ضروری

آموزش سئو محتوا

آموزش تولید محتوای بهینه,آموزش تولید محتوای سئو شده,آموزش سئو محتوا

سئو محتوا، یکی از مهم ترین بخش های سئو سایت است که در سایت و اپلیکیشن نیوسئو به اهمیت آن بارها اشاره شده است. در بخش آموزش سئو سایت نیوسئو می توانید ترفندهای بهینه کردن محتوا را دنبال کنید. آموزش تولید محتوای بهینه در این مقاله شامل معرفی 16 بخش ضروری سئو محتوا می باشد که مطالعه آن به تمام سئوکاران و تولیدکنندگان محتوا توصیه می شود.

دوستان عزیزم، آیا به دنبال یک روش جدید هستید تا محتوای خودتان را سئو کنید؟ یا کلا می خواهید برای اولین بار، یاد بگیرید که چطور می توانید محتوای خودتان را بهینه سازی کنید؟

بهینه سازی محتوا قرار نیست کار سختی باشد. در واقع، بهینه سازی محتوا یکی از ساده ترین بخش های مرتبط با سئو می باشد.

در هر صورت، شما همیشه باید از یک روند صحیح پیروی کنید و سعی کنید از بهترین روش ها و دستور های ممکن بهره ببرید.

در هر صورت، شما اول باید درک کنید که چه المان های خاصی بر روی صفحات بهینه شده تاثیر می گذارد و همچنین باید مشخص کنید که چه چیز هایی را می خواهید برای محتوای خودتان اجرا کنید.

محتوا در فاکتورهای رتبه بندی گوگل

محتوا همیشه یکی از مهم ترین سیگنال های رتبه بندی گوگل بوده است. اما بسیاری از بازاریاب ها هنوز نمی توانند محتوای درستی را برای خودشان فراهم کنند.

دیگر گذشت آن زمان که می توانستید تنها با یک نوشتن پست وبلاگ 300 کلمه ای و منتشر کردن آن، به رتبه بندی مناسب دست پیدا کنید.

حالا برای این که بتوانید محتوایی بنویسید که در SERP ها بتواند به رتبه بندی برسد، باید یک محتوای بسیار عالی تهیه کنید.

شما با هر چیزی که منتشر می کنید، باید بتوانید یک سوال ساده را پاسخ دهید:

چرا شما این قطعه محتوا را منتشر می کنید؟

شما باید محتوایی منتشر کنید که هدفی داشته باشد.

شما هرگز نباید پست های وبلاگ یا انواع دیگر محتوا را فقط به منظور خالی نبودن عریضه و بی هدف منتشر کنید.

معمولا، شما محتوایی را منتشر می کنید تا بتواند چندین هدف را تامین کند از جمله موارد زیر :

  • برای افزایش رتبه در SERP ها
  • برای به دست آوردن لینک
  • برای آموزش دادن با مخاطب ها
  • برای ایجاد و افزایش مشارکت اجتماعی
  • برای ایجاد مشتریان هدایت شونده

همیشه بین قالب محتوای انتخاب شده و هدفی که ما از آن محتوا داریم، باید یک نقطه مشترک وجود داشته باشد.

اما، شما باید کاملا این موضوع را درک کنید که چرا می خواهید محتوای خودتان را تولید کرده و آن را منتشر کنید.

در واقع این موضوع پشتوانه موفقیت هر مقاله، پست وبلاگ یا آموزش موفق می باشد و بالاتر از تمام موضوعات، این موضوع باعث می شود شما مطمئن شوید که تنها به دلایل بیهوده زیر، محتوا تولید نمی کنید :

  • چون رییس شما می خواهد هر روز یک پست وبلاگ جدید ببیند.
  • کسی به شما گفته که هر چه قدر محتوای بیشتری تولید کنید بهتر است (فارغ از کیفیت)
  • ارائه محتوای کاملا جدید باعث می شود که سایت ما رتبه خوبی به دست بیاورد.

خب اگر هم از همین رویه برای تولید محتوا استفاده می کنید، فکر کنم وقت آن رسیده که تجدید نظر کنید. 

با فرض این که شما می دانید چرا باید از محتوا به عنوان یکی از بخش های فعالیت سئو خودتان استفاده کنید، حالا می خواهیم نگاهی به این موضوع بیندازیم که چگونه می توانید تضمین کنید که محتوای شما کاملا بهینه شده است؛ در ادامه، 16 بخش اصلی برای بهینه سازی محتوا را در اختیار شما قرار می دهیم.

آموزش تولید محتوای بهینه,آموزش تولید محتوای سئو شده,آموزش سئو محتوا

معرفی 16 بخش ضروری در آموزش تولید محتوای سئو شده

وقتی که می خواهیم یک صفحه کاملا بهینه را برای خودمان بسازیم، یک چک لیست ساده وجود دارد که شما می توانید از آن استفاده کنید:

  • انتخاب کلمات کلیدی سئو

جستجو برای کلمات کلیدی، همیشه باید نقطه شروع نوشتن یک محتوای جدید باشد.

شما باید محتوایی که ایجاد می کنید را با کلمات کلیدی خودتان هماهنگ کنید.

شما باید تعیین کنید که آیا می خواهید یک محتوای بنیادی و اساسی را ایجاد کنید (محور اصلی یک موضوع جامع) و یا می خواهید یک محتوای دسته بندی شده یا محتوای پشتیبانی را ارائه کنید (که مرتبط با موضوع اصلی بوده و به موضوع اصلی لینک می شود) و سپس بر اساس این نوع دسته بندی، به دنبال کلمات کلیدی مناسب بگردید.

شما می توانید از ابزاری مانند Google’s Keyword Planner یا Moz’s Keyword Explorer استفاده کنید تا کلمات کلیدی که توسط کاربران در رابطه با موضوع مد نظر شما جستجو می شوند را به عنوان یک مجموعه از کلمات کلیدی، به دست بیاورید.

شما نباید همین طور بدون برنامه شروع به تولید محتوا کنید؛ شما باید یک برنامه را مبتنی بر مجموعه کلمات کلیدی خودتان مشخص کنید و تلاش کنید از همان ابتدا، خودتان را برای موفقیت آماده کنید.

این کار، می تواند مبنای محتوای شما باشد و کلمات کلیدی انتخاب شده توسط شما، می تواند بر روی دیگر عوامل رتبه بندی صفحه شما هم تاثیر داشته باشد.

حرف آخر : در صورتی که شما از ابتدای کار، محتوای خودتان را مطابق با کلمات کلیدی مشخص نکنید، قطعا شما باید برای کلمات کلیدی رقابتی تلاش بسیار زیادی بکنید.

شما باید از زمان خودتان بهره ببرید و به صورت کامل جستجوی خودتان را انجام دهید؛ شما باید مشخص کنید که اگر شما محتوای اصلی خودتان را منتشر کرده اید، در آینده چطور می توانید محتوای پشتیبانی برای محتوای اصلی خودتان منتشر کنید.

در صورتی که در حال حاضر شما محتوای پشتیبانی خودتان را تهیه می کنید، این وظیفه جستجوی کلمات کلیدی اندکی ساده تر خواهد بود زیرا شما موضوع مد نظر خودتان را در زمان تهیه مطلب اصلی مشخص کرده اید و حالا راحت تر می توانید محتوای خودتان را بهینه سازی کنید.

از 2008 تا الان، Matt Cutts از گوگل در مصاحبه اش با Stephan Spencer در Pubcon به این موضوع اشاره کرد که URL های 3 تا 5 کلمه ای بهترین URL ها هستند و URL هایی که بلند تر هستند باعث می شوند که “الگوریتم های گوگل ارزش کمتری برای آن کلمات قائل شوند و در نتیجه اعتبار کافی برای URL شما در نظر نگیرند.”

شما باید درک کنید که داشتن یک ساختار شفاف و کاربر پسند برای URL هایتان، همانطور که برای کاربر هایتان مفید است، برای موتور جستجو هم مهم و مفید می باشد.

دو URL زیر را در نظر بگیرید. هر دوی آن ها مرتبط با یک راهنمای شهری مرتبط با نیویورک می باشند:

  • travelwebsite.com/new-york-city-guide
  • travelwebsite.com/?p=123

شما روی کدام URL کلیک می کنید؟

چرا؟

همانطور که می بینید، به سادگی می توان از روی URL اول متوجه شد که محتوای آن مرتبط با چه چیزی است.

قانون اول از ایجاد ساختار مناسب برای URL ها این است که هیچ وقت نباید از ساختار های پیچیده و مبهم استفاده کنید و سعی کنید از کلمات کلیدی کوتاه و بهینه بهره ببرید.

یک مطالعه در Backlinko نشان داد که URL های کوتاه تر معمولا نسبت به URL های بلند، رتبه بهتری را به دست می آورند.

John Mueller همچنین در Webmasters Hangout در سال 2016 بیان می کند که “وقتی که ما دو URL داریم که محتوای مشابهی دارند و می خواهیم یکی از آن ها را انتخاب کنیم تا در نتایج جستجو نشان دهیم، ما URL کوتاه تر را انتخاب می کنیم.”

حتما کلمه کلیدی اصلی هدف خودتان را در URL قرار دهید.

با این وجود، اگر مبتنی بر مثال های بالا، مثلا کلمه کلیدی “New York City Guide” را در نظر دارید، بهتر است شما یک URL مثل زیر انتخاب کنید:

travelwebsite.com/new-york-city-guide

اما URL زیر خیلی مناسب نمی باشد:

travelwebsite.com/category/guides/2018/new-york-city-guide

شما می توانید جهت اطلاعات بیشتر، مقاله آموزش بهینه سازی url را در نیوسئو مطالعه کنید و جهت آشنایی با تاثیر کلمات کلیدی در URL، فیلم آموزش سئو تاثیر زیاد یا کم وجود کلمات کلیدی در url را مشاهده کنید.

  • بهینه سازی تگ Title 

انتخاب کلمات کلیدی سئو,بهینه سازی محتوا,تولید محتوای بهینه

تگ عنوان صفحه، یکی از مهم ترین المان های سئو داخلی است و استفاده از آنها کار ساده ای می باشد.

بهترین جایی که می توانید در زمان نوشتن یک تگ title بهینه شده کار خودتان را شروع کنید، کلمات کلیدی هدف می باشد.

مثلا همان کلمه کلیدی قبلی “New York City Guide” را به یاد دارید؟

خب ما همین مثال را در نظر می گیریم و کارمان را ادامه می دهیم.

شما باید مطمئن شوید که کلمه کلیدی اصلی خودتان را در ابتدای تگ تایتل قرار دهید و سعی کنید که اندازه آن کمتر از 60 کاراکتر باشد.

نمایش تگ عنوان در گوگل در حال حاضر تا 600px را پشتیبانی می کند، اما اگر بخواهیم به صورت حدودی تعداد کاراکتر را مشخص کنیم، تقریبا می توان گفت که معادل با 60 کاراکتر می باشد. شما می توانید از ابزار تگ Moz استفاده کنید تا ببینید که تگ عنوان صفحه شما چگونه نمایش داده می شود.

خب دوباره سراغ مثال خودمان می رویم، یک تگ عنوان بهینه شده برای راهنمای شهری NYC به صورت زیر می باشد:

<title>New York City Guide | Where To Visit, Eat & Stay In 2018</title>

خب حالا می بینید که چطور در شروع تگ title، کلمه کلیدی هدف خودمان را قرار میدهیم و سپس حالت های مختلف کلمه کلیدی و یک تاریخ را در آن قرار می دهیم تا بتوانیم نرخ کلیک صفحه (CTR) را افزایش دهیم؟

  • بهینه سازی متا تگ Description 

شما احتمالا به این فکر می کنید که چرا ما تگ meta description را به عنوان یکی از بخش های اصلی برای ایجاد یک صفحه کاملا بهینه مطرح می کنیم، در حالی که چند سالی است که گوگل دیگر از آن به عنوان یک فاکتور رتبه بندی استفاده نمی کند؟

یک دلیل برای این موضوع وجود دارد :CTR

متا تگ دیسکریپشن یک توضیح قابل مشاهده می باشد که معمولا در SERP ها نشان داده می شود (مگر این که گوگل بخواهد از قسمت دیگری از محتوای شما استفاده کند تا آن را در SERP نشان دهد).

یک متا تگ توضیحات که به خوبی نوشته شده باشد، می تواند باعث شود که کاربر بر روی لینک شما کلیک کند نه لینک دیگری.

این موضوع در گزارش های مختلف مطرح شده است که CTR و زمان ماندن کاربر در صفحه به عنوان یکی از عوامل رتبه بندی سایت مورد استفاده قرار می گیرد.

خب حالا می خواهید بدانید چطور می شود عبارت خوبی برای متا تگ دیسکریپشن نوشت؟

حتما کلمه کلیدی هدف خودتان را در این متا تگ قرار دهید و به روشی آن را بنویسید که باعث شود کاربر ها بر روی لینک شما کلیک کنند و حس کنند که لینک شما اطلاعات مفیدی را در اختیار آنها قرار می دهد. شما می توانید از یک دکمه call to action هم استفاده کنید.

خب بیایید همان مثال قبلی خودمان را دوباره بررسی کنیم.

ما احتمالا از متا تگ توضیحات سئو زیر استفاده می کنیم:

<"آیا می خواهید در سال 2018 به نیویورک سفر کنید؟ آیا می خواهید بهترین مکان های دیدنی، بهترین رستوران ها و بهترین مکان های اسکان را بشناسید؟"=meta name="description" content>

جهت مطالعه بیشتر پیشنهاد می شود مقاله نکات مهم متا تگ توضیحات در سئو سایت را مطالعه نمایید.

  • بهینه سازی تگ H1

تگ H1 شما باید برای تیتر اصلی در صفحه استفاده شود.

اگر شما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنید، احتمالا در قسمت “enter title here”، همان تگ H1 را مشاهده می کنید.

سئو محتوا

البته باز هم همه چیز را کامل بررسی کنید زیرا همه قالب های موجود در وردپرس ممکن است این تگ H1 را نداشته باشند.

اما چه چیزی یک تگ H1 بهینه را ایجاد می کند؟

در بیشتر موارد، شما به راحتی می توانید از کلمه کلیدی اصلی خودتان همراه با دیگر اصطلاحات در این تگ استفاده کنید.

در مثال راهنمای شهری نیویورک سیتی، مثلا تگ زیر می تواند خیلی مفید باشد:

<h1>New York City Guide</h1>

اما، شما می توانید به این تگ بعد از کلمه کلیدی اصلی هدف، کلمه های دیگری را هم اضافه کنید تا بتوانید برای عبارات مختلف رتبه بندی شوید:

به عنوان یک مثال، شما می توانید تگ H1 را به صورت زیر بنویسید:

<h1>New York City Guide – Where Visit, Eat & Stay In 2018</h1>

مثلا خواهید دید که ما از همین روش برای استفاده از تگ H1 استفاده می کنیم.

  • استفاده از برچسب زمانی آخرین به روز رسانی

وقتی که شما برای راهنمای شهری نیویورک سیتی در گوگل جستجو می کنید، نتایج زیر برای شما نشان داده می شود:

آموزش تولید محتوای بهینه,آموزش تولید محتوای سئو شده,آموزش سئو محتوا

کدام نتیجه شما را به خودش جلب می کند؟ از نظر به روز بودن مطالب، شما کدام یکی را انتخاب می کنید؟

به احتمال زیاد شما مورد دوم یا سوم را انتخاب می کنید.

به عنوان کسانی که در اینترنت جستجو می کنیم، ما همیشه می خواهیم به جدیدترین محتوایی که در رابطه با یک موضوع وجود دارد دسترسی پیدا کنیم و ما در صفحه نتایج جستجوی نمایش داده شده به صورت کاملا شفاف مشاهده می کنیم که مقاله ارائه شده در Telegraph، در 15 ژوئن 2018 منتشر شده است و مقاله Independent هم در 20 زوئن 2018 منتشر شده است (زمانی که من این مقاله را می نوشتم، این مقاله ها که در تصویر نشان داده شده، تنها 8 هفته قبل در اینترنت منتشر شده بودند.)

بدون این که بر روی لینک ها کلیک کنیم، نمی توانیم بگوییم که مقاله های NYC Go و Lonely Planet کی منتشر شده اند.

آیا آن ها هم مثل مقاله های دیگر به روز هستند؟ ممکن است این مقاله ها متعلق به چند سال قبل باشند؟

حقیقت این است که بدون استفاده از یک برچسب زمانی، نمی توان بدون کلیک کردن بر روی این مقاله ها مشخص کرد که متعلق به چه تاریخی هستند؛ اما کاربر ها بیشتر به لینک هایی جذب می شوند که با برچسب زمانی نشان می دهند که این مقاله ها در چه تاریخی منتشر شده اند.

در بسیاری از موارد متوجه می شوید که اصلا نیازی نیست شما کاری کنید که این تاریخ نشر در کنار لینک شما در SERP ها نمایش داده شود اما پیشنهاد ما این است که شما یک گام جلوتر بروید و به صورت مشهود، تاریخ انتشار پست یا صفحه خودتان یا آخرین به روز رسانی آن را نشان دهید (البته با فرض این که صفحه تماس یا صفحه های مشابه با آن مد نظر شما نباشد).

اگر شما از وردپرس استفاده می کنید، یک راهنمای عالی توسط نویسنده های Shout Me Loud ارائه شده است که به شما آموزش می دهد چطور این کار را انجام دهید؛ همچنین اگر می خواهید یک راه حل ساده و سریع به دست بیاورید، شما می توانید از پلاگین هایی مانند WP Last Updated Date استفاده کنید.

فراموش نکنید، اگرچه ممکن است این برچسب زمانی به روز رسانی شده به خودی خود یک عامل رتبه بندی نباشد، اما شواهد بسیار زیادی در زمینه جستجو وجود دارد که نشان می دهد CTR بر روی عملکرد جستجوی ارگانیک تاثیر دارد و همیشه یادتان باشد که اگر کاربر بداند مطالب شما به روز رسانی شده و جدید است، باعث افزایش مشارکت و درگیری کاربر در صفحه می شود.

در نهایت، هیچ کس دوست ندارد مقاله ای را بخواند که مرتبط با سال ها قبل باشد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود