روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی

روانشناسی رنگ در بیزینس,روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی

اگر به دنبال راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستید، باید بدانید تاثیر روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی چیست. رنگ ها تاثیر به سزایی بر روی ذهن انسان ها دارند و هر رنگ می تواند بر روی تصمیم گیری روزانه ما سهیم باشد. ما در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم استفاده از چه رنگ های می تواند توجه کاربر را جلب کند و یا چه ترکیب رنگی بر اساس روانشناسی رنگ ها می تواند برای لوگو یا رنگ سایت شما مفید و اثربخش تر باشد. پس ما را تا پایان مقاله همراهی کنید .

منظور از روانشناسی رنگ ها چیست؟

شاید برای شما جالب باشد که بدانید روانشناسی رنگ ها از کجا آمده است. روانشناسی رنگ ها تحقیقاتی است تاثیر رنگ ها را بر تصمیم گیری فرد را بررسی می کنند. در بررسی هایی که در روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی صورت گرفته است متوجه این می شویم که برندها چه تکنیک هایی برای ساخت برند خود به کار می برند.

تاریخچه رنگ چیست؟

امروزه روانشناسی رنگ در بیزینس، به یک موضوع مهم در حوزه کسب و کار تبدیل شده است و صاحبان کسب و کارها، محقق ها و همچنین روانشناسان به روانشناسی رنگ ها اهمیت ویژه ای می دهند.

روانشناسی رنگ در بیزینس,روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی

همانطور که گفته شد روانشناسی رنگ ها می توانند در تصمیمات روزانه افراد تاثیر بگذار. کسانی که بر روی روانشناسی رنگ ها کار می کنند، اعتقاد دارند رنگ ها دارای قدرت زیادی هستند، شما می توانید از این قدرت برای کسب و کار خود استفاده کنید. اگر بخواهید لوگو شرکت خود را بسازید، باید توجه خاصی به رنگ آن بکنید. زیرا تاثیر روانشناسی رنگ ها در کسب و کار های اینترنتی بسیار زیاد است.

یک لوگو شامل خط ها و طرح های مختلف است اما آن چیزی که در ذهن کاربر می ماند رنگ آن لوگو است و اگر شما بتوانید رنگی را انتخاب کنید که دارای قدرت بالایی باشد، می تواند در شناخته شدن برند شما کمک شایانی کند.

تاثیر روانشناسی رنگ ها در کسب و کارهای اینترنتی چگونه است؟

رنگ ها تاثیر به سزایی بر رفتار و انتخاب ها دارند. روانشناسی بیزینس را اگر در کسب و کار خود بکار ببرید، می تواند دلیل موثری باشد که یک فرد از شما خرید می کند. طبق بررسی های کارشناسان 93 درصد ظاهر را تشخیص می دهند و حدود 85 درصد از آن ها رنگ را برای انتخاب محصول موثر می دانند.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعیپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

بازاریابی عصبی

در بازاریابی عصبی متخصص ها تلاش می کنند تاثیر این نوع بازاریابی را بر روی مشتریان بررسی کنند و تغییراتی را بر روی روش ها بازرایابی خود به وجود بیاورند که در نهایتا موفق شوند تاثیری روی مشتریان بگذارند. به طور کلی هدف بازاریابی عصبی  این است، صاحبین کسب و کار متوجه شوند مغز مشتریان به هنگام خرید چه تصمیمی می گیرد و این شیوه بازاریابی چه تاثیری بر روی مشتری دارد.

در ادامه چند نکته مهم را با هم بررسی می کنیم:

  • حدود 95 درصد از افراد معتقد هستند ظاهر بصری بر تصمیم گیری آنها برای انتخاب محصول موثر است و بعد از آن به جنس و .. اهمیت می دهند.
  • 85 درصد از مشتریان می گویند رنگ ها دلیل انتخاب خریدشان است.
  • بیشتر مشتریان معمولا در 90 ثانیه اول تصمیم به خرید محصول می کنند و حدود 60 تا 90 درصد این تاثیر برای رنگ است.
  • رنگ ها تا حدود 80 درصد بر روی شناخت برند تاثیر دارد.

همه این ها اهمیت روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی را نشان می دهد.

روانشناسی رنگ در بیزینس,روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی

چطور روانشناسی رنگ در بیزینس استفاده کنیم؟

اینکه بگویم چه رنگی برای برند شما مناسب است، اشتباه میباشد. در روانشناسی رنگ ها نمی شود به طور 100 درصد بگوییم چه رنگی برای لوگو و یا برند شما مناسب هست پاسخ به سوال چه رنگی برای برند من مناسب است؟ دقیق نیست و باید گفته شود بستگی به شرایط دارد.

از تکنولوژی های موجود مانند هوش مصنوعی و روانشناسی رنگ ها می توان به این نتیجه رسید چه رنگ های تاثیر مثبتی بر روی بیزینس شما دارد.

چه رنگی مناسب برای برند است؟

طی تحقیقاتی که در روانشناسی رنگ در بیزینس انجام شده است، محققان به این نتیجه رسیدن که انتخاب رنگ مناسب برای برند تاثیر مستقی دارد با آن چیزی که فروخته می شود. در طی این تحقیقات به این نتیجه می رسیم که پیش بینی تاثیر رنگ بر روی مشتری بسیار حائز اهمیت است. صاحبین کسب و کار برای انتخاب رنگ برای  برند باید به این نتیجه برسند که آیا رنگی که انتخاب می کند، برای چیزی که من می فروشم مناسب است یا نه؟

انتخاب رنگ مناسب برروی جذب مخاطب تاثیر دارد؟

طی تحقیقات ثابت شده است که محیط یک فرد به ویژه درک فرهنگی  نقش بسیار مهمی در تناسب رنگ بر فرد دارد. برای درک بهتر می توانیم به این مثال اشاره کنیم که مردان رنگ پر رنگ را ترجیح کی دهند در حالی که خانم ها به سمت رنگ های ملایم کشیده می شوند.

رنگ های  مهم و تاثیر آن بر روی روانشناسی رنگ در بیزینس

اهمیت رنگ برند بیشتر از آنچه که تصور می کنید بر روی بیزینس تاثیر دارد. تاثیر رروانشناسی رنگ  با ایجاد یک حس خوب می تواند بر روی اعتماد مشتریان تاثیر بگذارد. و می بینید که بیشتر برندهای معروف جهان با  رنگ برند خود ارتباط بسیاری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود