر اساس کلمات کلیدی که توسط آن ها و سایر رقبا پیشنهاد می شود، مزایده ایجاد می شود، در نهایت تبلیغات برنده مزایده در صفحه نتایج موتورهای جستجو بر اساس کلمه کلیدی مدنظر، درج می شود.

کلمات کلیدی در تبلیغات کلیکی

بازاریابی تبلیغات کلیکی,تبلیغات ppc,تبلیغات بنری و کلیکی

کلمات کلیدی در مرکز کار تبلیغات کلیکی قرار دارند و تبلیغ کنندگان را به جستجوهای کاربران متصل می کنند.

  • کوئری (Query) یا کلمات کلیدی، کلمات واقعی هستند که کاربران برای یافتن نتایج مدنظر خود در کادر جستجوی موتور جستجو تایپ می کنند.
  • کلمات کلیدی همان عباراتی هستند که بازاریابان برای تطبیق تبلیغات خود با نیاز کاربران مورداستفاده قرار می دهند.

بسته به نوع مطابقت کلمات کلیدی که کاربران استفاده می کنند، تبلیغ کنندگان می توانند کلمات کلیدی خود را با جستجوهای کاربران، با دقت نسبی مطابقت دهند، به عنوان مثال، تبلیغ کنندگان می توانند کلمات کلیدی را دقیقاً با عبارات جستجو شده مطابقت دهند یا امکان تغییراتی مانند ترتیب مختلف کلمات، املای مختلف یا درج کلمات دیگر را فراهم آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود