تبلیغات کلیکی یا PPC چیست؟

تبلیغات کلیکی چیست

تبلیغات کلیکی یا همان PPC که مخفف شده عبارت (Pay Per Click) می باشد، یکی از روش های بازاریابی دیجیتال است که در آن تبلیغ کنندگان تبلیغ خود را روی پلتفرم تبلیغ کننده (میزبان تبلیغ) قرار می دهند و هر بار که روی تبلیغات آن ها کلیک می شود، هزینه ای به میزبان پرداخت می کنند. به عبارتی دیگر در تبلیغات بنری و کلیکی، هزینه تبلیغات توسط صاحب تبلیغ، به ازای هر کلیک کاربر روی آن تبلیغ، به صاحب آن پلتفرم تبلیغ کننده پرداخت می شود.

هدف از این نوع تبلیغ این است که کاربران در پلتفرم میزبان، که می تواند وب سایت یا هر نوع سیستم دیگری باشد، تبلیغ را ببینند و در صورت تمایل روی آن کلیک کنند سپس به جایی که صاحب تبلیغ مدنظر دارد هدایت شوند، در آنجا کاربران ممکن است یک اقدام ارزشمند مانند خرید محصول را انجام دهد و این هدف نهایی است.

تاریخچه تبلیغات کلیکی

اولین نسخه تبلیغات کلیکی بر روی یک اپلیکشن دسکتاپ که شامل لینک های خبری بود، در سال 1996 انجام شد، بسیاری از شرکت ها برای انجام دادن این نوع بازاریابی (تبلیغ به ازای هر کلیک) دچار تردید بودند، اما این روش بسیار موفق بود و تا پایان سال 1997، بیش از 400 شرکت به این نوع بازاریابی روی آوردند.

در سال 1998 وبسایت goto موتور جستجویی را طراحی کرد که امکان پیاده سازی تبلیغات کلیکی را داشت و همین امر باعث شد اجرا کمپین تبلیغاتی به روش cpc به وجود آید.

در نهایت در سال 2003 وبسایت goto توسط یاهو به مبلیغ 1.6 میلیارد دلاری خریداری شد.

هزینه تبلیغات کلیکی به چه شکل محاسبه می شود؟

طراحی و اجرا کمپین کلیکی (cpc) ممکن است با توجه به جذب ترافیک و وجود رقبا قیمت های متفاوتی داشته باشد. اما در نهایت، هزینه نهایی تبلیغات کلیکی بر اساس میزان کلیک صورت گرفته تعیین می شود.

شیوه های متفاوتی برای پرداخت هزینه این نوع بازاریابی وجود دارد.

  1. تعیین نرخ ثابت به ازای هر کلیک
  2. مزایده بر اساس پیشنهاد و قیمت

مهم ترین نکته ای که باید در نظر بگیرید، کسب نتیجه ای است که از تبلیغ بدست می آورید. اگر جذب یک مشتری برای شما سود 70 درصدی در فروش دارد، قطعا هزینه زیاد در تبلیغات کلیکی اثرگذاری ویژه ای برای شما خواهد داشت.

ابزار تبلیغات کلیکی,بازاریابی تبلیغات کلیکی,تبلیغات ppc

چگونه تشخیص دهیم تبلیغات کلیکی برای ما مناسب است؟

برای تصمیم گیری در مورد اینکه تبلیغات PPC برای کسب و کار شما مناسب است یا خیر، ابتدا باید ارزیابی کنید که آیا می توانید از عهده هزینه های آن برآیید یا خیر؟ آیا بودجه ای برای این تبلیغات دارید یا باید بر تقویت جذب ارگانیک مشتری تمرکز کنید؟ اگر بودجه ای مختص تبلیغات دارید، آیا بهتر است کل مبلغ را برای PPC هزینه کنید یا تاکتیک های تبلیغاتی دیگری هم وجود دارند که بودجه شما را مصرف می کنند؟

تعیین بودجه برای کمپین تبلیغات کلیکی

اگر می خواهید به مخاطبانی دسترسی پیدا کنید که در جستجوی موارد مربوط به کسب و کار شما هستند، PPC یک گزینه مؤثر است. اگر تصمیم به ایجاد یک کمپین تبلیغات کلیکی دارید، بودجه و هزینه شما بر اساس تعداد مخاطبان پلتفرم میزبان، رقابت در کسب و کار شما و انواع و تعداد محصولات یا خدماتی که در کمپین قصد تبلیغشان را دارید، تعیین می شود.

تبلیغات بنری و کلیکی,تبلیغات بنری و کلیکی,تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی گوگل

می توان گفت مشتریانی که از طریق تبلیغات بنری و کلیکی جذب می شوند، به نوعی هدف مند هستند، زیرا متن تبلیغ را دیده و احتمالا به خدمات و یا محصولی که در آن ارائه می شوند نیاز داشته اند که روی آن تبلیغ کلیک کرده اند. اما برای جذب مخاطب هدفمند، یکی از بهترین پلتفرم ها برای میزبانی اینگونه تبلیغات، موتورهای جستجو هستند که در رأس آن ها تبلیغات کلیکی گوگل قرار دارد، زیرا مخاطبانی که از این طریق جذب می شوند، عبارت مربوط به کسب و کار شما را جستجو کرده اند و این امر به این معنی است که به آن نیاز داشته اند.

هر زمان که یک مورد تبلیغات کلیکی در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) وجود دارد، بلافاصله مزایده ای برای کلمه کلیدی ایجاد می شود، اگر صاحبان تبلیغ، علاقه مند به نمایش تبلیغات مربوط به عبارات جستجو شده توسط کاربران باشند، بر اساس کلمات کلیدی که توسط آن ها و سایر رقبا پیشنهاد می شود، مزایده ایجاد می شود، در نهایت تبلیغاتی که برنده مزایده شده اند، در صفحه نتایج موتورهای جستجو بر اساس کلمه کلیدی مدنظر، درج می شوند.

تبلیغات کلیکی,تبلیغات کلیکی با درآمد بالا,تبلیغات کلیکی در سایت

کلمات کلیدی در تبلیغات کلیکی

کلمات کلیدی در مرکز کار تبلیغات کلیکی قرار دارند و تبلیغ کنندگان را به جستجوهای کاربران متصل می کنند.

  • کوئری (Query) یا کلمات کلیدی، کلمات واقعی هستند که کاربران برای یافتن نتایج مدنظر خود در کادر جستجوی موتور جستجو تایپ می کنند.
  • کلمات کلیدی همان عباراتی هستند که بازاریابان برای تطبیق تبلیغات خود با نیاز کاربران مورداستفاده قرار می دهند.

بسته به نوع مطابقت کلمات کلیدی که کاربران استفاده می کنند، تبلیغ کنندگان می توانند کلمات کلیدی خود را با جستجوهای کاربران، با دقت نسبی مطابقت دهند، به عنوان مثال، تبلیغ کنندگان می توانند کلمات کلیدی را دقیقاً با عبارات جستجو شده مطابقت دهند یا امکان تغییراتی مانند ترتیب مختلف کلمات، املای مختلف یا درج کلمات دیگر را فراهم آورند.

چگونه بالاترین بازدهی را از تبلیغات کلیکی بدست آوریم؟

برای آن که بهترین نتایج را از این روش بازاریابی بدست آورید، باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • مشخص کردن هزینه تبلیغ و برآورد میزان بازگشت آن
  • تقویت صفحه لندینگ پیج
  • پیشنهاد جذاب

در ادامه نکات گفته شده را باهم به صورت دقیق تری بررسی می کنیم:

مشخص کردن هزینه تبلیغ و برآورد میزان بازگشت آن

قبل از ایجاد کمپین تبلیغات کلیکی باید، دقت داشته باشید که چقدر سرمایه برای آن می خواهید در نظر بگیرید، از طرفی برای بازگشت سرمایه خود برنامه ای بچینید. برای اکثر کسب و کار ها این کمپین نسبت 5 به 1 است، یعنی به ازای هر یک میلیون که هزینه می کنید، باید 5 برابر آن بازگشت سرمایه داشته باشید، با مشخص شدن نرخ تبدیل از هدر رفتن سرمایه جلوگیری می شود.

تقویت صفحه لندینگ پیج

وقتی در گوگل ادز یا سایر سیستم ها کمپین تبلیغات کلیکی انجام می دهید، کاربر به ازای هر کلیک به صفحه مورد نظر وارد می شود؛ از این رو بسیار مهم است که آن صفحه را چطور طراحی کنید.

صفحه را طوری طراحی کنید که نرخ تبدیل بالایی داشته باشد. وقتی مخاطب به صفحه شما وارد می شود، باید اقدامی در آن برگه انجام دهد. در نتیجه باید لندینگ پیج جذابی طراحی کنید.

برای تقویت صفحه لندینگ پیج بهتر است که به نکات و موارد زیر دقت کنید:

  • اشاره به ویژگی های بسیار مهم: در صفحه ای که مخاطب شما وارد می شود، باید ویژگی های محصول خود را به صورت کامل قرار دهید، آن صفحه باعث خرید کاربر می شود. اطلاعات را در این صفحه به صورت بهینه منتشر کنید. در صورتی که کاربر اطلاعات بیشتر خواست برای آن برگه ای جدا طراحی کنید.
  • استفاده از تیتر مناسب: تیترها تاثیر بسیار زیادی برای ترغیب کاربر به خواندن مقاله و داده های صفحه لندینگ دارد. سعی کنید تیتر های مناسب و جذاب انتخاب کنید و آن ها باید به گونه ای باشد که کاربر در اولین نگاه به صورت کامل متوجه آن پاراگراف شود.
  • رضایت مشتریان: هرچقدر مدیر سایت در رابطه با محصولات و خدمات خوب توضیح دهد، باز هم کاربران نظر همنوع خود را بیشتر قبول دارند، چرا که در فروش آن محصول سودی نمیبرند، از این رو حتما نظرات کاربران خود در مورد خدمات را در وبسایت قرار دهید. این مورد در موفقیت کمپین تاثیر بسیار زیادی دارد.

تبلیغات کلیکی گوگل,درامد تبلیغات کلیکی,مزایای تبلیغات کلیکی

سئو سایت و PPC از مهمترین و اصلی ترین عوامل تاثیر گذار در رنک سایت می باشند. به عنوان یک سئوکار یا صاحب وب سایت، شاید در مواقع بسیار زیادی برای شما سوال به وجود آمده باشد که برای بهبود رتبه سایت خود، بهتر است از چه روشی استفاده کنید؛ سئو سایت یا تبلیغات کلیکی؟

یکی از کاربران نیوسئو اعلام کرده است که به مدت سه سال برای یک شرکت اینترنتی نوپا مشغول به کار بوده که فعالیت های مربوط به بهینه سازی سایت شرکت را انجام می داده است. به گفته او، گرفتن تصمیم برای انتخاب سئو سایت یا PPC به عنوان یک روش بهبود رتبه سایت، کار آسانی نیست؛ مخصوصا اگر کسب و کار شما بودجه کمی داشته باشد.

اما در نهایت او با تحقیق و مطالعه کافی در این زمینه، متوجه شد که سئو برای بهبود رنک، بسیار کاربردی تر می باشد. در نهایت او موفق شد تا به خوبی برای برخی از کلمات کلیدی، رنک مناسبی دریافت کند.

حال نکته مهمی که وجود دارد این است که آیا واقعا سئو سایت به تنهایی باعث موفقیت او در زمینه کاری اش شده است یا عوامل دیگری نیز به او کمک کرده اند؟ در نهایت باید بگوییم اینکه برخی اعتقاد دارند که سئو بهتر از تبلیغات کلیکی است، باید به صورت تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد. بنابراین ما در ادامه این مقاله سئو و تبلیغات کلیکی را جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم و مزایا و معایب هر کدام را بیان می کنیم. سپس به راحتی می توان با مقایسه سئو و PPC، انتخاب آن ها را آسان تر کرد.

معنای سئو سایت

سئو در واقع پروسه ای است که طی آن بهینه سازی صفحات مختلف وب سایت شما انجام می شود تا به بهترین شکل، رنک بالایی از موتورهای جستجو دریافت کنید. نکته قابل تأملی که در مورد سئو وجود دارد این است که شما به هیچ وحه نمی توانید با پرداخت پول به رتبه های برتر نتایج جستجو در گوگل دست پیدا کنید.

موتورهای جستجو الگوریتم های فوق العاده ای دارند که با آن ها کیفیت محتواهای صفحات وب سایت شما را مورد بررسی قرار می دهند و اگر متوجه شوند که محتوای سایت شما طبق فاکتورهای رتبه بندی آن ها می باشد، رنک بالایی به شما خواهند داد.

در واقع یکی از بزرگترین قسمت های سئو سایت، فهمیدن این است که موتورهای جستجو با برور رسانی الگوریتم های خود، جه تغییراتی در فاکتورهایشان به وجود آورده اند تا بتوان استراتژی های سئو خود را مطابق با آن ها تغییر داد. شما می توانید برای رسیدن به درک بهتر، از کلاس های آموزش سئو معتبری که سالانه در مراکز مختلف برگزار می شود، استفاده کنید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: سئو چیست؟پیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

شاید سؤال کنید که در حال حاضر کدام مورد برای سایت شما بهتر است؟ برای پاسخ به این سؤال به بررسی مزایا و معایب هرکدام می پردازیم تا متوجه شوید طبق استراتژی سایت خود از کدام مورد استفاده کنید.

معایب تبلیغات کلیکی

مزایای تبلیغات کلیکی

برخی از مزایای تبلیغات کلیکی شامل موارد زیر می باشد:

مقرون به صرفه بودن

شما در تبلیغات کلیکی، هنگامی مبلغی را پرداخت می کنید که یک کاربر با کلیک روی تبلیغ شما به وب سایت شما می رسد، پس می تواند از نظر قیمت مناسب باشد. اگر از تبلیغات کلیکی در سایت استفاده می کنید می توانید بر اساس بودجه خود تعداد کلیک ها را مشخص کرده تا پس از آن تبلیغ شما از سایت میزبان حذف شود و دیگر هزینه ای برای شما نداشته باشد.

هدفمند بودن

 شما می توانید مخاطبان خود را مطابق با مشخصات مدنظر خود مانند مکان، زبان و نوع دستگاهی که استفاده می کنند انتخاب کنید. از این طریق می توانید تبلیغات کلیکی با درآمد بالا داشته باشید زیرا کاربرانی را جذب می کنید که احتمال بیشتری برای تبدیل شدن به مشتری دارند.

قابل اندازه گیری بودن

تبلیغات PPC را می توان برای اندازه گیری دقیق اثربخشی راه اندازی کرد. شما دقیقاً می توانید میزان سرمایه گذاری خود را تعیین کنید.

قابل تنظیم بودن

همانطور که کمپین های خود را اجرا می کنید، می توانید بسیاری از تغییرات کوچک، مانند تغییر در متن تبلیغ را بر اساس مواردی که عملکرد بهتری داشته اند ایجاد کنید و بهبود بخشید.

وجود منابع آموزشی

بسیاری از دوره های آنلاین که اغلب رایگان هم هستند، وجود دارند که 

به شما در توسعه مهارت های خود در زمینه اجرای هرچه بهتر در این نوع تبلیغات کمک می کنند.

سریع بودن

 در تاکتیک های بهینه سازی ارگانیک موتورهای جستجو (سئو) ماه ها طول می کشد تا نتیجه مدنظر حاصل شود. ولی در تبلیغات کلیکی تقریباً بلافاصله تأثیر تلاش های خود را مشاهده خواهید کرد.

ابزار تبلیغات کلیکی,بازاریابی تبلیغات کلیکی,تبلیغات ppc

معایب تبلیغات کلیکی

برخی از معایب تبلیغات کلیکی و چالش هایی که ممکن است طی آن برایتان پیش بیاید به شرح زیر می باشند:

سرمایه گذاری در زمان

 شما نمی توانید کمپین PPC خود را راه اندازی کرده و سپس آن را رها کنید. برای به دست آوردن بهترین نتایج، باید زمان و انرژی خود را صرف بهینه سازی و بهبود کیفیت آن کنید، همچنین تا هنگامی که آن را ادامه دهید برای شما نتیجه خواهد داشت، و به محض اتمام کمپین، ورودی ها و بازدیدها هم قطع می شوند.

نیازمند مهارت بودن

برای راه اندازی کمپین های مفید و مؤثر به برخی تمرینات و مهارت ها و همچنین گاهی آزمون و خطا نیاز است. بسیاری از مشاغل، امر بازاریابی تبلیغات کلیکی خود را به افراد یا شرکت های متخصص محول می کنند.

هزینه بر بودن

 اگر کمپین های خود را تحت نظارت و بهینه سازی قرار ندهید تا مطمئن شوید درآمد تبلیغات کلیکی خود را دارید و بازگشت سرمایه انجام می شود، ممکن است بودجه خود را هدر دهید. همچنین برخلاف تاکتیک های سئو که در آن ها سرمایه گذاری در زمان و مهارت نقش دارند، شما باید بودجه ای را برای تبلیغات PPC اختصاص دهید.

بازدیدها همیشه منجر به فروش نمی شوند: شما باید کاربر را متقاعد کنید که به محض ورود به وب سایت شما تبدیل به مشتری شود و هدف مدنظر شما را انجام دهد، این امر کار چندان ساده ای نیست و باید برای انجام دادنش به بهترین شکل، از متخصصین CRO یا همان بهینه سازی نرخ تبدیل کمک بگیرید.

مزایای سئو سایت

در ادامه این مقاله، چند مورد از مهمترین مزایای سئو سایت را مورد بررسی قرار می دهیم:

ترافیک طبیعی باعث ایجاد قدرت می شود

شما هرچه رنک بالاتری در نتایج جستجو بگیرید و مدت زمان بیشتری بتوانید آن رتبه را حفظ کنید، قدم بزرگی در افزایش ترافیک طبیعی سایت خود برداشته اید. وقتی به این مرحله برسید، می توانید دست از کار کردن کشیده و تماشا کنید که چگونه ترافیک سایت شما افزایش پیدا می کند.

برخلاف این ویژگی سئو، PPC مثل یک شیر آب عمل می کند. تا وقتی که شما آن را باز نگه دارید، فعالیت انجام می دهد و به محض بسته شدن، آبی در کار نخواهد بود. جذب ترافیک با استفاده از تبلیغات کلیکی، دقیقا به همین شکل است. تنها تا وقتی که شما هزینه آن را پرداخت کنید، برای شما ترافیک جذب می کند.

سئو در دراز مدت از نظر هزینه به صرفه است

تصور کنید که یک وب سایت موفق که برای چندین هزار کلمه کلیدی، رتبه های بسیار بالایی در نتایج جستجوی گوگل دارد، بخواهد برای دسترسی به همین جایگاهی که الان دارد، هزینه کند. اگر برای رسیدن به این جایگاه بخواهد پول بدهد، باید حدود چندین برابر سرمایه فعلی خود را مصرف کند. طبیعتا چنین چیزی معقول و به صرفه نیست. اما با بهینه سازی سایت در دراز مدت می توانید به این نتایج، برسید.

ابزار تبلیغات کلیکی,بازاریابی تبلیغات کلیکی,تبلیغات ppc

معایب سئو سایت

سئو زمان بر است

بر اساس تحقیقی که بر روی کلمات کلیدی و رتبه هر سایت برای رسیدن به رنک اول برای آن ها انجام شده است، متوجه شدیم که یک سال پس از انتشار یک مطلب، تنها 6 درصد از صفحات سایت هایی که برای یک کلمه کلیدی خاص تولید محتوا کرده اند، موفق به رسیدن به 10 رتبه برتر نتایج جستجو گوگل می شوند. حتی در برخی از موارد که استثناء هستند، 2 تا 6 ماه برای رسیدن به رتبه های برتر زمان لازم است. همانطور که دیدیم سئو به زمان زیادی برای نشان دادن عملکرد خود نیاز دارد. در نتیجه اگر زمان کافی را برای کسب رتبه های برتر نتایج جستجو گوگل ندارید، پیشنهاد می کنیم که از سئو استفاده نکنید.

سئو نیازمند محتوای معتبر و منحصر به فرد است

هنگامی که کاربران در موتورهای جستجو به دنبال موضوع و پاسخ پرسشی می گردند، بیشتر ترجیح می دهند که محتواهای سایت های ارزشمند، پاسخگوی سوالات آن ها باشند. آن ها بیشتر تمایل دارند تا مقاله هایی که می خوانند توسط متخصصین مربوطه نوشته شده باشند. در نتیجه برای اینکه به خوبی در روند رنک گرفتن عمل کنید، پیشنهاد می کنیم که حتما از متخصصین برای تولید محتوا در سایت خود استفاده کنید.

اگر خودتان مسلط به نکات آموزش تولید محتوا هستید، که فوق العاده است . می توانید شخصا شروع به نوشتن محتوای وب سایتتان کنید. اما اگر هیچ تخصصی در این زمینه ندارید بهتر است افرادی را برای تولید و انتشار محتوای سایتتان استخدام کنید. مشکلی که در این زمینه برای کسب و کارهای کوچک با بودجه کم وجود دارد، این است که هزینه و وقت زیادی را باید صرف پیدا کردن چنین افراد متخصصی کنند.

سئو بهتر است یا PPC ؟

حال که به خوبی متوجه مزایا و معایب سئو سایت و تبلیغات کلیکی شده اید، بهتر است برگردیم به موضوع اصلی. برای افزایش ترافیک سایت استفاده از کدام مورد بهتر است؟

برای پاسخ این سوال باید بگوییم که بستگی دارد که موقعیت شما چگونه است. بسته به وضعیتی که دارید، انتخاب شما نیز تفاوت پیدا می کند.

در انتها امیدواریم با مطالعه دقیق این مقاله، بتوانید، تصمیم درستی در این زمینه گرفته باشید و هیچ گونه آسیبی به کسب و کارتان وارد نشده باشد.

اگر استراتژی سایت شما به گونه ای شد که استفاده از تبلیغات بنری و کلیکی را انتخاب کردید به شما پیشنهاد میکنیم حتما با استفاده از ابزار، این کار را انجام دهید. در ادامه ابزار آن را به شما معرفی می کنیم.

ابزار تبلیغات کلیکی,بازاریابی تبلیغات کلیکی,تبلیغات ppc

ابزار تبلیغات کلیکی

اکثر علاقه مندان به طراحی سایت می خواهند در بالاترین رتبه صفحات نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرند اما اگر شرایط استفاده از سئو سایت را ندارید، پیشنهاد می کنیم از PPC یا تبلیغات کلیکی گوگل استفاده کنید.

PPC می تواند ترافیک بسیار زیادی را برای وب سایت شما فراهم سازد. نکته مهمی که از آمارهای معتبر گوگل به دست آمده است، نشان می‌دهد که تمامی کسب و کارهایی که از Google Ads استفاده کرده اند، تقریباً ۸ برابر پولی که در این راه هزینه کرده‌اند را دوباره به دست آورده اند.

بهینه سازی PPC کسب و کارها، کار بسیار آسانی نیست؛ اما اگر آن را به خوبی انجام دهید، می تواند در روند بهبود تبلیغات کلیکی شما بسیار موثر باشد. همانطور که در سئو سایت با استفاده از ابزارهای مختلف کیفیت کلمات کلیدی، لینک ها، محتوا و بسیاری از موارد دیگر را مورد بررسی قرار می دهیم، در PPC نیز همین وضعیت برقرار است.

شاید فکر کنید که مانند سئو که دارای ابزار مختلف برای تحلیل و بررسی سایت است، PPC ابزاری ندارد تا بتوانید کیفیت تبلیغات خود را افزایش دهید. اما خوشبختانه برای PPC هم ابزار بسیار مفیدی وجود دارد.

 ابزار تبلیغات کلیکی برای شما شرایطی به وجود آوردند که می توانید برای بررسی و بهبود استراتژی PPC خود از آن ها استفاده کرده و نرخ کلیک سایت خود را به شدت افزایش دهید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: 3 استراتژی بازاریابی درون گرا با ترکیب سئو و PPCپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

WorsSteam Advisor

با استفاده از این ابزار می توانید به راحتی فعالیت های PPC خود را در مقیاس ساده تر بررسی کنید. WordSteam ابزاری فوق العاده و منظم را برای صاحبان مشاغل کوچک و متوسط ارائه می کند تا آن ها به راحتی بتوانند PPC یا تبلیغات کلیکی خود را تجزیه و تحلیل کنند. این ابزار می تواند تبلیغات کلیکی متفاوتی را مورد بررسی قرار دهد. مثل گوگل، فیسبوک، بینگ و اینستاگرام.

یکی از ویژگی های بسیار جالب این ابزار ۲۰ دقیقه کار هفتگی می باشد. این ویژگی شامل ۹ قسمت است که هر کدام از آن ها گردش کاری شما را نشان می دهد که می تواند در روند بهبود تبلیغات کلیکی بسیار موثر باشد.

این ابزار همه چیز را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می دهد؛ دریافت پیشنهادات برای بودجه تبلیغات، تشخیص ارزش و اعتبار کلمات کلیدی و بسیاری از موارد دیگر، از مهم‌ ترین فاکتورهای این تجزیه و تحلیل ها هستند.

مهمترین نکته‌ ای که WordSteam را به یک ابزار با ارزش تبدیل می کند این است که تمامی تغییرات و به روز رسانی هایی که گوگل در الگوریتم ها ایجاد می کند را به خوبی به شما نشان می دهد. بنابراین نیاز ندارید تا همیشه به دنبال مطالعه مقاله های مختلف برای چک کردن جدیدترین تغییرات الگوریتم های گوگل باشید.

البته به این نکته هم توجه داشته باشید که این ابزار تنها به مدت ۷ روز به صورت رایگان به شما خدمات ارائه می‌کند و پس از آن برای هر سه ماه یک بار باید حساب کاربری خود را شارژ کنید.

SE Ranking 

SE Ranking به بررسی و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی جامع و عملکرد رقبای شما می پردازد. SE Ranking به عنوان یک ابزار، تحقیقات بسیار زیادی را برای PPC انجام می‌دهد. تمرکز اصلی خود را روی تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا و برنامه ریزی برای تبلیغات می گذارد. با استفاده از این ابزار می توانید متوجه شوید که رقبای شما از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند و همچنین می فهمید که کدام تبلیغات، ترافیک بیشتری برای وب سایت کسب می کنند.

این ابزار می تواند به شما نشان دهد که با استفاده از PPC، در نتایج جستجوی گوگل چه رتبه ای دریافت می کنید. این ابزار داده‌ های رقبای شما مثل هزینه های تبلیغاتی آن ها، CPC و KEI را برای شما نشان می دهد.

با رفتن به قسمت Adverts history به شکل بصری داده های پیشین خود را در زمان های مختلف مشاهده می کنید. این داده ها شامل موقعیت سایت ، بودجه ماهانه و عبارات کلیدی است. داشتن این اطلاعات به شما کمک می‌کند که متوجه شوید رقبای شما از گذشته تا الان در استراتژی‌ های خود چه تغییری به وجود آورده اند و آیا این استراتژی ها موفقیت آمیز بوده است یا خیر. همچنین این اطلاعات را به راحتی می توانید به یک فایل اکسل انتقال دهید.

Finteza

این ابزار یک تحلیل تاثیر گذار از PPC را انجام می دهد. Finteza یک ابزار تجزیه و تحلیل پیشرفته است که به شما نشان می دهد چند درصد از ترافیک های با کیفیت و بی کیفیت به وب سایت شما اختصاص دارند. این ابزار امکانات مختلفی را برای شما فراهم می کند تا با استفاده از آن ها بتوانید اهداف بازاریابی خود را به بهترین شکل تولید کرده و آن ها را مورد بررسی قرار دهید.

با استفاده از این ابزار می توانید اهداف خود را به صورتی تنظیم کنید که دقیقا مناسب کاربرانی باشند که برای علت خاصی روی تبلیغات شما کلیک می‌کنند. این ابزار سیستم های ادغام شده CMS مختلفی را می تواند ارائه کند.

یکی از بزرگترین مزایای این ابزار این است که تعاملات کاربران را به صورت دقیق مورد بررسی قرار می دهد. به عبارت دیگر این ابزار تمام داده های سیستم های تبلیغاتی را مورد بررسی قرار می دهد. همچنین به شما کمک می کند تا با استفاده از این داده ها به بهترین شکل استراتژی های خودتان را بهبود بخشید.

هزینه استفاده از این ابزار در سی روز اول به صورت رایگان می باشد و پس از آن برای هر ماه مبلغ ۴ دلار باید بپردازید.

Unbounce

ابزار Unbounce باعث ایجاد لندینگ پیج های اختصاصی برای وب سایت شما می شود. لندینگ پیج های تاثیر گذار برای بهبود روند PPC بسیار موثر هستند. این دسته از ابزارها باعث می شوند تا کلیت این پروسه، راحت تر انجام شود. این ابزار دارای ویژگی های مفید بسیار زیادی است که می تواند به خوبی به شما کمک کند. A/B Testing، تست جایگذاری متن ارزشمند، AMP برای لندینگ پیج ها و بسیاری از موارد کاربردی و مهم دیگر از خوبی های این ابزار به شمار می رود. بنابراین شما به سرعت می توانید متوجه مشکلات لندینگ پیج خود شده و تغییرات لازم را روی آن پیاده سازی کنید.

هزینه استفاده از این ابزار در 14 روز اول به صورت رایگان است و سپس باید ماهانه مبلغ 79 دلار بپردازید.

Bannersnack

ابزار Bannersnack به خوبی می تواند در ایجاد تصاویر تبلیغاتی جذاب و تشویق کننده برای جذب کلیک به شما کمک کند. به طور کلی هدف اصلی بازاریابی، ترغیب کردن کاربران برای مشاهده و بررسی خدماتی است که شما و کسب و کارتان ارائه می کنید. اگر بنرهای تبلیغاتی شما شرایط لازم برای حذاب بودن را نداشته باشند، طبیعی است که کاربران موتورهای جستجو نیز تمایلی به کلیک کردن نخواهند داشت. Bannersnack شدیدا به شما کمک می کند تا چنین مشکلی برای تبلیغاتتان به وجود نیاید.

این ابزار مصرف زمان را برای کسانی که تبلیغات حرفه ای می کنند، به شدت کاش داده است. با استفاده از ویژگی های این ابزار می توانید تصاویر ثابت و متحرک برای تبلیغ خود ایجاد کنید. به طوری که کاربران تصور می کنند مدت ها بر روی طراحی این عکس ها کار شده و از ایده های طراحان حرفه ای استفاده شده است.

در نهایت باید بگوییم که با استفاده از ابزارهای مناسب PPC یا تبلیغات کلیکی، می توانید به خوبی از رقبای خود جلو بزنید و عملکرد بسیار فوق العاده ای از خود نشان دهید. در واقع این ابزارها در صرفه جویی زمان، نقش بسیار مفیدی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود