ضروری

قسمت ششم دوره هفت یک

پخش ویدئو

عناوین مهم این قسمت از دوره رایگان و اسرارآمیر هفت یک: 

  • آیا برای راه اندازی و توسعه کسب و کار اینترنتی نیاز به جذب سرمایه گذار داریم؟ 
  • آیا برندهایی که از سرمایه گذار استفاده کردند، سود کردند؟ 
  • آیا میتوانیم ایده های خود را با دیگران در میان بگذاریم؟

توضیحات متنی بخشی از این کلیپ:

ابتدا عذرخواهی میکنم بابت اینکه در چند هفته گذشته نتوانستم قسمت جدیدی از دوره اسرار آمیز هفت یک را آماده و خدمت شما دوستان عزیزم ارائه کنم.

در کلیپ های مختلفی که از این به بعد ساخته میشود کم کم خودتان متوجه میشوید که چه اتفاقی طی این چند هفته افتاده که من نتوانستم کلیپ جدیدی را خدمت شما دوستان عزیزم هدیه کنم.

در این کلیپ در خدمت شما دوستان عزیزم هستم با توضیحاتی در مورد اینکه آیا ما برای راه اندازی و یا توسعه کسب و کار اینترنتی خودمان، نیاز به جذب سرمایه گذار داریم؟ و یا آن برندهایی که آمدند از سرمایه گذار استفاده کردند سود کردند و یا ضرر؟ و از همه مهمتر آیا ما میتوانیم ایده هایمان را با دیگران در میان بگذاریم یا نه؟ پس لطفا حتما همراه من باشید.

خب حتما شما دوستان عزیز هم میدانید که طی سال های گذشته چندین برند معتبر و مشهور ایرانی از طریق جذب سرمایه گذار توانستند به مراتب بالایی در کسب و کار اینترنتی و سودآوری از طریق کسب و کار اینترنتی دست پیدا کنند. خب آیا این مسئله برای همه کسب و کارها صادق است؟ بذارید از ابتدا شروع کنم. آیا شما اصلاً نیاز به سرمایه گذار دارید یا نه؟

زمانی که شما کسب و کار اینترنتی خودتان را طرح ریزی میکنید و برایش RFP (Request for proposal) مینویسید در واقع خلاصه بخواهم برایتان بگویم، چرا؟ چگونه؟ در چه مدت زمانی؟ و با چه ابزار و هزینه ای میتوانیم پس از چه مدت زمانی به چه سودی برسیم؟ زمانی که این طرح را آماده سازی کنید یک میزانی از هزینه را در نظر میگیریم. خب این هزینه که مشخص شد.

من در یک کلیپ صوتی قبلا گفتم که کی ما باید از سرمایه گذار استفاده کنیم در ابتدا قطعا اگر شما آن میزان مبلغ را خودتان دارید، نیازی به سرمایه گذار ندارید مهم این است که شما شروع کنید حداقل به یک سطحی برسانیدش، اگر به یک سطحی رساندید و مطلوب بود پروژه تان، متوجه شدید به سود رسیده است و در آینده به سود رسانی زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت آنجاست که خب میتوانید هم بروید به سرمایه گذارهای مختلف ارائش کنید هم خیالتان راحت میشود بابت اینکه حالا بروید وامی بگیرید، نمیدانم از آشنایانتان هزینه آن را دریافت بکنید، یک سری سهام دار جدید را از دوستانتان جذب کنید برای پیشرفتتان و موارد مشابه، پس در ابتدا پیشنهاد من این است.

اما اگر شما طرحی را دارید که قطعا مطمئنید به سود میرسد حالا اینکه از کجا مطمئنید به خودتان بر میگردد، رزومه دارید، بررسی کردید با یک سری مشاور صحبت کردید و موارد دیگر، اگر مطمئن هستید یک طرح مناسب را آماده سازی میکنید و پیش سرمایه گذار میروید، اینجا نیاز است زمانی که شما مطمئنید طرحتان به سود میرسد و مثلا شما برای استارت پروژه تان برای سال اول صد میلیون تومن پول نیاز دارید و شما فقط پنجاه میلیون پول دارید برای آن پنجاه میلیون دیگر یک سرمایه گذار پیدا میکنید و میروید پیش آن، با او صحبت میکنید. طبیعتا آن فرد اولین چیزی که به شما میگوید این است که طرحتان چیست؟ پس طرحتان باید آماده باشد.

 پس یک نکته ای را خدمتتان بگویم، بعد ادامه بحث را بگم. پس تا اینجا ما متوجه شدیم که کی ما باید برویم دنبال سرمایه گذار؟ پس متوجه شدیم که هر طرحی نیاز به سرمایه گذار ندارد. اگر شما خودتان به هر نحوی یا خودتان پس اندازی داشتید یا میتوانید از طریق خانوادتان بگیرید یا از طریق دوستانتان یا حتی وام بگیرید، بهتر است سمت سرمایه گذار نروید تا زمانی که مجبور بشوید.

خب حالا فرض میکنیم که شما نیاز به سرمایه گذار را احساس کردید و میروید پیش سرمایه گذار اتفاقی که اینجا می افتد همان نکته ایست که چند ثانیه قبل خدمت شما دوستان عزیزم گفتم، شما قرار است طرح و ایده تان یا در واقع همون RFP تان را به آن سرمایه گذار بدهید یک چیزی که با ذهن شما تداخل ایجاد میکند و ذهن شما را درگیر میکند چیست؟ اینکه من ایده ام را الان به این سرمایه گذار بدهم نکند خودش بتواند برود اجرا کند، نکند خودش رقیب من بشود و کلی نکندهای دیگر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود