بهترین فروشگاه های اینترنتی جهان کدامند؟

ebay,بزرگترین فروشگاه اینترنتی دنیا,بهترین فروشگاهای اینترنتی جهان

در این مقاله به چند نمونه از بهترین فروشگاه های اینترنتی جهان می پردازیم. همان طور که می دانید در چند ساله گذشته، فروشگاه اینترنتی پدیده‌ای بود ناشناخته، که بسیاری از ما از وجود همچین موردی با خبر نبودیم. به مرور زمان کسب و کار اینترنتی شناخته شد، و مردم توانستند اعتمادی زیادی پیداکنند. استفاده از سایت به حدی رسیده است که بسیاری از افراد برای تامین نیازهای روز مره خود مانند مواد غذایی از این فروشگاه ها استفاده می کنند. کسب و کار اینترنتی هم زمان با پدیده اینترنت به وجود آمد و به سرعت توانست پیشرفت قابل توجه ای داشته باشد.

ما در این محتوا، به بررسی 7 مورد از بهترین فروشگاه های اینترنتی جهان می پردازیم. این فروشگاه ها می توانند ایده های شگفت انگیزی را برای شما که قصد دارید بازاریابی اینترنتی خود را گسترش دهید، به شما نشان دهد.

1- Amazon |بزرگترین فروشگاه اینترنتی دنیا

ebay,بزرگترین فروشگاه اینترنتی دنیا,بهترین فروشگاهای اینترنتی جهان

این فروشگاه اینترنتی به غول تجارت معروف است. در سال گذشته که جهان با بیماری کرونا درگیر بود و بسیاری از کسب و کارها از بین رفت، آمازون توانست سرمایه خود را چند برابر از آنچه که هست بکند. این فروشگاه در ابتدای فعالیت خود یک کتاب فروشی بسیار کوچک آنلاین بود و توانست طی سال ها به غول فروشگاه های اینترنتی تبدیل شود. آمازون تنها محصولات موجود در انبار خود را نمی فروشد. این فروشگاه اینترنتی بستری برای کسب و کار های دیگر فراهم کرده است و دیگران نیز می توانند محصولات خود را در این سایت برای فروش بگذارند.

سایت فروشگاهی آمازون به طور مجزا برای هر کشور طراحی شده است. آمازون استرالیا تا آمازون هند هرکالایی برای دسترسی مشتریان فراهم کرده است. آمازون هرکشور با فروشگاه های آنلاین همان کشور رقابت می کند. به خاطر شرایطی که برای مشتریان خود فراهم می کند، جز محبوب ترین سایت ها برای فروش محصولات شده است. همچنین در صدر بهترین فروشگاه های اینترنتی جهان قرا گرفته است.

2- ebay | بزرگترین فروشگاه حراجی اینترنتی جهان

Ebay یکی از فروشگاه های اینترنتی جهان است. در ابتدا این فروشگاه نوعی آبنبات عروسکی به نام PEZ می فروخت. به مرور زمان با توجه به پیشرفت سایت محصولات دیگر نیز اضافه شد. صاحب امتیاز این فروشگاه اینترنتی فردی ایرانی – آمریکایی تبار است. شما در این سایت می توانید هر آنچه که نیاز دارید راپیدا کنید. قابلیت خوبی که در این بستر وجود دارد این است که می توانید کلکسیون وسایل مورد نیاز خود را جمع کنید. هم چنین محصولاتی که تا الان استفاده نشده است، نیز در این سایت موجود است.

سایت ebay بستری برای کسب و کار های دیگر فراهم کرده است تا بتوانند در این سایت محصولات خود را به فروش برسانند.

Ebay نیز جزء بهترین فروشگاه های اینترنتی جهان است.

شرکت Alibaba,فروشگاه Amazon,فروشگاه آمازون

3- Walmart | ابرشرکت خرده‌ فروشی آمریکایی

والمارت نیز جز فروشگاه های اینترنی جهان است که همه این فروشگاه را به عنوان فروشگاه فیزیکی می شناسند. این شرکت در سال 1961 تاسیس شد و بیش از 11 هزار نمایندگی در 27 کشور جهان دارد، همچنین دارای حدود دو میلیون کارمند می باشد. درصدر بیشترین کارمند در بین کسب و کار ها قرار دارد. با وجود موفقیت در فروش توسط فروشگاه های فیزیکی، والمارت به فروش محصول به صورت حضوری بسنده نکرد و فروشگاه آنلاین خود را نیز تاسیس کرد. این کمپانی بسیاری از کالا های خود را به صورت آنلاین به فروش می رساند و محصولات دیگری را، هم بصورت آنلاین و هم فیزیکی به فروش می رساند. مشتریان زیادی می توانند برای صرفه جویی در وقت خود خرید را به صورت آنلاین از طریق سایت این فروشگاه انجام دهند و می توانیم بگویم ولمارت جزء بهترین فروشگاه های اینترنتی و حضوری دنیا می باشد.

4- Alibaba | جامع ترین فروشگاه اینترنتی جهان

این فروشگاه اینترنتی بزرگترین فروشگاه اینترنتی در آسیا است که از مدل فروش B2B یعنی بنگاه به بنگاه استفاده می کند. فروشگاه اینترنتی علی بابا، تحت نظر دولت چین می باشد و به خریداران که قصد خرید محصولات به صورت کلی را دارند کمک می کنند. هدف آن ایجاد ارتباط بین خردیداران کلی و جزئی است. شما در علی بابا هر کالایی را تصور کنید می توانید پیدا کنید. به جرات می توان گفت فروشگاه اینترنتی علی بابا جز بهترین فروشگاه های اینترنتی جهان است.

5- TARGET | دومین شرکت بزرگ خرده‌فروشی در ایالات متحده

تارگت به عنوان یک شرکت بزرگ در زمینه خرده فروشی سطح جهانی فعال می باشد، که بیش از یک دهه تجربه کاری دارد. این شرکت چندین فروشگاه به صورت حضوری دارد، که علاوه بر امکان خرید آنلاین، شرایط خرید حضوری را هم برای کاربرانش فراهم کرده است. تارگت با توجه به بازار کار خود مشتریانی مخصوص دارد که تنها از آن خرید می کنند. با راه اندازی فروشگاه آنلاین، تارگت توانست در عرصه فروش آنلاین نیز موفق شود. همچنین این شرکت محصولات را به صورت کلی نیز می فروشد و قابلیت ارسال آنها به سراسر دنیا را دارد.

6- BEST BUY | ابرشرکت فروش تجهیزات الکترونیکی

بست بای بر روی فروش لوازم الکترونیکی تمرکز دارد. لوازمی مانند: موبایل، دوربین عکاسی، بازی، نرم افزارو… را می توان در این سایت پیدا کرد. همانطور که از اسم این سایت پیداست این شرکت در تلاش است بهترین محصولات را به مشتریان خود ارائه دهد. بست بای در سال 1966 شروع به فعالیت کرد در ابتدای فعالیت خود محصولات صوتی به فروش می رساند. این فروشگاه داری 1200 شعبه فعال فیزیکی در کانادا، آمریکا و مکزیک است.

7- IKEA | ابرشرکت فروش لوازم خانگی

فروشگاه ایکیا که یکی از محبوب ترین فروشگاه های جهان می باشد، در سوئد قرار دارد و به طور تخصصی به فروش لوازم خانه و اکسسوری پرداخته است. محصولات این شرکت به صورت آماده به فروش می رسد و قابلیت سرهم کردن توسط خریدار را دارد. ایکیا در سال 1944 تاسیس شده و بیش از 433 فروشگاه در 52 کشور دارد. همچنین در تمام این کشورها به صورت آنلاین خدمات ارائه می کند.

2 نظر در مورد مقاله “ بهترین فروشگاه های اینترنتی جهان کدامند؟ ” ثبت شده است
  1. رضا

    سلام
    آیا میشه با فروشگاه های بزرگ در ابران وارد رقابت شد؟
    نه دیجی کالا در حوزه های تخصصی تر که اونجا هم بزرگانی وجود دارند مثل آهن و …


    • ناظر سایت

      درود بر شما
      هیچ راهی بی نتیجه و ثمر نیست. پس از بررسی کامل رقبا، شروع به فعالیت کنید و سعی کنید از آنها قوی تر عمل کنید، اینجا گوگل تفاوت بین عملکرد هارا متوجه می شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود